Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Ani nejnovější Golf s nejnovějším Haldexem nedokáže zázraky. Výměnou za větší jistotu na kluzkém povrchu musíte být připraveni akceptovat kompromisy v každodenním provozu.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Každému, co jeho jest
  2. TDI: staré označení, nová technika
  3. Pohon všech kol a chování na silnici
  4. Pozor na menší kufr; zatím jen manuál
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie

Volkswagen Golf VII se ihned po svém příchodu usadil v čele celoevropského žebříčku nejprodávanějších aut, odkud vystrnadil... koho jiného než předchozí generaci Golfu. Díky internetovým diskusím víme, že řadu čtenářů úspěch Golfu (a potažmo celé skupiny VW) nesmírně dráždí, ale fakt je, že Golf splňuje představy většiny zákazníků o ideálním kompaktním autě lépe a konzistentněji než kdokoliv jiný na trhu.

Každému, co jeho jest

Jedním z dílčích faktorů, které se na dlouhodobých prodejních výsledcích Golfu podílejí, je ochota Volkswagenu obsluhovat i okrajové cílové skupiny. Počtem kombinací motorů, převodovek a výbavy na přání si Golf nezadá s prémiovými značkami. Skvělým příkladem je pohon všech kol 4MOTION. I 28 let poté, co Volkswagen uvedl na trh první Golf s pohonem všech kol (tehdy označovaným Syncro), zůstává možnost obou poháněných náprav v nižší střední třídě téměř ojedinělou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekVzhledově se 4MOTION ničím neliší, nepočítáme-li označení na zádi a u řadicí páky

Volkswagen Golf VII byl hostem našich redakčních testů už nejméně dvakrát. Lukáš Dittrich testoval základní Golf 1.2 TSI (86 k), zatímco Jirka Duchoň důkladně vyzkoušel motorizaci 1.4 TSI s vypínáním válců ACT.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Dnes se proto nebudeme zabývat už dobře zmapovanými přednostmi a nedostatky Golfu jako takového a zaměříme se na hnací řetězec, tvořený tentokrát novou generací motoru 2.0 TDI a pohonu všech kol 4MOTION.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Každému, co jeho jest
  2. TDI: staré označení, nová technika
  3. Pohon všech kol a chování na silnici
  4. Pozor na menší kufr; zatím jen manuál
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků