Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Pokud sháníte velmi dobře fungující SUV, nový Tiguan by vás určitě měl zajímat. Tohle auto totiž vypadá dobře, má uvnitř dost místa, je praktické a ještě k tomu skvěle jezdí.
Seznam kapitol
  1. Úvod, S tváří VW Passat
  2. Prostorem i variabilitou potěší (+srovnání s Foresterem a X-Trailem)
  3. Prozatímní vrchol bez elánu, Dynamika na úrovni slabšího Passatu
  4. Bez dvacítek jezdí skvěle, Asistence všeho možného, Do terénu?
  5. Cena zrovna lidová není, Verdikt, Technické údaje
  6. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Fotogalerie

Je všeobecně známo, že v dnešní době jsou auta kategorie SUV nesmírně oblíbená. Zákazníci kupují pomalu vše, co má alespoň nějaké spojení s tímto segmentem a automobilky to moc dobře ví. Vlastně je zbytečné řešit, proč to tak je a ještě více zbytečné jsou názory poukazující na nesmyslnost této koncepce pro běžný provoz. Zájemců je čím dál více a díky tomu je logicky i čím dál větší poptávka. 

Volkswagen už před lety na rostoucí poptávku zareagoval první generací modelu Tiguan. Ta si získala velkou řadu zákazníků, takže bylo jasné, že druhé vydání bude mít hodně na co navazovat. Automobilka si toho byla vědoma a na výsledku je dobře znát, že si inženýři dali záležet. Test prozatím vrcholného provedení s dieselem o výkonu 140 kW (190 k) s pohonem všech kol a sedmistupňovým automatem to ukázal více než jasně. I když bez chyby nový Tiguan není. 

SUV | Video | Volkswagen | Premiéry | Frankfurt 2015 | Hybridy

Volkswagen Tiguan je venku. Zhubl 50 kg a bude to také hybrid

S tváří VW Passat 

Všem je asi dopředu jasné, o čem nový Tiguan bude. Je to vlastně další variace na známou techniku MQB, tentokrát zabalená v karoserii SUV. Do jisté míry tak má tato novinka nemálo společného s novým Passatem. Jako kdyby to Volkswagen chtěl nějakým způsobem demonstrovat i po stránce designu, dostal Tiguan tvář převzatou právě od svého sourozence působícího ve střední třídě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tiguan designem asi nepřekvapí, ale ošklivé auto to vážně není. Oproti svému předchůdci druhá generace výrazně narostla a dostala masku ve stylu Passatu

Osobně nemohu říci, že by mě Tiguan na pohled uchvátil, je to zkrátka klasické koncernové ostře řezané auto, ale na druhou stranu se jeho design rychle neokouká. Samozřejmě pokud jste opačného názoru, přesvědčovat vás nebudu. 

Testy | Volkswagen | Kombi | Hybridy | Volkswagen Passat

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...

K designu jen pár základních poznámek. Stejně jako u minulé generace, také u té aktuální si můžete vybrat mezi klasickou verzí a terénním provedením (v ceníku ho najdete jako Offroad Paket). To má jinak tvarovaný přední nárazník a díky tomu nabízí lepší nájezdový úhel (25,6° vs. 18,3°). Naopak pro zájemce o ryze sportovní charakter (jakkoliv to v kontextu SUV zní zvláštně) je k dispozici paket R-Line. Testovaná varianta je ta silniční a svůj vzhled vylepšovala obrovskými dvacetipalcovými koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze s pohonem všech kol mají světlou výšku podvozku rovných 200 mm. Oproti předchozí generaci tak má současný Tiguan podvozek o 11 mm vyšší

Co se týká vnějších rozměrů, oproti první generaci tato druhá výrazně narostla. Na délku se protáhla o 60 mm, na šířku přerostla svého předchůdce o 33 mm a o téměř osm centimetrů se zvětšil rozvor náprav. Jediný rozměr, který je menší, je výška. 

Vzhled možná prodává, ale ty důležitější věci se jako vždy ukrývají uvnitř. Interiér si podrobněji rozebereme (včetně přesného měření) v další kapitole. 

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Prostorný a variabilní interiér
Přehledná ergonomie
Komfortní podvozek (na menších než 20" kolech)
Starosti
Motoru schází elán (prozatím) vrcholné naftové jednotky
Vyšší cena
Nesmyslně schované nastavení podsvícení displejů
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie146 fotografií
_DSC2037.jpg _DSC2016.jpg _DSC1992.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, S tváří VW Passat
  2. Prostorem i variabilitou potěší (+srovnání s Foresterem a X-Trailem)
  3. Prozatímní vrchol bez elánu, Dynamika na úrovni slabšího Passatu
  4. Bez dvacítek jezdí skvěle, Asistence všeho možného, Do terénu?
  5. Cena zrovna lidová není, Verdikt, Technické údaje
  6. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.968
Rok výroby: 2004
Stav: 138 732 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Touran 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 163 651 km
Cena: 209 000 Kč
Volkswagen Golf 1.968
Rok výroby: 2009
Stav: 90 077 km
Cena: 160 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků