Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Počet elektromobilů prodávaných na českém trhu neustále roste. Tempo je to sice pomalé, ale elektrických vozů přibývá. Nedávno se přihlásil do boje o ekologicky smýšlející zákazníky také koncern Volkswagen. Vyzkoušeli jsme jeho elektrickou prvotinu, model e-up!.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kostce
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Tiše a svižně, Má své limity
  4. Dojezd bez problémů
  5. Cena zatím zbytečná, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Spousta lidí vidí v elektromobilech budoucnost. Automobilky své elektrické modely vylepšují, tolik diskutovaný dojezd se prodlužuje, auta jsou celkově lepší. Test Volkswagenu e-up! to jasně dokázal. Auto jako takové je někde úplně jinde než elektrická vozítka typu Peugeot iOn.

Dokonce bychom řekli, že jde o vyspělejší model než současné vydání Nissanu Leaf. Jestli vás ale zajímá, zda se vyplatí sáhnout po čistě elektrickém automobilu, pak můžeme jasně říci, že se to nevyplatí. Tedy pokud pustíme do hry pouze matematiku.

Elektrický VW e-up! stojí šest set tisíc, odtah máte v ceně

Elektrický VW e-up! stojí šest set tisíc, odtah máte v ceně

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnějším litrovým motorem a automatem totiž činí ve výbavě High pořádných 315 000 Kč. Když uvěříme automobilce a budeme počítat s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km, pak se nám peníze investované do elektromobilu vrátí po ujetí  přibližně 184 000 km. Ovšem za čistě teoretického předpokladu, že elektromobil bude jezdit zdarma. Asi není nutné připomínat, že 184 000 km se ve městě, kam up! patří, najíždí dost komplikovaně.

Smysl vůz začne mít až v momentě, kdy budete chtít věci typu jednoduchého řízení, komfortní městské jízdy nebo image průkopníka. Volkswagen up! v praxi funguje velice dobře, dojezd má více než dostatečný a jízda může být i zábavná. Stále ale platí, že největší překážkou je cena.

Radosti
Komfort jízd ve městě
Dynamika do 60 km/h
V podstatě klasické auto
Solidní dojezd
Možnost nastavit sílu rekuperace
Starosti
Cena
Stále nutnost plánovat delší trasy
Problémy s přenosem točivého momentu na silnici
Houpání na podélných nerovnostech
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kostce
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Tiše a svižně, Má své limity
  4. Dojezd bez problémů
  5. Cena zatím zbytečná, Technické údaje
  6. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků