Test: Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG - pekelně svižný hmyz

Jezdíte převážně nejvíce ve dvou osobách? Potrpíte si na standard, ale máte chuť na něco zábavnějšího než Golf? Pak je pro vás Beetle alternativou hodnou zvážení. Technika i cena jsou stejné.
Test: Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG - pekelně svižný hmyz
Seznam kapitol
  1. Nová ikona?, I pro muže, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Xenony bez ostřikovačů…?, Kvalitní interiér
  3. Se sluncem nad hlavou, Nepříjemné závady, „Tady je Fenderovo“
  4. Pracoviště řidiče, Silný motor, Podvozek spíše na dálnici
  5. Slovo na závěr, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Na první pohled

Beetle je jedním z mála současných Volkswagenů, za kterým se na silnici ohlédnete. Inspirace původním „broukem“ je zcela zjevná a vyniká především při pohledu z profilu a v oblasti blatníků vystupujících vpředu i vzadu z obrysu karoserie, v porovnání se svým přímým předchůdcem je aktuální Beetle navržen citelně odvážněji a sebevědoměji, a to je dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rysy karoserie Beetlu odkazují na někdejší předlohu

Jinak jde ale pochopitelně o zcela nový, moderní automobil odpovídající veškerým soudobým požadavkům na bezpečnost a komfort. Příď karoserie, stejně jako u originálu se vzduchem chlazeným motorem vzadu, prakticky postrádá jakoukoli masku chladiče (na kapotě svažující se až k nárazníku si všimneme rozměrného loga značky) a vzduch k chladičům je do motorového prostoru veden pouze mřížkou ve spodní části nárazníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola a detaily dělají auto

Pro zachování čistých linií jsou přední blinkry i mlhovky se statickým nesvětlová ním zatáček decentně skryty po stranách mřížky nárazníku, takže hlavní světlomety elipsoidního tvaru sdružují pouze bi-xenonové zdroje tlumených a dálkových světel, denní svícení pásky LED po obvodu a „parkovačky“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlé pruhy dodávají tomuto Beetlu žoviální šmrnc

Zajímavým prvkem jsou obklady ve spodní části bočních dveří a pevný spoiler na výklopné zádi ve spodní linii okna. Dynamickému vzezření přispívají nejen „rychlé pruhy“ vedoucí od přední hrany kapoty až po konec kapoty zadní a opakované na bocích, ale také dvojice koncovek výfuků s velkým průměrem ústící ve spodní části zadního nárazníku a devatenáctipalcové, černě lakované ráfky

Xenony bez ostřikovačů…?

Hned při prvním pohledu na tento vůz nás zaujalo (a vy jste si toho z přiložených snímků jistě všimli také), že v blízkosti hlavních světlometů na testovaném autě, opatřených bi-xenonovými výbojkami, se nenacházejí jinak obvyklé a zákonem předepsané ostřikovače. Na přímý dotaz nám odpověděl Lukáš Novák u příslušné mediální agentury takto:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Při pohledu do zpětného zrcátka Beetle s ničím jiným nezaměníte

„Jako jediný Volkswagen je Beetle vybaven kulatými světlomety, které jsou poprvé na přání k dispozici také v bi-xenonovém provedení. V projekčním modulu se používají xenonové výbojky bez obsahu rtuti s příkonem 25 W. V kombinaci s bi-xenonovými světlomety jsou světlomety pro denní svícení navíc tvořeny 15 diodami LED uspořádanými podél vnějšího okraje pouzdra světlometů.

Volkswagen Beetle: první jízdní dojmy

Volkswagen Beetle: první jízdní dojmy

Dle vyhlášky jsou potřeba ostřikovače na bi-xenony až od25 W výše, takže Beetle ostřikovače mít nemusí, a to bez jakékoli výjimky.“ Tolik oficiální stanovisko Volkswagenu. Je třeba dodat, že by případná instalace ostřikovačů navíc jistě narušila jinak kompaktní plochy přední části karoserie.

Kvalitní interiér

Nový Beetle rozhodě není pouhou „stylovkou“, u níž by ustupovaly požadavky na kvalitu a praktičnost do pozadí. Opticky jednodílná palubní deska je ve verzi Sport vyvedena v imitaci uhlíkových kompozitů, zatímco ve stupni Design je lakována v barvě karoserie, přístrojový štít a veškeré ovládací a kontrolní prvky včetně logiky uspořádání odpovídají ostatním současným Volkswagenům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na předních sedadlech se tísnit nebudete
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dozadu se poskládají dospělé postavy průměrného vzrůstu

Na předních sedadlech s vhodně tvarovanými a dostatečně tuhými sedáky a opěráky mají řidič i jeho spolujezdec dostatek místa ve všech ohledech a dva průměrně vzrostlí dospěláci s nepříliš vysokými temeny se kupodivu celkem pohodlně usadí i na sedadlech zadních. Přístup je k nim je celkem snadný díky jedním pohybem sklápěným a vpřed posouvaným předním sedadlům, jež se pak obě vracejí do přednastavené polohy.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová ikona?, I pro muže, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Xenony bez ostřikovačů…?, Kvalitní interiér
  3. Se sluncem nad hlavou, Nepříjemné závady, „Tady je Fenderovo“
  4. Pracoviště řidiče, Silný motor, Podvozek spíše na dálnici
  5. Slovo na závěr, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 148 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků