37
Fotogalerie

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Kapitoly článku:


Nepočítáme-li sportovní verze GTI a GTD, je Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION vůbec nejdražší verzí z rozsáhlé nabídky Golfu. Dodává se výhradně v nejvyšším stupni výbavy Highline a při ceně 596 900 Kč je o plných 70 procent dražší než základní Golf 1.2 TSI Trendline.

Za svoje peníze dostanete techniku nové generace – a nemáme na mysli „jen“ platformu MQB. Navzdory známým obchodním označením je nový i motor a systém pohonu všech kol.

Staré označení, nová technika

Přeplňovaný čtyřválec z nové řady EA288 sdílí se svým předchůdcem jediný konstrukční rozměr – rozteč válců. V Golfu 4MOTION má 2.0 TDI i dvojici vyvažovacích hřídelí. Majitelé Passatů či Audin, v nichž byl vyvažovacími hřídelemi osazen předchozí dvoulitr TDI, se v tuto chvíli křižují zbytečně.

Kazetové uložení hřídelí ve starším agregátu a notoricky selhávající pohon olejového čerpadla v důsledku obroušení šestihranné hřídele ozubených kol jsou – doufejme – minulostí. Nová generace má přípravu na uložení vyvažovacích hřídelí přímo v bloku motoru.

Parametry 150 koní (110 kW) a 320 Nm stěží majitele stávajících TDI ohromí, to uměla  jedna-devítka už před dvanácti lety. Kultivovaností chodu také nový motor nenastavuje nová měřítka, subjektivně dokonce působí maličko hruběji než – velmi vytříbené – poslední evoluce předchozího TDI. Přesto patří k těm motorům, u nichž jsou typické projevy vznětového principu spalování potlačeny vůbec nejlépe. Alespoň dokud je řeč o čtyřválcích.

Takové je kouzlo vývoje. Zatímco zejména v době motorů pumpe-düse sklízely motory TDI oprávněný výsměch za svůj „zemědělský“ projev, vedle dnešního TDI působí jako traktor kdysi opěvovaný bavorský čtyřválec.

Nová jednotka navíc vyniká bezprostředností reakcí zejména v dolní polovině otáčkoměru a energickým nástupem síly ve středním rozsahu.

Volkswagen Golf TDI 4MOTION18.jpgVolkswagen Golf TDI 4MOTION22.jpgVolkswagen Golf TDI 4MOTION24.jpg Motor nové řady EA288; bixenony s integrovaným LED denním svícením; 17" kola Madrid

Nejpodstatnější novinkou (a fakticky hlavním důvodem přechodu na novou řadu EA288) je ale čistší složení výfukových plynů a z něj vyplývající potenciál rozvoje TDI v éře dalšího zpřísňování emisních norem. Například filtr pevných částic je v zájmu vyšší účinnosti umístěn prakticky hned za turbodmychadlem. Motor byl konstruován už s ohledem na blížící se normu Euro VI.

Volkswagen tvrdí, že nové 2.0 TDI jsou při shodných podmínkách asi o 0,2 l/100 km úspornější než předcházející verze. 

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud