TEST Volkswagen Multivan T6.1 2.0 TDI DSG (146 kW): Auto na celý život

Šestá generace užitkových Volkswagenů dostala v rámci faceliftu tolik změn, že by to stačilo i na novou generaci. Co všechno je nového, jsme zjišťovali s verzí Multivan.
Radosti
Povedený design
Užitečné asistenční systémy
Skvělý infotainment
Skvělá variabilita
Starosti
Pocitově utlumený motor
Místy horší ergonomie interiéru
Sladění motoru s automatickou převodovkou
8  /10

Letos je pro Volkswageny typu T rokem oslav. První model s tímto označením, známý také jako Type 2, se totiž objevil už před sedmdesáti lety. Který model byl označován jako Type 1, není těžké uhodnout, Type 2 stál na jeho základech. Po dekádách výroby a řadě modernizací se vypracoval až do široké modelové řady, kterou nyní známe jako T6.1.

VW T6 má po poslední modernizaci. Zaměřuje se hlavně na digitalizaci

VW T6 má po poslední modernizaci. Zaměřuje se hlavně na digitalizaci

Faceliftová verze šesté generace užitkových Volkswagenů se představila v loňském roce. K dispozici je ve všech tradičních verzích, mezi které se řadí užitkový Transporter, osobně zaměřené verze Transporter Kombi a Caravelle, obytná California a manažerský Multivan. Poslední zmíněný vůz k nám zamířil do redakční garáže s nejsilnější vznětovou motorizací 2.0 TDI o výkonu 146 kW a automatickou převodovkou.

Nová tvář

Proporčně se rodina T6 v rámci faceliftu pochopitelně nemění, ale změn na vzhledu je docela dost. Přední maska je nyní větší a zasahuje i do nárazníku. Světlomety mají pravidelnější tvar a mohou být vybaveny kompletní LED technologií. Přední nárazník je nyní členitější a nespočívá jen v prostém obdélníku.

Na boku vozidla je jedinou změnou plaketka s označením verze, která opticky vychází z předního světlometu. Zadní část je taktéž téměř beze změn a jediným poznávacím znamením je jiná grafika zadních svítilen. Pro T6.1 je k dispozici variace 17palcových kol. Za příplatek minimálně 20.759 Kč jsou k mání i osmnáctky.

Fordy Transit mohou jezdit i na použitý olej ze smažení. Výrobce to přímo schvaluje

Fordy Transit mohou jezdit i na použitý olej ze smažení. Výrobce to přímo schvaluje

Multivan vyčnívá možnostmi barevných kombinací. Vedle osmi příplatkových metalíz je k mání i s dvoutónovou karoserií za příplatek minimálně 75.056 Kč. Osvěžení vzhledu je v rámci exteriéru tedy více než slušné. Novinkami ale nešetří ani po usednutí na palubu. Nejdříve se však musíte klasicky vyhoupnout do sedla pomocí stupačky na nohy a madla na rámu dveří. 

Všechno jinak

Trochu se zarazím ihned po usednutí a zavření dveří. Panel ovládání oken a zrcátek u řidiče se přesunul více dozadu. Verze před faceliftem měla tento panel vpředu vedle volantu a byl hezky po ruce. Nyní je nad klikou a už není tak na očích. Do místa původního panelu nyní zasahuje rozšířená palubní deska s ventilací. Původní řešení mi bylo rozhodně sympatičtější. Vítám ale dodatečnou přihrádku po celé délce dveří, do které se toho spousta vejde.

Multifunkční volant si ponechává ergonomicky skvělé rozmístění ovládání audiosystému, palubního počítače a adaptivního tempomatu. Na tomto perfektním řešení nebylo co vylepšovat. Alespoň nějaký nádech moderny má volant díky nově tvarované spodní části ve středu v barvě hliníku. Stejný volant najdete například i v novém passatu. Obložení ve tvaru hliníku byste pak našli ve spodní části přístrojové desky i jako dekoraci na dveřích. 

Mercedes-Benz třídy V dostane hezký dárek. Ani nemusí psát Ježíškovi

Mercedes-Benz třídy V dostane hezký dárek. Ani nemusí psát Ježíškovi

Přístrojová deska je nyní v hladkých liniích a už nemá vystouplou kapličku přístrojového štítu. Čísla na budících jsou o poznání menší, ale stále snadno čitelná. Velkou frajeřinou je pak možnost kompletního digitálního řešení. Radši bych ale volili klasické budíky, protože displej je obklopený nevzhledným plastem. Nyní už se ale konečně dostáváme k té největší změně, která značně zamávala se symetrií celé přístrojovky.

Volkswagen T6.1 má totiž k dispozici trojici infotainmentů. Základní provedení má úhlopříčku 6,5“, prostřední 8“ a největší dokonce 9,2“. U největšího provedení se ale rozlučte s tlačítky, protože vás odkáže pouze na dotykové ovládání. Velikosti obrazovek nicméně posunuly střední výdechy ventilace ke spolujezdci. Už tedy nejsou symetricky po stranách obrazovky a řidič má ovládání výdechu na sebe poměrně daleko od ruky.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Samotné práci infotainmentu ale není co vytknout. Jednotlivé úkony zvládá bleskově rychle a rozlišení mu mohou závidět i některé luxusní prémiové vozy. Znát je to hlavně na připojení přes Apple Carplay, kdy se všechny ikony vejdou na jednu stránku a nemusíte tak prstem listovat, abyste našli to, co hledáte. Mezi další moderní vychytávky patří i bezdrátové nabíjení mobilních telefonů a dvojice USB-C konektorů. Pokud ale stále máte ještě starší verzi, budete potřebovat redukci.

Peugeot představil elektrický e-Traveller. Na nejlepší dojezd vám musí stačit 60 kW

Peugeot představil elektrický e-Traveller. Na nejlepší dojezd vám musí stačit 60 kW

Tímto jsem vyčerpal většinu těch hlavních změn a zůstal nám standardní Multivan, jaký už tak dlouhou dobu známe. Interiér vozu je extrémně variabilní a zahrnuje několik typů sedadel, podlah, lampičky na všech možných místech a samozřejmě nechybí ani legendární variabilní stolek. Multivan si jednoduše postavíte tak, jak ho potřebujete. Pro další změny už musíme otočit klíčkem v zapalování.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků