41
Fotogalerie

Test Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Osobnější než kdy dřív

Kapitoly článku:


Naložte ho

Užitková auta se mohou na pohled tvářit klidně luxusně, ale svůj nákladní původ zapírají při jízdě jen velmi těžko. Dokázal to například dříve testovaný Multivan a ne jinak na tom je i nová varianta Caddy. Nenaložené auto bojuje s komfortem, i když musím přiznat, že při jízdě ve dvou testovaný vůz nakonec překvapil. Volkswagen evidentně zapracoval na odhlučnění i na podvozku. Na komfort srovnatelný s osobními automobily to sice nestačí, ale vzhlede k přítomnosti poměrně velkých disků a vzhledem k užitkovému charakteru se testované exemplář ukázal jako relativně pohodlný.

Tichému interiéru samozřejmě pomohla i přítomnost benzinového motoru pod kapotou. Jediné, co při cestách s Caddy rušilo, bylo hučení z obrovského zavazadelníku. Všechna tahle kritika (komfort i hluk ze zadní části auta) má ale naprosto jednoduché řešení, které by u auta podobného typu mělo být zcela samozřejmé. Naložte ho!

_DSC1387.jpg_DSC1386.jpg
Caddy nejlépe jezdí tehdy, pokud je naložený. Naložit objemnější věci je díky přítomnosti bočních posuvných dveří a obrovskému vstupnímu otvoru vzadu vyloženě radost. Praktičtější křídlové zadní dveře jsou za příplatek 5 735 Kč. 

Ne náhodou se Caddy dostavil do redakce v době, kdy jsem potřeboval odstěhovat kuchyňskou linku a půl tuny dlažby. Tohle je přesně ten správný režim, který Caddy potřebuje. Zatížená zadní náprava příjemně změkne, kufr nacpaný vším možným najednou vykouzlí tišší interiér.

Je tedy otázkou, jak často budete v takovémto režimu jízdy cestovat. Jednou za rok k moři a jednou za rok na hory? Pak se Caddy téměř jistě nevyplatí, protože kvůli několika jízdám musíte konstantně snášet kompromisy plynoucí ze schopnosti odvézt opravdu těžký náklad a odvézt ho opravdu hodně. Jestli ale máte pro Caddy častější využití podobného ražení, pak se vám bude stoprocentně líbit. Stále je to schopný užitkáč, po faceliftu ale zabalený do pěkného „osobně-automobilového“ balení.

Umí jezdit i za dvanáct

Popravdě řečeno, tento test byl pro mne prvním setkáním s modelem Caddy bez dieselového motoru. Benzinová čtrnáctistovka je tichá, kultivovaná, když přitopíte pod kotlem, umí se hezky svižně rozjet. Jako celek po pár ujetých kilometrech vypadala tato trochu netradiční kombinace slibně. Jenže ne náhodou mají užitková auta většinou pod kapotou naftový motor. Jakmile totiž přeplňovaný benzinový čtyřválec zatížíte, projeví se to na spotřebě.

_DSC1432.jpg_DSC1431.jpg
Benzinová čtrnáctistovka je tichá, má dost výkonu a nabídne slušnou dynamiku. Se spotřebou to ale většinou není úplně růžové...

Caddy 1.4 TSI s výkonem 92 kW (125 k) dosprintuje podle oficiálních tabulek na stovku už za 10,9 s a maximálně jede 185 km/h. Na užitkový automobil to nejsou špatná čísla. Nakonec v nabídce tohoto modelu jde o druhou nejrychlejší verzi. Svižnější je pouze 2.0 TDI (110 kW/150 k), které je také hnedle o 114 tisíc dražší. Nicméně pokud budete spěchat, pojedete s benzinovou čtrnáctistovkou bez problémů za dvanáct litrů.

Zátěž ale nemusí znamenat pouze rychlou jízdu po dálnici, mimochodem s tempem kolem 160 km/h nemá Caddy absolutně žádný problém, ale také více nákladu. S ním se motor popasuje s přehledem, výkonu je dost, jenže spotřeba opět svižně roste. Nakonec jsem se během testu nejčastěji pohyboval kolem osmi litrů. Ano, dá se jet třeba i za sedm, ale to už musíte na spotřebu trochu myslet.

Zajímavým kompromisem mezi komfortem benzinového motoru a rozumnými náklady dieselu by mohla být verze 1.4 TGI spalující CNG. Také tu u současného Volskwagenu Caddy najdete. Stojí 543 346 Kč bez DPH. 

_DSC1379.jpg_DSC1380.jpg_DSC1381.jpg_DSC1382.jpg_DSC1383.jpg_DSC1384.jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud