Kapitoly článku:
Na první pohled
Zvenčí současné provedení modelu Volkswagen CC zapadá do aktuálního stylistického jazyka značky, ovšem oproti levnějšímu Passatu působí citelně dynamičtějším dojmem. Nejde jen o nízkou střechu v rozmáchlém oblouku sestupující k zvýrazněné odtrhové hraně na víku zavazadlového prostoru, ale také o jednoduché tvarování chromované masky chladiče přecházející do protažených předních svítilen.
Základní křivky karoserie se v rámci faceliftu změnily jen nepatrně
Čelní i zadní okna jsou výrazně skloněna a spodní hrana bočního zasklení stoupá pro dosažení dojmu dynamického vzezření směrem vzad výrazně vzhůru. To poměrně citelně omezuje výhled z vozu, a to zvláště cestujícím vzadu. Přední bi-xenonové světlomety se natáčí do zatáčky a upravují rozvrstvení světelného toku podle aktuálních jízdních podmínek. V jejich tělesech jsou také pásy LED pro denní svícení a samostatné zdroje pro nasvětlování zatáček, ve všech provozních režimech hodnotíme přední svítilny těmi nejvyššími známkami.
Příplatkové adaptivní světlomety plní ty nejvyšší požadavky za všech okolností
Řidič má i díky rozměrným a vhodně tvarovaným zpětným zrcátkům výhled z vozu velmi dobrý, při manévrování v omezených prostorech poslouží senzory parkovacího asistentu v obou náraznících a couvací kamera. Protažená zadní část karoserie je však opravdu velmi dlouhá, což je třeba zohlednit při couvání.
Nastupujeme
Robustní a dlouhé dveře se otevírají v dostatečném úhlu, je však třeba pamatovat na jejich rozměry zvláště v omezených prostorech. Otevírají pohodlný přístup ke všem sedadlům, ta jsou však usazena dosti nízko nad vozovkou, vzadu je navíc třeba brát v potaz výrazně se snižující linii střechy vyžadující při nastupování předklonit se. Krátce po usednutí do vozu (není přitom důležité, na jaké sedadlo) si všimnete precizního zpracování kvalitních obkladových a čalounických materiálů.
Bezrámová dveřní okna jsou podobně efektní jako výklopná střecha
Volkswagen CC i díky tomu může směle mířit do segmentu vyšší střední třídy. Zkoušený vůz byl navíc opatřen rozměrným, částečně výklopným skleněným střešním panelem z akční nabídky Sky Bonus s manuálně zatahovanou clonou, jenž jinak veskrze tmavý interiér příjemným způsobem prosvětluje.
Místa je dostatek nejen na předních sedadlech, ale také vzadu
Přední sedadla nabízejí přiměřeně tuhé a dlouhé sedáky i opěráky poskytující znamenitou boční oporu i podporu těla na delších vzdálenostech. Sedadlo řidiče je stavitelné manuálně, pouze sklon opěráku a tuhost a svislá poloha bederní opěry se ovládají elektricky. Místa je zde dostatek ve všech směrech, také dvouose seřiditelný volant přispívá řidiči ke snadnému nastavení optimální polohy.
Dostatek místa i vzadu
Nenechte se mást typem karoserie a jejím profilem, Volkswagen CC nabízí nečekanou dávku prostoru také cestujícím na sedadlech vzadu. Krajní sedadla příplatkové trojmístné lavice jsou náznakově anatomicky tvarována a pasažéři na nich mají dostatek místa nejen pro kolena, ale také pro hlavy. Takřka neznatelný tunel neomezuje ani případně přítomného prostředního cestujícího, ovšem na dlouhých cestách se vzadu ve skutečném pohodlí usadí opravdu spíše jen dva pasažéři.
Zavazadlový prostor je objemný a skladný a přístupný je nepříliš rozměrným víkem, jehož závěsy zajíždějí do útrob bočního čalounění, takže nijak neomezují uložené předměty. Otevírá se samočinně skrze pérový mechanizmus buď stiskem příslušného tlačítka, nebo vychýlením znaku VW na zádi, zavírat je třeba švihem.
Sklopná zadní opěradla jsou k mání jen za příplatek
Nákladový práh je dosti vysoko a schránka na povinnou výbavu a další drobnosti se nachází jen za podběhem pravého zadního kola, pod horní hranou vstupního otvoru však najdeme praktické háčky pro zavěšování tašek a páčky dálkového odjišťování opěrkáků zadních sedadel. Ty jsou asymetricky děleny a sklápějí se na pevný sedák, výraznější hrana nevzniká, ovšem vzniklá plocha není zcela rovná. Je třeba pamatovat na masivní výztuhu za zadními opěradly, větší předměty zkrátka do VW CC nenaložíte.