Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Počet elektromobilů prodávaných na českém trhu neustále roste. Tempo je to sice pomalé, ale elektrických vozů přibývá. Nedávno se přihlásil do boje o ekologicky smýšlející zákazníky také koncern Volkswagen. Vyzkoušeli jsme jeho elektrickou prvotinu, model e-up!.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kostce
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Tiše a svižně, Má své limity
  4. Dojezd bez problémů
  5. Cena zatím zbytečná, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Spousta lidí vidí v elektromobilech budoucnost. Automobilky své elektrické modely vylepšují, tolik diskutovaný dojezd se prodlužuje, auta jsou celkově lepší. Test Volkswagenu e-up! to jasně dokázal. Auto jako takové je někde úplně jinde než elektrická vozítka typu Peugeot iOn.

Dokonce bychom řekli, že jde o vyspělejší model než současné vydání Nissanu Leaf. Jestli vás ale zajímá, zda se vyplatí sáhnout po čistě elektrickém automobilu, pak můžeme jasně říci, že se to nevyplatí. Tedy pokud pustíme do hry pouze matematiku.

Elektrický VW e-up! stojí šest set tisíc, odtah máte v ceně

Elektrický VW e-up! stojí šest set tisíc, odtah máte v ceně

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnějším litrovým motorem a automatem totiž činí ve výbavě High pořádných 315 000 Kč. Když uvěříme automobilce a budeme počítat s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km, pak se nám peníze investované do elektromobilu vrátí po ujetí  přibližně 184 000 km. Ovšem za čistě teoretického předpokladu, že elektromobil bude jezdit zdarma. Asi není nutné připomínat, že 184 000 km se ve městě, kam up! patří, najíždí dost komplikovaně.

Smysl vůz začne mít až v momentě, kdy budete chtít věci typu jednoduchého řízení, komfortní městské jízdy nebo image průkopníka. Volkswagen up! v praxi funguje velice dobře, dojezd má více než dostatečný a jízda může být i zábavná. Stále ale platí, že největší překážkou je cena.

Radosti
Komfort jízd ve městě
Dynamika do 60 km/h
V podstatě klasické auto
Solidní dojezd
Možnost nastavit sílu rekuperace
Starosti
Cena
Stále nutnost plánovat delší trasy
Problémy s přenosem točivého momentu na silnici
Houpání na podélných nerovnostech
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie90 fotografií
_DSC1336.JPG _DSC1337.JPG _DSC1341.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kostce
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Tiše a svižně, Má své limity
  4. Dojezd bez problémů
  5. Cena zatím zbytečná, Technické údaje
  6. Fotogalerie

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků