Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Jaký smysl má Golf s pohonem všech kol, výkonem tři sta koní a bezmála milionovou cenovkou? Odpovědi jsme hledali v redakčním testu. Výsledek hned neprozradíme, ale naznačíme: docela jsme si to hledání užili.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Stejně jako jeho předchůdce Golf R32 a ještě předtím Golf VR6 plní i Golf R důstojnou roli vrcholného Golfu – třebaže teď už si musí vystačit jen se čtyřválcovým motorem. Kdo doufal v německé Evo, zůstane možná ne zcela uspokojen. Volkswagen Golf R je ale unikátní v tom, jak dokáže skloubit civilizované a přátelské vystupování v každodenním provozu s dynamikou a schopnostmi při sportovní jízdě.

Jistě, na suchu možná přesvědčíte sami sebe, že Golf GTI by vám za daleko menší peníze poskytl podobnou službu, a v podstatě budete mít pravdu. My jsme v něm ale objevili ekvivalent 911 Turbo mezi ostrými hatchbacky – určitě byste našli víc strhující soupeře (a rozhodně spoustu levnějších), ale jeho mix dynamických, užitných a řidičských vlastností nenachází přemožitele. To jediné, co mu můžete vyčítat, je, že přes všechny své schopnosti zůstává trochu studený. Je nemožné ho nerespektovat, ale těžké se do něj zamilovat.

Radosti
Vysoký a přitom snadno dostupný výkon
Sladění motoru s převodovkou DSG
Účinný přenos výkonu na silnici
Ostré a přesné chování při sportovní jízdě
Vlídné a kultivované chování v běžném provozu
Slušná sériová výbava
Starosti
Nevěrohodný generátor zvuku, plochý opravdový zvuk
Absence samostatného ovládání tlumičů
Málo výrazný vzhled
Spíš ohromí schopnostmi než nadchne zábavností
Vyžaduje benzín s o.č. 98
Není z levného kraje
9  /10
Pokračování testu
Fotogalerie85 fotografií
Volkswagen Golf R 49.jpg Volkswagen Golf R 3.jpg Volkswagen Golf R 25.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků