Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Starý mladý

Vana666  |  11. 08. 2014 07:33

V údajích o výkonu motoru je chyba, Z průběhu momentu vyplývá, že motor má 67 kW při 4000 ot./min. Maximum je tedy o kilowatt víc a hlavně přichází při výrazně nižších otáčkách než je v tabulce.

Odpovědět  |   | 
k22  |  11. 08. 2014 09:02

"Vytýkat lze i drobné nedostatky v dílenském zpracování – například řada tlačítek v horní části středového panelu měla viditelné rezervy ve slícování."
VW se holt má od Korejců co učit - otázkou zůstává - za co chce ty prachy? Za vnímanou kvalitu? A co skutečná kvalita?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 08. 2014 09:07

...za nalepku na dekli.

Odpovědět  |   | 
aaa  |  11. 08. 2014 09:55

Jak to, že Vám to žralo tak moc? 5,7l. Je hrůza.

Kolik ten motor žere na dálnici při 130 km/h?

Odpovědět  |   | 
yaris  |  11. 08. 2014 11:28

Taky souhlasím, že spotřeba docela vysoká na to, jak je to přepracovaný a cena přemrštěná.

Odpovědět  |   | 
Otesánek  |  11. 08. 2014 20:05

Když si uvědomíme, že se jelo z kopečka po proudu Berounky a navíc z největší pravděpodobností ještě po větru, většinou fouká západní vítr, tak je průměrná spotřeba mnohem vyšší.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  11. 08. 2014 10:12

za tuhle cenu si to můžou nechat.. Recenze v povinně nadšeném tónu na nákupní tašku s tragickým motorem v ceně skoro střední třídy a koncernofilní hodnocení - to se dalo čekat.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  11. 08. 2014 18:18

Manželce jsem na její výslovné přání koupil Polo 1.2 TSI 77 kW. Model 2011, tedy verze před tím drobným faceliftem. Auto je to krásné, v černé metalíze a na nádherných 16" discích vypadá opravdu parádně. Ale tolik problémů, jako s tímto autem, jsem ještě nikdy neřešil.

Nejprve nás překvapili vibrace v řízení u originálních 15" VW disků při vyšších rychlostech. Reklamace zamítnuta, prý jsou špatně vyvážená kola (převážení kol mimochodem nic nevyřešilo). Protože jsem však plánovaně měnil kola za větší 16" disky, tak jsem to moc neřešil. Po výměně disků se auto uklidnilo a vše je ok. Při nájezdu 14K km jsme se dočkali výměny rozvodového řetězu. Ještěže jsem jednou stál v garáži, když žena startovala a já uslyšel podivné zachrastění. Žena by si toho nikdy nevšimla, přestože mi potvrdila, že ten pazvuk slýchávala už delší dobu. Takže hurá do servisu, kde čtyři dny řešili, jestli je to fakt řetěz. Nakonec to po zvukové nahrávce chrastění a konzultaci s VW v Německu uznali a vyměnili.

Asi v 17K km pak následovala podivná závada, kdy se za jízdy odpojil posilovač řízení. Dvakrát to bylo skoro na nehodu. Prý vadný kontakt, takže výměna posilovače, který je od té doby ok. Ve 20K km začalo blbnout chlazení motoru. 4x jsme s tím byli ve třech různých VW servisech, ale marně. Prý v diagnostice nic není a hotovo. Až jednou, kdy jsem úmyslně s autem jezdil hlavně já, se mi rozsvítila kontrolka chlazení. Okamžitě jsem to otočil do nejbližšího značkového servisu, kde jsem je zastihl těsně před zavíračkou. Naštěstí kontrolka stále svítila, mechanici na to čuměli, jakoby právě přistáli z Marsu, a měření jim házelo nesmyslné hodnoty. Nakonec vyměnili nějaké čidlo za cca 2000 Kč, což pomohlo jen na chvíli. Tento problém se nám náhodně opakuje, naštěstí jen krátce, takže doufám, že to vydrží, protože na další návštěvy servisu fakt nemám čas ani nervy.

Ve 24K km se znovu ozvalo rachocení rozvodového řetězu. V servisu mi řekli, že prý o nic nejde, prý je to jen nějaká kladka a tam není důvod k výměně. Argumentoval jsem tím, že je to naprosto stejný zvuk, jako když mi rozvodový řetěz měnili. Marně. Opravu zamítli, ale donutil jsem je, aby mi to napsali do servisky, protože auto je už mimo záruku. Následně odešel tlumič levého zadního kola, prostě praskl. Mám podezření, že pravý zadní tlumič bude na tom brzy stejně.

Závěrem řeknu jen tolik. Polo je fakt krásné auto, motor TSI je i navzdory konstrukčně odfláknutému řetězu skvělý, neuvěřitelně živý a tichý. Jezdí se s tím krásně. Ale tohle auto mě jednou provždy vyléčilo z toho, abych ještě někdy v životě ještě koupil malé auto. Manželka měla předtím Focuse, který prý byl moc velký. A vydupala si menší Polo. Tohoto rozhodnutí dodnes lituji, protože abych během 2-3 let řešil tolik závad, to je celkem katastrofa.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  11. 08. 2014 19:09

Zajímavé počtení, ale vůbec nechápu ten závěr, který jsi z toho vyvodil. Jako by za všechny ty problémy mohlo to, že auto nemá 4,3 metru, ale jen 4,0 metru.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  12. 08. 2014 06:23

Na malých autech je příliš znát šetření. Já sám v automotive industry pracuji, takže moc dobře vidím, jak kritické kompromisy se často dělají. Čím vyšší třída, k tím menším extrémům v tlaku na úspory dochází. Domnívám se, že manažeři jednoduše počítají s tím, že malá auta jezdí jen po městech a za rok toho moc nenajedou. To je sice náš dokonalý případ, nicméně asi už ty úspory zašly moc daleko. Nájezd 25K km za tři roky je nepatrný a pokud je na autě nutné vyměnit tolik věcí, pak je něco špatně.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  12. 08. 2014 15:37

To sice ano, ale sám si odpověz na otázku, že kdybys koupil třeba Golfa s tímtéž motorem, zda je nějaký důvod, aby se to sralo méně? Nevyvážená kola by tam mohla být úplně stejně, to asi Golf kvalitnější mít nebude. Problém s řetězem by trápil TSI v Golfu opět stejně jako v Polu. Posilovač řízení, problém s chlazením, tlumič, to už by mohly být věci, které se u Pola odrbali více než u Golfu, ale těžko říci. Prostě si nemyslím, že za většinu těch věcí může "malá velikost" auta a že by sis Golfem pomohl, vždyť když slyším, kolik věcí se kazí na autech velikosti Passatu, tak mi to nepřijde, že by tam byla nějak dramaticky vyšší kvalita a spoří se všude. Neříkám, že u větších aut není o něco vyšší kvalita, ale jestli bys místo pěti závad měl čtyři, tak to by byl možná úspěch.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  12. 08. 2014 18:16

Paradoxně jsem ženu přesvědčoval, že trochu připlatíme a koupíme Golfa. Ten má pár známých okolo a jsou s tím celkem spokojeni. Těžko předjímat, jestli by se auto kazilo méně nebo více, ale mám dojem, že i v žebříčku spolehlivosti stojí Golf výše než Polo.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  12. 08. 2014 18:35

Taky je dost možné, že jsi prostě neměl štěstí na kus. Jiné Polo s tímtéž motorem by možná mělo problém jen s těmi rozvody a ničím jiným. Nepopírám, že Golf může být spolehlivější než Polo, ale je dobře tak možné, že kdybys měl podobnou smůlu na Golfa, řešíš ty samé problémy.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  12. 08. 2014 23:13

Nebylo by lepší vyměnit značku? Koupit si něco od značky, která necpe prachy do kvalitních plastů, ale dává je tam, kde to není na první pohled vidět. To, že VW a Škoda dostávají poslední v německém Autobildu cenu Zlatá mrkev za auta s nejvíce problémy prostě není náhoda. Místo Pola stačilo koupit Clio, Yarise nebo mazdu 2 a nemusel by jsi hledat vinu v tom, že jde o malé auto.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  13. 08. 2014 06:16

Popravdě, to už je teď jedno, protože vrátit čas nejde. A mimo to se třeba mně osobně ani jedno z vyjmenovaných aut nelíbí. Obecně, čistě z hlediska designu se mi opravdu líbí Polo, potom třeba Mito nebo C3. Většina dalších malých aut vypadá divně, proto bych příště volil pro ženu nižší střední třídu, kterou měla tolik let bez problémů.

Odpovědět  |   | 
mex  |  11. 08. 2014 19:33

Velmi smutne cteni. Ale neni to o velikosti auta, i male auto jde udelat kvalitni a neosizene. Nesmi to byt ale auto od VAG. Tlak manazeru na zisky je v posledni dobe enormni, vyvojove oddeleni nestiha dukladne testovat, tak vypusti ven zmetek (Rozvody v TSI motorech) a kvalita a spolehlivost jde dolu. VAG je ted pro me na urovni Laguny ze zacatku tisicileti, pokud to nezmeni, tak behem 5-ti let budou mit veliky problem, odvrati se od nich i ti nejvetsi fanatici. Kdybych vam vypravel, jak se muze neskutecne srat 8 leta Octavka, tak mi ani neuverite a to jsem ji tchanovi pred 5 roky doporucil jako bezproblemovou ojetinu, jak jsem se zmylil .

Odpovědět  |   | 
Tom  |  12. 08. 2014 10:08

No tak podobne pribehy jsem v pslednich letech slysel od znamych napric znackami.
od VW koncern tak Kia, Renault, Fiat a dokonce i Volvo a Toyota a neslo jen o mala auta.
Je to smutny, ale je to tak. Je to bohužel o stesti na kousek a pak i o stesti na pristup servisu.

Odpovědět  |   | 
dalid  |  12. 08. 2014 09:09

Presne ako by som čítal príbeh našej Fabie 1,2TSI z roku 2011.. Auto kupované nové, bratu za takmer 14000€. Reku, nadišiel čas kúpiť nové auto a nebudem furt chodiť do servisu. Ale OBROVSKÝ omyl. Chodili sme s ním do servisu častejšie ako s mojím starým Renaultom...
Výmena rozvodu po 15000km, o 15 mesiacov po výmene opäť rozvodová reťaz chrastí (cca 27000km), keďže auto bolo stále v záruke menil sa napinák reťaze, rozvod už nie. Potom už len "drobnosti":
opakované problémy so stieračmi, odídené čidlo ABS, zasekávajúci sa zámok na zadných dverách a neviem ako u Pola ale na Fabii ma neskutočne štvala tá voda čo sa zakaždým po daždi vyliala po otvorení dverí na topánky! Fabia išla po dvoch rokoch z domu aj s priateľkou, takže už neriešim problémy s týmto autom. Pre seba som kúpil MINI Cooper a v servise už mením iba olej a filtre...
Môj záver - nikdy viac nič nové ( a na 99% ani jazdené) od koncernu VW.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 08. 2014 12:20

Masaker...''po zvukové nahrávce chrastění a konzultaci s VW v Německu'' - tak ma uplne rozsekalo Mali ste sa ich spytat co asi ine tam moze chrastit na stojacom aute, na poziadanie mal Vam dotycny vymenovat kolko alternativ mu tam (hlavne pri tomto motore), kktovi (s prepacenim za vyraz, ale tu sa uz nic ine povedat neda), zostava.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  12. 08. 2014 18:22

Je to skutečně pravda. Nahráli si zvuk chrastění motoru a poslali to do Německa na schválení. Ten zvuk se ozval jen krátce po nastartování, pak už běžel motor normálně. Právě v okamžiku startu hrozilo přeskočení povoleného řetězu o zub a tím pádem i "potkání" motoru. Chrastění bylo prvním příznakem únavy materiálu u rozvodového řetězu, který se lehce délkově protáhl a při startu zavibroval. Stejný zvuk se ozývá i nyní, ale v servisu tvrdí, že rozvody jsou opraveny jednou provždy a zvuk chrastění vydává nějaká kladka. Radši ani nemyslet na to, jak bych to řešil, kdyby ten rozvoďák skutečně přeskočil. Obávám se, že ani zápis v servisce o tom, že mi odmítli provést výměnu rozvodů, by něčemu pomohl.

Odpovědět  |   | 
sigol  |  12. 08. 2014 23:17

A to si chcete od VW koupit další auto, To nepochopím.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  13. 08. 2014 06:12

To nevím, jak jste na to přišel? Původní volba byla Golfa, ale kvůli menší velikosti se bralo Polo. Od té doby jsme jiné auto neřešili a já sám VW nemám a rozhodně ani neplánuji.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 08. 2014 10:44

Tovar vratit a bez dalsich reci s nimi, prislusne pisomne vyjadrenie najdu v schranke spolujazdca.
Dovod: neodstranena opakujuca sa chyba. A takto to mal riesit kazdy.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  12. 08. 2014 18:12

S chlazením jsem měl problém u jedničkové Fabie. Problém může být v tom, že to samo nezapisuje chyby do diagnostiky. Jednotka dochlazování stojí tak nějak mimo ostatní řídící jednotky. Např. jsem měl nefunkční oba ventilátory chladiče (auta s klimatizací mívaly dva) a v diagnostice nebyla žádná chyba (aby se zapsala, musí se provést zkouška akčních členů).

Odpovědět  |   | 
Didoop  |  13. 08. 2014 08:26

Mam golfa 1.2 tsi 77kw 2011/11. Retaz bola menena raz. Odvtedy chrasti ked sa prida plyn a prudko pusti. Ono totizto je znama vec, ze chrastenie zaroven sposobuje WASTEGATE turba ! Ale to ze retaz piska po nastartovani, je zevraj bezny zvuk. Motor je fakt uzasny, ale ked na chladenie vyfuku pouziva nespaleny benzin, je to dost nahovno, takze jedine do mesta ...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  15. 06. 2015 17:04

Vlastním Polo, 1.2 TSI 77kw, kupoval som ho vo februári 2012, mám najazdené 89 000 km, zatiaľ bez akýchkoľvek problémov. Životnosť rozvodovej reťaze pri starších TSI je veľmi závislá od pravidelnej výmeny motorového oleja. Servisný interval 30 000 km je prehnaný a výrazne znižuje jej životnosť. Podľa vlastných skúseností je 20 000 km maximum. Reťaz je pôvodná, sem-tam sa ozve.

Odpovědět  |   | 
Das auto  |  12. 08. 2014 10:10

Přidám taky něco do krámu! Máme v rodině Polo s božským motorem 1,2 htp 40Kw bylo kupované nové a dnešním dnem je momentálně v servisu. Špatné tlaky na válcích,zřejmě podpálené ventily...uvidíme! Prý nejhorší motor co vytvořila Škoda Auto. Vůz má najeto 26130 km a už při prvních 1000km se musel měnit katalyzátor,což se podrobovalo velikému zkoumání, zda uznají vůbec záruku pacholci! Nutná výměna manžet na poloosách,zapalovací cívky,vadné teplotní čidlo motoru atd. U takového nájezdu by člověk čekal,že auto bude jezdit bez problémů...nebo ne? Na můj dotaz na importéra Volkswagen jsem žádal, zda nechtějí prověřit ten motor co vydrží tak málo a dostal jsem jen odpověď..že na celkový stav vozidla mají zásadní
vliv podmínky, za kterých je vozidlo provozováno. Tož zaplať si to sám ovčane..co bys chtěl za 300000kč! Můžu já za katalyzátor,který je špatně umístněn od kterého létají špony na válce? A jiné nedodělky?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 08. 2014 12:33

Poslednou dvojicou kvalitne postavenych benzinakov u koncernu boli 1.6 / 2.0, oba jednoduche osemventily bez zbytocnych sr.ciek. No a tak to aj vyzera, jazdia dodnes. To je aj dovod preco pri uvahe cim nahradit sucasny pekac (diesel nechcem a mam na to dobre dovody), si u koncernu memam z coho vybrat.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  12. 08. 2014 18:06

Dvoulïtr mám a zatím bez problémů. I můj plynař říkal, že je to tzv. blbuvzodrný motor. Ale u zbytku auta (Fabia) jde vidět, že už ho zasáhlo koncernové snižování nákladů.

Odpovědět  |   | 
aaa  |  12. 08. 2014 14:16

Já mám taky Polo 1,2 40kW, z Bratislavy. Mám na něm 70 000 km a zatím jsem problémy s motorem a katalizátorem neměl.

Kolik Ti to žere??? Mně úplně stejně jako tady to Polo 1,2 TSI. Děkuji za odpověď.

Odpovědět  |   | 
Das auto  |  12. 08. 2014 15:04

Tak to buď rád! Protože tento motor pochází z marsu od marťanů viz..
odkaz http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf...

Nám to začalo po ohřátí motoru na volnoběh běžet na dva válce ..naskočila žlutá kontrolka a motor začal skákat na dva válce! Po vypnutí zapalování a novém startu opět to fungovalo do doby než se motor nechal převalovat na volnoběh! Po změření tlaku na válcích se jedná o podpálené ventily,až dílna udělá rozborku,budeme chytřejší! Za tento motor bych dal nejradši konstruktérům do držky! Upozorňuji,že s autem se zachází velice opatrně..žádné vytáčení či podtáčení! Prostě kus na hovno!

Odpovědět  |   | 
aaa  |  12. 08. 2014 21:27

Díky, takže problémy mě asi čekají.

Já s tím jezdím nejčastějí 130 km/h při 4000 otáčkách se spotřebou do 6 litrů. Do kopce zpomaluji na 120 km/h, i kvůli spotřebě. Tedy zatím spokojenost , ale asi se dají čekat závady.

Nyní uvažují o Golfu v akci právě s motorem 1,2 TSI. Uvidíme jaké budou mít skladové zásoby na podzim a přes zimu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  12. 08. 2014 22:52

By mě zajímalo kterej konstrukter vymýšlel pozici katu... už z pohledu na motor musí být každému jasné že to bude hřát jako prase. Dneska aby člověk koupil nové auto, okamžitě odstranil kat, dal trubku, omotal svody páskou, odstranil egr :D

Odpovědět  |   | 
Mirek Zlomsky  |  12. 08. 2014 11:03

Jsem 1,5 roku majitelem uvedeného typu, mám 75 let a vysoký jsem 178 cm. S vozem jsem spokojený až na hrubou závadu v umístění vnitřního zrcátka, které podstatným způsobem brání ve výhledu zejména na pravou stranu. S tím by se mělo něco udělat !!!

Odpovědět  |   | 
Honza  |  13. 08. 2014 07:35

Dobrý den - chce si to trochu zvykat na jiné info z okolí když sedíš v náklaďáku tak zrcátko taky není. Zdravím Honza

Odpovědět  |   | 

Pomalu začínám závidět budoucím majitelům nové Fábie!? Pokud je nové Polo na této úžasné úrovni pak nová Fábie v rámci koncernové politiky bude postavena v kvalitě minimálně o třídu níž!? Jsem zvědavý co po najetí prvního 1000km upadne z auta jako první!???

Odpovědět  |   | 
Tom  |  15. 08. 2014 06:50

Dočetl jsem to až po nejrozsáhlejší ve své třídě na to jsem u této automobilky hodně alergický. Ano je to předsudek, ale marketingově vybudovaný 😉

Odpovědět  |   | 

Nepotkal někdo Revana???

Odpovědět  |   | 
jury  |  19. 04. 2017 16:00

Polo n9 1.2 jedu a něco třikrát zapípa,ale kontrolka zadna nesvítí,neví někdo co to je?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků

Nejčtenější články

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytávku, která se o všechno sama postará

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytá…

V posledních Fordech najdete novou verzi systému, který automaticky detekuje zamlžení čelního okna.

21.  1.  2021 | | 20 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaFordŽivot řidičeTechnika
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Cena nehraje roli. I levná auta překvapila!

Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Ce…

Během uplynulého roku jsme vám přinesli více než 70 testů, jízdních dojmů a zajímavých ohlédnutí do automobilové historie. Nyní jdeme s kůží na trh a představíme vám auta, která jsou podle nás nejlepší.

1.  1.  2021 | | 7 N/A
AutoRevue.cz
Zajímavosti