Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Počet elektromobilů prodávaných na českém trhu neustále roste. Tempo je to sice pomalé, ale elektrických vozů přibývá. Nedávno se přihlásil do boje o ekologicky smýšlející zákazníky také koncern Volkswagen. Vyzkoušeli jsme jeho elektrickou prvotinu, model e-up!.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kostce
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Tiše a svižně, Má své limity
  4. Dojezd bez problémů
  5. Cena zatím zbytečná, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Spousta lidí vidí v elektromobilech budoucnost. Automobilky své elektrické modely vylepšují, tolik diskutovaný dojezd se prodlužuje, auta jsou celkově lepší. Test Volkswagenu e-up! to jasně dokázal. Auto jako takové je někde úplně jinde než elektrická vozítka typu Peugeot iOn.

Dokonce bychom řekli, že jde o vyspělejší model než současné vydání Nissanu Leaf. Jestli vás ale zajímá, zda se vyplatí sáhnout po čistě elektrickém automobilu, pak můžeme jasně říci, že se to nevyplatí. Tedy pokud pustíme do hry pouze matematiku.

Elektrický VW e-up! stojí šest set tisíc, odtah máte v ceně

Elektrický VW e-up! stojí šest set tisíc, odtah máte v ceně

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnějším litrovým motorem a automatem totiž činí ve výbavě High pořádných 315 000 Kč. Když uvěříme automobilce a budeme počítat s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km, pak se nám peníze investované do elektromobilu vrátí po ujetí  přibližně 184 000 km. Ovšem za čistě teoretického předpokladu, že elektromobil bude jezdit zdarma. Asi není nutné připomínat, že 184 000 km se ve městě, kam up! patří, najíždí dost komplikovaně.

Smysl vůz začne mít až v momentě, kdy budete chtít věci typu jednoduchého řízení, komfortní městské jízdy nebo image průkopníka. Volkswagen up! v praxi funguje velice dobře, dojezd má více než dostatečný a jízda může být i zábavná. Stále ale platí, že největší překážkou je cena.

Radosti
Komfort jízd ve městě
Dynamika do 60 km/h
V podstatě klasické auto
Solidní dojezd
Možnost nastavit sílu rekuperace
Starosti
Cena
Stále nutnost plánovat delší trasy
Problémy s přenosem točivého momentu na silnici
Houpání na podélných nerovnostech
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kostce
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Tiše a svižně, Má své limity
  4. Dojezd bez problémů
  5. Cena zatím zbytečná, Technické údaje
  6. Fotogalerie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků