Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Ani nejnovější Golf s nejnovějším Haldexem nedokáže zázraky. Výměnou za větší jistotu na kluzkém povrchu musíte být připraveni akceptovat kompromisy v každodenním provozu.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Každému, co jeho jest
  2. TDI: staré označení, nová technika
  3. Pohon všech kol a chování na silnici
  4. Pozor na menší kufr; zatím jen manuál
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie

Volkswagen Golf VII se ihned po svém příchodu usadil v čele celoevropského žebříčku nejprodávanějších aut, odkud vystrnadil... koho jiného než předchozí generaci Golfu. Díky internetovým diskusím víme, že řadu čtenářů úspěch Golfu (a potažmo celé skupiny VW) nesmírně dráždí, ale fakt je, že Golf splňuje představy většiny zákazníků o ideálním kompaktním autě lépe a konzistentněji než kdokoliv jiný na trhu.

Každému, co jeho jest

Jedním z dílčích faktorů, které se na dlouhodobých prodejních výsledcích Golfu podílejí, je ochota Volkswagenu obsluhovat i okrajové cílové skupiny. Počtem kombinací motorů, převodovek a výbavy na přání si Golf nezadá s prémiovými značkami. Skvělým příkladem je pohon všech kol 4MOTION. I 28 let poté, co Volkswagen uvedl na trh první Golf s pohonem všech kol (tehdy označovaným Syncro), zůstává možnost obou poháněných náprav v nižší střední třídě téměř ojedinělou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekVzhledově se 4MOTION ničím neliší, nepočítáme-li označení na zádi a u řadicí páky

Volkswagen Golf VII byl hostem našich redakčních testů už nejméně dvakrát. Lukáš Dittrich testoval základní Golf 1.2 TSI (86 k), zatímco Jirka Duchoň důkladně vyzkoušel motorizaci 1.4 TSI s vypínáním válců ACT.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Dnes se proto nebudeme zabývat už dobře zmapovanými přednostmi a nedostatky Golfu jako takového a zaměříme se na hnací řetězec, tvořený tentokrát novou generací motoru 2.0 TDI a pohonu všech kol 4MOTION.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Každému, co jeho jest
  2. TDI: staré označení, nová technika
  3. Pohon všech kol a chování na silnici
  4. Pozor na menší kufr; zatím jen manuál
  5. Verdikt, Technické údaje, Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 15 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků