TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

60 komentářů

Ralf
4. dubna • 20:37

Golf jen pořád nejlepší varianta v tzv. Golfklasse, nové MB Áčko je skvělé a působí luxusnějším dojmem, jednička od Bmw je mimořádně kvalitní, ale také mimořádně nepohodlná, A3 od Audi je od minulé generace taková nijaká, bez vůně a zápachu. Ale Scala je vynikající auto za méně peněz a skvěle nejen jezdí, ale i vypadá. Je to na každém, ale Škodovka krade Golfu jeho zbraně. Golf je, ale pořád moje srdcovka a mám sedmičku, půjdu brzy pro osmičku jen co se ceny trochu usadí. Věkem bude zrát jako dobré víno.

ACE
2. dubna • 9:13

Srovnejte v přímém testu s Corollou, Mazdou nebo s něčím podobným a to co se jízdy výbavy i ceny týče, potom ty testy budou mít nějakej smysl. Takový ty řeči jede super, a je to pokrok a žere tolik a tolik samo o sobě nic nevypovídá. Třeba ta spotřeba, spoustu lidí jezdí za méně s roky starým autem a tak bez přímého srovnání jen zavrtí při vašich údajích hlavou a řeknou si, že takovej krumpl tedy ne.

bzzz
2. dubna • 13:12

Jaj zase ta spotreba. 0.5-1 litr (i vice) rozdilu bude ve spouste (ne-li vetsine) pripadu ridicem.

ACE
2. dubna • 13:29

Souhlasím, řidičem, trasou atd., a právě proto aby se člověk něco opravdového dozvěděl je podle mého názoru nutný test s jedním případně dvěma střídajícími se řidiči ve stejnou dobu na stejné trase stejným stylem. Jinak ten test moc neřekne, ale ta tragédie kdyby náhodou v tom testu Golf prohrál, v tom je asi problém a taky srovnávací test se nedá tak snadno dělat od počítače.

Michal
2. dubna • 15:47

Stejný styl jízdy asi nikdo nemá.Jeden zkouší dynamiku takže plyn brzda a druhý pojede normálně+10 a defenzivne a bude to spotřeba 8vs5

ACE
2. dubna • 17:13

Ano nemá a proto se snažím vysvětlit, že při skutečném testu musí dvě auta testovat jeden řidič za stejných podmínek.

mpolan
1. dubna • 19:54

Klasický první test Golfu plný superlativů. Dotykové ovládání bylo špatně, protože si na ně člověk musel zvykat. Ale jen do doby, než to udělal VW, pak už najednou zvykání a učení nevadí. Stejně tak najednou nevadí levné a tvrdé plasty, zajímavé.
Nakonec asi celý VW nejlépe symbolizuje to nové logo. Na pohled stejné, ale šetření kam se podíváš...

Ffff
1. dubna • 20:20

Hele dotykove ovld.kritizuji všude. Ale nemůžeš popřít že se golf povedl. Šetření na materiálech no nevím. Ale jizdně a odhlučněním na tom určitě nešetřili. To samé motor a doladění převodovky. Jenom prepisuju co jsem četl i jinde. Ja jsem ho zatím nezkoušel ale nemám důvod nevěřit když se recenze plus minus shodují. Je to určitě vynikající vozidlo

mpolan
1. dubna • 22:02

"Nemůžeš popřít"... co to je za blbost? Samozřejmě, že můžu.

Ffff
1. dubna • 23:13

To auto je určitě velice povedené. Ale ty to popřít můžeš to je pravda. Ty jsi takový místní Chuck Norris.

ACE
2. dubna • 9:15

Proč určitě, protože to píšou? Bez přímého srovnání je test o ničem.

mpolan
2. dubna • 7:19

Závidíš mi svobodnou vůli a vlastní moudrost? To není rozumné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ffff
2. dubna • 8:35

Ježíš jenom to ne. Ale jinak jseš strašně vtipnej

.
2. dubna • 11:33

:-D

Je ro tak
1. dubna • 22:05

Nemůžeš.

mpolan
2. dubna • 9:35

Velmi důrazně popírám! A včil mudruj...

Tourett
1. dubna • 19:34

Tak v tomhle aute si urcite clovek 190cm vysoky nesedne pohodlne za 190cm vysokeho cloveka. Dale pak "klasicky" zavadejici srovnavaci tabulka. Proc napriklad do ni davate 1.3 TCe ve slabsi variante? Jo aha... ale ono to je asi jedno, protoze Das Auto jde stejne milovymi kroky do zadele...

Tom
3. dubna • 8:17

Tak neznám moc aut v nižší střední, kde si sedne člověk 190 cm za člověka s 190 cm a ještě pohodlně. Hlavně pokud jde o místo nad hlavou, tak je u sezonu a liftbacku problem i u střední třídy.

Zdenal
1. dubna • 19:11

Strašnej test, opět Das Shit nejlepší, prostě není lepšího krámu ... :-D:-D:-D:-D

Ffff
1. dubna • 19:28

Nevim co je na tom testu špatně. To auto chválí v každém testu nejen v ČR. Jedině to ovládání klimatizace no. Ale jinak to asi bude super auto

Assasin
1. dubna • 17:35

To auto vážně vypadá jako angličák, hračka na hraní. Příšerný běs.

Michal
1. dubna • 17:16

Výbavový stupeň maratón edition předchozí verze měl dobry kompromis cena/výbava.Prémie jako Bmw nebo Mb mají stejně jako golf přední náhon a při vyšší ceně schází hafo výbavy.Všechny nově homologováný auta jsou dražší.Mazda 3 taky není z levného kraje.

petr r. (petrumr)
1. dubna • 17:16

po kolika měsících a kilometrech se mění olej? To plachtění je, že jsou rozepnutý spojky? Ale v nějakých pasážích testu, jsem nevěděl jestli je to o octávce nebo golfu, já si myslím, že ten rozdíl už není.

Michal
1. dubna • 21:51

Já měním 5w40 co 12-13tkm někdy i dřív a to mám 90procent km mimo město a delší trasy.Minule jsem dával Mullers oil a už nikdy více.Zase dám Castrol.

1. dubna • 23:41

Jakej byl problem s tim olejem?

Michal
2. dubna • 7:21

, je drahý a musíš si ho objednat a čekat na kurýra.Ohledně spotřeby auto jezdí za stejně jako před výměnou takže efekt jako Bmw apod platíš značku.

Petr Vaněk
2. dubna • 3:48

Podstatná je samozřejmě norma, ale ta pouze říká, že si máte koupit banán. Zda jsou některé malé a zelené neřeší. Osobně mám dobré zkušenosti se značkou Mobil a Esso, naopak Castrol bych nenalil ani do kastrólu, ale každý máme svoji pravdu.;-)

Michal
2. dubna • 7:37

Na proplach jsem dal mobil x3000 tk 5w40 a ouhle 0,5l nebo víc ve spotřebě nahoru tak asi větší tření v motoru.Normálně fakt jezdím do 6,5l oběmi směry a vesele jsem byl u 7l(nebyl vítr ani nepršelo).Takže mezi oleji rozdíl je.

.
2. dubna • 6:51

Zajímalo by mne, jak k těmto zkušenostem docházíte. Běžný řidič nemá šanci toto posuzovat.

eda
1. dubna • 17:15

Hodně slabá záplata na průser ID 3. Čím víc Golfů bez ID 3, tím větší emisní pokuty.

Joe Doe
1. dubna • 15:22

Kedze redakcia programovo ignoruje pruser okolo ID3 - co je naozaj jedna zo zasadnych automotive stories poslednych mesiacov - zastupim ju.Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volksw... ... Suddeutsche Zeitung
https://www.sueddeutsche.de/auto/bmw-daimler-vw-softw... ...

mrazik
1. dubna • 17:17

Takhle to dopada, kdyz se ve vyvoji kouka jen na cenu a pak se to da nejake externi firme a ta slibuje a slibuje a slibuje.

Ezop
1. dubna • 15:54

To není programové. To by musel Kadera sednout na zadek, dát dohromady informace a napsat článek. Což je asi 10.000x více práce, než přeposílat reklamní sdělení.

OTTO
1. dubna • 14:38

"Rozměry karoserie se mezigeneračně změnily jen minimálně. Rozvor náprav 2636 mm je delší o 16 mm, délky 4284 mm (dříve 4258) bylo dosaženo hlavně přepracovanými nárazníky, zmenšení výšky o 36 mm (1456 vs. 1492 mm) už by ale posádka pocítit mohla."Jak dlouho se ještě budou opakovat tyto nesmysly? Zmenšení výšky? Co je to za blbost? 1492 mm měl naposled možná tak Golf 6, určitě ne 7 (u toho se uvádí 1452 mm). Stejně tak rozvor. Golf 7 přišel na trh s rozvorem 2635-2637 mm. Tady se pořád někdo snaží vytvořit dojem, že se jedná o novou generaci a ne jen o velký facelift. Blamáž!

BH
3. dubna • 17:41

Rozmery z technicaku Golf VII FL
d: 4258
s: 1790
v: 1437
razvor: 2620

Mojo
1. dubna • 14:04

To zase bude kvalitka. Cena - Made in Germany a kvalita jako šmejd z Indie. Zanešené ventily, problémy s turbem, start-stop odrovná mechaniku motoru atd.
Designově je to nejhnusnější Golf za posledních min. 10 let, ale je tak hnusnej, že si ho narozdíl od předchůdců s nima nespletu.

Petr Vaněk
2. dubna • 3:44

Nikdo vás nenutí. Je dobře, že máte hned jasno, život je alespoň jednodušší. Tak kupte třeba Škodu Kamiq, zatím ji mohu docela doporučit :-)

Ezop
1. dubna • 14:32

Jestli máš s Golfem všechny tyto problémy, bude chyba mezi volantem a sedačkou.

bzzz
1. dubna • 14:23

Jednotlive generace Golfu jsou designove spise vetsi ci mensi facelift, ale i tohle je cesta. Opacnym polem je sezonni (trendy wannabie) design kazde dalsi generace u spousty jejich konkurentu. Uplnym exotem je potom Octavia, ktera ma kombi vzdy radove povedenejsi nez sedan (dnes uz to nastesti neni tak propastny rozdil jako drive).

Joe Doe
1. dubna • 15:10

Octavia sa v prevedeni Sedan nevyraba.

bzzz
1. dubna • 16:00

Liftback samozrejme, diky za upozorneni/opravu.

Josef
1. dubna • 14:34

U Octavie je to tím, že vždy dělá kompromisní řešení a to má vždy logicky "mouchy". Nestaví (neprojektuje) se od počátku sedan, ale litback a to s velkým zavazadlovým prostorem a takovým způsobem, aby z toho mohlo být Combi. Mně se proto asi vždy líbilo to Combi, možná i proto, že ho dostávám jako služební a zvykl jsem si na to. Poslední Octavia jako liftback vypadá ale celkem ujde. Combi se mi ale líbí více.

Josef
1. dubna • 14:10

Bude to chtít rok-dva počkat a uvidí se. A otázka vzhledu? No, není to žádný krasavec, ale to nikdy Golf nebyl. Někdo ale dává přednost "šedé myšce" a kvalitně do detailů propracovanému autu (v dané kategorii nic kvalitněji propracovaného nelze koupit).

Honza
1. dubna • 14:29

Co třeba A class. Golf 150 diesel koní od 761 900,- Kč, a classe 150 diesel koní od 839 740. Jinak já na fotkách žádnou extra kvalitu nevidím, naopak. Co nový model VW, to mi přijde větší šetřílek.

petr r. (petrumr)
1. dubna • 17:25

co třeba toyotu corollu GR SPORT v hybridu? od 634900kč

Michal
1. dubna • 17:44

Petře Toyota Gr sport s 2l od 770tisíc už s výbavou.Kde jsi sehnal tu svojí cenu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
1. dubna • 19:39

EDICE BEST s 2L hybridem je od 709900kč a s paketem dynamic je od 752900kč .

Michal
1. dubna • 21:44

Už to vidím akce 60tisíc.Tu 1.8 hybrid za těch 635tisíc abys postavil proti 1.0tsi nebo slabší 1.5tsi.Zas ten golf není tak drahý když se podíváme na ceny konkurence bez akcí.

petr r. (petrumr)
1. dubna • 20:06

https://www.toyota.cz/current-offers/campaigns... dole vybrat ceník best a pro fanoušky škodovek raději neotvírat, natož se dívat na výbavu.:-D Někde jsem četl, že toyota nabídne náhradu superba firmám, když se přestal vyrábět-camry v hybridu.

Honza
1. dubna • 14:32

Bmw 118D - 763 100 kč v manuálu, 820 014 v automatu. Já mám teda jasno, co bych si vybral. Jak sám říkáte, za kvalitu se vyplatí připlatit. Pokud stojí golf obdobně co 1er a aclass, tak není o čem.

Kankunen
1. dubna • 15:08

Honza od odkud si? Dokup si výbavu a uvidíš

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
1. dubna • 15:17

Ale dyt to kolega nahoře netvrdí proboha. Každý ví, ze ta auta s výbavou nejsou cenově srovnatelná. Stejně jako stejně vybavena Astra bude stát o 200 tisíc min než golf. Ale zaver kolegy byl, ze v teto cenové kategorii nelze koupit kvalitnější vůz. Jenže 800 tisíc za 150 koňový diesel v predokolce už je kategorie, kde se zkratka kvalitnější vozy poridit daji. Jak by řekl nás pan premiér, sorry jako :)

Josef
1. dubna • 14:47

Jo, jo...:-) O tom by se dalo Honza dlouze diskutovat... Já jsem takto skončil u soukromého auta také v jiné kategorii, když jsem koupil ve správné době za dobrou cenu. Vidím potom jasné rozdíly se služební Octavií která je autem úplně jiné kategorie. Nelze proto ale Octavii pomlouvat, to že jsem zaplati jen o "trochu" víc za pořádné auto, to vyplývá jen z výjimečné situace a s tím související slevy. Standardní ceník auta s dvojnásobnou cenou se musí hold projevit. Hodně lidí, kterým auto nic neříká a mají ho jen jako přemisťovadlo, ty rozdíly moc nevnímá a nepovažuje za důležité. Proto záleží na každém, jak se rozhodne podle svých požadavků a priorit. V současnosti nelze koupit špatné auto, lze akorát špatně definovat požadavky, špatně vybrat a špatně se rozhodnout a koupit. To ale platí nejen v případě aut.

Ezop
1. dubna • 14:35

Cha cha. Pán je velký teorerik. Zkus si projet 18d, nebudeš věřit, jak se taková sračka může prodávat ve voze za 800tis. A celková výbava, atd.. Je to pro lidi co si nrají na znáčky na kapotě. A když jsme u toho porovnávání s Golfem, Golf půjde v pohodě sehnat pod 600tis.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jano
2. dubna • 7:09

A Ty ne si teoretik ani praktik golf nikdy viac totálna sračka vlastník 6,7.Poruchy od výmeny agreátu až po neskutočné vrzganie interieru,kruhové pečiatky pri montáži predného skla ,ktoré sa nedali vyčistiť,robili paseku pri čelnom svietení slnka.Nikdy viac

Honza
1. dubna • 14:38

Pán žádnou výbavu nesrovnával. To taková astra nebo i30 stojí ve srovnatelné výbavě s golfem tak 520 tisíc. ne 720. Proto pokud zde někdo tvrdí, že v této cenové hladině nikdo nenbízí kvalitněji zpracovaný vůz, tak oponuji, protože za stejnu cenu můžete koupit 1er a aclass a ty už v základu jsou kvalitněji zpracovány, než golf.

Honza
1. dubna • 14:42

Za tuhle cenu proto Golf již nebude nejprodávanějším autem, protože část kupců ztratí napálenou cenou, protože kdo chce levný mainstream koupí si výrazně levnější konkurenci, část kupců ztratí i opačným směrem, lidé, co si kupovali dražší provedení golfu za tuhle cenu raději sáhnout po prémii. A ten zbytek je hodně málo na prodeje, na jaké je golf zvyklý.

Josef
1. dubna • 14:04

Souhlas, vidím to stejně. Akorát ty brzdy nebudou až tak špatné. Ale neměl jsem možnost je pořádně vyzkoušet.
Z mého hlediska je Golf ve své kategorii v součastnoi sázka na jistotu v kvalitě provedení detailů a celkové propracovanosti. Je to příjemné auto na každodenní používání.
Za všechno se ale platí, tedy i za tu sázku na jistotu. Když ale někdo kupuje auto na více let, tak proč si nepřiplatit, že? Je na každém a na jeho požadavcích a prioritách a jak se rozhodne a co koupí. Golf je dobrá volba a tomu odpovídají i prodeje. Je ale fajn, že je zčeho na trhu vybírat, a proto nemusí všochni kupovat jen Golfa.:-)

Ezop
1. dubna • 14:31

V případě starší 1.5 96kw jsou ceny vzhledem k výbavě poměrně dobré.

Honza
1. dubna • 13:59

To auto vypadá zvenku na 550, zevnitř na 450 tisíc.

Doporučujeme

Články odjinud