Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak

Ernie  |  04. 04. 2013 08:49

A proč nejdou fotky ve fotogalerii ve stejném pořadí jako miniatury ?!

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  04. 04. 2013 08:55

''otáčky kolem 1 500 ot./min...''
Tym avizovanym ''opotrebenim'' motora vzhladom na uvedene otacky sa mysli presne co prosim?

Inak test je gut

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, automatická převodovka obecně jaksi chrání motor. Pokud to tam řidič vysloveně "nedrtí" manuálně, nedovolí, aby se motor přetáčel, nebo podtáčel a volí optimální otáčky s ohledem na aktuální provozní podmínky.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  04. 04. 2013 12:58

Dobry den...vdaka za odpoved.
Samozrejme to, ze automaticka prevodovka /do istej miery/ moze pomoct ochranit motor pred niekym, kto tam pri 80kmh bude namiesto trojky nasilu vrazat jednotku je samozrejme, lenze to uz je asi skor zrele na navrat do autoskoly, pripadne to radsej lepsie nechat na MHD. Nemam na mysli tento pripad.

Ja som mal skor na mysli preco prave tych 1.500 otacok ma chranit motor, zo skusenosti mozem povedat ze mnohe 'automaty' dnes (za predpokladu ze za volantom nesedi uplny mantinel) su v tomto skor minusom, nakolko bud radia prilis casto (prilis caste zmeny otacok motoru 2x dobre nerobia), alebo motor naopak neznesitelne podtacaju v zaujme nejakych pochybnych uspor (co je uz vazna vec). Samozrejme nebavim sa tu o stvorlitrovom osemvalci, tomu v pohode staci dvojka na rozbeh a hocico ine na vsetko ostatne

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  04. 04. 2013 15:19

Antiautomat: a co je tak negativního na častých změnách otáček ?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 04. 2013 07:49

Pokial viem, zotrvacnost sme preberali na druhom stupni zakladnej skoly...alebo?
Fajn, a teraz si ten motor nakreslime a bude hadam jasno.

Odpovědět  |   | 
kubajz  |  05. 04. 2013 09:29

tak proč už netrůníš mezi špičkama vývojového oddělení? jsem si jist,že by jsi vznesl světlo do logiky řazení AT

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 04. 2013 12:43

ano, o tom som presvedeceny.

Odpovědět  |   | 

Ale vždyť Antiautomat vymyslel převodovku CVT, díky které mohou být otáčky pořád na jedné úrovni .

| | Když už nesouhlasíte, nebuďte ovce a napište proč.

Odpovědět  |   | 
matej  |  05. 04. 2013 00:15

ja teda nejsem profik, ale kdyz vidim, jak to tam furt ten automat rube hlava nehlava na 1200 a motor vydava takove divne zvuky, nedejboze kdyz chce clovek zrychlit a automat usoudi, ze to jeste nejak pobere... to je pak rachot. takze za me fakt ne.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  05. 04. 2013 04:52

Dnešní doba je holt taková. Motory snáší velmi dobře dříve nemyslitelné nízké otáčky a automat to má v softwaru zakódované (a manuál s doporučením přeřazení na displeji taky.. Takže se prostě stávám že se jezdí při 1200 otáčkách. Motoru to nevadí, převodovce to nevadí, jediné čemu to vadí, je tučná hmota mezi sedadlem a volantem. A ta má možnost přesunout páku voliče z D na S a má po duševním problému.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 04. 2013 15:14

Mám podobné zkušenosti. DSG nepřipustí provoz na nízkých otáčkách a vždy při poklesu kolem 1200 ot/min přeřadí na nižší kvalt. S manuálem zcela v pohodě můžeš jet ve stejné situaci stále např. za šest s otáčkami až pod 1000 ot/min. Při rovnoměrné jízdě není důvod přeřadit. Automat tě na takové otáčky vůbec nepustí. Automat rozpozná volnou jízdu na rovině, pohyb do kopce i z kopce a podle toho upravuje režim řazení (motorem z kopce brzdí). Dělá to velmi inteligentně a klidně to můžeš nechat na něm. Netvrdím, že v určitých hraničních situacích bych neřadil lépe, ale proč se s tím unavovat.
Co se týká akcelerace, pokud má automat kolem 1200ot/min a šlápneš na plyn okamžitě podřadí o jeden i dva stupně a s otáčkami 1800-2000 akceleruje.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  05. 04. 2013 08:12

Takto se skutečně chová TDI s DSG, ale vyzkoušej nové Mazdy, ničeho podobného se nedočkáš.

Odpovědět  |   | 
bob  |  04. 04. 2013 11:08

..můj šálek čaje to teda není. Šel bych spíš do standardního pašíka v sedanu. Auto za milion a čalounění v kufru podle fotek vypadá jak v ochcávce, ani rovná podlaha v kufru není, jenom nepraktická nízká vana z který musíte všechno lovit. Sedačky se taky nedají sklopit ve výhodnějším poměru, tzn. 40/20/40. Zvláštní je, že i přes všechny oslavné články o výborné ergonomii ve vozech vw, se inženýři z Wolfsburgu ještě nenaučili dělat palubní desky natočené k řidiči a stále používají obrazovky navigace a multimédií až příliš nízko (u audi ze stejného koncernu to ovšem jde..). Auto by mělo být v první řadě hlavně praktický, bezpečný a jednoduchý na obsluhu, pak teprve designový.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  05. 04. 2013 04:55

A proč by měla být palubka natočena k řidiči? K tomu není ani jeden rozumný důvod, Nakonec i soudruzi z Mnichova už tento nesmysl taky opustili.

Odpovědět  |   | 
bob  |  05. 04. 2013 10:34

..u 5bmw je střední část přístrojovky pořád mírně natočená k ridiči, stejně jako třeba u a6, v60, atd., potvrdit to mohou "testeři" z autorevue :)

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  08. 04. 2013 21:42

u X, a všech F01....F10 natočená není

Odpovědět  |   | 
Karel  |  05. 04. 2013 00:45

Interiér 7 let stejný a starý.....Po abslovování dvou nových Passatů 2.0 TDI a nekonečné řady oprav (palivové čerpadlo, vstřiky, řídící jednotka, olejový chladič, elek.ruční brzda, xenony, přední náprava) jsem je oba ve cca 115 000 km prodal. A VW nechci nikdy víc vidět. Teď jezdím se SUZUKI KIZASHI a je to o třídu výš. Plná výbava v ceně, spotřeba sice o 1 litr vyšší, ale poloviční náklady na servis a pojistku. Tak to jen tak trochu zkušeností s německou kvalitou... která už dávno není co bývala.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  05. 04. 2013 04:56

A teď tu o Sněhurce prosím.

Odpovědět  |   | 
pi3,14  |  05. 04. 2013 07:32

Co ti prosim, na tomhle komentari prijde jako pohadka? Plne s nim souhlasim, nebo snad nedokazes priznat ze Ceska nafta v kombinaci se spotrebni technikou neudela divy? Stejne tak jako fakt, ze pojistka na Passata v dieselu je drazsi nez na auto o tridu vyse? Nebo to, ze Passat "vskutecnosty" neni super a pohodlne auto?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  05. 04. 2013 16:27

najdi si na www.VW-club.cz diskuzní příspěvky ke kvalitě VW Passat a zejména motorů, pak si najdi na TUV žebříček kvality - Passat někde cca 68-70, zbytek vygoogluješ. Hodina servis práce AUTO Jarov - 1140,- Kč, TERS - servis Suzuki -670,- Kč vč. DPH, Pojistka nový Passat (havar+povinné) 24 000,-/rok, nové Kizashi 14 500,- ČP a.s - leden 2013. Suzuki se prý nekrade... Suzuki plná výbava v ceně včetně kožených sedaček a střešního okna - viz www.suzuki.cz, za 700 000,- vč DPH, nakonfiguruj si takhle Passata a jsi na 1 000 000,-. Takže nežvaň o pohádkách. Faktury za opravy Passatů ti můžu poslat.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 04. 2013 15:23

Přístrojovka v passatu je naprosto designově geniální dílo slovenského designéra a klidně by tam mohla vydržet i dalších deset let. Touto přístrojovkou se začíná nový design přístrojových desek, který se postupně rozšířil do mnoha aut. Namátkou je použit v nové řadě audi a6, v oplu insignia a mnohých dalších včetně veyronu. Dokonce pronikl po deseti letech i na japonské ostrovy a je pajcnut v nové mazdě 6. Což odpovídá standardnímu desetiletému technickému zpoždění u japonských výrobců - zhruba pět let jim trvá než pochopí o co jde a pak asi pět let než to zavedou do výroby - japonská klasika.

Odpovědět  |   | 
Aeon  |  09. 04. 2013 17:34

no, ja len dufam, ze ten kon, co si sa s nim zrazil, dopadol lepsie ako ty a neskoncil v kottbulare

Odpovědět  |   | 
Milan  |  11. 11. 2014 19:59

Nesrovnávej vybavené cc s nákupní taškou prosím

Odpovědět  |   | 
KptBobr  |  05. 04. 2013 12:13

No hlavne bych videl jako zasadni problem (ne-li zhovadilost) strkat do takoveho auta vubec nejaky turboasfalt, aby to tady pan redaktor Duchon potom mohl shodit, jak tomu na dalnici dojde dech... Proc to vubec testoval, a nevzal nejakou 2.0TSI, nebo tu 3.6ku ?

Take nerozumim oslavnym vyrokum na tema MaxiDOT (co vsechno se v nem da nastavit), kdyz toto maji i ty "ochcavky" jiz takrka 8 let ve verzi 2 ?

A ten interier v "hliniku" ? Šalené, kouknete se jakoukoliv O2FL v LK vybave s klavirnim lakem, nesrovnatelne, a to je to v jednom koncernu...

Odpovědět  |   | 
st  |  10. 04. 2013 11:19

Nevím co je na tomto voze ekologického. Spotřeba to rozhodně nebude. Vždyť staré dobré rotační TDI umí bez problémů jezdit za 5 litrů nafty. Na druhé straně je to opravdu moc hezké a povedené auto.

Odpovědět  |   | 
aaa  |  22. 08. 2014 22:59

Na diesela má docela vysoké otáčky
Při 90km/h na 6.st točí 1.600ot. ?
To mě točí automat na 4.st a to mám benzín
Pak mě zaskočil holí plech bez tapece v kufru
A ten kus trojúhelníkového skla na zadních dveří?

Abych nebyl negativista, tak má pěkná světla

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 94 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytávku, která se o všechno sama postará

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytá…

V posledních Fordech najdete novou verzi systému, který automaticky detekuje zamlžení čelního okna.

21.  1.  2021 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaFordŽivot řidičeTechnika
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zakázku za stamiliony chtěl také Hyundai

Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zaká…

Hatchback od škodovky rozšíří vozový park české policie. Do služby zákona však nenastupuje úplně poprvé.

29.  12.  2020 | | 207 N/A
Daniel Fuglevič
PokutyPolicieŠkoda Scala