TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline: Golfův revír

31 komentářů

Karel
2. ledna • 17:28

To je pořád Golf tady, Golf tam. Ale Polo je tvarově vyváženější a v mých očích i krásnější. Na mé požadavky pro jízdu v jednom či dvou je to lepší volba než Golf. Zvláště když převážně jezdím do 60km. Už se těším na první inovaci a pak vyměním svého Golfa.

Tom
5. února • 14:05

Máme nové a ... super. Vše o čem píší v recenzi, je opravdu tak.

Karel
2. ledna • 17:28

To je pořád Golf tady, Golf tam. Ale Polo je tvarově vyváženější a v mých očích i krásnější. Na mé požadavky pro jízdu v jednom či dvou je to lepší volba než Golf. Zvláště když převážně jezdím do 60km. Už se těším na první inovaci a pak vyměním svého Golfa.

Bobik
7. prosince • 15:26

3 válcový motor se jej podařilo vyladit do naprosté dokonalosti (pozn. redakce) ... ehmm, jestli to bude sloužit jako všechny motory ve VW, tak to potěš koště.Dávám bolševikovi rok, možná i dva a bude toho plný kovošrot.

Antiautomat
7. prosince • 19:04

Preco odsudzujete nieco, co nepoznate?
V tejto objemovej kategorii je trojvalec vyhodnejsi (preco, to uz naozaj nemienim rozvadzat) a preplnanie mu prida na efektivite - hlavne pri objeme, kde sa kazdy ccm hodi (tymto Vam davam skrytu napovedu).
Preto tvrdim o.i., ze trebars taky 1.2HTP bola bohapuste premarnena sanca. A to len kvoli tomu, ze inak dobry projekt dostal do ruk niekto so skusenostami na urovni nedokoncenej strednej. Potom to tak dopadlo. A co je na tom uplne najlepsie, posledne HTP, po masivnej niekolkofazovej zachrannej akcii, su bezproblemove zakladne motorizacie a vyhladavanym artiklom (teda nemyslim tie, ktore su v ponuke po absolvovani procesu ako 3A a podobne).
Ano, na moj predosly 1.6/55kW nedam dopustit, ale ak mozem mat motor vykonnejsi a efektivnejsi, rad to beriem. Cim sa dostavame k poslednej otazke - spolahlivosti. Na tom mojom nebohom 1.6/55kW som menil olej pravidelne po 15000km. Pokial motor nema z vyroby problem, potom by s horeuvedenym mal nabehat bez problemov to iste.
Prejavom bude iny. Pretoze musi byt. Ale mate odvahu vobec oznacit taky R3 v Triumph-e za uplny odpad? Ako motorkar Vam poviem ze tu masinu (konkretne speed triple) chcem v garazi ovela viac ako nemastnu neslanu R4.
R3 je podla mna prinosny. Ale nesmie sa do toho namontovat odbornik s VS, ktory zlozil diplomovku z excelu a powerpointu (rozumej ekonomia a management). To je potom pre firmu a zakaznika, ktory ocakava kvalitny engineering, uplna pohroma.

tom
7. prosince • 16:11

Hmm, mozna by to chtelo se probudit, uz neni rok 2005 a motory TSI EA113

Bobik
7. prosince • 16:28

Tome ono i např.TSI EA211 nově s 16 ventilovou technikou na tom není lépe. V tichosti se mění v servisech proměnné časování ventilů aby se to nepotkalo. To se nikde nedočteš :D

twistedTSD
8. prosince • 20:25

Asi to zas takový průšvih nebude, když se to mění v tichosti a nikde se o tom nedočteš, viď?

qwertz
7. prosince • 15:55

Jestli to nebude jen váš vlkhý sen. A VW bude jako každý rok na špici prodejů:-D

pacho
7. prosince • 19:53

prosím Ťa aká špica predaj?. Dlhé roky najlepšie predaje má Toyota, a za prvý 1/2 rok ich predbehla aliancia Renault-Nisan. Tak púrosím Ťa netrep sprostosti.

qwertz
8. prosince • 16:35

Od roku 2007 jsou trojka, od 2014 definitivně dvojka, přičemž rozdíl mezi VW a Toyotou je minimální. Trend je jasný, můžete zvracet sebevíc.BTW Renault-Nissan ani po započtení dohromady zatím fakt ne.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_manufacturer... ...

pacho
8. prosince • 22:39

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/volkswagen... ... stačí!! Hlavná vec, že vw , zasa "titul" najväčšia automabilka, získala len podvodne a to skreslovaním predajov hlavne vo Francúzsku. Keď si náhodou nepostrehol, za to padali hlavy na najvyšších miestach. Bože môj. Gobels, bol proti Tebe hotový amatér.

Joe Doe
7. prosince • 15:52

Hranica dokonalosti je pri 3-vajci od VAG setsakramentsky nizko ;)
Takze to bola pomerne kratka cesta.

Peter01
7. prosince • 14:13

Super. Bude s 1,5tsi a automatom?

Johny
7. prosince • 12:08

Par příspěvku k článku.. minule Polo, co se tyče materiálu bylo asi ještě o chlup lepší.. například odhlucneni motorového prostoru pod kapotou, nebo textilní výplně dveří. Je pravda, ze vznikalo ještě v době, kdy se na autech tolik nesetrilo. A drobné rýpnutí. V úvodním článku o Polu jste mu po projetí pak kruhacu vestili skvěle jízdní a sportovní vlastnosti.. a už to tak najednou není ? Navíc se mi moc nechce věřit, ze by ve 180 km/h nějak výrazně zrychlovalo.. Neříkám, ze ten motor není schopny, ale zase neprehanejte :)

tom
7. prosince • 16:14

V polu jsem s tim nejel, ale na dálnici mezi Noeimberkem a stuttgartem nebyl problem dosáhnout s rapidem rychlosti 205km/h dle gps. Nemluvím o podvozku a dalším, ale ten motor me prijemne překvapil.

ACE
7. prosince • 10:20

Do srovnávací tabulky by se celkem hodila i Mazda 2, k dosažení tabulkových parametrů těhle oturbenejch litrů, ji stačí i 66kW. ;-)

Leoš
8. prosince • 12:47

Rozhodně.

Aladin
7. prosince • 10:26

Tabulkových možná, ale v reálu by musela mít tak 130kw, aby se jim vyrovnala v rychlostech do 120km/h.

Leoš
8. prosince • 12:46

Nějak nerozumím...vyrovnat se v rychlostech do 120km/h, co to znamená? Neměl jste na mysli spíš otáčky? Nebo zrychlení? Jinak s Mazdou 2 jsem jel, je to velmi příjemné svezení. Praha - Karlovy Vary a zpět. Palubní počítač ukazoval v rychlosti kolem 100km/h 3,5-4,5 litru. Benzínu pochopitelně. Z kopce 0,0. Do kopce u Krušovic (tam kde se pořádají nevyhlášené závody do vrchu) asi 16 litrů, ale pravda, na 4ku a ve 120ti.

mikes
8. prosince • 21:17

Tak 3.5 na 100 s benzinem, to jsou zase zázraky :-)

Leoš
9. prosince • 18:59

No nejsou. Tohle auto jede nejlíp v nízkejch otáčkách. Ve stovce točí na pětku 2500 a - jede.Okamžitá spotřeba jde přes 5 litrů, jen když chcete zrychlovat. Ustálenou rychlostí (nadlimitní) jedete za 3,5 po rovině. Reálná spotřeba lehce nad 4litry na 100. Holt Skyactiv a jeho komprese 14:1.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
10. prosince • 14:48

Trošku doplním a upřesním, 2500 ot. je při tachometrových 110, spotřeba při ustálené stovce dle gps(tempomat), byla na rovinaté dálnici 3,9 na useku několik desítek km.

ACE
9. prosince • 10:58

Není to vyloučený, ale už to opravdu vyžaduje hóódně defenzívní jízdu a vhodnej terén. Jezdit pod 4 se ale s trošku citu a bez spěchu dá normálně. (tím nemyslím jet 60, jen vhodně řadit a hlavně předvídat)

Aladin
8. prosince • 14:07

Narážel jsem tím na to, že výhoda přeplňování se pomalu ztrácí při vyšších rychlostech na dálnicích, právě kvůli tomu, že v daných otáčkách se i atmo blíží výkonově a krouťákem % ke svému maximu, tudíž lehčeji reagují na přidání plynu.

ACE
7. prosince • 10:38

Máš někde nějakej důkaz a nebo se jedná jen o zbožné přání? Taková nebohá MX-5 má jen tuším 96, stejnou váhu jako dvojka, zadní náhon při zrychlení a těchto výkonech nemá až takovej vliv, a zesměšní je všechny. Tak nevím kde dělají soudruzi s NDR..... Ale co, vždyť stačí jen dvojka s 85kW, tak proč nikdo nechce srovnat odlišné koncepce, když je turbo taková výhra?

Aladin
7. prosince • 10:59

Posuzuji na základě mé letité zkušenosti s atmo motorem 84kw a nyní asi 3 roky s přeplňovaným. Mx-5 je jiná káva. Jak jsi napsal, je lehká. Díky charakteru vozu si přímo koleduje o vytačení motoru a než o zátahu v kopci v nízkých otáčkách je to kultuře svezení. To má R4 atmo vyšší.Ale tyhle vozy v našem regionu budou muset plnit i funkci převozu 2 osob a plného kufru mimo město. Ne, že by tyto motory letěly, jak draci. Ale do kopců se prakticky nemusí skoro přidávat plyn a vše se vyjede na pohodičku. Atmo do 80kw do kopců a při naložení zoufale vadnou a to i v malých vozech. Přece nebudu mít podřazeno na 5tis ot. tři minuty, aby to alespoň trošku táhlo. Co mě štve jsou tři válce, to si mohli všichni odpustit.

ACE
7. prosince • 11:32

Jasně, tvým důvodům rozumím, píšeš že je mx-5 lehká, ale dvojka váží zhruba stejně a opravdu není atm. motor jeden jako druhý (někdy v pravěku můj Swift s 63 kW hravě do kila ztrápil Oktávku s 85). 5000ot do kopce to mám tak na dvojku při devadesáti :-D to opravdu není nutné, hravě stačí 2500. Ale co, asi nemá cenu psát si argumenty dokud nedojde k přímému srovnání. Největší chyba je že většina lidí auta vůbec v reálu před koupí nesrovnává, jen dá na tabulkové hodnoty, případně na české testy, jejichž autoři jsou řekněme motivováni, aby jisté značky vyzněly lépe.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
7. prosince • 16:09

Aby ne, kdyz ten swift vážil půlku. A do kila a s prázdným autem jde take o délku převodu. HTP ma taky krátké převody a do 50 km/h naloží lecktere V6. A rika to neco? Myslim ze ne

Aladin
7. prosince • 8:59

Pěkné auto. To cenové srovnání s Fábií není úplně fér. Za 310 je v neporovnatelně nižší výbavě a pouze v jedné modré barvě. Se standartním lakem už 322tis. Porovnatelná výbava je style. Něco tam chybí, něco je navíc, ale je to porovnatelné, ta začíná na 350tis. A za dalších 25tis má člověk u Pola lepší podvozek, sedačky, odhlučnění kabiny, vnitřní materiály. Pokud někdo míři na lépe vybavenou Fábii, řekl bych, že u Pola za své peníze dostane více. U základních výbav a motorizací je tomu naopak.

šofér
7. prosince • 9:04

No,než s Fabii by se díky prostoru mělo nové Polo srovnávat s Rapidem Sportback... ale je fakt, že je to hezké auto a cena..... no VW, :)

Doporučujeme

Články odjinud