Test Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Osobnější než kdy dřív

Kromě nové generace modelu T6 dorazila letos na trh také nová generace Caddy. Jaká tato novinka je v kombinaci s benzinovou čtrnáctistovkou?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stejný jako dříve
  2. Naložte ho, Umí jezdit i za dvanáct
  3. Ve výbavě cokoliv, Technické údaje
  4. Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Fotogalerie

Volkswagen je se svými „novými generacemi“ už známý. Vezme se původní verze, důkladněji se upraví, design zůstane skoro stejný, přijdou nové motory, bezpečnostní asistenti, zlepší se odhlučnění a je hotovo. Takovou „generační obměnou“ prošel před lety třeba Passat, letos dorazila podrobná modernizace Volkswagenu T6 a přesně ten stejný případ je i Caddy.

Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion: Povedené (skoro) SUV

Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion: Povedené (skoro) SUV

Automobilka hovoří o čtvrté generaci, přičemž ta předchozí se vyráběla dlouhých jedenáct let. Za tu dobu bylo prodáno po celém světě 1,5 milionu exemplářů, pouze minulý rok to bylo bezmála 150 000 kusů. Mimochodem v ČR se ze rok 2014 podařilo prodat 1 507 kusů tohoto modelu. Novinka tedy má na co navazovat.

Už od pohledu vám je ale asi jasné, že Caddy neprošlo opravdovou generační obměnou, jak to známe z jiných případů. Základ zůstal stejný. Nebýt ostřeji řezaných světel a masky, těžko od sebe starou a novou verzi rozeznáte. Právě proto, stejně jako u T6, je v nabídce (a v novinářské flotile) provedení Generation Four. To aby všem bylo okamžitě jasné, o co tu jde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spíše důkladnější facelift než nová generace... Nebýt ostřeji tvarovaných světel a jiné masky, pak novou verzi modelu Caddy nepoznáme

Právě verze Generation Four byla i naším případem. V praxi to znamená šestnáctipalcové disky Madrid (testované auto ale mělo sedmnáctky) na přání lakované červeně, přirozeně nemohou chybět štítky s názvem této edice, všechny ochranné prvky na karoserii jsou lakované a ve výbavě mohou být i bi-xenonové světlomety. V interiéru pak najdete opět obložení palubní desky v barvě karoserie. 

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy  

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy  

Stejný jako dříve

Dost stejný je i interiér „nové generace“. Očekávejte proto vpředu nadprůměrně hodně místa, ve druhé řadě střední nabídku prostoru a zcela vzadu gigantický zavazadelník. Obecně je ale u tohoto užitkového auta velice znát snaha přiblížit ho běžným osobním vozům, což se také daří. Nebýt skutečnosti, že máte coby řidič přední sklo vzdálené od sebe asi „kilometr“ a nad hlavou máte další „kilometrovou“ mezeru, nebýt trochu vzpřímenějšího posazu, opravdu sedíte ve Volkswagenu Golf.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér už má k osobním automobilům hodně blízko. Známé ovladače vám úspěšně vnutí pocit, že sedíte ve Volkswagenu Golf. Jako celek uvnitř působí Caddy velmi dobře

Tento dojem vám snadno vnutí ovladače známé z jiných koncernových exemplářů, velice solidní zpracování a poměrně bohatá výbava. Trochu nepatřičně zde akorát působí sportovně seříznutý sportovní volant. 

To, že je Caddy stejný jako dříve, dokazuje i druhá řada sedadel. Vzhledem k velikosti automobilu zde není mnoho místa pro nohy, jinak si nelze na nic stěžovat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadelník je z kategorie „sen každého chalupáře“. V pětimístné konfiguraci nabídne objem 750 litrů, když vyndáte druhou řadu sedadel, začínáte měřit v metrech krychlových. Přesně řečeno dostanete 3 m3

Posuvné boční dveře zařídí výborný přístup i v případech, kdy je kolem auta poněkud těsno. Sedačky je možné, tak jako dříve, překlopit vpřed, zcela vyndat nebo pouze sklopit jejich opěradlo.

Radosti
Interiér zdárně maskuje užitkový původ
Bohatá výbava
Tichý benzinový motor
Výborné při jízdě se zátěží
Starosti
Spotřeba přeplňovaného benzinového motoru umí být dost vysoká
Nenaložené auto není komfortní
Méně místa pro nohy ve druhé řadě
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stejný jako dříve
  2. Naložte ho, Umí jezdit i za dvanáct
  3. Ve výbavě cokoliv, Technické údaje
  4. Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Fotogalerie
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků