Test: Volkswagen Multivan Business 2.0 BiTDI - všichni do klubu

Chcete důkladně, pořádně a maximálně objektivně otestovat Volkswagen Multivan Business? Pak musíte splnit zcela zásadní podmínku. Sežeňte si řidiče.
Seznam kapitol
  1. Teorie na úvod
  2. Takový obyčejný Multivan, Pohled pana řidiče, Jízda?
  3. Pohled těch důležitých
  4. Je to dilema, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Luxusní auta. Pod tímto pojmem si drtivá většina lidí představí nějakou tu pořádnou limuzínu typu eskového Mercedesu-Benz, Audi A8 nebo v nedávné době tolik probíraného Lexusu LS. Luxusní automobily ale nemusí mít nutně karoserii sedan.

Volkswagen Multivan Business: luxus ve velkém

Volkswagen Multivan Business: luxus ve velkém

Zajímavou alternativou, ne-li přímo autem snů, je pro určitou skupinu lidí „limuzína“ vycházející z dodávky. Zní to dost divně, ale v dnešní době je už nabídka užitkových automobilů tak široká, že to snad ani nikoho překvapit nemůže. Pěkným příkladem je třeba Renault Kangoo. Můžete si jej koupit jako plechovou městskou dodávku za pár korun, nebo jako zcela osobní automobil no a nedávno tenhle model vyrostl a stal se z něj dokonce Mercedes!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jeden základ, mnoho možností. Multivan může být ryze užitkový nebo maximálně luxusní.

Své podstatně žhavější želízko v segmentu luxusních užitkových automobilů má  Mercedes-Benz ještě jedno, a sice Viano Pearl. Velká kola, matný lak karoserie, chromy, bílá kůže, dřevěná podlaha… a patřičná cena. Zákazník má opravdu z čeho vybírat.

Mercedes-Benz Viano Vision Pearl: luxusní edice přijde v létě

Mercedes-Benz Viano Vision Pearl: luxusní edice přijde v létě

Ale ještě dříve než Mercedes představil svou aktuální luxusně pojatou dodávku Volkswagen. Možná si vzpomenete na zprávy z konce minulého roku a především na pána s knírkem, kterak si hrdě hověl na zadní sedačce. Přibližně půl roku od představení Multivanu Business zaparkoval tenhle model v naší redakci a role pána s knírkem připadla mé maličkosti. Někdy je ta naše práce opravdu strašně „těžká“

Teorie na úvod

Jako vždycky, ani tentokrát určitě neuškodí trocha té úvodní teorie. Exkluzivní Multivan vychází z nejvyšší dostupné výbavy Highline. Jestliže chcete pojízdnou kancelář, potom musíte zaškrtnout v seznamu příplatkových prvků paket Business. Příplatek vypadá dost hrozivě. Připravte si navíc 788 752 Kč včetně DPH. Děsit se ale nemusíte, protože jak velký je příplatek, tak velký je také seznam věcí, které za to dostanete.

Tak předně to jsou dvě zadní a maximálně luxusní sedadla Pullman s kompletním elektrickým nastavením, dřevěným dekorem, uprostřed s lednicí o velikosti „na dvě flašky šampaňského“, šuplíkem na skleničky. V ceně je také WiFi nebo obložení z kořenového dřeva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Multivan Business není o parádičkách na karoserii, ale především o interiéru. Ten je příkladně luxusní.

Připlatit si dále můžete za dvojbarevné čalounění kůží Nappa nebo třeba samostatný DVD přehrávač s monitorem vyklápěným ze stropu. Spolu s dvojicí bezdrátových sluchátek vás tahle sranda vyjde na 60 000 Kč. Komu standardní sluchátka nestačí a plánuje dělat ze svého Multivana čtyřmístné kino, ten si může pořídit ještě další dvě za 4 638 Kč.

Multivan Business lze kombinovat s naftovými motory o výkonu 103 kW (140 k), 132 kW (180 k) nebo benzinovým dvoulitrem TSI (150 kW, 204 k). Každá motorizace je dostupná jak s dvouspojkovou převodovkou DSG, tak s pohonem všech kol. Náš případ je výkonnější dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr, pohon všech kol i automat. Business se vším všudy. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Teorie na úvod
  2. Takový obyčejný Multivan, Pohled pana řidiče, Jízda?
  3. Pohled těch důležitých
  4. Je to dilema, Technické údaje
  5. Fotogalerie
~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků