Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak

Už to není Volkswagen Passat CC, ale Volkswagen CC. S faceliftem nabyl na sebevědomí, ale jak moc se liší od obyčejného Passatu, s nímž toho sdílí více, než by se na první pohled mohlo zdát?
Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak
Seznam kapitol
  1. Nový hráč, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Nastupujeme, Dostatek místa i vzadu
  3. Za volantem jako doma, Na silnici
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie (výběr)
  6. Fotogalerie (kompletní, 118x foto)

Na první pohled

Zvenčí současné provedení modelu Volkswagen CC zapadá do aktuálního stylistického jazyka značky, ovšem oproti levnějšímu Passatu působí citelně dynamičtějším dojmem. Nejde jen o nízkou střechu v rozmáchlém oblouku sestupující k zvýrazněné odtrhové hraně na víku zavazadlového prostoru, ale také o jednoduché tvarování chromované masky chladiče přecházející do protažených předních svítilen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní křivky karoserie se v rámci faceliftu změnily jen nepatrně

Čelní i zadní okna jsou výrazně skloněna a spodní hrana bočního zasklení stoupá pro dosažení dojmu dynamického vzezření směrem vzad výrazně vzhůru. To poměrně citelně omezuje výhled z vozu, a to zvláště cestujícím vzadu. Přední bi-xenonové světlomety se natáčí do zatáčky a upravují rozvrstvení světelného toku podle aktuálních jízdních podmínek. V jejich tělesech jsou také pásy LED pro denní svícení a samostatné zdroje pro nasvětlování zatáček, ve všech provozních režimech hodnotíme přední svítilny těmi nejvyššími známkami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Příplatkové adaptivní světlomety plní ty nejvyšší požadavky za všech okolností

Řidič má i díky rozměrným a vhodně tvarovaným zpětným zrcátkům výhled z vozu velmi dobrý, při manévrování v omezených prostorech poslouží senzory parkovacího asistentu v obou náraznících a couvací kamera. Protažená zadní část karoserie je však opravdu velmi dlouhá, což je třeba zohlednit při couvání.

Nastupujeme

Robustní a dlouhé dveře se otevírají v dostatečném úhlu, je však třeba pamatovat na jejich rozměry zvláště v omezených prostorech. Otevírají pohodlný přístup ke všem sedadlům, ta jsou však usazena dosti nízko nad vozovkou, vzadu je navíc třeba brát v potaz výrazně se snižující linii střechy vyžadující při nastupování předklonit se. Krátce po usednutí do vozu (není přitom důležité, na jaké sedadlo) si všimnete precizního zpracování kvalitních obkladových a čalounických materiálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bezrámová dveřní okna jsou podobně efektní jako výklopná střecha

Volkswagen CC i díky tomu může směle mířit do segmentu vyšší střední třídy. Zkoušený vůz byl navíc opatřen rozměrným, částečně výklopným skleněným střešním panelem z akční nabídky Sky Bonus s manuálně zatahovanou clonou, jenž jinak veskrze tmavý interiér příjemným způsobem prosvětluje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místa je dostatek nejen na předních sedadlech, ale také vzadu

Přední sedadla nabízejí přiměřeně tuhé a dlouhé sedáky i opěráky poskytující znamenitou boční oporu i podporu těla na delších vzdálenostech. Sedadlo řidiče je stavitelné manuálně, pouze sklon opěráku a tuhost a svislá poloha bederní opěry se ovládají elektricky. Místa je zde dostatek ve všech směrech, také dvouose seřiditelný volant přispívá řidiči ke snadnému nastavení optimální polohy.

Dostatek místa i vzadu

Nenechte se mást typem karoserie a jejím profilem, Volkswagen CC nabízí nečekanou dávku prostoru také cestujícím na sedadlech vzadu. Krajní sedadla příplatkové trojmístné lavice jsou náznakově anatomicky tvarována a pasažéři na nich mají dostatek místa nejen pro kolena, ale také pro hlavy. Takřka neznatelný tunel neomezuje ani případně přítomného prostředního cestujícího, ovšem na dlouhých cestách se vzadu ve skutečném pohodlí usadí opravdu spíše jen dva pasažéři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sklopná zadní opěradla jsou k mání jen za příplatek
 

Nákladový práh je dosti vysoko a schránka na povinnou výbavu a další drobnosti se nachází jen za podběhem pravého zadního kola, pod horní hranou vstupního otvoru však najdeme praktické háčky pro zavěšování tašek a páčky dálkového odjišťování opěrkáků zadních sedadel. Ty jsou asymetricky děleny a sklápějí se na pevný sedák, výraznější hrana nevzniká, ovšem vzniklá plocha není zcela rovná. Je třeba pamatovat na masivní výztuhu za zadními opěradly, větší předměty zkrátka do VW CC nenaložíte.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový hráč, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Nastupujeme, Dostatek místa i vzadu
  3. Za volantem jako doma, Na silnici
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie (výběr)
  6. Fotogalerie (kompletní, 118x foto)
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 52 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 146 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků