Test Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line: klasika made in Slovakia

Volkswagen Touareg v podstatě představuje hodně zajímavý mix. Jako základ posloužilo Porsche Cayenne, v našem případě je pod kapotou motor Audi a to celé se vyrábí na Slovensku. Ať je to ale jak chce, tenhle koktejl se zatraceně povedl.
Seznam kapitol
  1. Úvod, R-Line pro lepší image
  2. Střízlivě funkční, R jako rovně
  3. Osm za jedenáct, Když na to přijde
  4. Lidový opravdu ne, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Druhá generace Volkswagenu Touareg k nám dorazila před třemi lety. Určitě stojí za zmínku, že na rozdíl od generace první, kdy přišel na svět nejprve Touareg a poté od něj byl odvozen Cayenne, v případě testované modernější verze tomu bylo přesně na opak. Samozřejmě základ obou automobilů opět zůstal stejný, ale přece zní mnohem lépe, když se řekne, že Touareg je levnější Porsche, než když napíšeme, že Porsche je dražší Volkswagen.

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Ono vůbec pozice Touaregu a Cayennu je taková docela zajímavá. Velké SUV se značkou wolfsburské automobilky se mohlo pochlubit kromě naftového šestiválce také naftovým osmiválcem hned od samého začátku. Tento motor představuje v kontextu Touaregu klasický downsizingový případ. Původní naftový desetiválec se musel kvůli emisím (jaké překvapení) odebrat do věčných lovišť a na jeho místo nastoupila menší, ale výkonnější jednotka. Kromě neustále omílané produkce emisí to přineslo další podstatnou výhodu v podobě nižší hmotnosti. Původ dieselového čtyři-dvojky není žádným překvapením, pro potřeby vlastnické automobilky jej darovalo Audi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Touareg je klasika. Design si můžete vylepšit pomocí paketu R-Line, který přidá především upravené nárazníky a dvacetipalcová kola.

Cayenne z nějakého záhadného důvodu ovšem měl smůlu a stejně jako u první generace, také u té druhé se musel tento model spoléhat pouze na šestiválec, který sice nejede špatně, ale přeci jen když už připustíme existenci velkého SUV této odjakživa na sportovní auta zaměřené značky, které je navíc osazené dieselem, pak výsledná dynamika nebyla zas až tak působivá a rozhodně Cayenne Diesel na tento osmiválcový Touareg nestačil. Náprava přišla minulý rok na autosalonu v Paříži, kde Porsche konečně představilo Cayenne S Diesel, tedy své prodejně úspěšné SUV osazené adekvátním motorem.

Porsche Cayenne S Diesel: osm válců od Audi

Porsche Cayenne S Diesel: osm válců od Audi

Na rozdíl od Touaregu, který disponuje parametry 340 koní a drtivých 800 Nm je na tom Cayenne S Diesel papírově o trochu lépe. Nabídne 382 koní a 850 Nm, ovšem na stovce je za 5,7 s, což je jen o jednu desetinku lepší čas, než co dokáže předvést Touareg. Abych zkrátil úvodní teoretizování, Touareg je bez přehánění střízlivější Cayenne a během testu se také docela dobře ukázalo, že zájemci, kteří si Cayenne koupí, si neplatí nic jiného, než lepší image. Touareg je totiž objektivně řečeno velmi povedené auto bez výraznějších nedostatků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Chromové koncovky výfuku a střešní spoiler, také to jsou prvky, které přidá exteriérová část paketu R-Line.

R-Line pro lepší image

Volkswagen je automobilka sázející na velice střízlivý a poměrně jednotvárný design. To neberte jako nějakou kritiku, ale jako pouze obyčejný holý fakt. V porovnání s několikrát zmíněným Cayennem, ale také s další konkurencí třeba od BMW nebo Mercedesu, vypadá na první pohled jako takový „lidový vůz“ mezi luxusními SUV. Prostě chudý příbuzný v exkluzivní společnosti a dost možná byste jej ani neodhadovali na pořizovací cenu daleko přesahující hranici dvou milionů korun.

Porsche Cayenne definitivně s naftou, dostalo dieselový třílitr

Porsche Cayenne definitivně s naftou, dostalo dieselový třílitr

Kdo by chtěl tento moment trochu vylepšit, pro takového zájemce přišel Volkswagen v roce 2011 s řešením. Tím není nic jiného, než z ostatních modelů už dobře známý paket R-Line. Opět bych nezabředával do debat na téma, k čemu je vlastně dobré u přes dvě tuny vážícího kolosu sportovní image, která si tak úplně nerozumí s obyčejnou fyzikou, ale když to někdo chce, prosím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ani s nejsportovněji nastavenými tlumiči v zatáčkách nečekejte zázraky. R-Line na nastavení podvozku nic nezmění.

Jak už je zvykem, nabízí Volkswagen paket vylepšující exteriér a za další příplatek interiér. Součástí prvního zmíněného jsou dvacetipalcová kola, prahové nástavce, přepracované nárazníky, vzadu dvojici chromových koncovek výfuku a zapomenout nesmím na věc nejdůležitější, na plakety R-Line. Pokud se mě ptáte na to, jak podobně vyladěný Touareg vypadá v praxi, pak musím říci, že si své zákazníky asi najde, ale z mého pohledu to tak nějak není úplně ono. Ovšem jak známo, design je čistě subjektivní záležitost.

Do interiéru pak R-Line přihodí sportovně tvarované sedačky čalouněné kůži Nappa, tříramenný volant s páčkami pro manuální řazení, chromové lišty, kovové pedály a opět samozřejmě loga R-Line. 

R-line je věc image, nic jiného. Na druhou stranu v kontextu pořizovací ceny je těchto několik málo úprav věcí už naprosto zanedbatelnou. Kdo se chce trochu odlišit a obětuje za to pár desítek tisíc, pro takového člověk nelze říci nic jiného, než „proč ne“.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, R-Line pro lepší image
  2. Střízlivě funkční, R jako rovně
  3. Osm za jedenáct, Když na to přijde
  4. Lidový opravdu ne, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků