Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion – jen zelená to může být

Nebaví vás věčně propíraná kategorie SUV? Nebo jednoduše chcete nějaké sportovně-užitkové auto, ale máte větší nároky na vnitřní prostor? Volkswagen má řešení.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jen zelená to může být, Velmi praktický interiér
  2. Původ neoklameš, Do terénu?
  3. Resumé, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Do nabídky užitkové sekce automobilky Volkswagen přišly před časem dvě novinky. Určitě si vzpomenete na červnové první jízdní dojmy, kdy jsme vám představovali Amarok v provedení Canyon a Caddy ve verzi Cross. Právě druhý jmenovaný se na klasický týdenní test zastavil v naší redakci, takže můžeme k prvním dojmům doplnit také praktické zkušenosti z českého provozu.

Volkswagen Amarok Canyon a Cross Caddy: první jízdní dojmy

Volkswagen Amarok Canyon a Cross Caddy: první jízdní dojmy

Verze Cross není v podstatě nic extra výjimečného. Když se nad celou věcí zamyslíme, jde jen o novou výbavu. Stejně jako tomu bylo dříve u Cross Golfu nebo Cross Touranu, chce také vylepšené Caddy zaujmout především svým vzhledem, ne funkčními vlastnostmi. Mimochodem v historii německého koncernu to je vůbec poprvé, co se varianta Cross představila v souvislosti s užitkovým automobilem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
I dodávka může být velmi atraktivní. Stačí přidat pěkná kola, pár plastů a hlavně výraznou barvu.

Jakkoliv to může vypadat třeba jako povrchní záležitost nebo jen taková zoufalá snaha, kterak upozornit na fakt, že Volkswagen kromě nového Golfu vyrábí i užitkové automobily, zas tak špatný nápad to není. Během testu jsem si za volantem téhle pěkně zelené „caddyny“ říkal, že bych ji klidně vyměnil za nějaké obehrané SUV. Nakonec cena je zhruba podobná a v našem testovaném provedení vám Cross Caddy zaručí podstatně větší pozornost než nějaká RAV4, Honda CRV nebo Subaru Forester. Jen se musíte připravit na jisté kompromisy v oblasti jízdních vlastností.

Volkswagen v Polsku představil šestiválcový pick-up Caddy

Volkswagen v Polsku představil šestiválcový pick-up Caddy

Jen zelená to může být

Ale než se posadíme za volant, musíme si auto trochu okouknout. Jak jsem psal v prvních jízdních dojmech, provedení Cross pro model Caddy nic zásadního nepřináší. Dostanete litá kola, stříbrné střešní ližiny, upravené nárazníky a samozřejmě plasty kolem blatníků. Je to málo? Ne, není to málo. Na stejném receptu si založilo svůj úspěch už kdejaké kombi. A musím uznat, že třeba zmíněné plasty, jakkoliv o jejich opravdové funkci trochu pochybuji, tomuto užitkovému automobilu velice sluší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Součástí verze Cross jsou také litá kola a stříbrné střešní ližiny. Do funkčních vlastností tato novinka nezasahuje.

Co ale jednoznačně dělá největší parádu, to je lak karoserie. Jmenuje se Vipern Green a může být váš za cca sedmnáct tisíc. Jen tak na okraj je to ta nejdražší barva, která se k Cross Caddy nabízí. Ale jestliže chcete zaujmout, pak si ji určitě kupte. Takhle zelené Caddy doslova svítí na kilometry daleko. V kombinaci s efektními diodami denního svícení byste zde určitě netipovali užitkový původ. Cross Caddy nakonec co do designu hravě dokáže strčit do kapsy kdejaké SUV a to se musí ocenit.

Velmi praktický interiér

Zelenou si můžete pořídit také do interiéru. Ale nemyslete si, že barva interiéru závisí na vnějším laku karoserie. Není tomu tak. Na zvolené barvě karoserie závisí pouze to, zda v konfigurátoru dostanete na výběr dvě možnosti provedení interiéru, nebo jednu. Výraznější alternativou je ta, kterou prezentovalo testované auto. Komu se to zdá až moc výrazné, ten může sáhnout po klasice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zelená mohou být částečně také sedadla. Je to ale pouze jedna ze dvou možností, jejich barva nezávisí na barvě karoserie.

Jinak v interiéru přítomnost výbavy Cross nemáte šanci poznat, takže se raději než o zelených sedačkách pojďme bavit o tom, co dělá tohle auto tak zajímavé, a tím není nic jiného než vnitřní prostor. Caddy zvládne odvézt spoustu věcí, ostatně jde o vůz, kde se už objem zavazadlového prostoru nepočítá na litry ale na krychlové metry. Těch dává k dispozici v základu 0,9. Pořídit lze dokonce zvětšené Caddy Maxi, jenže k tomu se verze Cross nenabízí.

Přední sedačky a vůbec pracoviště řidiče je směsí starých a dobře známých koncernových komponentů. Kdo někdy řídil něco koncernového z poslední doby, ten nebude mít problém zabydlet se během jedné minuty. Zadní lavice je rozdělena na dvě části. Můžete je sklápět, nebo je také lze poměrně jednoduše zcela vyhodit. Poté dostáváte v našem případě pěkný stylově zelený stěhovák a objem 3,2 m3. Právě tahle vlastnost bude v očích mnoha lidí tím největším lákadlem. Obří prostor a možnost odvézt cokoliv dělá z Cross Caddy ideální dopravní prostředek pro aktivně žijící zákazníky, kteří potřebují každou chvíli vozit v autě kola nebo třeba windsurfingový plovák. Zároveň tyto schopnosti mohou Cross Caddy ostatní SUV jenom a pouze závidět.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jen zelená to může být, Velmi praktický interiér
  2. Původ neoklameš, Do terénu?
  3. Resumé, Technické údaje
  4. Fotogalerie

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 152 049 km
Cena: 203 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 110 434 km
Cena: 300 000 Kč
Honda Accord 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 168 861 km
Cena: 150 000 Kč
VW Caddy 2
Rok výroby: 2011
Stav: 328 969 km
Cena: 200 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků