Test: Volkswagen Passat 1.8T Highline

Volkswagen Passat (4 703 mm) leží na pomezí mezi střední a vyšší střední třídou. V porovnání se svými konkurenty jsou jeho jízdní výkony lehce nadprůměrné.
Test: Volkswagen Passat 1.8T Highline

Passat mě upoutal už svým aerodynamickým tvarem a kulatou střechou, kterou ještě více zvýraznilo chromové orámování bočních oken. Ladnou linku nenarušuje nic, dokonce střešní lišty jsou v barvě vozu. Passat působí velice elegantně a přímo vyzývá k usednutí do interiéru.

Interiér Passatu je na úrovni a určitě vás nezklame, ani svým prostorem či designérským řešením. Sportovní sedadla, potažena v kombinaci kůže a látky Alcantara s možností vyhřívání, vybízejí k posezení a vychutnání si interiéru. Prostor, který interiér nabízí je přímo velkorysý.

Hned na první pohled zaujme palubní deska s vkusně zakomponovaným rádiem a CD přehrávačem. U výbavy Highline má autorádio ve standardu 8 reproduktorů. Nechybí automatická klimatizace Climatronic . Palubní deska , kryt popelníku a madla dveří jsou zdobeny ořechovým dřevem.

Krátká řadící páka a malý 3-ramenný sportovní volant potažený kůží, jen vyzývá ke startu.

Odpich má tohle fáro, přímo perfektní! Není se čemu divit, když pod kapotou testovaného Passatu byla přeplňovaná 1.8 s výkonem 150 ks. Passat s ní, podle údajů výrobce, zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,2 vteřiny a uhání maximální rychlostí 221 km/h. Nám se však podařilo dosáhnout zrychlení lehce pod 9 vteřin a maximální rychlosti 230 km/h.

První 2 přibrždění donutily mého spolujezdce zapnout si bezpečností pásy, které jsou výškově nastavitelné. Kotoučové brzdy na všech kolech a protiblokovací systém ABS udělají své. Nebylo těžké přivyknou rytmu čtyř válců tohoto ďábla, v zatáčkách perfektně sedícího i při rychlosti 100 – 120 km. Zpočátku jsem měla obavy, že Passsat bude pro mě velký, ale z omylu mě vyvedla výškově nastavitelná sedadla, volant nastavitelný jak výškově, tak podélně, takže výhledu vpřed ani vzad mi nic nebrání. Elektrické ovládání oken vpředu a el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka i trysky ostřikovačů jsou u tohoto vozu samozřejmostí.

Manipulace s jednotlivými komponenty na palubní desce je jednoduchá a efektivní. Na palubní desce jsem postrádala odkládací prostor. Střední loketní opěrky vpředu i vzadu jsme naopak ocenili.

Dost praktický se mi zdá multifunkční ukazatel, který nashromáždí od zapnutí do vypnutí zapalování následující údaje: dobu jízdy, ujetou vzdálenost a spotřebu. Z těchto údajů se počítá průměrná rychlost a okamžitá a průměrná spotřeba. Utajena vám nezůstane ani vnější teplota, ujetá vzdálenost, průměrná rychlost jízdy a dojezd, který se vypočítá z obsahu palivové nádrže a okamžité spotřeby. Mimochodem průměrná spotřeba se v kombinovaném provozu pohybovala kolem 9,5 l /100 km.

Fialkově svítící kontrolky na displeji a červeně zobrazené údaje na palubním počítači v nás večer vzbudí dojem, že jsme v kosmické lodi Start Trek a nejvyšší rychlost 230 km/h. pocit jen umocní. Auto jede plynule, naklánění v zatáčkách je jen malé. Odhlučnění interiéru by Volkswagen mohl věnovat větší pozornost. Větší hlučnost, ale byla snad jediným nedostatkem, který jsme na Passatu našli. Dostatek prostoru je i na zadních sedadlech, takže příjemné chvíle čekají i na cestující na zadních sedadlech.

Pro zavazadla cestujících je připraveno v základním objemu 475 litrů, po sklopení zadních sedadel je možné naložit 800 litrů zavazadel.

Určitě jsem zapomněla na spoustu věcí, které by čtenáře zajímaly, ale závěrem bych chtěla říct, že Passat na mě udělal velice dobrý dojem, za volantem jsem se cítila v bezpečí a s přehledem. Auto fungovalo přesně jak jsem chtěla a potřebovala, což je pro mě nejdůležitější.

Volkswagen Passat 1.8T Highline stojí v základním provedení 739 000 Kč. Testovaný automobil byl navíc vybaven automatickou klimatizací Climatronic, CD-přehrávačem, alarmem, dešťovým senzorem (velmi praktická věcička), automaticky zaclonitelným zpětným zrcátkem, xenonovými světlomety atd. Celková cena testovaného automobilu se tedy vyšplhala na Kč 877 400,-

Uvažujete-li o koupi Passatu pro svoji manželku, milenku, přítelkyni nebo i pro sebe, je toto provedení Passatu optimální volbou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků