Test: Volkswagen Multivan Business 2.0 BiTDI - všichni do klubu

Chcete důkladně, pořádně a maximálně objektivně otestovat Volkswagen Multivan Business? Pak musíte splnit zcela zásadní podmínku. Sežeňte si řidiče.
Seznam kapitol
  1. Teorie na úvod
  2. Takový obyčejný Multivan, Pohled pana řidiče, Jízda?
  3. Pohled těch důležitých
  4. Je to dilema, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Luxusní auta. Pod tímto pojmem si drtivá většina lidí představí nějakou tu pořádnou limuzínu typu eskového Mercedesu-Benz, Audi A8 nebo v nedávné době tolik probíraného Lexusu LS. Luxusní automobily ale nemusí mít nutně karoserii sedan.

Volkswagen Multivan Business: luxus ve velkém

Volkswagen Multivan Business: luxus ve velkém

Zajímavou alternativou, ne-li přímo autem snů, je pro určitou skupinu lidí „limuzína“ vycházející z dodávky. Zní to dost divně, ale v dnešní době je už nabídka užitkových automobilů tak široká, že to snad ani nikoho překvapit nemůže. Pěkným příkladem je třeba Renault Kangoo. Můžete si jej koupit jako plechovou městskou dodávku za pár korun, nebo jako zcela osobní automobil no a nedávno tenhle model vyrostl a stal se z něj dokonce Mercedes!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jeden základ, mnoho možností. Multivan může být ryze užitkový nebo maximálně luxusní.

Své podstatně žhavější želízko v segmentu luxusních užitkových automobilů má  Mercedes-Benz ještě jedno, a sice Viano Pearl. Velká kola, matný lak karoserie, chromy, bílá kůže, dřevěná podlaha… a patřičná cena. Zákazník má opravdu z čeho vybírat.

Mercedes-Benz Viano Vision Pearl: luxusní edice přijde v létě

Mercedes-Benz Viano Vision Pearl: luxusní edice přijde v létě

Ale ještě dříve než Mercedes představil svou aktuální luxusně pojatou dodávku Volkswagen. Možná si vzpomenete na zprávy z konce minulého roku a především na pána s knírkem, kterak si hrdě hověl na zadní sedačce. Přibližně půl roku od představení Multivanu Business zaparkoval tenhle model v naší redakci a role pána s knírkem připadla mé maličkosti. Někdy je ta naše práce opravdu strašně „těžká“

Teorie na úvod

Jako vždycky, ani tentokrát určitě neuškodí trocha té úvodní teorie. Exkluzivní Multivan vychází z nejvyšší dostupné výbavy Highline. Jestliže chcete pojízdnou kancelář, potom musíte zaškrtnout v seznamu příplatkových prvků paket Business. Příplatek vypadá dost hrozivě. Připravte si navíc 788 752 Kč včetně DPH. Děsit se ale nemusíte, protože jak velký je příplatek, tak velký je také seznam věcí, které za to dostanete.

Tak předně to jsou dvě zadní a maximálně luxusní sedadla Pullman s kompletním elektrickým nastavením, dřevěným dekorem, uprostřed s lednicí o velikosti „na dvě flašky šampaňského“, šuplíkem na skleničky. V ceně je také WiFi nebo obložení z kořenového dřeva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Multivan Business není o parádičkách na karoserii, ale především o interiéru. Ten je příkladně luxusní.

Připlatit si dále můžete za dvojbarevné čalounění kůží Nappa nebo třeba samostatný DVD přehrávač s monitorem vyklápěným ze stropu. Spolu s dvojicí bezdrátových sluchátek vás tahle sranda vyjde na 60 000 Kč. Komu standardní sluchátka nestačí a plánuje dělat ze svého Multivana čtyřmístné kino, ten si může pořídit ještě další dvě za 4 638 Kč.

Multivan Business lze kombinovat s naftovými motory o výkonu 103 kW (140 k), 132 kW (180 k) nebo benzinovým dvoulitrem TSI (150 kW, 204 k). Každá motorizace je dostupná jak s dvouspojkovou převodovkou DSG, tak s pohonem všech kol. Náš případ je výkonnější dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr, pohon všech kol i automat. Business se vším všudy. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Teorie na úvod
  2. Takový obyčejný Multivan, Pohled pana řidiče, Jízda?
  3. Pohled těch důležitých
  4. Je to dilema, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků