Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion: Povedené (skoro) SUV

Těsně před příchodem nové verze Volkswagenu Caddy jsme vyzkoušeli tu dosluhující. Proč? V jednom týdnu jsme totiž potřebovali auto na dlouhé cesty, které ale zároveň dokáže zastat roli menšího stěhováka. A stylová Caddy se jevila jako vůz, který by takový úkol mohlo hravě zvládnout.
Seznam kapitol
  1. Úvod, S „caddynou“ na dálnici?
  2. S „caddynou“ ve městě?, Pokud potřebujete opravdu hodně místa
  3. Vypadá dobře, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Někdy se to prostě sejde. O víkendu musíte nutně odstěhovat kuchyňskou linku, protože to jiný víkend zkrátka nejde, ale v týdnu je potřeba různě jezdit po městě, vyřizovat takové ty obvyklé věci a ještě navíc zajet z Prahy do Brna a zpět. Otázka je jasná, jaké auto byste si pro takové používání vybrali?

Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvělý, nikoliv však bezchybný  

Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvělý, nikoliv však bezchybný  

Ne, nejde o nějaký předem připravený test ale o zcela reálnou situaci. Není to tak dávno, co jeden z brněnských dealerů slavil výročí na tamním okruhu, kam jsem se potřeboval jet podívat, ale současně jsem ve stejném týdnu potřeboval stěhovat. Když jsem hledal auto, které by takové věci dokázalo spojit dohromady, objevila se nabídka na Volkswagen Caddy. A to se zdálo jako velmi dobrý nápad.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Cross Caddy je velmi zajímavá alternativa ke klasickým SUV. Kromě praktických dovedností také vypadá hodně dobře. 

Konkrétně jde o Cross Caddy s dvoulitrovým dieselem (81 kW/110 k) pod kapotou, šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Stejné auto se nám dostalo do redakce už před dvěma roky, nicméně tehdy šlo jen o takový stručný test. Nebyl prostor na tolik kilometrů po dálnici a ani jsme pořádně nevyzkoušeli, co se do auta vejde. Takže tento druhý test můžete brát třeba jako trochu praktičtější opakování. A můžete to brát i jako rozlučku, protože současná verze končí.

Volkswagen Caddy prošel modernizací a downsizingem

Volkswagen Caddy prošel modernizací a downsizingem

S „caddynou“ na dálnici?

Na fotkách se to možná nezdá, ale ona taková Cross Caddy není úplně malé auto. Na délku měří 4,4 m, široká je zhruba 1,8 m a především výška nemá zas tak daleko k dvoumetrové hranici. K tomu si přidejme jednoduchou zadní nápravu odpruženou listovými pery a máme vůz, o kterém bychom rovnou řekli, že se na dlouhé cestování moc nehodí. No vidíte a my si dáme cestu Praha-Brno a zpět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyšší podvozek, lité sedmnáctky, oplastování kolem karoserie a sem tam nějaký ten stříbrný plast. Cross Caddy je jednoduše pěkné auto. 

Už je to poměrně dlouho od doby, kdy jsem za voantem tohoto vozu seděl naposledy, takže jsem zapomněl, jak civilně se umí Caddy chovat. Jistě, čistě silniční dovednosti  nečekejte, ale nekoná se ani žádná tragédie. Možná byste se divili, jak tichý umí být interiér při dálničních 130 km/h a ani podvozek vám nezpůsobí přílišné vrásky na čele a boule na zádech. Jinak řečeno, Cross Caddy zvládá dlouhé cestování velmi dobře.

Test Volkswagen Amarok DC BiTDI Highline: efektní SUV s korbou

Test Volkswagen Amarok DC BiTDI Highline: efektní SUV s korbou

Tím, co vás bude v interiéru nejvíce rušit, je aerodynamika. Motor je totiž výborně odhlučněný, stejně jako podvozek, ale vysoká karoserie a především obrovská zpětná zrcátka udělají své. Dobrou zprávou pro rychlé jezdce je fakt, že i s Cross Caddy lze jet bez problémů třeba tachometrových 150 km/h. Jen tak na okraj, v nabídce je i silnější dvoulitrový diesel (103 kW/140 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na šestku točí dieselový motor při 130 km/h přesně 2500 ot./min. Co se spotřeby týká, opět nečekejte velká zklamání. I při svižné jízdě po dálnici se Volkswagen Caddy 2.0 TDI vejde do sedmi litrů. Do Brna a zpět jsem jel s tempomatem nastaveným na 140 km/h a skončil jsem na 6,9 l/100 km.

Definitivně pryč jsou doby, kdy jste si s nákupem osobní verze užitkového auta kupovali také velmi kompromisní jízdu ovlivněnou především špatným komfortem a hlučným interiérem. I dosluhující Caddy umí být velice příjemným společníkem na dlouhých cestách.

Radosti
Praktický a variabilní interiér
Relativně pohodlný podvozek
Nízká spotřeba
Na dodávku velmi atraktivní design
Starosti
17" kola ubírají na komfortu
Podélný prostor ve druhé řadě
Kratší zadní sedák
Aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, S „caddynou“ na dálnici?
  2. S „caddynou“ ve městě?, Pokud potřebujete opravdu hodně místa
  3. Vypadá dobře, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků