Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Ani nejnovější Golf s nejnovějším Haldexem nedokáže zázraky. Výměnou za větší jistotu na kluzkém povrchu musíte být připraveni akceptovat kompromisy v každodenním provozu.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Každému, co jeho jest
  2. TDI: staré označení, nová technika
  3. Pohon všech kol a chování na silnici
  4. Pozor na menší kufr; zatím jen manuál
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie

Volkswagen Golf VII se ihned po svém příchodu usadil v čele celoevropského žebříčku nejprodávanějších aut, odkud vystrnadil... koho jiného než předchozí generaci Golfu. Díky internetovým diskusím víme, že řadu čtenářů úspěch Golfu (a potažmo celé skupiny VW) nesmírně dráždí, ale fakt je, že Golf splňuje představy většiny zákazníků o ideálním kompaktním autě lépe a konzistentněji než kdokoliv jiný na trhu.

Každému, co jeho jest

Jedním z dílčích faktorů, které se na dlouhodobých prodejních výsledcích Golfu podílejí, je ochota Volkswagenu obsluhovat i okrajové cílové skupiny. Počtem kombinací motorů, převodovek a výbavy na přání si Golf nezadá s prémiovými značkami. Skvělým příkladem je pohon všech kol 4MOTION. I 28 let poté, co Volkswagen uvedl na trh první Golf s pohonem všech kol (tehdy označovaným Syncro), zůstává možnost obou poháněných náprav v nižší střední třídě téměř ojedinělou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekVzhledově se 4MOTION ničím neliší, nepočítáme-li označení na zádi a u řadicí páky

Volkswagen Golf VII byl hostem našich redakčních testů už nejméně dvakrát. Lukáš Dittrich testoval základní Golf 1.2 TSI (86 k), zatímco Jirka Duchoň důkladně vyzkoušel motorizaci 1.4 TSI s vypínáním válců ACT.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Dnes se proto nebudeme zabývat už dobře zmapovanými přednostmi a nedostatky Golfu jako takového a zaměříme se na hnací řetězec, tvořený tentokrát novou generací motoru 2.0 TDI a pohonu všech kol 4MOTION.  

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Každému, co jeho jest
  2. TDI: staré označení, nová technika
  3. Pohon všech kol a chování na silnici
  4. Pozor na menší kufr; zatím jen manuál
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 36 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků