Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

tom  |  17. 04. 2013 14:20

Mohlo to byt skvela auto, nebyt dementi elektricke rucni brzdy.

Odpovědět  |   | 
kolemjdouci  |  17. 04. 2013 14:59

Presne!!

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  20. 04. 2013 15:31

Nema ani pedaly a brzdy, a spotrebu jakou ani samy holky ve VW necekaly + 3 litry.

Ale odhlucneni sa zda byt bezvadne. Je az tak zasasdi s ohledm na obrovske nedostatky kde sse naopka setrilo. Neni to je takove pozlatko pro koupi - je tam tise ale jinde se na vozu spis sidi.

Ma zadni napravu nebo jako Skoda je bez ni?

Odpovědět  |   | 
Kuba  |  10. 06. 2013 15:22

Nejdřív bych si něco přečetl a pak komentoval, nejlacinější způsob je na všechno nadávat a nic nevědět...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 04. 2013 16:59

Na elektrickou ruční brzdu jsem si zvykal několik let. A stále nejsem přesvědčený o tom co je lepší. Nicméně to, co vw nabízí s elektrickou ruční brzdou a to je automatické zabrždění a odbrždění při pocukávání v kolonách je věc, kterou vyloženě chválím. Toho jsem užil hodně a je to velké + elektrické ruční brzdy.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, AutoHold je opravdu příjemný, navíc auto zajistí i při popojíždění z kopce.

Odpovědět  |   | 
Fous  |  17. 04. 2013 17:41

Hill holder má ale třeba i C4 s klasickou ručkou, takže to jde i bez elektrické ruční brzdy.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  18. 04. 2013 00:47

Dobrý den,

má zkušenost s AutoHold při testovací jízdě nového Golfu byla naopak veskrze nepříjemná. Při prvním rozjezdu na rovině jsem se chtěl rozjet zlehka, nikoliv však zcela bez plynu. Brzda se ale rozhodla, že auto bude brzdit dál, což motoru 1.6 TDI způsobilo zakuckání a poskok, který mi sice nezpůsobil "chcípnutí", ale dobrý dojem rozhodně nezanechal. Jediný možný rozjezd je tak ten důrazný, kdy vyvinete dostatečnou sílu na brzdu a ta se usmyslí odbrzdit.. Rád bych se Vás zeptal, zda-li se takto projevoval i ve vámi testovaném autě. Pokud ano, může to být příjemné leda pro necitlivé jezdce. Když ponechám komfort jízdy stranou, divím se, že v dnešní době až úchylné na úsporu paliva a emisí, může obstát toto zařízení, které neumožňuje citlivý rozjezd (např. v koloně) a nutí "hamtat" na plyn. Z Golfu VI mám naopak zkušenost s HillHolderem, který funguje bez výhrad a ten mohu opravdu označit za příjemný.

Odpovědět  |   | 
Tis  |  18. 04. 2013 14:19

Zkoušel jsem to, stačí souběh pedálů. Nejde se rozjet jen puštěním spojky. Musí se souběžně přidat plyn a ručka se pustí (Tiguan TDI). Vyzkoušejte si např. Rencka s tím stejným, tam chvilku snad člověk táhne nápravu za sebou.

Odpovědět  |   | 
Tis  |  18. 04. 2013 14:27

V 95% rozjezdu funguje jak má a v 5% případů nestíhá - to přikládám spíš dementnímu rozjezdu.

Odpovědět  |   | 
PT  |  17. 04. 2013 16:14

Díky článkům jako je tenhle jsem se na Golfa VII těšil. Je mi jasné, že info z netu je třeba brát s rezervou, ale netušil jsem, že do skutečnosti mají daleko.Teď s Golfem pár měsíců a 5.600km jezdím a mám z něho spíš rozpačitý dojem. Ve zkratce: vzhled je fajn, interiér až na ty pedály blízko sebe a středový tunel u nohy taky, ale o kvalitě zpracování a jízdních vlastnostech bych si dovolil polemizovat. 63kW TSI je hodně slabý a k dosažení přijatelného tempa cestování se na to musí hodně šlapat, což se projeví na spotřebě kolem 8l/100km. Základní motor by měla být spíš 77kW verze, která už je použitelnější. Myslel jsem že to ztuhlé řazení je spíš vada mého kusu, ale jak koukám v článku je to asi vlastnost. Podvozek je dost tvrdý, takže na kostkách nebo nějakých horších (českých) silnicích se auto dost natřásá a z interiéru se už ozývají různé pazvuky. A do třetice špatně svítící halogenová světla i po seřízení. Po dálnici je to na potkávací o hubu. Věci jako uvolněné těsnění dveří řidiče a opakované opravy handsfree tu už nebudu rozepisovat. Tak a teď klidně do mě :)

Odpovědět  |   | 
Abaqus  |  17. 04. 2013 16:37

No to víte, podobné informace se z testů nedozvíte. buď s auty jezdí jen krátce, nebo si nemohou dovolit být objektvní. Kdyby totiž někdo napsal pravdu a byl objektivní, je dost dobře možné, že už by se s ničím nesvezl. Takto to funguje tak, že nedostatky jsou zamlouvány omáčkou nebo nejsou uváděny vůbec.

Odpovědět  |   | 
Roberthini  |  13. 11. 2014 12:51

skoda ze tie omacky pisu aj samotny majitelia aut, lebo si myslia ze ked to kupili tak to ich auto je to naj s najnizsou spotrebou,pravda je niekde inde a potom ludom neostava nic ine len vlastna prax

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 04. 2013 16:55

Co tě vedlo k tomu koupit si motor 63kw. Těžko jsi mohl čekat, že to bude svižné ježdění jako s motorem 103kw. Pokud máš rád měký podvozek, tak jsi vůbec neměl kupovat koncern. Ti si dělají auto naladěné tzv. "pro evropu" tj. podle svých potřeb, představ a kvalit německých silnic. Naše děrovky jsou spíš pro naladění "balkán" tj. ideál pro rumunskou dacii.

Odpovědět  |   | 
PT  |  18. 04. 2013 16:03

Jde o firemní pikslu.

Odpovědět  |   | 
Verny  |  17. 04. 2013 17:13

Já se těšil taky ale na rozdíl od Tebe jsem po téměř 2000 najetých km naprosto spokojen. Až na tu nešťastnou elektronickou parkovací brzdu a otravný start stop systém který nelze trvale vypnout. Mám ale 1,4Tsi 90 Kw a to je opravdu skvělý motor. Kultivovaný, nesmírně tichý a velmi úsporný. Nejezdím ekorallye ale od počátku mám dle dotankování 5,7l. což je rozdíl od počítače 0,1l.
Pro info test spotřeby na dálnici:
110km/hod - ot. 2400ot/min - spotřeba 4,7l/hod
130km/hod - ot. 2800ot/min - spotřeba 5,7l/hod
150km/hod - ot. 3200ot/min - spotřeba 6,8l/hod
nastaveno na tempomatu 22km Plzeň -Nýřany a zpět, takže proč kupovat Diesel?
Auto je velmi komfortní vyjma opravdu velkých děr, mám 15 kola, velmi tiché ve všech režimech. Testoval jsem většinu reálných konkurentů Golfa 7, někteří byli v něčem o fous lepší ale v mixu který vyžaduji pro denní ježdění je golf7 jasně lepší auto než ceed, I30 fokus i astra a bohužel i oktávka 3 které jsem si všechny na předváděčkách testoval.

Odpovědět  |   | 
Hugo  |  17. 04. 2013 17:37

... jestli ten rozdíl proti 1.2TSI 63kW nebude čirou náhodou tím, že 1.4TSI 90kW má jinou nápravu (multilink)

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  17. 04. 2013 19:02

blbost 1,4 TSI 90kW ma tuhu napravu. Multilink je az od 90kW, cize 1,4 TSI 103kW ( ako mali v teste ) ma multilink

Odpovědět  |   | 
Hugo  |  17. 04. 2013 19:14

vlečená zadní náprava je u Golfu dle údajů VW pro motory s výkonem nižším než 120HP ... 1.4TSI 90kW (122HP) by tudíž měla mít multilink.

Odpovědět  |   | 
Hans  |  18. 04. 2013 09:11

Multilink od 90kw včetně.

Odpovědět  |   | 
Verny  |  17. 04. 2013 19:15

Asi jsi v tom nikdy nejel. Já v tom jezdím už měsíc a stačí se podívat pod auto a je tam multilink

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  17. 04. 2013 19:33

ano sekol som sa. To octavia 3 ma multilink iba s motorom 1,8 TSI, golf uz to ma tak.

Odpovědět  |   | 
lezec  |  19. 04. 2013 21:36

ja mam 1,4 TSI 90kW a je tam multilink.... pre info...vlecene ramena maju motory 1,2 TSI a 1,6 TDI , oba 1.4 TSI a 2,0 TDI maju multilink....

Odpovědět  |   | 
Zdene  |  12. 01. 2018 14:00

Milý, zlatý. Nevíš o čem mluvíš ! Víceprvkovou zadní nápravu mají dne všechny Golfy s obsahem větším než 1.0, resp. 1.2

Odpovědět  |   | 
PT  |  18. 04. 2013 16:11

1.4 TSI dostávali šéfíci :) S tímhle Golfem VII jsem jezdil týden a zadní náprava opravdu míň odskakovala, jinak to bylo podobné.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  17. 04. 2013 18:46

Mám dotaz. v čem je G7 jasně lepší pro denní ježdění, než uvedená konkurence? Zkusil jsem vše jmenované a konstatuji,že se jedná ve všech případech o mainstream u kterého je v podstatě jedno co si vyberete. Záleží pouze na vkusu a osobních preferencích. I ta kvalita je podobná...

Odpovědět  |   | 
Verny  |  17. 04. 2013 19:31

golf je nejtišší ( aerodinamika, podvozek i motor), spotřebou je asi srovnatelný s focusem 1,0 ekoboost, korejci a astra zaostávají, Nejkomfortnější z aut dle nastavení podvozku mi přišel I30 spolu s golfem, ovladatelnost a jistota z jízdy Golf s Focusem, Design exteriér ceed s golfem, interiér jasně golf. Takže pro mě golf, ale neříkám že někdo jiný hodnotí podle jiných kritérií, nebo jim dává jinou váhu. Máš pravdu všechna jmenovaná auta jsou dobrá, špatná už se snad nedělají.

Odpovědět  |   | 

Dobrý večer, nesouhlasím s úplně vším, ale podle poznámek věřím, že jste se zmíněnými auty opravdu jel.

Odpovědět  |   | 
leon  |  17. 04. 2013 21:07

Leon ma este lepsie jazdne vlastnosti ako golf, 1,8 tsi s multilinkom je podstatne istejsia v zakrutach a clovek ma aj viac radosti z jazdy ako pri golfe s multilinkom ...

Odpovědět  |   | 
Peter  |  07. 06. 2013 14:45

Dorbý den pane Duchoň, já bych se zeptal, které auto-auta by jste teda nominoval na kandidáty etalonu dané třídy. A když můžete, tak bych přivítal i podrobnější zdůvodění a specifikace aut. Děkuji.

Odpovědět  |   | 
v.sp  |  17. 04. 2013 22:07

Zcela vážně - sám mám aut projeto málo, tak ať jsem klidně za blbce: opravdu je hluk v golfu výrazně nižší než u konkurence? Někde (ADAC) jsem viděl až neuvěřitelně nízké hodnoty, srovnatelné s auty o třídu až dvě vyšší.

Odpovědět  |   | 
jj  |  18. 04. 2013 08:41

Opravdu je to rozdíl, a to i proti nové oktávii a leonu - golf se stejnými motory (zkoušeno 1.6 TDI 77 kW a 1.4 TSI 90 kW) je opravdu tišší - nevím jak to udělali, asi tam nacpali skla s protihlukovými foliemi, tišší gumy atd. ale fakt to tak uvnitř působí. A odbočím - ta poznámka redaktora o zbytečnosti A3 vedle nového golfa se mi zdá celkem mimo mísu, A3 je přece jen trochu jinde a není u ní tolik na první pohled znatelné to rádoby šetření, zbytečná určitě nebude, zvlášť pokud posléze nastaví cenovou politiku jako u minulé 5-ti dv. verze, kdy vycházela levněji než stejně vybavená oktávka.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 04. 2013 10:44

Srovnáním ekvivalentů škoda vw jsou vidět rozdíly v použitých materiálech. VW má všechno kvalitnější. Škoda je ošizená - levné tapecírunky, protihlukové výplně...... Dále motory ve škoda strojích nemají vyvažovací hřídele a to na hlučnosti v kabině je taky znát.

Odpovědět  |   | 
goro  |  18. 04. 2013 11:26

přesně tak to je. příklad: audi - komplet celý výfuk z nerezu, vw - polovina výfuku, škoda - jen koncový díl nebo nic. to stejné schéma platí v odhlučnění kabiny a dveří.
a to stejné platí i pro takové věci jako třeba ložisko předního kola, kde u audi je ložisko přišroubované na čtyřech šroubech v náboji - relativně rychlá bezproblémová výměna, kdežto vw a škoda mají ložisko klasicky zalisované v náboji - při výměně musí náboj z auta ven a poté ložisko vylisovat a nové zalisovat.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 04. 2013 07:23

Obecně jsou 15 palcová kola velmi tichá. Ještě 16palců jde, ale jak se přejde na 17palců a větší a hlavně šířky 225-235-.... vznikají problémy.
Spotřeby na benzín je dle toho co uvádíš parádní, nicméně diesel je pořád ještě o cca 10-15% lepší. U malých spotřeb tj. kolem šesti litrů se to zdá psychologicky jako zanedbatelný rozdíl, ale deset procent je pořád hodně.

Odpovědět  |   | 
Verny  |  18. 04. 2013 16:38

Souhlasím, oproti dieselu tam bude reálný rozdíl tak litr. Ale diesel je dražší o 30tis, takže na 0 se dostaneš po nějakých 120tis. km, navíc ve 150 tis.km čeká pravděpodobně výměna filtru pevných částic, rozvodového řemene. Takže pro toho kdo s autem najede 200tis a pak prodá nemá diesel ekonomické opodstatnění. Navíc má jen 5 kvalt, komfort jízdy zejména hlučnost od motoru je o poznání horší. S těma pneumatikama máš naprostou pravdu, ty 17 a větší jsou akorát na německé dálnice a to ještě jen některé. 15 jsou na naše tankodromy optimální.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 04. 2013 17:01

Zatím jsem jezdil dvě auta s dpf a každé najelo 230tisíc km bez výměny dpf. Myslím, že pokud budou auta jezdit mimo město dpf vydrží 300tisíc bez problémů. Městský provoz ho asi odrovná rychleji. Nevím, s tím nemám zkušenost.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  18. 04. 2013 20:16

S tímhle se dá souhlasit. Osobně diesely nemám moc rád, ale pokud někdo najezdí hodně kilometrů po dálnicích, volbu nafty mu rozhodně zazlívat nebudu. Ušetří na pohonných hmotách a mnoho z typických "naftových" závad se neprojeví tak brzy. Mám ale za to, že názor "pod kapotu osobního auta jedině diesel", kterou mnoho fanatických zastánců dieselů zastává, prostě nemá opodstatnění. Právě pro ty, kteří jezdí většinou město nebo kratší trasy. Každý by měl volit podle toho, k čemu auto potřebuje, jak ho bude využívat a podobně (což ale neznamená, že si nemůže udělat "radost" )

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 04. 2013 10:38

Technologie moderního přeplňovaného dieslu se stává univerzální. Dá se očekávat, že i dpf se objeví v benzínových motorech, které produkují submikrónové tzl - dnes nevyhodnocované a nesledované částice. Jakmile se to stane dostatečně populární i u technických blbů v bruselu, tak se dpf objeví v benzínech. Ale to není současnost, to je budoucnost.

Odpovědět  |   | 
PT  |  18. 04. 2013 16:07

Spotřeba je fajn, bohužel všichni nejezdíme jen do práce po rovině :) Diesely taky nemusím, podle mých zkušeností se u nich tak markantně neprojevuje odlišní jízdní styl.

Odpovědět  |   | 
veto  |  17. 04. 2013 23:16

dnes som ho videl. Siel oproti mne, ja som stal na kraji cesty, musel som uhnut, kedze nebol chodnik a ja som siel po ceste. Do poslednej chvile som si myslel, ze to je polo, aj ked sa mi to zdalo vacsie. Ze to je golf som zistil, az ked som videl ten skaredo hranaty zadok so skaredo hranatymi svetlami.
Ale inac to moze by dobre auto, vaha, motory, spracovanie.... len skoda toho dizajnu...

Odpovědět  |   | 
Tis  |  18. 04. 2013 14:25

Jo, ale když ho má člověk pět let, tak je vděčný právě za vzhled. Protože kudrlinky se nosí krátce. Vzpomeňmě na hit ufo Civic a jak vypadá nová gen? Člověk ve starší generaci vedle nové se už necítí tak dobře. V Golfu libovolné generace (to stejné platí celkově o koncernových autech kromě Seatu) tomu tak není. Mám pětku a líbí se. Mám šestku líbí se. Mám čtyřku - držák, kterej se líbí.......... OI, OII, OIIapůl, OIII..........

Odpovědět  |   | 
k22  |  18. 04. 2013 19:50

Nevypadá to špatně, ale za tyhle prachy bych dal přednost KIA Cee'd 1.6 GDI Exclusive Ultra - je to opravdu plná palba, 7 let záruka, 7 let zdarma servisní prohlídy +asistenční služba - za zbytek bych si udělal výlet na Hawai.
Ale je fakt, že bych neměl Das Autoooo

Odpovědět  |   | 
Croog  |  19. 04. 2013 14:50

Problém je, že KIA nenabízí turbo benzín, takže to auto bude výrazně línější. A také mě osobně štve, že k tomu nekoupíš bi-xenony - a to nemluvím o možnosti za příplatek dálkovky u golfu nevypínat nikdy...

Odpovědět  |   | 
Deegr  |  22. 04. 2013 12:33

Jo jo, bixenony a auto dálkové, podle toho si lidé auto určitě vyberou. To jsou nejčastější věci, za které si lidé připlácí

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  18. 04. 2013 20:57

Pokud byla v autě rezerva, je objem kufru jen 305 litrů, ne 380. VW se tímto údajem kupodivu nijak nechlubí a udává jen vždy ten vyšší, získaný nejspíše po naplnění kufru a přilehlých prostor pískem.

Odpovědět  |   | 
Stefan  |  25. 04. 2013 10:09

fuuj otrasné auto obycajná skatula

Odpovědět  |   | 
verny  |  25. 04. 2013 10:50

a pan je znalec. Pro takove je tady novy focus ten se mu s tim kydancem misto palubky a tlacitkovym gulasem asi bude libit.

Odpovědět  |   | 
q  |  02. 02. 2014 20:36

ty čuráku čobolský jdi do pedele !!!

Odpovědět  |   | 
SKnacionalista  |  13. 05. 2016 12:02

q ty český vylízaný knedlík - drž h.ub.u. a šúchaj nohami, ty impotent

Odpovědět  |   | 
SKnacionalista  |  13. 05. 2016 12:03

q ty český vylízaný knedlík - drž sprostú hubu a šúchaj nohami, ty impotent

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 33 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zbraň ničivé síly. Má dostřel až 39 km

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zb…

Obliba techniky kopřivnické automobilky v armádním prostřední nepolevuje.

2.  2.  2021 | | 56 N/A
Daniel Fuglevič
ArmádaČeský trhTatra
Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Mohla patřit k nejrychlejším autům u nás

Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Moh…

Jasně, může se jednat báchorku vzdálenou realitě, ale jak se říká: „Na každém šprochu pravdy trochu.“

27.  2.  2021 | | 51 N/A
Daniel Fuglevič
Maximální rychlostPolicieŠkoda
Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

Největší Tatra v historii je vrtný speciál …

Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.

4.  2.  2021 | | 28 N/A
David Rusol
TatraNákladní auta
Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si dnes zadáte do výroby. Jiná volba není

Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si…

Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.

9.  2.  2021 | | 30 N/A
Daniel Fuglevič
KonfigurátorŠkoda FabiaKombi
Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bude mít obří kufr a stylové zadní lampy

Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bud…

Škoda už naplno rozjíždí vlnu upoutávek na novou generaci Fabie. Kromě prvního snímku odhaluje i pár informací.

11.  2.  2021 | | 40 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkoda Fabia