Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...

Tohle auto má naprosto všechno. Umí být sportovní, praktické, rodinné, úsporné, je ale také vysoce ekologické a dokonce zvládne jezdit se spotřebou 0 l/100 km. Skoro to vypadá, že jde o dokonalý stroj, ale abyste ho takhle mohli opravdu označit, musí být splněna jedna nepříjemná podmínka.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nejen nejhezčí Passat
  2. Jak to jezdí?
  3. Zcela zbytečný Battery Charge, Elektricky až do 130 km/h
  4. GTE: Může být hybrid zábavný?, Největší bolest? Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Volkswagen Passat Variant GTE: Fotogalerie

Minulý rok byl rokem Passatu, takže budu mít naprosté pochopení, když nad tímto testem ohrnete nos s prostým „zase další test nějakého Passatu“. Ano, německý zástupce střední třídy byl za uplynulý rok velmi častým návštěvníkem naší redakce, ale tentokrát tu nemáme další variantu nějakého toho TDI nebo TSI. Tentokrát jde o něco zcela jiného.

Volkswagen před časem začal nabízet model Passat také v provedení GTE. Toto označení už dříve dostal menší Golf a stejnou techniku dost možná použije také Škoda Superb, v každém případě to znamená přítomnost hybridního pohonného ústrojí, které je samo o sobě celkem zajímavé.

VW Golf GTE je ostrý hatchback se spotřebou 1,5 l/100 km

VW Golf GTE je ostrý hatchback se spotřebou 1,5 l/100 km

Základ tvoří čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 115 kW (156 k). Tomu pomáhá jeden elektromotor a nová automatická převodovka, kterou Volkswagen postavil přímo pro použití v hybridních modelech. Už tento fakt mimochodem jasně naznačuje, že Golf a Passat určitě nebudou jediní z koncernu, kteří nabídnou i hybridní variantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybridní Passat Variant poznáte na pohled hlavně podle upraveného předního nárazníku s diodami denního svícení. Decentní sportovní změny autu opravdu sluší

Princip fungování hybridního systému vypadá celkem jednoduše. Automatická převodovka je šestistupňová a pro řazení používá dvě spojky, jak to známe od ostatních dvouspojek. Třetí spojka připojuje a odpojuje spalovací motor. Pokud je tato spojka rozpojena, auto je poháněno elektromotorem, pokud je spojena, přidává se do práce spalovací jednotka.

Volkswagen Passat GTE zvládne přes 220 km/h i spotřebu 2,0 l/100 km

Volkswagen Passat GTE zvládne přes 220 km/h i spotřebu 2,0 l/100 km

Výsledné parametry jsou hotovou pohádkou, kterou si zajisté některé organizace nejen v Bruselu opakovaně předčítají na dobrou noc. Celkový výkon 160 kW (218 k), vrchol točivého momentu 400 Nm, kombinovaná spotřeba 1,6 l/100 km. Životní prostředí je, zdá se, zachráněno a ani při tom řidiči nebudou muset dělat kompromisy při svém dovádění za volantem.

Jistě, pravda je poněkud jiná. Tedy přesně řečeno je někdy několikanásobně jiná, a právě to také najdete v dnešním testu. Než se do něj pustíme naplno, pár slov o designu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Konkrétní změny? Sem tam se objevující modrá linka, diody denního svícení, samozřejmě dobíjecí konektor v masce, nápisy a došlo i na dvě falešné koncovky výfuku, který končí po vzoru dieselů ohnutý ještě před nárazníkem

Nejen nejhezčí Passat

Na první pohled je Passat GTE prostě a jednoduše Passat, kterého dostal do parády tuner mající v oblibě modrou barvu (každý přece ví, že modrá je dobrá...). Svým způsobem je to dobře, hlavně z pohledu prostoru v interiéru, který je také téměř nezměněn. Definitivně pryč jsou doby, kdy se například Lexus honosil tím, že ke všem svým modelům nabízí hybridní verzi, jenom IS je dieselové, protože kdyby se do celkem malého kufru naložily akumulátory, nic by z něho nezbylo. Rozměrově se GTE ničím neliší zvenku, ani uvnitř.

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Hybrid ale dostal pár detailů, díky kterým GTE bezpečně poznáte a díky kterým také tento Passat vypadá velmi dobře. V mých očích dokonce tak moc dobře, že jsem si ho v osobním žebříčku označil za nejhezčí verzi tohoto modelu. Hlavním poznávacím znamením jsou diody v nárazníku, modré linky, případně i speciální litá kola, která ale naše auto nedostalo, a samozřejmě „zalepená maska“ nebo nápisy GTE.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přítomnost hybridní jednotky neprozrazuje ani interiér. Ten je téměř shodný s běžnou verzí. Jediné omezení se týká prostoru pod dnem zavazadelníku

Podobně je na tom i interiér, kde se opět objevují modré linky v podobě kontrastních švů nebo ambientního osvětlení, jsou zde nápisy GTE a když se pořádně podíváte na středový panel, najdete tu navíc tlačítka GTE a E-Mode. To je zhruba vše. Pořád se bavíme o velmi prostorném, ergonomicky povedené a co do zpracování naprosto výborném automobilu. 

Verze GTE ale nakonec není úplně stejná, auto dostalo kromě hybridní jednotky také pár dalších úprav. Volkswagen například sáhl do samotné karoserie. Hybridní Passat má akumulátory uložené v prostoru pod zadními sedadly před zadní nápravu a především kvůli tomu byla v těchto místech, ale i pod zavazadelníkem, zesílena podlaha. Stejně tak byly zesílené prahy a menší část středového tunelu.

Test Lexus NX300h AWD F Sport: Rozpolcená osobnost

Test Lexus NX300h AWD F Sport: Rozpolcená osobnost

Passat GTE si rovněž veze na podvozku v prostoru pod bateriemi ochranné kryty, kvůli vylepšení aerodynamiky Volkswagen nasadil i méně odolné kryty také na zbytek podvozku. A zmenšila se nádrž, kdy GTE nabídne 50 l, zatímco klasické verze 1.4 TSI (110 kW) má o devět litrů více. 

Technicky se Passat GTE samozřejmě trochu liší od klasické verze, pro praktického uživatele ale stejně bude na první pohled nejdůležitější změnou přítomnost velkých diod na nárazníku. Hybridní ústrojí je dokonale maskováno a za tento fakt si Volkswagen zaslouží pochvalu. 

Radosti
Velmi tichý interiér
Výborné zpracování
V praxi dobře použitelný elektrický pohon
Zajímavé svezení v režimu GTE
Mix několika aut v jednom
Starosti
Vysoká pořizovací cena
Vzhledem k ceně velký počet příplatků
Na nekvalitních silnicích nepohodlný podvozek
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie130 fotografií
_DSC1378.jpg _DSC1371.jpg _DSC1372.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nejen nejhezčí Passat
  2. Jak to jezdí?
  3. Zcela zbytečný Battery Charge, Elektricky až do 130 km/h
  4. GTE: Může být hybrid zábavný?, Největší bolest? Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Volkswagen Passat Variant GTE: Fotogalerie

bazar

VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 161 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků