Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Psal se rok 2011. Automobilka Hyundai představuje ve Frankfurtu novou generaci modelu i30, na kterou se přišel osobně podívat i šéf koncernu VW Martin Winterkorn a moc vesele se u toho netvářil. Možná už tehdy začal plánovat velkou odvetu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, S cenou od…
  2. Malý turbo-motor, Jednoduchá náprava, vadí?
  3. Řazení na jedničku, Eco Tip a další, Důrazná odpověď pana Winterkorna, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Automobilka Hyundai se bezesporu stala velkým evropským hráčem a ostatní konkurenti s ní chtě nechtě musejí počítat. Určitě si vzpomenete na video z frankfurtského autosalonu, kde je zachycen Martin Winterkorn coby šéf VW, kterak si prohlíží zrovna představovanou novou generaci Hyundie i30. Tváří se u toho asi tak, jako když Václav Klaus krade tužku. Evidentně se mu některé detaily líbí, a kdyby mohl, strčí si i30 do kapsy a odnese. Jenže to nejde, tak si alespoň odnesl velmi zajímavé poznatky.

Zajímavosti | Video | Volkswagen | Autosalony | Hyundai

Nejlepší reklama pro Hyundai: rozladěný šéf Volkswagenu (video)

Nová generace Hyundaie i30 se hodně zlepšila a pro Golf tak vznikla velice nepříjemná konkurence. Pokud Volkswagen chtěl v tomto boji obstát, musel si dát při přípravě sedmého vydání svého hatchbacku sakra záležet. Jak už asi víte, tak se také stalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vypadá sice jako lepší facelift, ale je od základu nový. Design modelu Golf je pro VW něco jako tvary 911 pro Porsche. Tohle se zkrátka nemění.

Golf a odvozené koncernové modely jsou (řečeno zcela upřímně) velmi vděčným tématem, takže se nemůžeme divit tomu, že už o něm byly napsány statisíce, ne-li rovnou miliony, znaků. Nakonec také na Autorevue.cz proběhlo první představení, první jízdní dojmy, podívali jsme se na jedna-čtyřku TSI, Golf už stihl vyhrát anketu hledající nejlepší auto pro rok 2103 v ČR a tak dále. Stále nám ale chyběl test nejdůležitější verze – té základní, kterou jsem si pro sebe nazval „verze z plakátu“.

Volkswagen | První svezení | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 1,4 TSI – kouzlo se nevytrácí. Nikdy nebylo

S cenou od…

Nabídka pro Volkswagen Golf startuje u motorizace 1.2 TSI naladěné na 86 koní, respektive 63 kW. Určitě nemusím zmiňovat, že tahle varianta má jednoduchou zadní nápravu, na rozdíl od svých více než devadesáti kilowattových sourozenců, což je další hojně propírané téma. Všechny ty výkonnější nebo velice úsporné naftové varianty jsou lákavé, ale vsadím se, že nakonec stejně zůstává nejpřitažlivější pro většinu zákazníků cena prezentovaná v reklamách. Peníze jsou až na prvním místě, že ano. Jak tedy jezdí nejdostupnější Golf, který má ambice na to, stát se lidovým?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen razí přístup „v jednoduchosti je krása“. Zadní svítilny vypadají velmi dobře.

Musím říci, že lednové setkání s tímto modelem bylo mým prvním a zcela upřímně jsem se na něj těšil. Golf sedmé generace předcházely hodně pozitivní zvěsti, takže jsem byl zvědav, zda se naplní i v kombinaci se základním přeplňovaným čtyřválcem. Nebudu vás napínat. Velmi příjemně mě nejdostupnější provedení překvapilo.

Technika | Volkswagen | Volkswagen Golf

Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Než se pustíme do podrobného hodnocení, musím zdůraznit ještě jednu věc. Základní Volkswagen Golf je pro mě skutečné lidové auto. Předpokládám, že si jej pořídí zájemci o vůz na denní dojíždění kamsi a že nějaké dovádění na okreskách v tomto případě najdeme až někde na pátém místě v pomyslném žebříčku priorit. Podle toho je dobré se na auto také dívat a hodnotit. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, S cenou od…
  2. Malý turbo-motor, Jednoduchá náprava, vadí?
  3. Řazení na jedničku, Eco Tip a další, Důrazná odpověď pana Winterkorna, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků