TEST Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion: Vzpomínka na sedmičkový Golf R s koncertem od Akrapoviče

S Volkswagenem, na kterém je písmeno R, nejde moc šlápnout vedle. Všechno to jsou velmi zajímavé vozy. Mají ale svou cenu, a T-Roc by vlastně ještě mohl být zábavnější.
Radosti
Výbušný motor
Solidní spotřeba
Atraktivní zvuk
Starosti
Vysoká cena
Dotykové ovládání na volantu
Manýry DSG převodovky
7  /10

Sportovní crossover Volkswagen T-Roc R, tedy pokud už jste tedy přistoupili na to, že taková kategorie aut vůbec existuje, se svezl na nedávné vlně modernizace celé modelové řady. Prošel tedy stejným omlazením jako klasická verze i Cabriolet. Čeho všeho se modernizace u R dotkla, a jak si vlastně T-Roc R stojí v porovnání s ostatními vozy z této rodiny?

Volkswagen Tiguan R je skvělý, až mě samotného překvapilo, jak fajn rodinné SUV s dynamickými schopnostmi to je. Volkswagen Arteon R je na tom za mě dost podobně, no a Honza si zase nemohl vynachválit Golf R. Obecně tak můžeme říct, že rodina modelů R je velmi povedená, i když bohužel poněkud dražší na pořízení. T-Roc R před faceliftem jsme také testovali a líbil se nám. Samozřejmě, že naskládat techniku Golfu R do vyššího auta se stejnými základy není žádný kumšt, ale když to fungovalo…

Co je nového

Základní proporce auta jsou stejné, i nadále mu modrá pro modely R mimořádně sluší a chlubí se kontrastní černou střechou. Přední maska má nový motiv a logo, nárazníky jsou decentně upravené a přední světlomety a zadní svítilny mají novou grafiku. Přední diodové světlomety lze nyní povýšit na systém Matrix IQ.Light s funkcí vykrývání protijedoucích vozidel. Funguje velmi dobře a účinek světlometů je skvělý.

Mnohem více než exteriér se změnil interiér. Ovládání klimatizace pomocí otočných ovladačů je pryč, T-Roc dostal digitální panel známý z jiných modelů. Dotykových ploch naštěstí není moc a jsou velké, takže ovládání neodvádí tolik pozornosti, ale tlačítka byla přeci jen lepší. Infotainment už není zapuštěný do palubní desky, ale vystupuje z ní ven. Ve výhledu z vozu naštěstí nepřekáží. R má navíc možnost sportovních zobrazení - sledování teplot, přetížení, apod.

Před řidičem je dobře čitelný digitální přístrojový štít s několika konfiguracemi včetně dobře čitelné navigace. Digitální štít je nyní standardem. Hlavním tahounem je ale skvělý volant s perforovanou kůží v oblasti úchopu. Sám o sobě je vynikající, bohužel i na něm najdete dotykové ovládání, které vůbec není dobré. Dotykové plochy se velmi snadno upatlají a ty krajní jsou moc blízko věnce. Běžně se mi stávalo, že jsem si během ježdění po okresních silnicích zapínal a vypínal vyhřívání volantu. Snad se tohle s další životní etapou předělá.

Velkou pochvalu si ale zaslouží velká pádla pod volantem. Sedadla s vyšším bočním vedením jsou solidní, nepozdávala se mi jen grafika struktury karbonu na určitých částech, ale příplatkové čalounění kůží Nappa je jinak povedené. Úplné sportovní skořepiny to samozřejmě nejsou, sedáky jsou poměrně velkorysé, ale trochu vyšší boční vedení svůj účel jakž takž plní. S prostorem na palubě platí to samé co u klasického T-Rocu. Vpředu problém není, vzadu je ale trochu menší vstupní otvor a vyšší postavy budou mít problém s místem pro kolena.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Váš názor Další článek: BMW překvapilo terénním závoďákem Dune Taxi. Chystá se snad na Dakar?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz