Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Jaký smysl má Golf s pohonem všech kol, výkonem tři sta koní a bezmála milionovou cenovkou? Odpovědi jsme hledali v redakčním testu. Výsledek hned neprozradíme, ale naznačíme: docela jsme si to hledání užili.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Stejně jako jeho předchůdce Golf R32 a ještě předtím Golf VR6 plní i Golf R důstojnou roli vrcholného Golfu – třebaže teď už si musí vystačit jen se čtyřválcovým motorem. Kdo doufal v německé Evo, zůstane možná ne zcela uspokojen. Volkswagen Golf R je ale unikátní v tom, jak dokáže skloubit civilizované a přátelské vystupování v každodenním provozu s dynamikou a schopnostmi při sportovní jízdě.

Jistě, na suchu možná přesvědčíte sami sebe, že Golf GTI by vám za daleko menší peníze poskytl podobnou službu, a v podstatě budete mít pravdu. My jsme v něm ale objevili ekvivalent 911 Turbo mezi ostrými hatchbacky – určitě byste našli víc strhující soupeře (a rozhodně spoustu levnějších), ale jeho mix dynamických, užitných a řidičských vlastností nenachází přemožitele. To jediné, co mu můžete vyčítat, je, že přes všechny své schopnosti zůstává trochu studený. Je nemožné ho nerespektovat, ale těžké se do něj zamilovat.

Radosti
Vysoký a přitom snadno dostupný výkon
Sladění motoru s převodovkou DSG
Účinný přenos výkonu na silnici
Ostré a přesné chování při sportovní jízdě
Vlídné a kultivované chování v běžném provozu
Slušná sériová výbava
Starosti
Nevěrohodný generátor zvuku, plochý opravdový zvuk
Absence samostatného ovládání tlumičů
Málo výrazný vzhled
Spíš ohromí schopnostmi než nadchne zábavností
Vyžaduje benzín s o.č. 98
Není z levného kraje
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 55 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků