Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Ani nejnovější Golf s nejnovějším Haldexem nedokáže zázraky. Výměnou za větší jistotu na kluzkém povrchu musíte být připraveni akceptovat kompromisy v každodenním provozu.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Každému, co jeho jest
  2. TDI: staré označení, nová technika
  3. Pohon všech kol a chování na silnici
  4. Pozor na menší kufr; zatím jen manuál
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie

Volkswagen Golf VII se ihned po svém příchodu usadil v čele celoevropského žebříčku nejprodávanějších aut, odkud vystrnadil... koho jiného než předchozí generaci Golfu. Díky internetovým diskusím víme, že řadu čtenářů úspěch Golfu (a potažmo celé skupiny VW) nesmírně dráždí, ale fakt je, že Golf splňuje představy většiny zákazníků o ideálním kompaktním autě lépe a konzistentněji než kdokoliv jiný na trhu.

Každému, co jeho jest

Jedním z dílčích faktorů, které se na dlouhodobých prodejních výsledcích Golfu podílejí, je ochota Volkswagenu obsluhovat i okrajové cílové skupiny. Počtem kombinací motorů, převodovek a výbavy na přání si Golf nezadá s prémiovými značkami. Skvělým příkladem je pohon všech kol 4MOTION. I 28 let poté, co Volkswagen uvedl na trh první Golf s pohonem všech kol (tehdy označovaným Syncro), zůstává možnost obou poháněných náprav v nižší střední třídě téměř ojedinělou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekVzhledově se 4MOTION ničím neliší, nepočítáme-li označení na zádi a u řadicí páky

Volkswagen Golf VII byl hostem našich redakčních testů už nejméně dvakrát. Lukáš Dittrich testoval základní Golf 1.2 TSI (86 k), zatímco Jirka Duchoň důkladně vyzkoušel motorizaci 1.4 TSI s vypínáním válců ACT.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Dnes se proto nebudeme zabývat už dobře zmapovanými přednostmi a nedostatky Golfu jako takového a zaměříme se na hnací řetězec, tvořený tentokrát novou generací motoru 2.0 TDI a pohonu všech kol 4MOTION.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Každému, co jeho jest
  2. TDI: staré označení, nová technika
  3. Pohon všech kol a chování na silnici
  4. Pozor na menší kufr; zatím jen manuál
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků