Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Jaký smysl má Golf s pohonem všech kol, výkonem tři sta koní a bezmála milionovou cenovkou? Odpovědi jsme hledali v redakčním testu. Výsledek hned neprozradíme, ale naznačíme: docela jsme si to hledání užili.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Stejně jako jeho předchůdce Golf R32 a ještě předtím Golf VR6 plní i Golf R důstojnou roli vrcholného Golfu – třebaže teď už si musí vystačit jen se čtyřválcovým motorem. Kdo doufal v německé Evo, zůstane možná ne zcela uspokojen. Volkswagen Golf R je ale unikátní v tom, jak dokáže skloubit civilizované a přátelské vystupování v každodenním provozu s dynamikou a schopnostmi při sportovní jízdě.

Jistě, na suchu možná přesvědčíte sami sebe, že Golf GTI by vám za daleko menší peníze poskytl podobnou službu, a v podstatě budete mít pravdu. My jsme v něm ale objevili ekvivalent 911 Turbo mezi ostrými hatchbacky – určitě byste našli víc strhující soupeře (a rozhodně spoustu levnějších), ale jeho mix dynamických, užitných a řidičských vlastností nenachází přemožitele. To jediné, co mu můžete vyčítat, je, že přes všechny své schopnosti zůstává trochu studený. Je nemožné ho nerespektovat, ale těžké se do něj zamilovat.

Radosti
Vysoký a přitom snadno dostupný výkon
Sladění motoru s převodovkou DSG
Účinný přenos výkonu na silnici
Ostré a přesné chování při sportovní jízdě
Vlídné a kultivované chování v běžném provozu
Slušná sériová výbava
Starosti
Nevěrohodný generátor zvuku, plochý opravdový zvuk
Absence samostatného ovládání tlumičů
Málo výrazný vzhled
Spíš ohromí schopnostmi než nadchne zábavností
Vyžaduje benzín s o.č. 98
Není z levného kraje
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kostce
  2. Úvod; Technika a parametry
  3. Design a interiér; První dojmy za volantem
  4. Dynamika a jízdní vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků