Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Alex  |  29. 01. 2013 12:23

Nadpis ale i článek by nemusel začínat, že nějaký Jůndaj to a ono. Dále mi osobně není jasné, jak se v technických údajích z městských 5,9 a mimoměstských 5,2 pak vykouzlí průměr 4,9 L/100km. Ale navadí. Jinak hezké a opět se potvrdilo, že v jednoduchosti je síla.

Odpovědět  |   | 
D  |  29. 01. 2013 13:37

Kdyby cena byla bratru 300k tak je to trhak. Takhle je to nekonkurenceschopne.

Odpovědět  |   | 
Martt  |  29. 01. 2013 17:02

Je třeba pohledat. Např Autocentrum BARTH nabízí Nového Golfa ve výbavě Comfort Edition za 309 900 Kč vč. DPH...
http://www.autocentrum.cz/vw/novinky/novygolf/index... ...

Odpovědět  |   | 
Martt  |  29. 01. 2013 17:07

Noo, když to prohlížím znovu tak mi připadá, žeje to nabídka za šestkovej Golf ... Tak nevím...

Odpovědět  |   | 
Tis  |  30. 01. 2013 10:08

šestka

Odpovědět  |   | 
Verny  |  29. 01. 2013 21:03

Jasně kup si Logana, Citroena Elyssee, Rapida a podobné "konkurenceschopné" nízkonákladovky, vybav si je jako je golf v základu a budeš za stejné peníze určitě spokojený. To že se ti to do 5 let rozsype a neštěkne po tom v bazaru ani pes až to budeš chtít prodat Ti asi moc vadit nebude.

Odpovědět  |   | 
Mirec  |  30. 01. 2013 19:45

Presne, ta cena je stale akosi vysoko... jasne, neda sa kazdemu vyhovuvat... logicky je, ze ked oni setria, ze aj mi musime setrit, ci nie ? Neviem, co je na tom golfe, ze sa tak velmi ospevuje...

Odpovědět  |   | 
Franta  |  31. 01. 2013 00:05

Teda poklona, první Slovák, který neopěvuje Golfa. Zatím kterýkoli Slovák, kterého jsem v Čechách potkal, jezdil Golfem. Beru to jako nějakou jejich národní úchylku či znak úspěšnosti. Oktávka= jsi lůzr, Golf=jsi borec.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  31. 01. 2013 08:29

Fuha, no tak ja som asi este divnejsi Slovak, ked mam FFIII sedan 1.6EB co?

Odpovědět  |   | 
Franta  |  31. 01. 2013 10:15

Co je to FF? Fast & Furious?
Ne, nemyslel jsem to zle. Jen je to prostě moje osobní zkušenost.

Odpovědět  |   | 
veto  |  05. 02. 2013 09:47

no tak to mas teda pekne pokrivene myslenie. sk trh a cz trh su velmi podobne. Staci si pozriet statistiky, a sam vidis, ze sa mylis.
mimochodom, oktavka je u nas rovnaka modla pre vela ludi, ako u vas.
Staci si napr porovnat ceny jazdeniek oktavky a mondea.... nechapem, ako moze niekto pri zmysloch kupit drahsiu oktavku s nizsou vybavou a slabsim motorom, ako mondeo.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  05. 02. 2013 10:21

Nevím, do kterých jsi koukal ceníků. Ale u nás je Ford už nějaký rok cenově výš než Škoda. Mondeo je obzvlášť drahé. Loni jsem se rozhodoval mezi Focusem a Oktávkou. Ikdyž jsem chtěl Forda, tak za 360 tisíc jsem nakonec koupil Oktávku kombi. Motor má 90 kW a 6-kvalt. Výbava chudší(klima, rádio,mlhovky,střešní nosič,4 airbagy). Ale Focus mi za tu cenu nedokázal nabídnout víc než motor 1.6 74 kW s 5-ti kvaltem. Mondeo začínalo hodně přes 400 tisíc, to se nedá s oktávkou srovnávat. Zkus srovnávat do cenové relace max. 400 tisíc a sám uvidíš. Jo, a porovnávej ceny z konkrétních autosalonů nikoli web konfigurátory. Ty jsou o 20 tisíc výš než skutečnost, konkrétně u Škody.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 02. 2013 21:09

A ty se nedívej do ceníků a zajdi si dnes rovnou k prodejci a potom něco piš. Mám velice čerstvou zkušenost a velice příjemnou. Co bylo před rokem nemůžeš srovnávat se současnou situaci.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  05. 02. 2013 22:04

A ty když už napíšeš tak buď aspoň konkrétní! To cos napsal je jen ničím nepodložené napadání nebo jen takový štěk. Před dvěma týdny jsem porovnával v blízkém městě nabídku http://autoin.cz/... a http://www.autocentrum.cz/...
Tak se tam laskavě podívej do nabídky skladových vozů Focus a Octavia a napiš.

Odpovědět  |   | 
Jenda  |  09. 11. 2013 18:28

To co píšeš je úplná blbost, sám jsem si porovnával Focus a Oktávku a rozhodl jsem se pro Fosuc - cenově, výbavou a kvalitou převyšuje Octávku. Prodejce slevil 66 tisíc, takže nebylo co řešit. Po dvou letech, stejné dilema, ale O3 a VW7. Tentokrát jasně zvítězil VW Variant - kvalita lepší, výbava lepší, cena lepší. U Škody je za příplatek u krátké verze i hloupý stěrač, ale dají ti ZADARMO škrabku (opravdu dělají z lidí blbce), tak si asi nikdy Škodu nepořídím, z principu!

Odpovědět  |   | 
Franta  |  10. 11. 2013 11:27

Nařknul jsi, že píšu blbost, ale nepodložil jsi to věcným argumentem. Já uvedl konkrétní motorizaci a cenu, ty jsi uvedl že jsi porovnával focus a octávku, ale vůbec jsi neuvedl motor ani výbavu a k tomu ceny. samozřejmě, že focus má lepší výbavu. z mého pohledu je to i lepší rodinné auto, protože na zadní sedadla se vejdou 3 dětské autosedačky vedle sebe, což v oktávce nelze. Ale zásadní otázka je, seženeš Focus s 6-kvaltem a 120 koňma za 360 tisíc? Já ti odpovím, ani ho..o hochu. Focus bude mít lepší výbavu ve srovnatelné ceně, ale to třeba Renault ještě lepší. A to nemluvím o Dacii :)
Čili argumentuj věcně a podkládej důkazy, jinak se jedná jen o nařčení a takhle inteligentní lidé nediskutují. Ať z toho ostatní co to čtou taky něco mají.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 01. 2013 11:28

A jak je to se polehlivostí. Na Auto.cz jsi psal, že jsi měl náhradní vozidlo. Není to narážka, jen mne to zajímá.

Odpovědět  |   | 
SCHROJF  |  23. 08. 2013 08:35

Jo Franto,nieje pre kazdeho modla Oktavka ako u vas!!!

Odpovědět  |   | 
lojza  |  29. 01. 2013 13:39

Tak jsem se z testu dozvěděl, že jsem švorcák Cena toho Golfa uvedená v závěru testu je jen nepatrně nižší, než můj roční čistý příjem. Přesto by mě ani v nejodvážnějším snu nenapadlo, že bych si ho koupil na svých denodeních cca 35 km tam a 35 km zpět. Pro sebe samotného to vnímám jako zbytečně velké auto. Dále je k uvážení, zda turbobenzín je opravdu to pravé ořechové k tomuhle účelu. A v neposlední řadě mi přijde zbytečné otloukat dojížděním do práce nové auto. Asi se budu muset ohlédnout po jiné práci. Nejspíš redaktora

Odpovědět  |   | 
Alex  |  29. 01. 2013 13:52

pokud budeš redaktor AR, tak ti bude stačit jednou týdně okopírovat něco z youtube nebo tiskové zrpávy a nebudeš muset nikam denně dojíždět

Odpovědět  |   | 
Adam  |  29. 01. 2013 16:37

No já teda nevím, ale na 35km tam a 35km zpátky denně mi přijde už dost na to, koupit si nějaké "pořádné" auto... A nebo takhle, kdo by si teda podle tebe měl kupovat nová auta aby to nebyla škoda?

Odpovědět  |   | 
lojza  |  29. 01. 2013 22:04

Můj povzdech nebyl k autu jako takovému, to bude zřejmě dobré, ale k jeho ceně ve vztahu k mému příjmu a způsobu používání . Otázka je, co to je pořádné auto. To znamená pro každého něco jiného. Podmínkou je, že má technickou, všechno je plně funkční a dojede kdykoliv kamkoliv. Pro mě musí auto mít ještě nějaký fun faktor, protože kde jinde by se člověk odreagoval, než při jízdě bez manželky, že? Z toho tudíž plyne, že na tohle si pořizovat nové auto může jen hodně movitý člověk, který ale jezdí spíš katolicky. Sebekriticky přiznávám, že až tak zase nejezdím. Nějaký ten lišej by se na mém autíku našel .Takže fakt, za ty prachy to je prostě bezva auto, ale pro někoho jiného.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  29. 01. 2013 23:32

Taky si užívám nejvíc když jezdím sám . Určitě, každý by si měl koupit takové auto, jaké vyhovuje jeho představám, pokud je to pro někoho základní Golf anebo stará 911, záleží na něm. Spíš jsem se podivil nad tím, že na 70 km denně by toho auta byla škoda - představil jsem si něco jako dost ojetou Felicii (což už jdou dnes všechny Samozřejmě vždycky záleží na penězích, ale nechtěl bych se denně takovou dálku dopravovat v autě "na doježdění".

Odpovědět  |   | 
k22  |  30. 01. 2013 10:09

Také jezdím těch 35+35 každý den a mé požadavky na auto pro tyto účely jsou následující:
- musím ho ráno najít tam, kde jsem ho večer zanechal
- ráno musí za každého počasí nastartovat na první pokus a rychle topit
- do servise se smí podívat jen 1x ročně (ráno přistavit, odpoledne převzít)
- po práci legraci - na silnici č. 38 v ranní nebo odpolení špičce si moc legrace nikdo neužije, tedy pokud nemá dobře zajeté Porsche - a i tak to bude spíš adrenaklin než zábava. Můžete předjet jeden, dva kamiony,.ale co těch dalších 20?

Obávám se, že Golf některé tyto body nebude splňovat....

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  30. 01. 2013 06:38

35.000 čistého měsíčně (což je cca 45.000 hrubého a cca dvojnásobek průměrné mzdy v ČR) je u nás prostě příliš málo na to, abyste si mohl pořídit LIDOVÉ AUTO. Buď se s tím musíte smířit, nebo začít vydělávat víc.

Odpovědět  |   | 
k22  |  30. 01. 2013 09:52

anebo si pořídit prémiovýho Ceeda, udělá úplně tu samou službu a má 7 let bez starostí..

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  31. 01. 2013 00:07

Osobne si myslim, ze turbo na denodenni dojizdeni do prace neni ta nejlepsi volba. Mam ale kolegu, ktery najezdil se svym postarsim Seatem Leon 1.6 TDI (nebo 1.9 TDI - ale to neni podstatne) 360 tisic km bez problemu. On je ovsem naprosta vyjimka, protoze se o vuz skvele stara. Pavidelne meni olej po 10 tisicih km, pred jizdou nechava zahrat motor atd. atd.

Naprosta vetsina lidi, ktere dnes a denne na parkovisti u prace potkavam, prijde ke studenemu autu, nakopne a hned jede - zhola jedno jaka je teplota. 1.5 km od garazi je dalnice a tam tomu nalozi - s raketovym zrychlenim - solidnich 130 km/h hned od najezdu. Mne osobne to prijde dosti nesetrne.

Ale mozna, ze je treba k tomu pristupovat jinak. VW dnes uz snad ani maloobjemove atmosfericke benziny nedela (nebo snad jeste ano?). Takze bychom meli prestat turbo povazovat za neco extra a zacit to brat jako ciste spotrebni vec. S takovym pristupem mam ovsem osobne problem, jelikoz vim jak je turbo slozita zalezitost po vsech strankach (vyjma estetiky ) a ze to rozhodne neni houska na krame.

Odpovědět  |   | 
Dušan  |  31. 01. 2013 08:08

Tak teda viz riadok hore - Slovák, ktorý nechodí Golfom. Rukami mi prešli desiatky áut. A čuduj sa svete naj dojmy vo mne zanechali tie z oboch koncov ( najazdených 1,8 mil km nie ako profesionál ). Trabant a Bentley. Prečo? Lebo obe boli presne to , čo človek v presne tú chvíľu potreboval. Pamätám sa ako sa mi všetci smiali, že mám bezdušové Pneumanty ( dnes Dunplop a videl som na boku Made in Japan ), zapadli sme do snehu tak sme si ho preniesli a spomenul som si na príhodu, keď kamaráti na súťaži v Drážďanoch postavili Trabiho do popolnice pred Staat Polizei- to bol škandál. A nebolo poteba nič len pilník na nechty a kus drôtu a vždy fungovalo. Bolo to vozidlo - približovadlo a DDRoni s ním precestovali svet ako dnes našich v Amerike. Bentley to je iné. To je raj, Ale keď vidím zbohatlíka ( hotel Don Giovanni Praha ) , čo sa správa ako prasa... K tomu patrí royalizmus, noblesa, etika, 40 km/h , cigara a krištálový pohár Moser s whiskey a ... pane doktore , vy jste se kochal ... áno pôžitok z jazdy. Nedalo mi nekochať sa pohľadom na Strahovský kláštor a ísť predpisovo 50!
Toľko emócie.
Ako tu sledujem diskusiu, nerozumiem , čo vlastne ako vodiči chceme. Sme nejako zmätení životným systémom. Zabúdame, že život je o kvalite a nie mamone. Preto nerozumiem tredu malo objemových motorov. Ten sa nedá ničím nahradiť. Motory sa stávajú zložitejšími, ľahšími a v konečnom dôsledku neohadnuteľnými strojnými a elektro systémami. Nikto ma nepresvedčí, že 1.0 L motor utiahne 1.5 tonové auto ( Ford ). Je to presne tak ako s FAME v nafte.
Či sa niekomu auto páči , alebo nie,je čisto subjektívna vec. Cena je odrazom súčasnej liberálnej politiky a volnosti v krajine. Firmy robia len to, čo chcú. Viď včera Phillips predáva to , o čom si myslí, že mu nesie a kde je hrdosť k značke a história. V pjurdeli.
Preto vďaka P 911 a Golfu za ich akési lipnutie na značke a jej charakteristike.
Pamätám si doby ,keď benzín stál 2,1 Kčs,keď stavali Areál snov a z Popradu sa išlo hore do Tatier po štrku 10 km/h, staval sa Alweg -??? ,nerozumiem dnešnej filozofii ísť všade autom,čím rýchlejšie a bezhladnejšie. Idem ku Kotve zásadne MHD, nedám zarobiť podvodníkom s parkovaním - buď CZ parkovacie firmy alebo Vinci - Francúzi.
Vyberiem si kvalitu napr. tapety od Collaniho, krištál od Mosera, porcelán od Portemionu,
tužky od Fabera ( škoda, že Kooh sa zopsul v Číne ), varím s láskou a s radami od Romana Paulusa. Končím. Idem sa prebehnúť do Hviezdy a hybaj pracovať. Skúsme sa pozrieť na život pôžitkom dobrého jedla. Pekný automobilový deň. A keby sa začal vyrábať nový Trabi beriem.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 01. 2013 14:45

...a potom ten isty test po 100.000km (teda pokial sa ten motor toho vobec dozije)

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  30. 01. 2013 01:19

Kilo da, ale dvekila budou smrt.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  29. 01. 2013 14:53

Ty malá litá kola tomu ale hrozně nesluší To už je snad lepší tam mít černý plecháče bez poklic, protože tohle je fakt hnus...

Odpovědět  |   | 
Verny  |  29. 01. 2013 21:07

a pán je znalec s citem pro design.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  29. 01. 2013 22:02

Tak ještě řekni, že se ti tato pidi kolečka na novém golfu líbí... Vždyť to vypadá příšerně...

Odpovědět  |   | 
wlado  |  02. 02. 2013 20:12

áno, je to pekné, nie ako cigánske chromované disky s gumenou obručou....

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 01. 2013 15:34

Ještě nedávno všichni novináři psali, jak se i30 a Ceed blíží jízdními vlastnostmi Golfu a Focusu a dnes jsem se konečně dozvěděl, že stačí dát do Golfu vlečnou nápravu a v tu ránu na to konkurence z Koreje nemá a už mají jen jako trumf nižší cenu. No toto.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 01. 2013 22:01

Ti, co se mnou nesouhlasili, tak ať si laskavě přečtou test na tomto serveru, speciálně odstavce Na silnici a Podvozek s hvězdičkou :
http://www.autorevue.cz/srovnavaci-test-hyundai-i... ...

Odpovědět  |   | 
k22  |  30. 01. 2013 09:55

Dokud měl modla vzadu multilink, tak všechno s torzkou byl póvl, prý každý řidič pozná ten propastný rozdíl..najednou je tady MODLA s torzkou a už jen čekám, kdy se dozvím že "dobrá torzka je lůepší než mulťák

Přitom nový Golf je jen přifouklé POLO.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 01. 2013 11:05

Řekl bych, že dokud to neposvětí koncern, tak to nikomu nemůže dobře fungovat.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 01. 2013 07:01

Na autoforu se doctes, ze koncernova torzka na korejsky multilink nema. A pana Jandu povazuji za lepsiho testera.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 01. 2013 11:22

Četl jsem zmíněný test na Autoforu i jinde, ale úmuslně jsem tady dal odkaz na tes z tohoto serveru, ať se někdo z místních testerů chytí za nos a přečtou si, jak sami hodnotí a co píšou.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  29. 01. 2013 16:02

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!

Odpovědět  |   | 
ACE  |  29. 01. 2013 16:24

No možná než tvrdit že je H teď už bez šance, tak udělat trošku srovnání, čím že je vlastně překonán. Ono je trošku něco jiného prezentovat nějaké osobní pocity a něco jiného srovnávat to co se dá porovnat měřením.Vzít dva cenově podobné modely a zjistit jak kterej jezdí a co v něm za svoje peníze dostanete.

Odpovědět  |   | 
leone  |  29. 01. 2013 18:14

....až na ty zrcátka, respektive uchycení,...."trojúhelníčky" v předních oknech, a absence klas. ruční brzdy OK,....bohužel pro mne naprosto nepřijatelné záležitosti,...takže

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  30. 01. 2013 06:15

"na rozdíl od svých více než devadesáti kilowattových sourozenců"
Tolik sourozenců?
Proč v každém článku bezpodmínečně musí být nějaká gramatická chyba nebo patvar?

Odpovědět  |   | 
Tis  |  30. 01. 2013 10:11

nad 4000 otáček nejede. Díky pane redaktore, to je strašně důležité vědět. Mám ale pocit, že jsem se do takových otáček s turbomotorem při dojíždění do práce a z práce ještě nikdy nedostal. To je taky fakt. Zvlášť, když je krouťák úplně někde jinde.

Odpovědět  |   | 
BlahaK  |  30. 01. 2013 10:17

To, co vidím já, je naleštěná Škoda Felicia, jenom o pár stovek kilo těžší a se spotřebou nic moc a přehnanou cenou. Maximální rychlost odpovídá, bohužel, koncepci. Felicia 50kW s originál tlumiči bez problémů jede 140-145 a ještě je schopná do kopce na dálnici přidat, či v případě potřeby uhnout při předjíždění rychle jedoucímu autu klidně rychlostí 155km/h.

Pokud jde o kapitolu "TSI", podle toho, co jsem četl a slyšel v servisech, odhad autora, že se jedná o auto k ježdění do práce a na nákupy, není možná v pořádku. Při používání na krátké vzdálenosti se tyto motory ničí srážející se vodou v turbu, která se postupně dostává do oleje a zničí motor, přičemž kapky vody ničí i turbo. Pozná se to tak, že při kontrole oleje se zdá, že je ho tam víc a víc. Nevím o tom, že by tohle chování bylo opraveno, ale se zárukami, jaké koncern poskytuje, jde bezesporu o výsměch lidem, kteří musí na auto šetřit. A pokud by opraveno bylo, určitě by toho byly plné noviny, ale opravdu jsem nic takového nepostřehl.
Navíc se po "velké námaze" musí TSI motory před vypnutím nechat schládnout. Neumím si představit, že přijedu na dálniční benzinku a budu minutu čekat, než se zvednu a půjdu natankovat. Řidiči za mnou budou jistě nadšení. Ale pokud to někdo považuje za pokrok... Krom toho spousta lidí nečte manuál a další spusta na to prostě v ten moment zapomene, taže další ničení agregátu. Navíc v této souvislosti nechápu start/stop řízení motoru - zde to přece musí být taky ošetřeno, jinak by se pod záminkou nižší spotřeby ničil motor ještě víc, ne? A co při vypnutém motoru zažije baterka ani nechci domýšlet. Asi si budeme muset zvyknout na lidi, kterým se nepodaří s vybitou baterkou nastartovat a odjet z křižovatky...
A nemůžu nevzpomenout na nový Rapid, který údajně topí až po ujetí deseti kilometrů. Jakpak to má Golf?

Aby mi auto kecalo do řízení, bych pokládal za dost odvážné. Na jednu stranu zakazujeme telefonování a mluvení na řidiče v autobuse, na straně druhé budeme odpoutávat pozornost řidiče aniž by o to stál? Divné... Snad se to dá vypnout?!

Neříkám, že se mi Golfy nelíbí zvenku, ale 1.2TSI určitě není vůz, který bych chtěl za takové peníze koupit na ježdění do práce.

Odpovědět  |   | 
D.a.l.i  |  30. 01. 2013 10:57

Promiň, ale tohle opravdu nemůžeš myslet vážně... Srovnávat dnes již zastaralé auto segmentu B s novinkou segmentu C... (ještě tak naopak by to mohlo mít nějakou srovnávací hodnotu)

Srovnej si na Spritmonitoru spotřeby benzinových Felicií a Golfů s 1.2TSI...
Feldy 50kW mají průměr 6,96
Golfy jsou na 6,6l (filtroval jsem benzín od roku 2010, výkon 105k)

Přitom Golf je o cca 200kg těžší...

Jestli felda ve 140-145km/h do kopce přidává, tak docela neochotně, i na rovince je to rychlost, kdy veškerá dynamika končí - motor už nemá moc sil překonat aerodynamické odpory a rychlost se i na rovince zvyšuje výrazně pomaleji, než někde ve 100km/h (vlastním feldu 50kW s čipem Cimbu a mám na ní nalítáno cca 170.000km)

Golf s 20 koníky navíc ve 140 do kopce přidává výrazně ochotněji, navíc má nižší aerodynamický odpor).

Další věci komentovat nechci, určitě se najde někdo povolanější.

Odpovědět  |   | 
BlahaK  |  30. 01. 2013 11:35

Ahoj a díky za odpověď. Jsem rád, že se našel aspoň někdo z majitelů Felicie, který ví, o čem bychom se mohli bavit.
Samozřejmě, že Feldu nebudu proti Golfu nijak bránit, myslím, že by ji strčil do kapsy kterýkoliv Golf. Sám mám "nalítáno" 250tis Spíše jsem poznámku o rychlostech myslel v kontextu celého článku.
Felicia 50kW má, myslím 100Nm při 3700ot. a uváděnou maximálku 150km/h, hmotnost vozu do 950kg. Jak říkám, při 145 přidá na 155 velmi ochotně (resp. mnohem ochotněji, než třeba z 90 na 100) a maximum zvládla z mírného klesání na dálnici 172.
V porovnání se 160Nm Golfu by se mohl zdát vítěz janý, jenže Golf má o 200kg víc a širší a větší kola, což jej v součtu té Felicii přibližuje na dostřel a maximálka 169km/h o tom jen svědčí. Navíc autor píše, že 130km/h jel při 3000ot. a podle obrázku začíná moment padat od 3500ot. To, že je výkon dál rovný, znamená, že rostoucí aerodynamický odpor je zásadní problém.
Ještě jednou opakuju, že bych nechtěl tvrdit, že je nový Golf 1.2TSI horší než 50mpi Felicia, ale to by jednou provždy někdo musle říct, že jsou vyřešené problémy s motorem, dát ruku do ohně, že TSI ujede běžně 400tis (u Feldy jsem viděl i 690 a posunout cenu tam, kde byla Felicia před 15 lety, to jest na 265tis. Kč, protože ceny jdou přece dolů, ne? Pak bychom mohli mluvit o náhradníkovi za Felicii. V opačném případě je to na ježdění do práce pro dámy zazobanců, jimž je výše zmíněné fuk a nemusí řešit peníze.
Jinak na Felicii mám dlouhodobou (poslední 4 roky) spotřebu 6,41 (jezdím z 95% sám) a to může naštvat pěkně velkou řadu motoristů, kterým výrobce v papírech slibuje úsporu.

Odpovědět  |   | 
D.a.l.i  |  31. 01. 2013 00:26

Ahoj, asi základní problém je v tom, že Feldu bys měl srovnávat s Fabií, Polem, Ibizou. Pak opravdu šla cena dolů docela výrazně - dnes máš za 265.000 například výbavu Ambition Fresh (mj. klima, ABS, x airbagů, centrál s DO) s motorem 1.2TSI 63kW - za to byla Felda v holátku. Pokud bys dorovnal výbavu, byli bychom odhaduji někde na 350.000-400.000 (a motor max. 1.6, 55kW, 135Nm)

Jinak pro srovnání:
Felda 50kW, 106Nm, maximálka 162km/h, zrychlení 0-100 tuším 14s
Golf - maximálka 179km/h, zrychlení 0-100 11,9s

To jsou dost výrazně odlišné hodnoty, ve 160 bude Golf ještě znatelně zrychlovat, Felda ale bude zrychlovat zcela šnečím tempem.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 01. 2013 11:04

No tak zrovna feliciu by som sem netahal, aj ked 0-100 by si to moja byvala Felda 1.6 s tymto golfom velmi rada rozdala, kilometer s pevnym startom detto a nemyslim si ze by tahala za kratsi koniec. Po 100.000 km by to dopadlo zrejme podobne, az na to ze ten Golf bude uz mat motor po repase. Po 200.000 repete, Golf bojovne nastupi s kompletnym novym motorom

A ano, ta felda este stale veselo jazdi....takze o ludovom aute mam ine predstavy. Ludove auto to moze byt na zapad od nas, kde si to Helmut moze dovolit. Nenadarmo ziju na nas ukor....

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  30. 01. 2013 17:49

Problém je v tom, že tyhle nové TSI snad ani repasovat nejdou. Jakmile se něco stane s blokem, klikovkou či písty, tak vrakáč.

Odpovědět  |   | 
D.a.l.i  |  31. 01. 2013 00:17

0-100km/h je jiná disciplína, než 140-160km/h
V první rozhoduje poměr výkon/hmotnost, ve druhém jde o koně a aerodynamický odpor.

Jinak to turbo s krouťákem posazeným poměrně nízko umí auto popohnat hezky, byť špičku nemá, za tu dobu se felda 1.3 (1.6 je zase někde jinde) sbírá a zvlášť do kopce jí to bude trvat o poznání déle.

Na životnost TSI jsem taky zvědav, ale tak tragicky to nevidím, myslím, že ta auta 250-300.000km mají šanci bez větších problémů nahrkat...

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  30. 01. 2013 16:26

chlape ty zrovnavas stary kram feliciu ( teda rozklepany favorit ) a golf VII okrem toho je to B segment vs. C segment

Mozem ta uistit, ze nalozena felicia combi 1,3 50kW vs. nalozena fabia combi 1,4 16V 55kW, v kopci taha o nieco lepsie ta fabia a to nehovorim o golfe 1,2 TSI. Ono vies 160Nm vs. 106Nm sa prejavi .

O bezpecnosti felicie nema vyznam ani pisat ( nedostatocna torzna tuhost karoserie), A stlpik tenucky, dvere tenucke, ale co cakat ked je to zaobleny favorit. Skus si otvorit dvere na golfe a zrovnaj to

Dochladzovanie turba no a co s tym problem nemam. Ja dokonca pri vysokom vykone, dlhodoba zataz motora nechavam povrcat atmosferu ( fabiu 1,4 16V ) 1-2 min. na volnobeh. Asi vies preco.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  30. 01. 2013 17:52

Největší rozdíl vidím v předních sloupcích karoserie .. u Felicie skoro nešly vidět, zatímco u Fabie se mi za ně v zatáčce "schová" i kamion.
Jinak TSI 63 kW zrychluje velmi dobře, ale na dálnici ho v rozletu brzdí dlouhý pátý převodový stupeň.

Odpovědět  |   | 
BlahaK  |  30. 01. 2013 18:04

Díky, to je konstruktivní názor. Za posledních 100tis. se mi 2x stalo, že jsem na Feldě přehlédl chodce za levým sloupkem, když jsem vyjížděl na hlavní silnici doleva a byl na ní ostrůvek a přechod. Nic horšího než sloupky ve Fabii jsem zatím nepotkal a spolu s motorizací je to důvod, proč si ji nekoupím.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  30. 01. 2013 18:47

Taky jsem dlouho jezdil Felicí, takže je to pro mě "etalon" při porovnání aut. Já jsem o Fabii původně neuvažoval, ale nakonec jsem ji prostě koupil. V levotočivé zatáčce holt musím kývat hlavou do strany, abych něco viděl. Zvýšená bezpečnost se projevuje ještě v další věci - i přes zvětšené vnější rozměry je pro spolucestující uvnitř méně místa než ve Feldě, řidič se má díky nastavitelnému volantu a sedačce lépe. Naopak s motorem jsem naprosto spokojen, dvoulitr ve Fábce je oproti třináctistovce s jednobodým vstřikováním balzám na duši a to při stejné spotřebě (jezdím hlavně po dálnici).

Odpovědět  |   | 
Tom  |  30. 01. 2013 17:37

Zkus si do té Felicie nacpat takovou výbavu ( komfortní a bezpečnostní) aby byla srovnatelná s Golfem VII a pak to porovnej. V tu chvíli bude Felicia o 300 kg těžší a veškeré srovnání není na místě.

Odpovědět  |   | 
BlahaK  |  30. 01. 2013 17:59

Zdravím,
jak jsem řekl, nemám v úmyslu vyzdvihovat vlastnosti 15 let starého vozu. Pouze se pozastavuji nad tím, co nám těch 15 let přineslo za "pokrok", za který máme navíc zaplatit o 100tis Kč víc, když ceny technologií jdou dolů a plech nestojí skoro nic. Možná by stálo za to porovnat ceny výrobní, ale o těch nemám přehled.
Mimochodem, když mi chcete přidat 300kg výbavy, možná byste taky mohl přihodit 16kW, ne? A kdyby těch 66kW bylo v MPi, dost možná by Felda měla navrch díky malým kolům.
Ale opět... je Golf VII. pokrok?

Odpovědět  |   | 
JDalmas  |  30. 01. 2013 19:04

Kontrolní otázka - ve Felicii mi praskla žárovka v předním světle. Zajdu do -marketu, za 70-80 Kč koupím novou a za 5 minut ji sám vyměním. Jak je na tom Golf ?
P.S. Pokrok tam bude - odhlučnění, klimatizace, posilovač řízení...toto všechno nemám. Ale průměr teď v zimě 6,1/100 a já jsem jinak skromný člověk

Odpovědět  |   | 
Bzony  |  30. 01. 2013 22:03

1. Vyhybaci manevr v rychlosti 155km/h bych radeji nedelal. Stejne jako bych nesrovnaval jizdni vlastnosti Felicie a noveho Golfu.
2. U kazdeho motoru se srazi voda, nez se prohreje.
3. Turbo v TSI nemusis nechat schladnout, protoze po vypnuti motoru se automaticky dochlazuje. Jen stare TDI to neumela.
4. Nejsem velkym zastancem Stop - Startu, ale i tam elektronika hlida napeti v akumulatoru a zkrizovatky urcite odjedes.
5. S topenim u novych aut je to vseobecne spatne a tvoje Felda na tom muze byt skutecne docela dobre. Ale maly okruh u novych TSI byl docela prepracovan a mel by pomoct rychlejsimu prohrati motoru.
6. Spotreba
Moje auta byla v tomto poradi Skoda 120, Fabia 1,4 MPI, Mazda 3 1,6 a ted Octavia 1,4TSI a tohle je i presne poradi jak se vyvijela moje spotreba. Od 8 > 7

Pokrok nezastavis

Odpovědět  |   | 
veto  |  05. 02. 2013 10:03

mozes mi pls vysvetlit to zrazanie vody v turbe? Lebo o tomto pocujem prvy krat.
Zaujimave, ze turbodizle s tymto problem nemaju, ale male turbobenziny maju (doteraz napr 1,8t 110kw, ci ine turbobenziny od 70tych rokov to nemali? A co atmosfery, tie nemaju vzduchovy system, ktory sa tiez zahrieva(egr ventil, odpadove teplo z motora), v nom nekondenzuje voda?
Naozaj ma toto zaujima (ale myslim si, ze toto je iba tvoja vlastna vykonstruovana domienka).
Rovnako podobne to je s chladenim turba....ked ides normal 130kmh a vyhodis rychlost, kym dojdes na tu pumpu, tak turbo je dochladene.

Odpovědět  |   | 
Patrick Spousta  |  30. 01. 2013 16:34

Koukám, že v ČR utíkáme zbytku světa "Golf už stihl vyhrát anketu hledající nejlepší auto pro rok 2103 v ČR"

Odpovědět  |   | 
t-fuse  |  30. 01. 2013 21:18

"V technickém průkazu najdete u této verze provozní hmotnost 1229 kg. Právě nízká hmotnost je jednou z největších výhod." To jsem četl už ve víc článcích, že má mít nový Golf VII oproti VI o nějakých cca 100 kg míň. Můj Golf VI Comfort Edition (r.v. 2012, 1.2 TSI 77kW) má ale provozní hmotnost 1233 kg, což je oproti tomuto jen o 4 kg víc. Tak to mi pak není jasné, kde je těch zbylých 96 kg rozdílu?

Odpovědět  |   | 
Bzony  |  30. 01. 2013 22:09

Dobra otazka. Taky me to zajima.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  30. 01. 2013 23:44

Tentokrat pridava pan redaktor vtipne bonmoty. Nu budiz, obcas jsou i vtipne.
I kdyz si myslim, ze uvodni poznamka o Hyundai do recence konkretniho vozu VW nepatri. Jednak to pusobi ponekud tendencne a jednak se to netyka testu samotheno.

Pan redaktor svou snahu napsat vtipny a zajimavy test zhatil neustalym podsouvanim nazoru, ze auto je vlastne hodne dobre. A to i presto, ze vozu chybi to, ci ono.

Pokud mohu radit, doporucil bych autorovi zcela se oprostit od prezentovani jeho vlastniho nazoru. Duveroval bych ctenarum, ze si jsou schopni na zakladne kvalitniho testu udelat sami vlastni nazor. A pokud radit nemohu, tak nic no.

Na druhou stranu je pozitivni, ze se nekdo take obtezuje vyzkouset i ten zakladni, "socialne potrebny" model.

Odpovědět  |   | 
Stefan  |  08. 02. 2013 09:12

Fuuj otrasný dizajn vlastne nijaký ,nepáči sa mi detto už roky -také bežné nič!!

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 02. 2013 12:01

A to jsme jeste nevideli Ochcavku3 Tsi 1,2 63kw v zakladu!? To bude bomba, nebo plomba?

Odpovědět  |   | 
Caro  |  11. 10. 2015 11:15

Pane je vidět, že jste znalec. Jistě Vám doma před panelákem někde v Nitře, Bratislavě nebo v nějaké jiné prdeli spinká letitá Škoda Fabia 1,2 HTP, nebo nějaký korejec. Cítím z Vás zášť vůči značce VW a vůči celému světu. Rada pro Vás : jíte moc vepřového masa, jezte více ovoce, zeleniny, ryb a bude lépe.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A