30
Fotogalerie

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Starý mladý

Kapitoly článku:


Pokud si neobjednáte DSG, bude slabší dvanáctistovka v Polu spřažena s pětistupňovou převodovkou. Motor nepřekypuje bouřlivým zvukem nebo nezřízenou chutí na omezovač, ale vyznačuje se pro TSI typicky lineárním průběhem točivého momentu a solidním zátahem v polovině otáčkoměru. Při snaze o energickou jízdu je zapotřebí řadit častěji, ale rychlý a přesný chod řadicí páky spolu s dobře nakalibrovanou spojkou je na to jako dělaný.

I přes Prahu jezdí pod šest

Spotřeba se – jako u všech malých přeplňovaných motorů – odvíjí od toho, jak kopcovité jsou vaše trasy, jakou rychlostí na nich jezdíte a jak hustý je provoz. Pro představu, z Berouna na pražské Vinohrady jsem bez zvláštní snahy o úspornost dojel s indikovaným průměrem 5,7 l/100 km. Nepochybně chvályhodný výsledek na trase, která vede z poloviny po kopcovité dálnici a z poloviny nejfrekventovanějšími ulicemi Prahy.

Volkswagen Polo 28.jpgVolkswagen Polo 27.jpgVolkswagen Polo 30.jpg
Kultivovanost a komfort odpružení se v případě Pola nevylučují s výbornou ovladatelností a jistotou v zatáčkách

Na stranu úspornosti si můžete připsat i novou konstrukci motoru s rozvodovým řemenem namísto dřívějšího řetězu, která by snad mohla vydržet déle než několik málo desítek tisíc kilometrů.

Velkou devizou Pola je „dospěle“ naladěný podvozek, který velmi dobře tlumí nerovnosti a přitom umožňuje i ostrou jízdu, ke které svádí i přesné řízení s novým elektrickým posilovačem. Vlečená zadní náprava se při zvyšování rychlosti v zatáčkách nejprve začne hlásit odskakováním na nerovnostech a potom i tendencí zádě k vybočování ze stopy, které ale nekompromisně utne systém ESC. To už ale musíte opravdu pokoušet havarijní pojistku, Polo má totiž po modernizaci velké rezervy přilnavosti a sledem zatáček se dokáže protáhnout značným tempem.

Komfort na úrovni

Zákazníci ale ocení spíš vnímaný komfort, který byl u testovaného Pola se sériovými 15palcovými koly na velmi vysoké úrovni. Vedle dobře naladěného pérování za to vděčí i poctivě provedenému odhlučnění podvozkových skupin – subjektivně je tento malý Volkswagen snad nejkultivovanějším autem v segmentu.

Už bylo řečeno, že Volkswagen Polo se chlubí nejširší paletou elektronických systémů ve třídě. Opravdu nebývá běžné, abyste si v této kategorii mohli objednat adaptivní tempomat nebo dokonce adaptivní tlumiče. V testovaném autě ale nebyly. Jeho příplatková výbava se omezila na zatmavená boční okna, tempomat, parkovací senzory, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná zrcátka a vyhřívaná přední sedadla v kombinaci s vyhřívanými tryskami ostřikovačů.

Volkswagen Polo 21.jpgVolkswagen Polo 22.jpgVolkswagen Polo 24.jpg
Díky dobře obestavěnému prostoru nabízí Polo cestujícím víc místa, než naznačují vnější rozměry; zavazadlový prostor má dvojitou podlahu

Za příplatek byla vlastně i metalíza, červená Sunset za 12 600 Kč. Jediná barva nabízená bez příplatku je tmavě šedá Urano, připlatit byste museli dokonce i za obyčejnou bílou (i když jen snesitelné 2600 Kč).

Přitom nelze říci, že Volkswagen by na sériové výbavě škudlil. Verze Highline obsahuje například automatickou klimatizaci s chlazenou schránkou v palubní desce, automatickou clonu vnitřního zrcátka, zásuvky pod předními sedadly, sportovní sedadla, 15palcová litá kola a dokonce i ten multimediální systém, který vidíte na fotografiích. Pod označením Composition Media se skrývá rádio s 6,5“ dotykovým displejem, slotem na SD kartu, USB vstupem i rozhraním Bluetooth.

Polo 1.2 TSI 66 kW Highline stojí v sériovém provedení 337 900 Kč, uvedená příplatková výbava navýšila cenu testovaného kusu na 388 400 Kč.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud