TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline: Golfův revír

Aladin  |  07. 12. 2017 08:59

Pěkné auto. To cenové srovnání s Fábií není úplně fér. Za 310 je v neporovnatelně nižší výbavě a pouze v jedné modré barvě. Se standartním lakem už 322tis. Porovnatelná výbava je style. Něco tam chybí, něco je navíc, ale je to porovnatelné, ta začíná na 350tis. A za dalších 25tis má člověk u Pola lepší podvozek, sedačky, odhlučnění kabiny, vnitřní materiály. Pokud někdo míři na lépe vybavenou Fábii, řekl bych, že u Pola za své peníze dostane více. U základních výbav a motorizací je tomu naopak.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  07. 12. 2017 09:04

No,než s Fabii by se díky prostoru mělo nové Polo srovnávat s Rapidem Sportback... ale je fakt, že je to hezké auto a cena..... no VW, :)

Odpovědět  |   | 
ACE  |  07. 12. 2017 10:20

Do srovnávací tabulky by se celkem hodila i Mazda 2, k dosažení tabulkových parametrů těhle oturbenejch litrů, ji stačí i 66kW.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  07. 12. 2017 10:26

Tabulkových možná, ale v reálu by musela mít tak 130kw, aby se jim vyrovnala v rychlostech do 120km/h.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  07. 12. 2017 10:38

Máš někde nějakej důkaz a nebo se jedná jen o zbožné přání? Taková nebohá MX-5 má jen tuším 96, stejnou váhu jako dvojka, zadní náhon při zrychlení a těchto výkonech nemá až takovej vliv, a zesměšní je všechny. Tak nevím kde dělají soudruzi s NDR..... Ale co, vždyť stačí jen dvojka s 85kW, tak proč nikdo nechce srovnat odlišné koncepce, když je turbo taková výhra?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  07. 12. 2017 10:59

Posuzuji na základě mé letité zkušenosti s atmo motorem 84kw a nyní asi 3 roky s přeplňovaným. Mx-5 je jiná káva. Jak jsi napsal, je lehká. Díky charakteru vozu si přímo koleduje o vytačení motoru a než o zátahu v kopci v nízkých otáčkách je to kultuře svezení. To má R4 atmo vyšší.

Ale tyhle vozy v našem regionu budou muset plnit i funkci převozu 2 osob a plného kufru mimo město. Ne, že by tyto motory letěly, jak draci. Ale do kopců se prakticky nemusí skoro přidávat plyn a vše se vyjede na pohodičku. Atmo do 80kw do kopců a při naložení zoufale vadnou a to i v malých vozech. Přece nebudu mít podřazeno na 5tis ot. tři minuty, aby to alespoň trošku táhlo. Co mě štve jsou tři válce, to si mohli všichni odpustit.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  07. 12. 2017 11:32

Jasně, tvým důvodům rozumím, píšeš že je mx-5 lehká, ale dvojka váží zhruba stejně a opravdu není atm. motor jeden jako druhý (někdy v pravěku můj Swift s 63 kW hravě do kila ztrápil Oktávku s 85). 5000ot do kopce to mám tak na dvojku při devadesáti to opravdu není nutné, hravě stačí 2500. Ale co, asi nemá cenu psát si argumenty dokud nedojde k přímému srovnání. Největší chyba je že většina lidí auta vůbec v reálu před koupí nesrovnává, jen dá na tabulkové hodnoty, případně na české testy, jejichž autoři jsou řekněme motivováni, aby jisté značky vyzněly lépe.

Odpovědět  |   | 
tom  |  07. 12. 2017 16:09

Aby ne, kdyz ten swift vážil půlku. A do kila a s prázdným autem jde take o délku převodu. HTP ma taky krátké převody a do 50 km/h naloží lecktere V6. A rika to neco? Myslim ze ne

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  08. 12. 2017 12:46

Nějak nerozumím...vyrovnat se v rychlostech do 120km/h, co to znamená? Neměl jste na mysli spíš otáčky? Nebo zrychlení? Jinak s Mazdou 2 jsem jel, je to velmi příjemné svezení. Praha - Karlovy Vary a zpět. Palubní počítač ukazoval v rychlosti kolem 100km/h 3,5-4,5 litru. Benzínu pochopitelně. Z kopce 0,0. Do kopce u Krušovic (tam kde se pořádají nevyhlášené závody do vrchu) asi 16 litrů, ale pravda, na 4ku a ve 120ti.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 12. 2017 14:07

Narážel jsem tím na to, že výhoda přeplňování se pomalu ztrácí při vyšších rychlostech na dálnicích, právě kvůli tomu, že v daných otáčkách se i atmo blíží výkonově a krouťákem % ke svému maximu, tudíž lehčeji reagují na přidání plynu.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  08. 12. 2017 21:17

Tak 3.5 na 100 s benzinem, to jsou zase zázraky

Odpovědět  |   | 
ACE  |  09. 12. 2017 10:58

Není to vyloučený, ale už to opravdu vyžaduje hóódně defenzívní jízdu a vhodnej terén. Jezdit pod 4 se ale s trošku citu a bez spěchu dá normálně. (tím nemyslím jet 60, jen vhodně řadit a hlavně předvídat)

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  09. 12. 2017 18:59

No nejsou. Tohle auto jede nejlíp v nízkejch otáčkách. Ve stovce točí na pětku 2500 a - jede.Okamžitá spotřeba jde přes 5 litrů, jen když chcete zrychlovat. Ustálenou rychlostí (nadlimitní) jedete za 3,5 po rovině. Reálná spotřeba lehce nad 4litry na 100. Holt Skyactiv a jeho komprese 14:1.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  10. 12. 2017 14:48

Trošku doplním a upřesním, 2500 ot. je při tachometrových 110, spotřeba při ustálené stovce dle gps(tempomat), byla na rovinaté dálnici 3,9 na useku několik desítek km.

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  08. 12. 2017 12:47

Rozhodně.

Odpovědět  |   | 
Johny  |  07. 12. 2017 12:08

Par příspěvku k článku.. minule Polo, co se tyče materiálu bylo asi ještě o chlup lepší.. například odhlucneni motorového prostoru pod kapotou, nebo textilní výplně dveří. Je pravda, ze vznikalo ještě v době, kdy se na autech tolik nesetrilo.

A drobné rýpnutí. V úvodním článku o Polu jste mu po projetí pak kruhacu vestili skvěle jízdní a sportovní vlastnosti.. a už to tak najednou není ? Navíc se mi moc nechce věřit, ze by ve 180 km/h nějak výrazně zrychlovalo.. Neříkám, ze ten motor není schopny, ale zase neprehanejte :)

Odpovědět  |   | 
tom  |  07. 12. 2017 16:14

V polu jsem s tim nejel, ale na dálnici mezi Noeimberkem a stuttgartem nebyl problem dosáhnout s rapidem rychlosti 205km/h dle gps. Nemluvím o podvozku a dalším, ale ten motor me prijemne překvapil.

Odpovědět  |   | 
Peter01  |  07. 12. 2017 14:13

Super. Bude s 1,5tsi a automatom?

Odpovědět  |   | 
Bobik  |  07. 12. 2017 15:26

3 válcový motor se jej podařilo vyladit do naprosté dokonalosti (pozn. redakce) ... ehmm, jestli to bude sloužit jako všechny motory ve VW, tak to potěš koště.Dávám bolševikovi rok, možná i dva a bude toho plný kovošrot.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 12. 2017 15:52

Hranica dokonalosti je pri 3-vajci od VAG setsakramentsky nizko ;)
Takze to bola pomerne kratka cesta.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 12. 2017 15:55

Jestli to nebude jen váš vlkhý sen. A VW bude jako každý rok na špici prodejů

Odpovědět  |   | 
pacho  |  07. 12. 2017 19:53

prosím Ťa aká špica predaj?. Dlhé roky najlepšie predaje má Toyota, a za prvý 1/2 rok ich predbehla aliancia Renault-Nisan. Tak púrosím Ťa netrep sprostosti.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  08. 12. 2017 16:35

Od roku 2007 jsou trojka, od 2014 definitivně dvojka, přičemž rozdíl mezi VW a Toyotou je minimální. Trend je jasný, můžete zvracet sebevíc.

BTW Renault-Nissan ani po započtení dohromady zatím fakt ne.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_manufacturer... ...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  08. 12. 2017 22:39

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/volkswagen... ... stačí!! Hlavná vec, že vw , zasa "titul" najväčšia automabilka, získala len podvodne a to skreslovaním predajov hlavne vo Francúzsku. Keď si náhodou nepostrehol, za to padali hlavy na najvyšších miestach. Bože môj. Gobels, bol proti Tebe hotový amatér.

Odpovědět  |   | 
tom  |  07. 12. 2017 16:11

Hmm, mozna by to chtelo se probudit, uz neni rok 2005 a motory TSI EA113

Odpovědět  |   | 
Bobik  |  07. 12. 2017 16:28

Tome ono i např.TSI EA211 nově s 16 ventilovou technikou na tom není lépe. V tichosti se mění v servisech proměnné časování ventilů aby se to nepotkalo. To se nikde nedočteš :D

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  08. 12. 2017 20:25

Asi to zas takový průšvih nebude, když se to mění v tichosti a nikde se o tom nedočteš, viď?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 12. 2017 19:04

Preco odsudzujete nieco, co nepoznate? V tejto objemovej kategorii je trojvalec vyhodnejsi (preco, to uz naozaj nemienim rozvadzat) a preplnanie mu prida na efektivite - hlavne pri objeme, kde sa kazdy ccm hodi (tymto Vam davam skrytu napovedu). Preto tvrdim o.i., ze trebars taky 1.2HTP bola bohapuste premarnena sanca. A to len kvoli tomu, ze inak dobry projekt dostal do ruk niekto so skusenostami na urovni nedokoncenej strednej. Potom to tak dopadlo. A co je na tom uplne najlepsie, posledne HTP, po masivnej niekolkofazovej zachrannej akcii, su bezproblemove zakladne motorizacie a vyhladavanym artiklom (teda nemyslim tie, ktore su v ponuke po absolvovani procesu ako 3A a podobne). Ano, na moj predosly 1.6/55kW nedam dopustit, ale ak mozem mat motor vykonnejsi a efektivnejsi, rad to beriem. Cim sa dostavame k poslednej otazke - spolahlivosti. Na tom mojom nebohom 1.6/55kW som menil olej pravidelne po 15000km. Pokial motor nema z vyroby problem, potom by s horeuvedenym mal nabehat bez problemov to iste. Prejavom bude iny. Pretoze musi byt. Ale mate odvahu vobec oznacit taky R3 v Triumph-e za uplny odpad? Ako motorkar Vam poviem ze tu masinu (konkretne speed triple) chcem v garazi ovela viac ako nemastnu neslanu R4. R3 je podla mna prinosny. Ale nesmie sa do toho namontovat odbornik s VS, ktory zlozil diplomovku z excelu a powerpointu (rozumej ekonomia a management). To je potom pre firmu a zakaznika, ktory ocakava kvalitny engineering, uplna pohroma.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  02. 01. 2018 17:28

To je pořád Golf tady, Golf tam. Ale Polo je tvarově vyváženější a v mých očích i krásnější. Na mé požadavky pro jízdu v jednom či dvou je to lepší volba než Golf. Zvláště když převážně jezdím do 60km. Už se těším na první inovaci a pak vyměním svého Golfa.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  02. 01. 2018 17:28

To je pořád Golf tady, Golf tam. Ale Polo je tvarově vyváženější a v mých očích i krásnější. Na mé požadavky pro jízdu v jednom či dvou je to lepší volba než Golf. Zvláště když převážně jezdím do 60km. Už se těším na první inovaci a pak vyměním svého Golfa.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká? Posuďte tuto lehkou nehodu

Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká?…

Na internetu se objevilo video nehody z Kanady. Bouraly do sebe dva vozy BMW, jeden z nich se téměř převrátil.

25.  6.  2018 | | 125 N/A
5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: Držte se při zemi!

5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: …

Kompakt s karoserií kombi nemusí být jen Škoda Octavia. Podívali jsme se na pětici aut, která za 150 tisíc pohodlně přepraví rodinu na dovolenou.

7.  7.  2018 | | 36 N/A
Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být r…

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

12.  7.  2018 | | 95 N/A
Nové BMW X5 má české ceny. Nejlevnější je naftový šestiválec

Nové BMW X5 má české ceny. Nejlevnější je n…

Kompletní ceník nové generace BMW X5 by měl být k dispozici zhruba v polovině července. Díky českým dealerům už ale máme k dispozici základní ceny v Evropě nabízených agregátů.

2.  7.  2018 | | 35 N/A
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy,…

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých Budějovic až na Jadran. Nic z ní nebylo, takže do Chorvatska stále míříme většinou autem. Je za čím.

23.  6.  2018 | | 39 N/A