Test: Volkswagen Multivan Business 2.0 BiTDI - všichni do klubu

Chcete důkladně, pořádně a maximálně objektivně otestovat Volkswagen Multivan Business? Pak musíte splnit zcela zásadní podmínku. Sežeňte si řidiče.
Seznam kapitol
  1. Teorie na úvod
  2. Takový obyčejný Multivan, Pohled pana řidiče, Jízda?
  3. Pohled těch důležitých
  4. Je to dilema, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Luxusní auta. Pod tímto pojmem si drtivá většina lidí představí nějakou tu pořádnou limuzínu typu eskového Mercedesu-Benz, Audi A8 nebo v nedávné době tolik probíraného Lexusu LS. Luxusní automobily ale nemusí mít nutně karoserii sedan.

Volkswagen Multivan Business: luxus ve velkém

Volkswagen Multivan Business: luxus ve velkém

Zajímavou alternativou, ne-li přímo autem snů, je pro určitou skupinu lidí „limuzína“ vycházející z dodávky. Zní to dost divně, ale v dnešní době je už nabídka užitkových automobilů tak široká, že to snad ani nikoho překvapit nemůže. Pěkným příkladem je třeba Renault Kangoo. Můžete si jej koupit jako plechovou městskou dodávku za pár korun, nebo jako zcela osobní automobil no a nedávno tenhle model vyrostl a stal se z něj dokonce Mercedes!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jeden základ, mnoho možností. Multivan může být ryze užitkový nebo maximálně luxusní.

Své podstatně žhavější želízko v segmentu luxusních užitkových automobilů má  Mercedes-Benz ještě jedno, a sice Viano Pearl. Velká kola, matný lak karoserie, chromy, bílá kůže, dřevěná podlaha… a patřičná cena. Zákazník má opravdu z čeho vybírat.

Mercedes-Benz Viano Vision Pearl: luxusní edice přijde v létě

Mercedes-Benz Viano Vision Pearl: luxusní edice přijde v létě

Ale ještě dříve než Mercedes představil svou aktuální luxusně pojatou dodávku Volkswagen. Možná si vzpomenete na zprávy z konce minulého roku a především na pána s knírkem, kterak si hrdě hověl na zadní sedačce. Přibližně půl roku od představení Multivanu Business zaparkoval tenhle model v naší redakci a role pána s knírkem připadla mé maličkosti. Někdy je ta naše práce opravdu strašně „těžká“

Teorie na úvod

Jako vždycky, ani tentokrát určitě neuškodí trocha té úvodní teorie. Exkluzivní Multivan vychází z nejvyšší dostupné výbavy Highline. Jestliže chcete pojízdnou kancelář, potom musíte zaškrtnout v seznamu příplatkových prvků paket Business. Příplatek vypadá dost hrozivě. Připravte si navíc 788 752 Kč včetně DPH. Děsit se ale nemusíte, protože jak velký je příplatek, tak velký je také seznam věcí, které za to dostanete.

Tak předně to jsou dvě zadní a maximálně luxusní sedadla Pullman s kompletním elektrickým nastavením, dřevěným dekorem, uprostřed s lednicí o velikosti „na dvě flašky šampaňského“, šuplíkem na skleničky. V ceně je také WiFi nebo obložení z kořenového dřeva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Multivan Business není o parádičkách na karoserii, ale především o interiéru. Ten je příkladně luxusní.

Připlatit si dále můžete za dvojbarevné čalounění kůží Nappa nebo třeba samostatný DVD přehrávač s monitorem vyklápěným ze stropu. Spolu s dvojicí bezdrátových sluchátek vás tahle sranda vyjde na 60 000 Kč. Komu standardní sluchátka nestačí a plánuje dělat ze svého Multivana čtyřmístné kino, ten si může pořídit ještě další dvě za 4 638 Kč.

Multivan Business lze kombinovat s naftovými motory o výkonu 103 kW (140 k), 132 kW (180 k) nebo benzinovým dvoulitrem TSI (150 kW, 204 k). Každá motorizace je dostupná jak s dvouspojkovou převodovkou DSG, tak s pohonem všech kol. Náš případ je výkonnější dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr, pohon všech kol i automat. Business se vším všudy. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Teorie na úvod
  2. Takový obyčejný Multivan, Pohled pana řidiče, Jízda?
  3. Pohled těch důležitých
  4. Je to dilema, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků