TEST VW T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG: Starý nápad, nová doba, super výsledek!

Volkswagen už zase prodává kabriolet. Nový T-Roc Cabriolet je jasnou odpovědí na dnešní trendy, a pokud se zalíbí vaší manželce, přítelkyni nebo milence, obáváme se, že nebude mít šanci couvnout.
Radosti
Tichý a relativně úsporný motor
Velký vnitřní prostor
Na kabriolet překvapivě tuhá karoserie
Přesné prograsivní řízení
Starosti
Obtížnější manipulace s víkem kufru
Na 19palcových kolech horší jízdní komfort
Prodleva DSG při rozjezdech
8  /10

Svět se mění a s ním i automobilový trh. Zatímco dříve bylo normální mít v kompaktním segmentu kabriolet, dnes už tomu tak není. Jsou to samé crossovery, SUV a o dříve tradiční vozy není zájem. Stejně tak platí, že se v minulosti dostalo do prodeje několik projektů, které jednoduše přišly moc brzo a nebyly pochopeny. Jmenovitě třeba mnou často omílaný Pontiac Aztek, praotec dnes tolik oblíbených SUV-kupé. Nebo Nissan Murano a Range Rover Evoque ve verzi kabrio. Tato otevřená SUV jsou už minulostí, jejich duch však znova ožil v hlavách lidí z Volkswagenu.

Představujeme 5 největších prodejních propadáků v USA

Představujeme 5 největších prodejních propadáků v USA

Výsledkem je Volkswagen T-Roc Cabriolet, díky kterému dává vznik samotného modelu T-Roc ten správný význam. V základu je to v podstatě levné SUV na drahém podvozku. Mám tím na mysli, že si v interiéru bere hodně z malého modelu Polo, ale na rozdíl od něj nemá přístrojovku vyrobenou z dražších měkčených plastů. Zároveň však nemá platformu MQB-A0, která je určená jen pro vozy s pohonem předních kol, ale MQB z minulé generace golfu. A s ní přichází i možnost čtyřkolky.

Je to zkrátka taková pouliční směska, která svým způsobem navazuje tam, kde skončil Volkswagen Beetle, jen v novém pojetí. Poslední brouk vznikl ve spoustě verzí včetně kabrioletu, ostrého GSR limitovaného počtem vyrobených kusů, a také ve verzi Dune, která měla robustnější vnější vzhled daný množstvím ochranných plastů. Byl to vůz pro nadšence, ne volba z rozumu. T-Roc je přinejmenším ve verzích R a Cabriolet úplně stejný, jen nakreslený podle trendů dnešní doby.

Jednoduše pořád na očích

S přerodem t-rocu na kabriolet měl Volkswagen dost práce. Na rozdíl od zmíněného Range Roveru Evoque vůz nenabízí třídveřové provedení, takže se musely ubrat jedny dveře, ty přední natáhnout a vymyslet systém sklápěné plátěné střechy. Když výsledek stojí před vámi, dojde vám, že tohle opravdu není tradiční kabriolet. Stačí si uvědomit, jak jsou boční dveře vysoké, jak robustní má najednou t-roc blatníky a jak nizounké je čelní sklo ve vztahu ke zbytku auta.

VW už v Česku zase prodává kabriolety. Otevřený T-Roc nevyjde ani moc draho

VW už v Česku zase prodává kabriolety. Otevřený T-Roc nevyjde ani moc draho

I to je možná jeden z důvodů, proč na sebe T-Roc Cabriolet strhává v ulicích snad veškerou pozornost. Ruku v ruce s tím jde fakt, že se nám do testu dostal vůbec první kousek na českých značkách, takže do té doby vlastně skoro nikdo neměl možnost vidět tohle auto s českými značkami na českých silnicích. Dost pomohl i fakt, že vyfiknutější už ani být nemohlo. Linie R-Line představuje vrchol nabídky, za 19palcová kola se připlácí přes třicet tisíc a připlatit si můžete i za takové drobnosti, jako jsou lišty okolo oken, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadní spoiler v černé barvě. Jsou to detaily, ale utvářejí celkový dojem.

Musíte pak ale počítat s tím, že takový kabriolet hodně leze do peněz. V současnosti jej seženete jen s patnáctistovkou TSI, protože základní litrové TSI projde emisní úpravou, o které jsme informovali již dříve. Výroba kabrioletu s tímto motorem začne na přelomu října a listopadu, místo 85 kW bude mít 81 kW a základní cena by se měla pohybovat lehce na sedmi sty tisíci. Naproti tomu zkoušená patnáctistovka se 110 kW začíná na 748.900 korunách (Style, manuální převodovka) a v případě verze R-Line s DSG se bavíme už o 886.900 korunách.

Prohlédněte si VW T-Roc Cabriolet do posledního detailu. Stylovější už nebude

Prohlédněte si VW T-Roc Cabriolet do posledního detailu. Stylovější už nebude

Pokud vás napadá, že dostat se s cenou přes milion nebude problém, máte pravdu. Vůz, který vidíte na fotkách, stojí 1.063.800 Kč. Za SUV s tvrdými plasty uvnitř je to raketa, s ohledem na konkurenci si to však Volkswagen může dovolit. Na českém trhu totiž žádné jiné podobné auto nenajdete, navíc je to za plně vybavený kousek stále asi o čtvrtinu méně, než za kolik se u nás koncem roku 2015 prodával Range Rover Evoque Convertible. Pokud se poohlédnu pouze po kabrioletech, najdete do milionu Mini One Cabrio s tříválcem za 612.306 Kč a BMW 218i Cabrio (100 kW) za nejméně 948.991 Kč.

Čtyři musí stačit

Když si kupujete kabriolet, nemůžete čekat stejnou užitnou hodnotu jako u výchozího provedení. Otevřený t-roc je pro čtyři osoby místo pěti, a přestože má lehkou plátěnou střechu, v porovnání s běžným t-rocem přibral dva metráky. Střecha se nesklápí do kufru, ale za zadní sedadla, takže odpadla nutnost šachovat s plastovým krytem v kufru třeba jako u zmíněného BMW 2 Cabrio. Pohyb střechy má na starosti elektrohydraulický systém, stažení zabere 9 sekundy a jde to i za jízdy do rychlosti 30 km/h.

Zajímavé je, že Volkswagen neprotahoval jen boční dveře, ale celý rozvor náprav. Čtyři centimetry k dobru znamenají, že se vzadu pohodlně posadí dva průměrně vzrostlí jedinci. Nechybí ani úchyty dětských sedaček Isofix, jen nepočítejte se středovou loketní opěrkou. Za kožené čalounění, kterým byl vybaven zkoušený vůz, dáte přes 50 tisíc, součástí je už ale také vyhřívání předních sedadel, které přijde vhod i při chladnějších letních podvečerech. Ventilování ale nečekejte a spíše se připravte na to, že se vám bude v horku ke kůži Vienna občas lepit zadek.

TEST Volkswagen T-Roc R: Je libo kapesní 300koňovou raketku?

TEST Volkswagen T-Roc R: Je libo kapesní 300koňovou raketku?

Když jsem výše nakousnul kufr, přidám ještě nějaká čísla. Základní objem činí 284 litrů, a přestože je možné zadní opěradla pohodlně sklopit přímo z kufru, maximální objem výrobce neuvádí. Stěhovák tím nevznikne, ale menší surfové prkno dovnitř vměstnáte v pohodě. Rozdíl oproti 445 litrům běžného t-rocu s předním pohonem samozřejmě poznáte, kabrio ale nebude snad ani druhé, natož první auto do rodiny. Vadí mi ale jiná věc: obtížná manipulace s víkem kufru. Je totiž kratinké a plynové vzpěry, které jej drží v otevřené poloze, při zavírání tak snadno nepřetlačíte. Notabene když máte plné ruce.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků