Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Jaký smysl má Golf s pohonem všech kol, výkonem tři sta koní a bezmála milionovou cenovkou? Odpovědi jsme hledali v redakčním testu. Výsledek hned neprozradíme, ale naznačíme: docela jsme si to hledání užili.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Stejně jako jeho předchůdce Golf R32 a ještě předtím Golf VR6 plní i Golf R důstojnou roli vrcholného Golfu – třebaže teď už si musí vystačit jen se čtyřválcovým motorem. Kdo doufal v německé Evo, zůstane možná ne zcela uspokojen. Volkswagen Golf R je ale unikátní v tom, jak dokáže skloubit civilizované a přátelské vystupování v každodenním provozu s dynamikou a schopnostmi při sportovní jízdě.

Jistě, na suchu možná přesvědčíte sami sebe, že Golf GTI by vám za daleko menší peníze poskytl podobnou službu, a v podstatě budete mít pravdu. My jsme v něm ale objevili ekvivalent 911 Turbo mezi ostrými hatchbacky – určitě byste našli víc strhující soupeře (a rozhodně spoustu levnějších), ale jeho mix dynamických, užitných a řidičských vlastností nenachází přemožitele. To jediné, co mu můžete vyčítat, je, že přes všechny své schopnosti zůstává trochu studený. Je nemožné ho nerespektovat, ale těžké se do něj zamilovat.

Radosti
Vysoký a přitom snadno dostupný výkon
Sladění motoru s převodovkou DSG
Účinný přenos výkonu na silnici
Ostré a přesné chování při sportovní jízdě
Vlídné a kultivované chování v běžném provozu
Slušná sériová výbava
Starosti
Nevěrohodný generátor zvuku, plochý opravdový zvuk
Absence samostatného ovládání tlumičů
Málo výrazný vzhled
Spíš ohromí schopnostmi než nadchne zábavností
Vyžaduje benzín s o.č. 98
Není z levného kraje
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků