TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.
Radosti
Fenomenální motor
Překvapivě nízká spotřeba
Klid na palubě a jízdní komfort
Silný zátah prakticky kdykoliv
Starosti
Vysoká cena příplatkové výbavy
Dřívější sklony k nedotáčivosti
9  /10

Nezdá se to, ale od odhalení třetí generace Volkswagenu Touareg brzy uběhnou dva roky. Světová premiéra proběhla 23. března v Pekingu a od té doby má Volkwagen novou vlajkovou loď. Následovala série seznamovacích i týdenních testovacích jízd, s vozem jsme dokonce projeli kus Maroka, pod kapotou však vždy pracoval motor 3.0 TDI. Zlom nastal až začátkem loňského roku. Od ledna bylo možné objednávat motory 3.0 TSI/250 kW a 4.0 TDI/310 kW a nabídka pro Evropu tak byla konečně kompletní.

Že dorazí Volkswagen Touareg i s plug-in hybridním pohonem, slibovali Němci od samotného začátku, původně jej ale vyhradili pouze čínskému trhu. Už od potvrzení vývoje verze R bylo jasné, že se něčemu podobnému nevyhneme ani v Evropě, nikdo ale nemohl vědět, že si příchod hybridu do zásuvky vyžádá obrovskou daň.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Nedávno jsme jako první informovali o velkých změnách v nabídce Volkswagenu Touareg a zároveň se tím potvrdila dřívější slova šéfa marketingu Volkswagenu, který prozradil, že verze V8 bude od prvního dne prodeje sběratelským kouskem. Podobných výroků jsme už slyšeli a četli spoustu, jenže Jurgen Stackmann nekecal. Touareg V8 začal z výrobní linky v Bratislavě sjíždět loni na konci května a letos v září bude jeho výroba ukončena.

Dnešní test berme jako definitivní rozloučení s autem, které sice není z hlediska prodeje moc zásadní, punc výjimečnosti mu ale nikdo neodpáře. Navzdory základní ceně přes 2,3 milionu korun si jej u nás pořídilo zhruba sedm procent zájemců o Touareg, což může v porovnání s 90% podílem motoru 3.0 TDI působit, že Volkswagen stahuje osmiválec kvůli nezájmu zákazníků. Jenže to není pravda. Zbylá tři procenta totiž připadají motoru 3.0 TSI, který v nabídce nadále zůstává.

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

A proč vlastně musí V8 TDI odejít? Volkswagnu se nehodí do krámu v emisním šílenství, které tvrdě zasáhne Evropu už příští rok. To je těch dokola omílaných 95 gramů CO2 na kilometr. Roli nejlepší verze nabídky převezme verze R Hybrid, která na rozdíl od osmiválce umí jezdit i na elektřinu. Bude mít větší výkon než V8 TDI, ale horší dynamiku.

V utajení

Samotného mě překvapilo, jakým způsobem Volkswagenu k Touaregu V8 přistupoval. Zatímco Audi nabízí motor V8 TDI u modelů SQ7 a SQ8 a BMW vsadilo u nejvýkonnější naftové verze modelu X5 na označení M50d, Volkswagen dovolí osmiválec kombinovat s liniemi Elegance, Atmosphere i R-Line. Výsledek je velice decentní a do světa netroubí, že jde o to nejlepší, co můžete v rámci nabídky mít. První dvě zmíněné linie mají pouze malý znáček V8 v masce chladiče a plakety na předních blatnících, testovaný R-Line nemá ani jeden.

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Vizuálně se tak zkoušený R-Line ani v nejmenším neliší od verze 3.0 TSI, kterou jsme testovali loni. Dokonce byl vybaven i slušivým paketem Black Style za 71.100 Kč, který vedle černých doplňků karoserie namísto chromu zahrnuje i špičkové diodové světlomety IQ. Light. Jezdil na 21palcových kolech Suzuka Black (23.000 Kč) a uvnitř byste našli vše od ohromných displejů před řidičem a až po kožená sedadla s vyhříváním, ventilováním a odvětráváním. Zkrátka „plná palba“, kterou jsem popisoval a už dříve a dnes nemá moc smysl se tím zdržovat.

Bentley Bentayga Diesel v Evropě končí. Značka to rázně odůvodnila

Bentley Bentayga Diesel v Evropě končí. Značka to rázně odůvodnila

Osmiválcový Touareg je s cenou od 2.317.900 Kč (Elegance i Atmosphere) o 541.000 Kč dražší než V6 TDI/210 kW, rozdíl ale není daný pouze motorem. Standardně dostanete i vzduchový podvozek, sedadla ergoComfort čalouněná kůží Vienna, paket Světla a výhled a u linií Elegance a Atmosphere i litá 19palcová kola Tirano, která jsou tady nutností kvůli větším brzdám. A ruku na srdce, za co z uvedených prvků výbavy byste si pak ve skutečnosti sami nepřiplatili?

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 62 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků