TEST Volkswagen Multivan T6.1 2.0 TDI DSG (146 kW): Auto na celý život

53 komentářů

velensky miroslav
14. května • 11:20

Mám dilema:
MB Vito 124CDI L 4 x 4
nebo
Multivan 6.1. TDI 4 MOT DSG KRChci uvnitř vozit 2 kola ,což lze v Vitu,sedačky( 2 + 1)Děkuji za rady a dojmy.

petr
9. prosince • 10:18

T6.1. jede špičkově. Podvozek suprově filtruje vozovku a je radostí s ním jezdit kdekoliv.
Co se týče MB V tak bych ho 2 x nevyzdvihoval. Aby mi v něm drnčela přístrojová deska a podvozek není zase tak měkký , jak si někdo myslí. Infoteiment má Multivan na vyšší úrovni.
Zkrátka Multivan je král ve své třídě , připouštím , že V také.

J
1. listopadu • 11:14

....odježděno spoustu km na T4 Transporter+Caravelle,T5 multivan,T6 Multivan. Souhlasím s prodlevou DSG při rozjezdech, nejednou jsem se opravdu orosil na křižovatce a nechtěně "gumoval", ale už s tím počítám. Ať si říká kdo chce co chce, pro mne je každá vyjížďka s T6 zážitek a užívám si ho z celého srdce. Když ale manipuluji se sedačkami, točím. Když mám vytáhnout zadní trojku, je to těžký porod a horší systém neznám. Snad některý z nových "inženýrů" navrhne jiné řešení. Nakopat jim do zadní Indie. Komplet vytáhnout obě sedadla se stolkem,drbat se z lištama, těžký všechno jak prase. Toto je katastrofa. T4 Caravellu ještě používám taky a nedám ji nikdy z baráku. Neskutečný dříč a držák. Polem nepolem. Poctivá bývalá německá kvalita 2,5 TDI.

Václav
22. června • 20:39

Ten nejsilnější dvoulitr nám vydržel tak ro, to jest tak 140000 km, proto náme jen slabé verze a ty zase nejedou. Takže auto na celý život to asi nebude. Není to špatné, ale mohlo by bỷt lepší.

Vaclav
12. června • 18:48

Neobhajuji Multivan, ale zajimalo by me kolik lidi jelo s poslednima DSG. Me to porad vrta hlavou, protoze nam Alhambru MY16 DSG a rozhodne nic neskube, nevybruje a prijde mi to ok. Jasne reakce je asi pomalejsi to mozna ano, ale tot vse. Ty narky na diskuzich, jak se s tim ani neda popojet fakt nechapu. Nebo mam stesti ? Uz nevim teda...

ACE
12. června • 19:31

Já kromě škodovek s poslední generací Trans. 110kW.

petr r. (petrumr)
12. června • 18:53

nevím proč sis koupil španělský auto a jaké tratě jezdíš, automat je do města, ale zase na to není stavěný to auto, prostě nevíme na co to auto máš.

Thomas
14. června • 11:32

PETR UMRD je největší idiot na Autorevue B-]

X
14. června • 21:35

ano a taky mrtví mpolan, jirkaX a petr r. co je blb..

Vaclav
12. června • 19:37

Nevim co s tim ma delat spanelsko, vsichni vime ze je to proste DSG od VW. Ale me by proste zajimalo, jak je mozne ze nekdo to povazuje za nepouzitelne a u nekoho je to ok. Nebo je to zavisle od modelu?
Jinak jak jsem psal, s jakym autem a rocnikem dotycni teda jezdily? Jen by me to proste zajimalo.
Jinak nazor, ze automat patri do mesta nesdilim. Proste je to komfort na jakekoliv ceste.
P.S: jezdim casto statovky a vedlejsi silnice, mesto moc ne.

Roman
13. června • 10:58

DSG je stupidní vynález který nemá s automatem nic společného. Byl vyvinut pro jinou kategorii aut a hlavně je ulitbou EU bohům neboť má nižší spotřebu nebo spíš účinnost než hydromenice. Taky jsem četl, že VW nedokázal udělat automat s hydromenicem do pricne zástavby. Cemuz moc nevěřím, to dokázal Rover v roce 1999. Jinak DSG se liší softwarově podle typu auta proto se Vám možná nezdá až tak hrozná. Byť opravdu v Multivanu je.

mariov8
14. června • 9:33

Jenom bych dodal, že dnešní měničové převodovky už "zamykají" měnič prakticky na všech převodech. Při aktuálně používaném počtu převodů již jejich účinnost je i lepší než docílí průměrný řidič s manuálním řazením. Paskvil jménem DSG je žel výrobně levnější. Historicky nabízel opravdu menší spotřebu, protože neměl rozjezdové ztráty točivého momentu motoru v měniči, i proto byly dříve u malých aut konvenční automaty spojeny vždy s alespoň trochu objemnějším motorem. Kdyby zůstala koncepce dvouspojkové robotizované převodovky u sportovních aut, nikdo neřekne ani popel, ale v určitém provozu a situacích je to peklo. Popojíždění malou rychlostí, parkování ve svahu, spojení s motory s malým počtem válců...

AAAmotorka
12. června • 17:28

Ta cena je nereálně přestřelená. Za cenu Toyoty Land Cruiser dostanete vylepšenou dodávku s debilní převodovkou. Ve vlčím hrádku asi najely na tvrdší drogy nebo chtěj ze zákazníků dostat prachy na dieselgate a pokusničení s elektromobilama. V Transporteru 4x4 minulé generace jsem jel a tak blbě naladěný podvozek (nekomfortní a extrémně hlučný na jakékoliv nerovnosti) jsem nikde jinde nezažil.

AAAmotorka
12. června • 17:23

Motor a převodovka rozhodně celý život nevydrží. Budete rádi, když vám při nájezdu 20k km ročně vydrží bezproblémů 10 let. A dát 1,5 míče za vylepšenou dodávku? OMG!:-O:-O:-O

ACE
12. června • 16:30

Ta převodovka je doslova nebezpečná, úplná lahůdka je situace, když přijíždíte ke křižovatce, nohu z plynu, vidíte celkem daleko přijíždět auto a času je spoustu a rozhodnete se projet, sešlápnete plyn, setrvačností vjedete do křižovatky a vyrazí vám pot, auto nereaguje, vteřinu-dvě nic se stále neděje, pak vám trhnutí málem zlomí vaz, sláva Folksfágn se konečně vzbudil, můžete si oddechnout. Režim sport je o fous lepší, ale stále je to neintuitivní a zpomalená převodovka, kromě situace když stojíte na plynu a kvalty jsou jeden za druhým. Jestli někdo budete tvrdit, že je lepší než řadit manuálně (neplést si pohodlnější) , chápu to, ale nechci si představovat jak manuálně řadíte.

Thomas
14. června • 11:31

Naštěstí tu jsou firmy který DSG dají jiný software a pak ty převodovky fungují přesně jak bych chtěl, problém vidím spíše s ucpaným výfukem nesmyslnejma filtrama a např. motory 2.0 TSI který mají +- 300 koní s filtrem na hovna nejedou a rozhodně to není jen pocitové :-/

Q
12. června • 16:34

Je to prostě robotizovaná manuální převodovka.
Když dobře odhadne potřebný převod, je to díky dvouspojkovému systému bleskurychlé, když odhadne špatně, tak to holt robotovi (mechatronice) trvá stejně dlouho jako žákovi autoškoly.

Fri
12. června • 13:28

Ten ceník VW je naprosto nesmyslný. Respektive Byl by akceptovatelný Pokud by měl za konkurenta pouze Mercedes jenže doba se změnila a na trhu již jsou malé dodávky od PSA. ty nabízí za lepší peníze výborne Jsi 130 kW s osmistupňovým měničovým automatem od Aisinu. Multivan dává smysl jen tomu kdo za každou cenu potřebuje 4x4 protože ten je u psa za hodně vysoký příplatek Jinak si myslím že ho lidi můžou kupovat Jedině ze setrvačnosti. Koupit tohle někdo do firmy misto např.Travelleru tak je to na žalobu..

Q
12. června • 16:42

Tak ono na silnicích je těch nových Transporterů a Multivanů docela málo. Cena je prostě mimo a spolehlivost měl naposledy T4.
Ale pokud je mi známo, tak Traveller nebo Transit Custom možnost pohonu 4x4 nemají, takže Multivan a V-Classe právě v této konfiguraci nemají konkurenci.

Allamarein
12. června • 20:14

U PSA to jde, ale je to dodělávka přes Dangel. Bohužel to nejde z výroby, ale hotové auto se musí poslat k nim, tam ho teprve upraví.

Dawe
9. prosince • 16:37

Tu čtyřkolku už víc jak rok nenabízí. Ono i ten tučný příplatek by v celkové ceně nebyl zase tak hrozný (započte li se to, že tam je i nějaké oplechování). To že se pak nevešla na podvozek rezerva je ale hloupé.

RR
12. června • 13:41

Za ty penize raději V od MB B-]

homer
12. června • 17:10

Medvedodavka na cely zivot? Po prvni zime puchejrky na laku, po dalsi zjevny rez, od nova slaby brzdy, haklivy vstriky atd. - rychle z baraku!

OTTO
12. června • 15:36

Když pomineme všechno ostatní, tak V má jednu obrovskou výhodu a to, že se s ním dá zajet do podzemních garáží 1,9 m.

petr r. (petrumr)
12. června • 16:45

nesmíš mět MP a zdvihnutý stan.

petr r. je blb
14. června • 21:31

:-D:-D:-D

Fri
12. června • 15:56

Což zmíněné dodávky od PSA taky..

Allamarein
12. června • 14:36

Problém je, že V za cenu plně vybaveného Spacetoureru bude holátko.

RR
12. června • 14:54

Nelze srovnávat V s Psa, ale s Multivanem B-] Nic proti Psa nebo treba Tourneu, ale to je jiná liga :-)

Allamarein
12. června • 20:12

Proti Spacetoureru Business už zdaleka ne. Ten sice není nejlevnější, ale pořád nabízí totéž co "V" nebo Multivan levněji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mz
12. června • 21:31

To je kapku lhaní do kapsy. I když jsem v zásadě s Toyotou spokojen, tak neumí nabídnout např. LED světla, jejich infotaiment je příšerný (co taky chtít po systému, který vyvinuli frantíci), adaptivní tempomat bez funkce brzdění, je výsměch a vyhozené peníze. Navíc tyto auta ani zdaleka nejsou bezproblémové, si můžou v poruchovosti podat s koncernem ruce, ale obrovským bonusem je jejich 5-letá záruka.
Prostě VW pořád osloví dost lidí, i za ten tučný příplatek. Největší pravěk u VW vidím, ve startování klíčkem, to bych těžce překousával, zvlášť s tou cenovkou.

Kvak
12. června • 22:05

Cože?! Toyota nemá u adapt.temp. brždění? Takže musíš být stále ve střehu a přibržďovat?

mz
12. června • 22:37

Brzdí pouze motorem

mz
12. června • 22:36

Vypne tempomat a napíše hlášku, převezměte řízení.

Chytrak
12. června • 13:41

Nic proti psa, ale na multivana se fakt nechytají. To auto je min o půl třídy jinde (i cenou).

Fri
12. června • 15:31

Nechal bych si popsat v cem, pár známých si multivana v miloinulosti pořídilo a mě ta myšlenka vrtala hlavou taky takže jsem se zajímal jako Multivan tak o Space Tourer a nepozoroval jsem žádný dramatický rozdíl v kvalitě interiéru. jízdě byl Citroen Díky sladění motoru s převodovkou navíc daleko lepší a podvozek komfortnější tak nechápu V čem je Multivan jinde? Nehledě na to že za cenu spacetoureru dostane člověk jen plechový Transporter který je opravdu tragický

mz
12. června • 18:26

Měl jsem Multivan a momentálně Proace Verso VIP a uvnitř byl Mulťák líp udělaný.

eCVThater
12. června • 18:55

Líp než Toyota je uvnitř udělaný i průměrný prasečí chlívek.

Moik
12. června • 13:27

Multivan..ikona...na tomhle autě si VW zkouší, co všechno zákazníkům nevadí. A zdá se, že jim nevadí krom interiéru nic. Základ v roce 2003 se nezměnil, sám jsem dřív jezdil ročníkem 2009. Ale odhlučnění je lepší, sedačky mají moderní potah, infotainment je větší a ... stačí to.Véčko je o několik tříd napřed a stále ten Multivan ne a ne sesadit.

Allamarein
12. června • 13:12

Pokolikáté už tu člověk u koncernového auta čte stížnosti na sladění motoru s DSG... to už je fakt zásadní problém.

OTTO
12. června • 13:17

V podstatě pokaždé. První DSG jsem zažil už někdy před 11 lety a už to brutálně podtáčelo motor, chtělo to jezdit 60 km/h na 7° a motor se při 1100 ot/min klepal jako ratlík... Přitom jinak bych si nestěžoval, ale ten software ladil nějakej magor.

jozka
12. června • 15:47

Ladil to pravdepodobne nekdo pricetny. Ale pozadavky znely jasne... nizke otacky, mensi spotreba, at to projde testy a usetri flotilove emise. Zivotnost motoru a komfort? Vem to cert, to resi zakaznik, nikoli my.Jeden z hlavnich duvodu, proc mi nic takoveho nesmi do auta. On staci uz ten radce razeni. Benzin 1.2 TSI, auto ma tunu a pul a na displeji sviti ctyrka se sipkou pri ustalene jizde po rovne 50 tacho. Nikdy neprestanu zirat v udivu nad tim, kam se nechaly automobilky od magoru tvoricich predpisy zatlacit.

Roman
14. června • 21:22

A kolik to má otáček při tý 50km/h na 4 ? To mně celkem zajímá jako zásadní informace.

jozka
15. června • 15:39

Cca 1750. Celkem malej benzinak s 63kW na auto o 1,5t. Kdo v tomhle radi nahoru (a otacky spadnou cca na 1150) je vrah motoru.Udelal jsem v zivote dost hovadin, treba jsem se zkusil s Formanem rozjet na rovine na petku (a uspel), ale nicit takhle auto jen proto, ze se nejakej soudruh u vyrobce rozhodl vyjebat timhle s predpisy, to opravdu ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lethal924
15. června • 20:46

v jednom z aut mam tdyzl 6tikvalt, takze na rovince ustalenych 50kmh motor toci kolem tech 1150 a je v pohode, zadna vrazda se nekona (ptz je to naftak), ale samozrejme s blizici se zatackou nebo kopcem radim 4 nebo 3, nejsem hovado abych v tech otackach trapil motor zatezi. Pak mam benzin 1.2 atmo 16v a tam tech 1500 je minimum, coz dava akorat ta 4ka. Ten motor je uplny opak, musi se tocit aby se netrapil.
Zazil jsem jizdu v 1.4 TFSI + DSG a prinejmensim je potreba si na to zvyknout. Brutalni turbolag byl doplnen jeste premyslenim DSG, takze slapnu v krizovatce na plyn a nic nic nic pak pecka do zad a mirim skoro pryc ze silnice (v kombinaci s elektroposilovacem jsem ani poradne nevedel kam to pojede). Kdyz automat tak poctivy hydromenicovy ZF.

jozka
16. června • 7:03

Neni v pohode ani ten naftak. Jen to nejaky cas ustoji. A pak se lidi divi, ze maji sto tisic v kozichu a dvouhmotu na hadry.

OTTO
12. června • 18:58

Jo rádce řazení je taky dobrej. Občas mám pocit, jestli už nepodtáčím, mrknu na rádce a ten radí: Podtáčej ještě víc :-D. Chudák motor, kdy podle toho fakt někdo jezdí. Přitom rozdíl ve spotřebě je naprosto marginální.

Q
12. června • 16:30

Tak jedna věc je, co dělá DSGéčko. To si prostě dělá, co chce. Na jedné straně motor podtaáčí, na druhé straně nedovolí motor vytočit k omezovači.
Ale v případě manuálu nevidím žádný problém v tom, že se při ustálené jízdě 50 km/h jede s motorem 1.2 TSI na čtyřku. To je podle mě normální. V 1.4 TSI řadím v takovém případě pětku a vše je v nejlepším pořádku.

Kvak
12. června • 13:32

Passat bitdi- boční ulice, prudký kopec- 1100 ot. Auto to dá, ale čekáš, kdy kapotou vyletí setrvačník. Takže v kopcích vždy S. Je to špatné.

šofér
15. června • 15:50

No, mi to samé dělá Octavia 2,0 TDI DSG r.v. 2018, taky z toho občas šílím, občas ten řev nevydržím a pomůžu tomu pádlama. Fakt je to opruz.

Lord Owl
15. června • 10:57

Když jsem ve služebním Multivanu jel Jeseníky na S, tak mi šla pak hláška na palubce, že se hřeje převodovka nebo co... Bez toho Ska to řadilo 5-ku do serpentin apod. Nebrat.

OTTO
12. června • 14:35

zapomněl jsem napsal, že tohle byl 1.4TSI, takže ještě větší úlet...

Kakadu
12. června • 13:02

To je pravda, vzhledem k pořizovací ceně se to už nevyplatí prodávat.

Doporučujeme

Články odjinud