Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Psal se rok 2011. Automobilka Hyundai představuje ve Frankfurtu novou generaci modelu i30, na kterou se přišel osobně podívat i šéf koncernu VW Martin Winterkorn a moc vesele se u toho netvářil. Možná už tehdy začal plánovat velkou odvetu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, S cenou od…
  2. Malý turbo-motor, Jednoduchá náprava, vadí?
  3. Řazení na jedničku, Eco Tip a další, Důrazná odpověď pana Winterkorna, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Automobilka Hyundai se bezesporu stala velkým evropským hráčem a ostatní konkurenti s ní chtě nechtě musejí počítat. Určitě si vzpomenete na video z frankfurtského autosalonu, kde je zachycen Martin Winterkorn coby šéf VW, kterak si prohlíží zrovna představovanou novou generaci Hyundie i30. Tváří se u toho asi tak, jako když Václav Klaus krade tužku. Evidentně se mu některé detaily líbí, a kdyby mohl, strčí si i30 do kapsy a odnese. Jenže to nejde, tak si alespoň odnesl velmi zajímavé poznatky.

Nejlepší reklama pro Hyundai: rozladěný šéf Volkswagenu (video)

Nejlepší reklama pro Hyundai: rozladěný šéf Volkswagenu (video)

Nová generace Hyundaie i30 se hodně zlepšila a pro Golf tak vznikla velice nepříjemná konkurence. Pokud Volkswagen chtěl v tomto boji obstát, musel si dát při přípravě sedmého vydání svého hatchbacku sakra záležet. Jak už asi víte, tak se také stalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vypadá sice jako lepší facelift, ale je od základu nový. Design modelu Golf je pro VW něco jako tvary 911 pro Porsche. Tohle se zkrátka nemění.

Golf a odvozené koncernové modely jsou (řečeno zcela upřímně) velmi vděčným tématem, takže se nemůžeme divit tomu, že už o něm byly napsány statisíce, ne-li rovnou miliony, znaků. Nakonec také na Autorevue.cz proběhlo první představení, první jízdní dojmy, podívali jsme se na jedna-čtyřku TSI, Golf už stihl vyhrát anketu hledající nejlepší auto pro rok 2103 v ČR a tak dále. Stále nám ale chyběl test nejdůležitější verze – té základní, kterou jsem si pro sebe nazval „verze z plakátu“.

Volkswagen Golf 1,4 TSI – kouzlo se nevytrácí. Nikdy nebylo

Volkswagen Golf 1,4 TSI – kouzlo se nevytrácí. Nikdy nebylo

S cenou od…

Nabídka pro Volkswagen Golf startuje u motorizace 1.2 TSI naladěné na 86 koní, respektive 63 kW. Určitě nemusím zmiňovat, že tahle varianta má jednoduchou zadní nápravu, na rozdíl od svých více než devadesáti kilowattových sourozenců, což je další hojně propírané téma. Všechny ty výkonnější nebo velice úsporné naftové varianty jsou lákavé, ale vsadím se, že nakonec stejně zůstává nejpřitažlivější pro většinu zákazníků cena prezentovaná v reklamách. Peníze jsou až na prvním místě, že ano. Jak tedy jezdí nejdostupnější Golf, který má ambice na to, stát se lidovým?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen razí přístup „v jednoduchosti je krása“. Zadní svítilny vypadají velmi dobře.

Musím říci, že lednové setkání s tímto modelem bylo mým prvním a zcela upřímně jsem se na něj těšil. Golf sedmé generace předcházely hodně pozitivní zvěsti, takže jsem byl zvědav, zda se naplní i v kombinaci se základním přeplňovaným čtyřválcem. Nebudu vás napínat. Velmi příjemně mě nejdostupnější provedení překvapilo.

Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Než se pustíme do podrobného hodnocení, musím zdůraznit ještě jednu věc. Základní Volkswagen Golf je pro mě skutečné lidové auto. Předpokládám, že si jej pořídí zájemci o vůz na denní dojíždění kamsi a že nějaké dovádění na okreskách v tomto případě najdeme až někde na pátém místě v pomyslném žebříčku priorit. Podle toho je dobré se na auto také dívat a hodnotit. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, S cenou od…
  2. Malý turbo-motor, Jednoduchá náprava, vadí?
  3. Řazení na jedničku, Eco Tip a další, Důrazná odpověď pana Winterkorna, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 61 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků