Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Psal se rok 2011. Automobilka Hyundai představuje ve Frankfurtu novou generaci modelu i30, na kterou se přišel osobně podívat i šéf koncernu VW Martin Winterkorn a moc vesele se u toho netvářil. Možná už tehdy začal plánovat velkou odvetu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, S cenou od…
  2. Malý turbo-motor, Jednoduchá náprava, vadí?
  3. Řazení na jedničku, Eco Tip a další, Důrazná odpověď pana Winterkorna, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Automobilka Hyundai se bezesporu stala velkým evropským hráčem a ostatní konkurenti s ní chtě nechtě musejí počítat. Určitě si vzpomenete na video z frankfurtského autosalonu, kde je zachycen Martin Winterkorn coby šéf VW, kterak si prohlíží zrovna představovanou novou generaci Hyundie i30. Tváří se u toho asi tak, jako když Václav Klaus krade tužku. Evidentně se mu některé detaily líbí, a kdyby mohl, strčí si i30 do kapsy a odnese. Jenže to nejde, tak si alespoň odnesl velmi zajímavé poznatky.

Nejlepší reklama pro Hyundai: rozladěný šéf Volkswagenu (video)

Nejlepší reklama pro Hyundai: rozladěný šéf Volkswagenu (video)

Nová generace Hyundaie i30 se hodně zlepšila a pro Golf tak vznikla velice nepříjemná konkurence. Pokud Volkswagen chtěl v tomto boji obstát, musel si dát při přípravě sedmého vydání svého hatchbacku sakra záležet. Jak už asi víte, tak se také stalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vypadá sice jako lepší facelift, ale je od základu nový. Design modelu Golf je pro VW něco jako tvary 911 pro Porsche. Tohle se zkrátka nemění.

Golf a odvozené koncernové modely jsou (řečeno zcela upřímně) velmi vděčným tématem, takže se nemůžeme divit tomu, že už o něm byly napsány statisíce, ne-li rovnou miliony, znaků. Nakonec také na Autorevue.cz proběhlo první představení, první jízdní dojmy, podívali jsme se na jedna-čtyřku TSI, Golf už stihl vyhrát anketu hledající nejlepší auto pro rok 2103 v ČR a tak dále. Stále nám ale chyběl test nejdůležitější verze – té základní, kterou jsem si pro sebe nazval „verze z plakátu“.

Volkswagen Golf 1,4 TSI – kouzlo se nevytrácí. Nikdy nebylo

Volkswagen Golf 1,4 TSI – kouzlo se nevytrácí. Nikdy nebylo

S cenou od…

Nabídka pro Volkswagen Golf startuje u motorizace 1.2 TSI naladěné na 86 koní, respektive 63 kW. Určitě nemusím zmiňovat, že tahle varianta má jednoduchou zadní nápravu, na rozdíl od svých více než devadesáti kilowattových sourozenců, což je další hojně propírané téma. Všechny ty výkonnější nebo velice úsporné naftové varianty jsou lákavé, ale vsadím se, že nakonec stejně zůstává nejpřitažlivější pro většinu zákazníků cena prezentovaná v reklamách. Peníze jsou až na prvním místě, že ano. Jak tedy jezdí nejdostupnější Golf, který má ambice na to, stát se lidovým?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen razí přístup „v jednoduchosti je krása“. Zadní svítilny vypadají velmi dobře.

Musím říci, že lednové setkání s tímto modelem bylo mým prvním a zcela upřímně jsem se na něj těšil. Golf sedmé generace předcházely hodně pozitivní zvěsti, takže jsem byl zvědav, zda se naplní i v kombinaci se základním přeplňovaným čtyřválcem. Nebudu vás napínat. Velmi příjemně mě nejdostupnější provedení překvapilo.

Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Než se pustíme do podrobného hodnocení, musím zdůraznit ještě jednu věc. Základní Volkswagen Golf je pro mě skutečné lidové auto. Předpokládám, že si jej pořídí zájemci o vůz na denní dojíždění kamsi a že nějaké dovádění na okreskách v tomto případě najdeme až někde na pátém místě v pomyslném žebříčku priorit. Podle toho je dobré se na auto také dívat a hodnotit. 

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, S cenou od…
  2. Malý turbo-motor, Jednoduchá náprava, vadí?
  3. Řazení na jedničku, Eco Tip a další, Důrazná odpověď pana Winterkorna, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků