Už to není Volkswagen Passat CC, ale Volkswagen CC. S faceliftem nabyl na sebevědomí, ale jak moc se liší od obyčejného Passatu, s nímž toho sdílí více, než by se na první pohled mohlo zdát?
Kapitoly článku:
Nový hráč
Už tomu bude pomalu deset let, co Mercedes-Benz představil svůj úspěšný model CLS, který je určen zřejmě hlavně těm, kteří se nemohou rozhodnout mezi kupé a sedanem. Šlo o velký sedan s klasickým uspořádáním pohonné soustavy, bezrámovými okny a sníženou střechou vzdáleně připomínající cosi jako „čtyřdveřové kupé“. Mercedes CLS založil novou tradici a dnes již má celou řadu následníků. A jedním z nich je také Volkswagen CC.
Tento vůz byl pro Volkswagen krokem do neznáma, žádná z automobilek mimo prémiovou třídu před tím nic podobného nezkusila, a možná právě proto byl pro jistotu zhprvu nazván jako Volkswagen Passat CC. Zkratku CC výrobce vysvětluje jako „comfort coupé“ a světovou premiéru model slavil v lednu roku 2008 na autosalonu v Detroitu. Tento vůz byl veřejností přijat dobře a modernizované provedení již neslo zkrácené označení Volkswagen CC.
Volkswagen CC ve svém aktuálním provedení
Model Volkswagen CC se představil opět v USA, a sice na podzimním autosalonu v Los Angeles v roce 2011. Facelift se nesl hlavně v duchu sjednocování stylistického jazyka u aktuálních modelů značky Volkswagen. A je to možná trochu škoda, podle názorů pozorovatelů v průběhu našeho testu se tvarování přední části karoserie původního Passatu CC některým líbilo více. Přední část karoserie je zcela nová, zádi dominují nové dělené svítilny s křivkami z LED.
Nabídka verzí
Volkswagen CC stojí na podlahové plošině aktuální generace modelu Volkswagen Passat s nezměněným rozvorem náprav, také motory a převodná ústrojí jsou stejné, ovšem oproti základnímu modelu má karoserii o něco delší, širší a nižší. Také interiér je prakticky shodný s Passatem, trojmístná lavice vzadu namísto standardního dvoumístného uspořádání je za příplatek nabízena hned od počátku prodejů, tuto možnost přitom původní Passat CC dostal až v roce 2010.
Volkswagen CC v modelové nabídce wolfsburgské automobilky míří mezi řady Passat a Phaeton, a tomu odpovídá také poněkud specifická škála variant. CC je nabízen v jediném výbavovém stupni, špičkový model se zážehovým šestiválcem 3,6 FSI/220 kW a pohonem všech kol se od něj vyznačuje především chromovanými koncovkami výfuků a specifickými sedmnáctipalcovými litými koly s kontrolou tlaku v pneumatikách.
Facelift novinku přiblížil ostatním soudobým Volkswagenům
Na výběr jsou osvědčené čtyřválce, dva zážehové a jeden vznětový. Základem je 1,4 TSI/118 kW, náročnějším je určen 2,0 TSI/155 kW. Pro vyznavače hospodárné jízdy je k mání common-rail 2,0 TDI BlueMotion ve výkonových verzích 103 a 130 kW (140, resp. 177 koní), přičemž v obou případech lze volit z manuálních a automatických převodovek a připlatit si za pohon všech kol.
Zkoušený vůz
Rozsahem standardní výbavy model Volkswagen CC potvrzuje své prestižní postavení. Najdeme v ní vše podstatné od dvouzónové klimatizace s čidlem znečištění nasávaného vzduchu, multifunkčního koženého volantu, tempomatu a statických bi-xenonových světlometů přes sportovní sedadla s částečnou elektrickou regulací u řidiče, předozadní couvací parkovací asistent, šestici airbagů a elektrickou parkovací brzdu až po moderní rádio a chromované lišty okolo oken.
Sériová a příplatková výbava zkoušeného vozu
Přesto bychom u vozu v této cenové relaci ocenili třeba bezklíčkové odemykání a startování (+ 13 600 Kč). Podobně rozsáhlý je seznam výbavy příplatkové, ovšem pro přehledné zobrazení doporučujeme nahlédnout do oficiálního ceníku v přiloženém odkazu.
K testu jsme převzali Volkswagen CC s motorem 2,0 TDI Blue/103 kW a automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG s šesti stupni (pouze 1,4 TSI může mít DSG sedmistupňové). Tato verze v oficiálním ceníku figuruje s cenou 856 900 Kč, ovšem rozsáhlá příplatková výbava zkoušeného vozu navýšila jeho cenu až na 968 900 Kč. Zdá se vám to za Volkswagen hodně? Jen pro srovnání: aktuální Mercedes-Benz CLS v základní verzi 250 CDI/150 kW dnes stojí o 400 000 Kč více a Audi A7 Sportback je dražší bezmála o 300 000 Kč.
Volkswagen CC 2,0 Blue TDI DSG |
Rok výroby | 2013 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 968 900 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 744 900 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, ESP, ASR, EDS, MSR, Hold |
Centrální zamykání | Ano |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | kombinace kůže a Alcantary |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, man. |
Stavitelná bederní opěra | Ano, el. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, AUX, SD |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ne |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano, bi-xenonové |
Denní svícení | Ano (LED) |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu, s kamerou |
Start/stop systém | Ano |
Metalíza | Ano |