60
Fotogalerie

Test Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI B8: Jak jezdí ten nejsilnější?

Kapitoly článku:


Sedan je jízdně lepší

Psal jsem to už na podzim minulého roku po prvním setkání s nový Passatem a dnes to musím zopakovat. Přesně podle očekávání jezdí Passat s karoserií sedan lépe než kombi. Auto působí lehčím dojmem, karoserie je tužší a celek je vyváženější.

Opět nezklamalo ani řízení, které je velmi strmé a nenutí vás přehmatávat, slova chvály bych bez problémů našel také pro sedmistupňové DSG. Problémy nastanou pouze v momentě, když převodovku překvapíte nenadálým přidáním plynu. Trvá to nějakou dobu, než automat nachystá potřebnou rychlost, jakmile se ale tak stane, probíhá změna jednotlivých stupňů v časovém úseku „jeden teď“. V manuální režimu taktéž nehledejte problém.

volkswage_passat-43.jpgvolkswage_passat-48.jpg
Řízení je citlivé a strmé, sedmistupňová automatická převodovka pracuje téměř precizně. Z pohledu řidiče opravdu není na co si stěžovat

Jak nad tím tak přemýšlím, nemohu se zbavit dojmu, že je Passat s naftovým biturbem a karoserií sedan jnejzábavnější dieselové auto, jaké jsem řídil. Než se ale posuneme k závěru testu, musím ještě nakonec k tématu jízdy zmínit jeden speciální režim - jízdu v noci. Testovaný exemplář dostal diodová (+ 20 600 Kč) adaptivní světla, která fungují jedním slovem výborně. Kdo zvažuje nějaký příplatek, pak tato položka za to rozhodně stojí. Za prvé mají světla jako taková hodně velký výkon, za druhé pracují velmi chytře.

Jízda v noci by byla bývala výborná, ale je tu jeden problém. Naše Bi-TDI nabídlo také přístrojový štít, na který se místo obvyklých budíků nastěhoval jeden velký displej. Grafika je na vysoké úrovni, nabízených informací je také více než dost a navíc si můžete budíky zmenšit a koukat na mapu.

Jenže v noci jen těžko přehlédnete to, jak moc se tento digitální a poměrně hodně svítící displej odráží v okně dveří řidiče. Je tam kompletně celý a je přímo uprostřed, takže když míříte do ostřejší levotočivé zatáčky, zjistíte, že máte v okně řidiče nechtěný head-up displej. 

volkswage_passat-55.jpgvolkswage_passat-58.jpg
Diodová světla nejen dobře vypadají, ale hlavně v praxi fungují opravdu výborně. V celé té záplavě různých příplatků je tento určitě jeden z nejužitečnějších

Vše ostatní už známe

O nové generaci Volkswagenu Passat toho bylo napsáno už více než dost, takže pokud odhlédneme od testovaného motoru, s klidným svědomím můžeme prohlásit, že vše ostatní už víme. Druhý redakční test pouze potvrdil známé věci. Zpracování je na velmi vysoké úrovni, ergonomie pracoviště zrovna tak, použité materiály jsou kvalitní, prostoru je dost. Zkrátka nový Passat i s karoserií sedan má hodně co nabídnout.

Za zmínku stojí snad jen fakt, že nad hlavou ve druhé řadě to budou mít lidé vysocí zhruba 190 cm v sedanu tak akorát, což by se jim v kombi přirozeně nestalo.

volkswage_passat-10.jpgvolkswage_passat-11.jpgvolkswage_passat-12.jpgvolkswage_passat-13.jpgvolkswage_passat-14.jpgvolkswage_passat-15.jpgvolkswage_passat-16.jpgvolkswage_passat-17.jpgvolkswage_passat-18.jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud