Kapitoly článku:
Zkoušený vůz
Seznam příplatkové výbavy je v duchu tradice Volkswagenu velmi dlouhý a zájemce o nahlédnutí přesměrujeme na výše odkazovaný oficiální ceník. Motory jsou pro Scirocco v nabídce prakticky pouze tři, dva zážehové a jeden vznětový, z nichž každý je k mání v různých výkonech.
Základem je zážehový čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 122, nebo 160 koní (90, resp. 118 kW) a výše stojí agregát 2,0 TSI o výkonu 210 koní (155 kW), nebo 265 koní (195 kW), který je ovšem vyhrazen pro provedení Scirocco R. S ohledem na každodenní použití tohoto modelu zkrátka nezůstanou ani zastánci nafty, kteří mají k dispozici osvědčený motor 2,0 TDI CR DPF.
Ten je k mání ve verzích 140 a 170 koní (103, resp. 125 kW). Převodovky jsou ve všech případech šestistupňové manuální a pro všechny varianty lze připlácet za dvouspojkové skříně DSG. Výjimkami zůstávají nejslabší 1,4 TSI/90 kW (pouze „manuál“) a naopak nejvýkonnější 2,0 TDI/125 kW (výhradně „automat“).
Seznam příplatkové výbavy zkoušeného vozu VW Scirocco 1,4 TSI
My jsme k testu převzali VW Scirocco s motorem 1,4 TSI v silnější verzi 160 koní (118 kW) v kombinaci s manuálně řazenou převodovkou, stylistickým paketem R Line a dosti rozsáhlým seznamem příplatkové výbavy, který pro věští přehlednost otiskujeme v náhledu. Tato výbava v úhrnu zvýšila cenu tohoto modelu o zhruba 150 000 Kč oproti standardu a přiblížila ji špičkovému modelu Scirocco R v základu.
Volkswagen Scirocco 1,4 TSI 6MT |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 716 500 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 513 600 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ESP, ABS, ASR, EDS, MSR |
Centrální zamykání | Ano na DO, sklopný klíč |
El. ovládání oken | Ano, 2x |
El. ovládání zrcátek | Ano |
Čalounění | látka |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | Ano, s CD, MP3, AUX a SD |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano, orig. |
Xenonové světlomety | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Na první pohled
Jak bylo zmíněno výše, Volkswagen Scirocco vyniká zřetelným sportovním, emoce vzbuzujícím švihem, který jej rozhodně vyčleňuje ze škály ostatních vozů značky Volkswagen. Vůz vyniká nízkou přídí s úzkou maskou chladiče a dominantním vstupem pro vzduch k chladičům ve spodní části nárazníku a celkově nízkou stavbou karoserie.
S jiným autem si Scirocco nespletete
Střecha směrem vzad sestupuje pouze mírně, takže nijak výrazně neomezuje prostor pro hlavy cestujících na zadních sedadlech, ale dojem klínovitého profilu opticky budí spíše výrazně se zdvihající spodní linie bočního zasklení. Také boky karoserie jsou velmi členité a i díky nim Scirocco působí jakkoli, jen ne nudně.
Zvláště při zadním pohledu vyniká široká a nízká stavba vozu
Instalovaný paket R Line přináší upravené nárazníky, střešní spoiler, nástavce prahů a zatmavené zadní svítilny, dodatečný paket R Line „kola“ přidává osmnáctipalcové ráfky Mallory s pneumatikami 235/40 R18 a kontrolou poklesu tlaku. Zvláště při pohledu zezadu je toto Scirocco mimořádně široké a nízké.
Na palubě
Znovu je třeba zdůraznit, že Scirocco je alternativou pro prakticky smýšlející uživatele, kteří by bez existence tohoto modelu jinak nejspíš sedli do třídveřového Golfu. Komfortní výbava a pohodlné každodenní používání jsou tedy jeho posláním, nicméně je třeba zmínit jistá specifika.
Dlouhé dveře se otevírají ve značném úhlu a nijak nekomplikují přístup k předním ani zadním sedadlům
Do širokého úhlu otevírané předně dveře s efektně působícími bezrámovými skly jsou opravdu dlouhém, což může působit obtíže zvláště v omezených parkovacích prostorech. Velmi nízký posaz pak může být nečekaně nepříjemnou skutečností zejména při nastupování a vystupování osob starších nebo těch trpících bolestmi zad, za úvahu stojí také horší výhled z vozu do všech stran, neboť většina ostatních aut v provozu je citelně vyšší.
Přední sedadla mají dostatečně tuhé a dlouhé sedáky i opěráky s výrazným vedením v zatáčkách, nicméně stavitelnou tuhost bederní opěry jsme postrádali. Seřizovat je lze pouze v podélném směru, výšce sedáku a sklonu opěradla, což nám bohužel opět připomíná, v jaké třídě se pohybujeme.
Rozmístění ovládacích prvků je prakticky stejné jako u jiných vozů VW Group
Místa je na nich ale ve všech směrech dostatek, což lze překvapivě říci také o dvojici samostatných sedadel vzadu. Ta se vyznačují integrálními hlavovými opěrkami a usadí se na ně v přiměřeném pohodlí i dva průměrně vzrostlí dospělí pasažéři.