Mám v 1,5 TSI Arteona, dlouhodobá spotřeba 6,5, teď v zimě v 7,1. 65% město zbytek mimo. Když jedu dálkovou, šlapu to na krk festovně, místo 180 190 na dálnici, jinak výrazně svižná jízda ( oksky 110,120, dálníce 140-180 dle úseku a stavu cesty a přehlednosti) Nikdy sem na dálkovou nepřekročil 6,8 i s takovým stylem jízdy. Naopak když chci jet dálkovou opravdu úsporně už to zvládlo 5,3.Za mě tedy dobrej motor s dobrou spotřebou.
Necuka ti ten motor? Ako ludia pisu (kangooring)? Tiez cakam na 1.5koveho arteona :)
Ne vůbec ne, všecko je v pohodě.
Aky Spritmonitor? Polovica ludi sa tu ohana nejakymi tabulkami a v aute realne nesedela. Pozical som si toho Golfa od predajcu 110kW manual a prehnal som ho po Pezinskej babe a dialnici 11,8L/100km. Aaaa?Hocikedy to dosiahnem aj jazdou po okreskach.B-]
Vi nekdo jaka je to barva?
Hnusna.
Vypínání motoru není známka technické vyspělosti, ale idiocie. Takže až budeme na podzim řešit obměnu vozového parku ve firmě, tak koncernová auta jsou předem mimo hru.
To vis ze jo rediteli :-D
Nikde v článku jsem se nedočetl jestli to vypínání/starování (start-stop) motoru lze nastavit, respektive vypnout.Autor si stěžuje na vypínání motoru, ale chová se jako ovce. Asi dostal zadání co má napsat a vlastní iniciativa buď chybí, a nebo ani netuší co to je.Takže lze start-stop vypnout?
Opravdu nemá. Kromě toho, oblíbená mantra naftomilů, že na litr paliva ujede diesel víc než benziňák, je poněkud mimo. Litr nafty není energeticky totéž, co litr benzínu, lihu, nebo třeba raketovýho paliva. Faktem je, že nafta je na trhu daňově zvýhodněná.
Skusal som ten motor v Golfe s manualom. Ked som isiel po meste cca 15 km spotreba 8,2L/100km. Dialnica 125km okresky 36km z toho Pezinska baba 8km. Po cca 180km vysledna spotreba 7,5L/100km. Ked som vystupoval z toho auta bol som uplne na nervy z toho nastavenia. Nieeee toto je nieco co je pre dedeckov nie pre normalnych soferov. Brrr!!!!:-O:-(3-[
Clio Grandtour 1.2/16/55kw. R. V. 2008, průměr 5.4/100km, 😀
Trosku mensi auto...
chtěl jsem si srovnat cenu GOlf 1,5 110 kW, ale za 15 minut jsem nenašel aktuální ceník VW Golf ke stažení v pdf. Ani u ofic stránek ani tři dealeři. Staré ceníky ano. Konfigurátor mě by zdržoval.
Skus www.vw.skZasadne rozdiely medzi SK a CZ nepredpokladam.
Jenom takovej detail,ze na SK maji eura...ale jinak je to uplne stejny!
jo, souhlas, nevim kdo ma tohle u vw na starosti, ale treba sportsvan cenik pul roku po faceliftu neexistuje. to co vw predvadi v tomto smeru je ostuda a ten kdo ma na starosti publikace techto informaci by mel byt vymenen.
Mám Mazdu3, r.v. 2017, 2.0 benzín, 88 kw, 210Nm, nemám turbo, štart stop deaktivujem pred jazdou, neplachtim, jazdím vždy na 4 valce a priemerná spotreba ,5.8 l. Nie som brzda premávky, jazdím relatívne svižne, tak kde je sakra ten pokrok u vw kde musím premýšľať počas jazdy ako blázon aby mi to šlo za 5.2???
Dle spritmonitoru jezdí tvá mazda za 6.8. Silnější a hlavně výrazně pružnější a v kopcích naprosto nedostižně pružnější VW jezdí za 6.3. To je hodně slušné, ne? A úplně nejslušněji se jeví možná Civic 1.5t. Tvůj motor má výhodu krásného zvukového projevu a okamžité reakci na plyn.
To není přesné s tím spritem. Porovnávám auta s manuální převodovkou-lépe srovnají samotný motor. Automat Mazdy sice žere víc, ale vydrží víc, DSG žere méně, ale suché spojky=možné problémy od 100kkm.Mazda 3 88Kw: 6,5Golf 96-110kw od 2016=6,8Golf96-110kW od 2017=7,6Motor je pružnější v Golfu, ale výkony podávají oba stejně v 95% případů, nevšimnul jsem si, že bych podle líného projevu poznával na silnici atmosféry, asi jinak řadí...
Asi neumíte hledat na spritmonitor. jako všichni ostatní:1.5TSI 110kW v Golfu: 6.29https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen... ... 2.0 Skyactive 88kW v Mazde 3: 6.72https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/250-... ... 2.0 Sykactive 121kW v Mazde 3: 7.12https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/250-... ... To jak jsou Skyactive uzasne usporne motory jsou jenom pohadky. Motory jsou to dobre, ale se vsemi nevyhodami atmosfery, a spotrebou rozhodne neexceluji
Rozdíl v našem hledání spočívá v tom, že používáte data za 1500km, já za 15000km... to je celé.
A to je moc zajímavé, odkud ty data berete, protože 15.000km na spritmonitor.de najel jen jeden jediný uživatel Golfu 1.5TSI 110kW. A ta spotreba je 5.89. :-D
Neřekl bych že jen jeden..neumíte hledat na spritu? :-Phttps://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen... ...
Navíc v odkazech výše máte chybu..Golf srovnáváte v manuálu, ale mazdu se všemi typy převodovek...No shodneme se na tom, že na spritu se dá najít leccos, ne?
No hádať sa nebudem, som majiteľom mazdy cca 13 mesiacov, 120G, priemer 5.8, nie som dôchodca 😁 Chorvátsko 1200 km tam tempomat 130-140 kmh 6.4 priemer, neviem čo za údaje sú na Tom monitore. Toto je realita, jazdím na ňom denne. Momentálne cca 20.000 km...
spritmonitor je jedna vec, moja reálna skúsenosť druhá. o pružnosti sa baviť nemôžeme, keďže ja mám 210 nám až v 4000 ot. keď chcem pružnosť tak proste podradim lebo musím, atmosféra.. reálne mám 5.8, v zime 6.4. economy jazda mám rekord mimo mesta 3.9, môžem poslať fotky na e-mail...
Věřím. Každý jezdí jiným stylem, v jiném terénu, jinou rychlostí, v jiné hustotě provozu, jinak dlouhé trasy. Jestli jsi si dokázal vybrat typ motoru, který je vhodný pro tvůj způsob jízdy, jedině dobře.
Vybral som si atmosféru lebo som si ju chcel užiť kým sa ešte vyrábajú. Ako píšeš úplne vyhovuje mojím potrebám, t.j. každodenné dochádzanie do práce 50km, jazdím predvidavo si myslím, pozerám pri jazde ďaleko ďaleko pred seba, toto je podľa mňa najpodstatnejší faktor nižšej spotreby.
Mazda 3 2.0 benzin 88kw najazdene cca 9000km 75% v meste priemerna spotreba 7.2
Co nechapem je, ako je mozne, ze v roku 2018 ma Toyota v tejto triede aut stale brutalny naskok v hybridnej technologii.Uznavam, ze tento Golf ma oproti mojmu hybridnemu Aurisu kombi z roku 2015 par kW navyse. Ale provnajme to komplexitu a ucinnost tychto dvoch kvazi eko aut urcenych na usporu paliva.Ja mam jednoduchu atmosferu s atkinsonom, Golf ma turbo. Ja mam jednoduchu ‘neprevodovku’ eCVT, golf ma prekomplikovane DSG, ktore sa jemnostou chodu s eCVT nemoze porovnavat. Ja sa zaobidem bez alternatora a rozvodov, nesiem si v kombiku baterie ale ten hmotnostny rozdiel az taky velky nie je.Ucinnost mojho systemu je 40%.A bez vacsieho snazenia jazdim hlboko pod 5 litrov. Este aj na dialnici mam, podla tohto testu, v reale nizsiu spotrebu. A za auto som dal menej - pripominam, je to kombik.Tento Golf skratka nefunguje, je prilis komplikovany, vela stoji, vela zerie - absolutne nezmyselne auto, ktore, napriek tomu, se VAG do neho narval to najlepsie co ma, je dve generacie za Toyotou.
Dalo se to cits do momentu, kdy jste CVT oznacil za "jednoduchou" prevodovku.Prevodovky typu CVT nejsou ani jednoduche, ani spolehlive, opravy jsou otresne drahe a zivotnost nic moc. DSG je popularni prave proto, ze se jedna o relativne jednoduchy automat, s velmi nizkymi naklady (na pomery automatu) na udrzbu a solidni zivotnosti. I v te problemove sudhe DSG7 staci menit v pripade problemu spojky (mechatronika odejde malo kdy)
Chlapce zlaty, nerob zo seba vola.eCVT nie je to iste, co CVT. Ak nechapes rozdiel, nemas na automobilovom fore co hladat. eCVT je spolahliva, jednoducha a opravy sa neriesia, pretoze sa nekazi.Na stole vo videu mas kompletnu eCVT z Priusu III.https://www.youtube.com/watch... A BTW, DSG je spolahlive?
Ale hybrid ma eCVT prejav je rovnaký ako CVT, ale konštrukcia je primitívna je to len jedno planétove súkolie, bez remeňov, mechatroniky a bez spojok, kde otáčky na výstupe sú určené otáčkami spalováku a otáčkami elektromotora, ktorý sa môže točiť v oboch smeroch. V tej prevodovke môžu odísť len ložiská a to sa zriedkavo stane pred pol miliónom km, spravidla vydržia ďaleko cez milión.Niečo k tomu máš tu, ale keď sa posnažíš určite toho nájdeš viac https://gr8autotech.wordpress.com/2013/05/31/working-of-a-p... ...
A nie je VW s hybridnej technologii dalej ako Toyota? VW preskocil hybridy (s vynimkou stareho Touaregu kvoli US trhu) a ponuka rovno len plug-in hybridy a elektromobily. Ak sa nemylim, Toyota prisla s Pluginom neskor ako VW a elektromobil nema doposial... Je to o strategii, kto vidi v akom pohone buducnost, Toyota dlho verila len palivovym clankom a az nedavne vyjadrenia boli ze budu aj ciste elektromobily.
Toyota zacala predavat Prius Plug In v roku 2012.Este som necital test VAG plug-in hybridu, ktory by ukazal, ze komplexne riesenie VAG funguje a znizuje spotrebu. Ano - narves do klasickeho auta velku bateriu. Ale to este neznamena, ze mas funkcny hybrid. Co dokazuje spotreba VAG plug-inov po spotrebovani energie zo siete.
Toyota se toci v kruhu, kombinace variatoru a motoru s malym krouticim momentem dela z jejich hybridu jizdni utrpeni. A navic pri beznem dalnicnim rezimu rekuperace nefunguje, jedině pri zpomalování k omezením
Kolik jich vidíš jezdit a kolik to stojí?? Pravda je taková, že je to tak drahý a nefunkční, že to prakticky nikdo na rozdíl od funkčního hybridu nekupuje.
Nevím jestli tohle může někomu vyhovovat. Mě děsí jen ta představa, že bych s tím měl každej den jezdit. (a to na základě asi celkem kladného testu)
Vyhodenie systemu stop-start by som videl ako zaujimavy artikel do priplatkovrj vybavy.
Nema a ani mat nemoze. Napoveda: tepelna ucinnost plus straty.V daleko prenesenom vyzname je to to iste ako porovnavat kolesovy parnik s parnikom ktory ma vrtulu, pripadne este lepsie, parnik s parnym strojom vs turbina. Benzinak nikdy ucinnost naftoveho motora nedosiahne (ak teda nalezite nesk.rvime palivo, co sa vo velkom deje ale je o tom akosi zakazane diskutovat nakolko prislusna lobby to ma na patricnych miestach velmi dobre podchytene), pretoze co? Nemoze. Ach jaj ta fyzika strednej skoly.
To je ale designově šeredné auto. VW trestuhodně zaspává dobu... jeho designéři by za takovou mizernou práci neměli dostávat plat. Ti by měli VW ještě platit pokutu za neschopnost.
Nic jako objektivně špatný nebo dobrý design neexistuje. Je to věc vkusu každého soudruha. Mě se zase nelíbí automobilová asie. Taková mazda, ze které tu půlka diskutujících uchcává do trenek, mi přijde jako obvzláště ošklivé auto. Tisíc lidí tisích chutí.
Zrovna ta Mazda s dvoulitrovou benzínovou atmosférou podobné spotřeby dosáhne taky a to bez cukání při rozjezdu a bez vypínání motoru. O ceně ani psát nebudu, design M3 nebo CX-5 se mi třeba taky moc nelíbí.
Zalezi, jak design definujes. pokud ho chapes jako spojeni estetiky a funkcnosti, tak samozrejme oznaceni objektivne dobry/spatny design neni mimo misu. Samozrejme 100 lidi = 100 chuti, nicmene prumerny vkus vzdycky byl, je a bude nevkus ;-)
Máš naprostou pravdu, design je naprosto subjektivní, mě se právě ta Mazda líbí, je dělaná už na první pohled na řidiče, kterej je posunutej víc dozadu a auta jsou na jízdu vyváženější. Evropská jsou dělaná víc na náklad, řidič sedí víc na přední nápravě, ale za ním zbývá víc prostoru. Každej má preference jiné.
Design je věc silně subjektivní a každému se prostě líbí něco jiného. Já zase blinkám při pohledu na většinu japonské produkce, která se naopak možná líbí Vám. Třeba taková T Prius, či JUKE od Nissanu, to je na vyprázdnění žaludku během okamžiku.
Nemam Rad koncern nenavidim, ale Pokud budete takhle strizlive a nezaujate psát dal, po klona
Ako nič v zlom. Máme rok a pol starý predfaceliftový Variant 1.4 TSI 92 kW. S manuálnou prevodovkou. Dlhodobá spotreba je 6,1. Podotýkam že ako "klobouk" nejazdím ani ja ani partnerka. Držíme sa zásady že jazda musí aj trochu baviť. Ale už som zo zvedavosti vyskúšal jazdiť "ekologicky". Priznám sa že pod 5 litrov som sa dostal len za ideálnych podmienok, ale pri normálnych nie je žiadny problém udržať rozumnou jazdou spotrebu 5,5 litra. Keby som jazdil na nízke otáčky ako automat, dosiahol by som aj na 5,2. Takže mi akosi uniká význam všetkých tých technických serepetičiek, ktoré sa veľmi ľahko možu zmeniť v kurvítka.Podotýkam, že je doležité motor dobre zabehnúť, od úplného začiatku tankujeme N95 a prilevame VIF.;-)
Takisto mam podobnu skusenost s 1.2 TSI a 1.4 TSI. Test sme ale nerobili my, otazne je, kolko by mal spotrebu autor pri rovnakom style s tymito "obycajnymi" TSI, a teda aky by mal konkretny vodic rozdiel v spotrebe.Chyba mi v teste info, ze tieto funckie vypinania motora su len v kombinacii s DSG.
Dle spritmonitoru má toto zhruba o 0.35l nižší spotřebu. Při ceně 38 kč/l je to úspora přes 13tis kč na 100tis km. Předpokládám, že si to nacenili více, plus trošku dražšší servis. Máš pravdu, nevyplatí se to :-DNa druhou stranu, možná raději toto, než R3, jako Fordi.
Bulvárny nadpis, ale auto zjavne funguje celkom efektívne.
Takže to zhrnieme spotrebu dosiahnete jedine jazdou typu klobúk za pomoci všetkých motorových kurvitok, takže pán redaktor treba sa vybrať do Reichu vyskúšať aspoň 600km v rámci povolených limitov naložiť kde sa dá aspoň 160 a potom porovnať
S porovnateľným dieselom 1.5 DCI alebo HDI a rozdiel bude tak 3l
tiež môžem potvrdiť. Mam e-HDi, a tiež plachtí pri dochádzani do križovatky a vypína pri cca 20km. Aj keď nezastaví, a hoci aj po sekunde hned naskočí a vôbec netrasie. Taktiež pred pohnutím pred križovatkov štartuje okamžiťe, môžem porovnávať so seatom a dsg, tam to fakt trvá nekonečne dlho, pokiaľ sa auto rozhodne vôbec pohnúť, aj to väčšinou s prískokmi. Čiže tieto "novinky" mali Francúzi vyriešené už pred piatimi rokmi, a podstatne lepšie ako vw.
No sousedka na Karogu nebo jak se ta zběsilost píše...1,5 TSI automat má spotřebu 8,3 l. !!!! Sice má najeto kolem 10 tis. Ale zdá si mi to hodně.
Souseda je zjevne pica.
nesuhlasim.1.5 TSI sa uz vo viacerych testoch prejavil ako slusny preslap.Nejde a zerie.1,0 TSI naproti tomu posobi ako velmi podareny motor, ale 1,5TSI je velky fail VW.Slaby vykon, vysoka spotreba, nepresvedcive vykony.Samozrejme, zatial zabalene do diplomatickych fraz, ale medzi riadkami mozno vycitat, ze kupit tento motor rozhodne nie je dobry napad.naproti tomu -. -zlata 1,4 TSI
spritmonitor:1,5 TSI - 7 litrov priemer1,0 TSI - 6,2 litra...
Asi blbe koukate. To je problem vetsiny diskutujicich, ze neumi pouzivat Spritmonitor.de:1,5TSI 110kW - 6.29 prumer1.4TSI 110kW - 6.80 prumerhttps://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen... ... https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen... ...
Benzinove SUV v automatu maji vetsinou tak 9-10l, 9l ty lepsi. 8.3l je tedy docela zlaty.
Bylo by dobre, kdyby se pani redaktori naucili pri porovnavani benzinovych a naftovych motoru prepocitavat spotrebu na hmotnost paliva...
To si můžete dělat sám jako domácí cvičení...My ostatní si kupujeme palivo na litry, ne na kila. Takže je nám tato informace k ničemu...
Tak si nezapomeň objednat na hektolitry hnědej vořech na zimu.
Gratuluji. Neni co dodat. Snad jen chybi komentar k pohodli, pokud si sednou dva obrovsti redaktori za sebe a kazdy vedle sebe posadi poradneho basketbalistu. Jinak super auto, kde se musim porad na neco soustredit a dumat jak poustet plyn na krizovatce a doufat, ze se mi pusti znovu motor pri jizde z kopce....to je proste parada. Myslim, ze temer 600tis jde utratit i lepe. Shrnuti: autak stoji za starou backoru, ale redakce je nadsena...
Tradicne pojaty PR test,postopadesate na tema VW nebo jina znacka koncernu...proste typicka koncernrevue,co dodat.
nevím, zda je to psané tak, aby to nevyznělo negativně, ale na mě to tak působí.bylo by divné, kdyby ta spotřeba při vypnutém motoru a nešlapání neklesla k 5,ale jinak to překombinované a bohužel se vsadím, že majitelé často neplánovaně navštíví servis. když to porovnám se svou honda 1.5 T 134 kW, tak na 5,4 se v provozu okreska, vesnice dostanu také, ale když chci výkon, tak je to úplně, úplně jinde a jako bonus, nikdy z principu necukající převodovka
Polovina zdejsich diskutujich jeste pred tydnem jiste uchcavala nad tim, jake ma Honda skvele atmosfery a oturbene motory jsou na hovno. Ted ma Honda turbo, a zadne zvratky se nekoneji:-DAle to je jedno. Ta vase preturbena 1.5 trpi typickym problemem mensich motoru vyhnanych papirove do vysokych vykonu. Ve srovnani s 110kW 1.4TSI/1.5TSI ma tento VTEC turbo pomalejší zrychlení (8.2/8.3s vs. 8.4s) a mnohem vetsi rozptyl spotreby(dle spritmonitor.de 5.44-8.5 vs. 5.49-9.09) Takze ta honda vice rve, vice zere ale rychleji rozhodne nejede.https://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/168-... ... https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen... ... A ted mi zas VW haters muzete nasazet minusy :-D
1. zober si stopky a chod si zrychlenie vyskusat, budes prekvapeny :) ci zo zrychlenia 1.5 alebo zo skustocneho zrychlenia 1.4tsi2. rozdiel 5.44-8.5 a 5.49-9.09 je skutocne markantny. Uprimne, zaujimalo by ma kto a ako jazdi s 1.5 ked ma spotrebu 9. To sa mi za 11tis km nepodarilo ani raz. A porovnavas 134 vs 110kW :) PS; vyberal som polroka (velmi detailne) a jedine co ma mozno Golf lepsie ako Civic je kvalita spracovania.
já mám stopky. Vy máte svůj osobní dojem.
S Hondou o polovičním výkonu Bo) jezdím běžně pod 5, po městě pořád pod 6, tak nevidím výhodu takhle překombinovaného motoru. Měřeno přesně podle spotřeby, žádný palubní počítač. A jak píšeš, i mnohem výkonnější Hondy se drží na slušné spotřebě. Kdepak se vloudila chybička u VW? :D
kolko mas km? Mne po 10tis spotreba klesla na 5,9-6.4 dialnica 145tempo a na okreskach sa da ist aj za 4.9 ale priemer tak ako pises. :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.