Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Pokud sháníte velmi dobře fungující SUV, nový Tiguan by vás určitě měl zajímat. Tohle auto totiž vypadá dobře, má uvnitř dost místa, je praktické a ještě k tomu skvěle jezdí.
Seznam kapitol
  1. Úvod, S tváří VW Passat
  2. Prostorem i variabilitou potěší (+srovnání s Foresterem a X-Trailem)
  3. Prozatímní vrchol bez elánu, Dynamika na úrovni slabšího Passatu
  4. Bez dvacítek jezdí skvěle, Asistence všeho možného, Do terénu?
  5. Cena zrovna lidová není, Verdikt, Technické údaje
  6. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Fotogalerie

Je všeobecně známo, že v dnešní době jsou auta kategorie SUV nesmírně oblíbená. Zákazníci kupují pomalu vše, co má alespoň nějaké spojení s tímto segmentem a automobilky to moc dobře ví. Vlastně je zbytečné řešit, proč to tak je a ještě více zbytečné jsou názory poukazující na nesmyslnost této koncepce pro běžný provoz. Zájemců je čím dál více a díky tomu je logicky i čím dál větší poptávka. 

Volkswagen už před lety na rostoucí poptávku zareagoval první generací modelu Tiguan. Ta si získala velkou řadu zákazníků, takže bylo jasné, že druhé vydání bude mít hodně na co navazovat. Automobilka si toho byla vědoma a na výsledku je dobře znát, že si inženýři dali záležet. Test prozatím vrcholného provedení s dieselem o výkonu 140 kW (190 k) s pohonem všech kol a sedmistupňovým automatem to ukázal více než jasně. I když bez chyby nový Tiguan není. 

Volkswagen Tiguan je venku. Zhubl 50 kg a bude to také hybrid

Volkswagen Tiguan je venku. Zhubl 50 kg a bude to také hybrid

S tváří VW Passat 

Všem je asi dopředu jasné, o čem nový Tiguan bude. Je to vlastně další variace na známou techniku MQB, tentokrát zabalená v karoserii SUV. Do jisté míry tak má tato novinka nemálo společného s novým Passatem. Jako kdyby to Volkswagen chtěl nějakým způsobem demonstrovat i po stránce designu, dostal Tiguan tvář převzatou právě od svého sourozence působícího ve střední třídě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tiguan designem asi nepřekvapí, ale ošklivé auto to vážně není. Oproti svému předchůdci druhá generace výrazně narostla a dostala masku ve stylu Passatu

Osobně nemohu říci, že by mě Tiguan na pohled uchvátil, je to zkrátka klasické koncernové ostře řezané auto, ale na druhou stranu se jeho design rychle neokouká. Samozřejmě pokud jste opačného názoru, přesvědčovat vás nebudu. 

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...

K designu jen pár základních poznámek. Stejně jako u minulé generace, také u té aktuální si můžete vybrat mezi klasickou verzí a terénním provedením (v ceníku ho najdete jako Offroad Paket). To má jinak tvarovaný přední nárazník a díky tomu nabízí lepší nájezdový úhel (25,6° vs. 18,3°). Naopak pro zájemce o ryze sportovní charakter (jakkoliv to v kontextu SUV zní zvláštně) je k dispozici paket R-Line. Testovaná varianta je ta silniční a svůj vzhled vylepšovala obrovskými dvacetipalcovými koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze s pohonem všech kol mají světlou výšku podvozku rovných 200 mm. Oproti předchozí generaci tak má současný Tiguan podvozek o 11 mm vyšší

Co se týká vnějších rozměrů, oproti první generaci tato druhá výrazně narostla. Na délku se protáhla o 60 mm, na šířku přerostla svého předchůdce o 33 mm a o téměř osm centimetrů se zvětšil rozvor náprav. Jediný rozměr, který je menší, je výška. 

Vzhled možná prodává, ale ty důležitější věci se jako vždy ukrývají uvnitř. Interiér si podrobněji rozebereme (včetně přesného měření) v další kapitole. 

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Prostorný a variabilní interiér
Přehledná ergonomie
Komfortní podvozek (na menších než 20" kolech)
Starosti
Motoru schází elán (prozatím) vrcholné naftové jednotky
Vyšší cena
Nesmyslně schované nastavení podsvícení displejů
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, S tváří VW Passat
  2. Prostorem i variabilitou potěší (+srovnání s Foresterem a X-Trailem)
  3. Prozatímní vrchol bez elánu, Dynamika na úrovni slabšího Passatu
  4. Bez dvacítek jezdí skvěle, Asistence všeho možného, Do terénu?
  5. Cena zrovna lidová není, Verdikt, Technické údaje
  6. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Fotogalerie
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků