Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Jaký smysl má Golf s pohonem všech kol, výkonem tři sta koní a bezmála milionovou cenovkou? Odpovědi jsme hledali v redakčním testu. Výsledek hned neprozradíme, ale naznačíme: docela jsme si to hledání užili.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Stejně jako jeho předchůdce Golf R32 a ještě předtím Golf VR6 plní i Golf R důstojnou roli vrcholného Golfu – třebaže teď už si musí vystačit jen se čtyřválcovým motorem. Kdo doufal v německé Evo, zůstane možná ne zcela uspokojen. Volkswagen Golf R je ale unikátní v tom, jak dokáže skloubit civilizované a přátelské vystupování v každodenním provozu s dynamikou a schopnostmi při sportovní jízdě.

Jistě, na suchu možná přesvědčíte sami sebe, že Golf GTI by vám za daleko menší peníze poskytl podobnou službu, a v podstatě budete mít pravdu. My jsme v něm ale objevili ekvivalent 911 Turbo mezi ostrými hatchbacky – určitě byste našli víc strhující soupeře (a rozhodně spoustu levnějších), ale jeho mix dynamických, užitných a řidičských vlastností nenachází přemožitele. To jediné, co mu můžete vyčítat, je, že přes všechny své schopnosti zůstává trochu studený. Je nemožné ho nerespektovat, ale těžké se do něj zamilovat.

Radosti
Vysoký a přitom snadno dostupný výkon
Sladění motoru s převodovkou DSG
Účinný přenos výkonu na silnici
Ostré a přesné chování při sportovní jízdě
Vlídné a kultivované chování v běžném provozu
Slušná sériová výbava
Starosti
Nevěrohodný generátor zvuku, plochý opravdový zvuk
Absence samostatného ovládání tlumičů
Málo výrazný vzhled
Spíš ohromí schopnostmi než nadchne zábavností
Vyžaduje benzín s o.č. 98
Není z levného kraje
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků