Test: Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG - pekelně svižný hmyz

40 komentářů

no.problem
27. srpna • 13:18

Srdcem tohoto vozu je zážehový čtyřválec 2,9 TSI B-]

KptBobr
24. srpna • 16:37

Pisálek Duchon by jiz po letech existence automatickych prevodovek s ruznym technickym principem mohl pochopit, ze automaticka prevodovka neni jen s HDM menicem, ale mj. i ta s 2spojkovym ustrojim, ruzne Variomaticy apod. At si zkusi nekde najit pojem a vysvetleni, co to znamena "automaticka" prevodovka.Tzn. ze DSG urcite neni zadna "..převodovka DSG s automatizovaným řazením", nebo "automatizovana prevodovka", jak by si mozna on pral, nebot na ni asi sam nikdy nedosahne. Tyto zavadejici nesmysly a blaboly tu opakuje jiz leta, co vubec DSG existuje. Evidentne je dodnes presvedcen, ze nejen Octavia ci Ford Mondeo, ale napr. i Veyron je vybaven nejakou "automatizovanou", a ne plne automatickou prevodovkou. Opakuje to tu leta, mozna i proto, ze mu koncern (a nejen) moc nevoni a s nim i vse co vymyslel. Je to jako hazet hrach na zed...

Ijon
27. srpna • 9:47

No, asi to šlo bezpochyby vyjádřit slušněji a bez urážek, ale DSG asi opravdu není převodovka s automatizovaným řazením, to se používá pro "lowcost" robotizované převodovky. Na druhé straně už označení DSG je jasné a každý, kdo testík čte, hned ví, oč jde. Minimálně do té chvíle, že koncert začne používat toto označení i pro jiné než dvojspojkové převodovky (což nelze vyloučit).
Ale opravdu, prosím, proč hned nadávat?

franta
27. srpna • 22:54

pokud tedy umim cist, tak KaptBobr ve svem puvodnim prispevku zadnou urazkou nemel ? To az ten dalsi obhajce redaktora zacal neco o polomozcich, nebo spatne ctu?
A mimoch. ma Bobr jasnou pravdu, tj. bez diskuze.

Ijon
28. srpna • 10:14

No, "pisálek" není právě ta nejvyšší lichotka nebo i politicky korektní označení. Na Bobří pravdě to nic nemění, souhlas.
Mimochodem - kde jsem četl, že nový brouk byl asi navrhován pro Mexiko, kde nejspíš neprší. Pro otevření kufru vám totiž steče voda rovnou dovnitř. Totéž platí o dveřích.

Fredd
24. srpna • 20:04

Uz jsem se bal, ze se v teto diskusi budou vsichni bavit jen slusne a ze se tu zadnej agresivni polomozek nevyzvraci:-D Hele, vysvetlim ti to, a budu pritom slusnej. Automaticka prevodovka radi samocinne pomoci kapalinoveho menice, variator meni prevod plynule zmenou prumeru kol nesoucich remenici a DSG maji bliz k manualum, pouze ty treci spojky ovlada elektronika. Jsi schopen pochopit ty rozdily? Jsou vyrazne, takze "automat" neni kazdy auto co ma dva pedaly, "jak by sis mozna pral, nebot ma ne asi sam nikdy nedoshnes";-) Norma na to oznacovani nikde neni, ale je dobry ty systemy odlisovat. Pan Duchon to mozna nedela zrovna elegantne, ale aspon se o to snazi.

KptBobr
25. srpna • 10:27

Bez urazky, peknej blabol :-D Netusim, kam ty decka odtud na to chodej...
Mozna by jsi si mel drobet nastudovat zakladni pojmy, ani me to nestoji za to, to nejak dal vysvetlovat, kazdy jen s minimalnim vzdelanim ci znalostmi to jiste pochopi. Bohuzel to asi u Tebe tak neni...Automaticka prevodovka - v principu kazda prevodovka, ktera radi zcela automaticky, je to srozumitelne ? A je zcela jedno, jestli se komercne zacaly prvne pouzivat ty s HDM, variatorem, ci 2spojkovym a dalsim ustrojim. Osobne mam v jednom aute take HDM automat, ale nevim, proc jen jemu by se melo rikat "automat".Kdyz uz, tak se nekdy pro 2spojky (vyjmy asi nejrozsirenejsi "2spojkovy automat") pouziva zejmena v zahranici oznaceni "semi-automat" (nebo automat s plnym manualnim rezimem), ale v tom pripade, jsem si nevsiml, ze by Duchon takto spravne oznacoval tu od BMW (SMGcko) ci Porsche (PDK), tady mu oznaceni automat nijak nevadi. Jak jde ale o "lidovy vuz", zacne hned sirit ty sve bludy. Kazdy normalni jedinec by pro odliseni pouzil HDM automat, DSG automat, PDK automat apod. Takto to svete div se, funguje i v zahranicnim odbornem tisku a webovych periodicich.Nu co dodat, jen tady neustale tuto pseudoosvetu citavam, no at tedy mistr Duchon se svymi priznivci (evidentne ode me s mene nez "polomozkem") dale odlisuji a vymysleji nove dimenze ;-).
Proti gustu zadny disputat!

Fantomas
25. srpna • 11:57

Obrat "by jsi si" vypadá směšně a v češtině ani neexistuje. Používá se prosté by sis.

jogurt
26. srpna • 20:34

Pravda, bobří čeština není dokonalá, to dožene. Na rozdíl od ostatních ale technice rozumí.

Ernie
23. srpna • 13:27

Setrenie nakladov dorazilo aj tu: 25W xenon miesto 35W s ostrekovacom... Toto by som skor cakal v Rapide :-/

Lukáš
23. srpna • 14:20

To je jedině dobře, už takhle ty parchanti oslňujou a ta komedie s odstřikovačema který jsem okamžitě nechal odpojit, ta to opravdu nezachrání. Výkony světel by se měly do budoucna spíš snižovat protože 99% jízdy aut je na osvětlených nebo hustě provozovaných silnicích kde se auta akorát vzájemně oslňují (horizonty, zatáčky atp.)

Lukáš
23. srpna • 14:55

Ty a proč jsi nechal ty ostřikovače světel odpojit? Dyť to neostřikuje kdykoliv se dotkneš ostřikovače čelního skla, ne? Pokud mě paměť neklame, tak na mé Fabii rv 2001 to kdysi ostřikovalo světlomety jen při dlouhém držení páčky ostřikovače nebo po určitém počtu stisknutí páčky ostřikování skla (snad při každém pátém ostříknutí skla se ostříkly i světla, ale to už je hodně let nazpět, tak si to moc nepamatuju). Je fakt, že neměla xenony:-), tak je možné, že v moderních autech to stříká furt. I tak ale těch pár ušetřených litrů směsi snad za špinavé (v zimě zamrzlé) světla nestojí, ne?

Lukáš
23. srpna • 18:03

Je to naprosto k ničemu. Musel bych bydlet na ukrajinskym venkově, aby se mi podařilo ušpinit světla. Fakt jezdim už dvacet let a ještě nikdy mě netrápilo že bych měl špinavý světla a zbytečně to žere kvanta kapaliny a koho by bavilo jí tam neustále doplňovat. Sice to stříkne asi každý pátý ostřik skla, ale zase se nedá ovlivnit doba střiku a uplně nejvíc mě točí jak to ušpiní (upatlá) lak na haupně zejména když je auto z myčky. Napřed jsem to řešil tim, že jsem při ostřikání skla vždycky zhasnul světla. Ale to neni to pravý vořechový, tak pak mi v servisu vytáhli nějaký relátko a je pokoj :-D

Zelí
23. srpna • 21:22

Á, pán bude z velkoměsta, asi z prahy. Tam jsou skutečně světla k ničemu, tam platíme pražákům tak luxusní osvětlení v celém městě, že tam jsou světla na autě k ničemu. Jinak v zimně, v hustším provozu je potřeba v autě bez ostřiku světla čistit každých dvacet kilometrů ručně, jinak jedeš poslepu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Maleček (dj.kure)
24. srpna • 14:41

Já jsem z Plzně. Jinak mám starýho Megana s vysvícenejma skleněnejma světlama. Vidím prd i když jsou čistý, takže nějaká nečistota už mi nepřekvapí ani nerozhodí.

Fantomas
25. srpna • 11:50

Vysvícená skleněná světla? Co je na nich vysvíceného?

jogurt
26. srpna • 20:32

Snížená svítívost žárovek a snížená odrazivost parabol plus nažloutlá skla se omezenou proustností světla. Typická životnost halogenových žárovek je 1000 hodin, poté jejich svítivost klesá. U xenonů cca 10x tolik. Jinak řečeno, cena zdroje přijde plusminus nastejno, jen 2x 150kč se vydává snadněji než 2x 1500, i když je to daleko častěji. Brzy se dočkáme měření svítivosti světlometů při STK a za staré žárovky se bude vyhazovat.

Lukáš
27. srpna • 9:36

až na to, že výbojka nestojí 1.500,- Kč, ale cca 4.200,- Kč potkávačka a cca 3.000,- Kč dálková (na Mondeo 2010, zdroj Auto Kelly) + cena prác v servisu... A jak říkám, k čemu ti je teoretická životnost, když ti ta výbojka jednou za rok prdne a na záruku ti ji neopraví? Necháš si dělat znalecký posudek za 3 - 5.000,- (tedy za cenu nové výbojky)?

trixx
25. září • 2:31

ty ceny sou holej nesmysl. Navic, nevim jak mondeo, ale pokud mas bi-xenony (tj xenon muze svitit bud v modu "tlumena svetlla", nebo po odklopeni clony jako dalkova svetla. Pokud neumi zaroven dalku, tak to neni "bi"), porad tam je jen jedna vybojka v jednom svetle. Taktez o zivotnosti xenonu bych nepochyboval, mam adaptivni (nataceci) bixenony a svitim s nima 6 let pri kazdym pohybu auta - protoze to tak je nakodovano (DRL) . Takze svitim ve dne v noci. Az nyni, po 6 letech a 120tis km pozoruju subjektivne, ze mozna trochu na intenzite klesaji, nicmene to porad sviti vic, nez kazdej halogen. Kolik by vydrzeli, kdyby se s nima svitilo jen v noci, muzu jen hadat, ale rek bych ze klidne mozna dvojnasobek a vic, kdyz si vezmu jaky procentu odjezdime v noci.

Lukáš
26. srpna • 21:48

Ať jdou už do prdele kontrolovači jedni zasraný. Zlatá pomocná stráž VB. To dělal vždycky největší hovado který se tetelilo blahem když objevilo že někomu upadly zástěrky a mohl nabonzovat kolegovi že má vystavit pokutu za tenhleten nesmysl co najednou mávnutím kouzelnýho proutku už bejt nemusí. A vůbec, pamatuju ještě nedávno dobu kdy se na STK jelo jen když tam poslal policajt (a nebyl to esembák) a v noci byla v obci neomezená rychlost a vůbec se žilo tak nějak pohodlnějc

Fantomas
27. srpna • 8:17

Ano, žilo se pohodlněji, klidněji a spokojeněji. Taky to nechápu co se to dnes s námi děje.

Fantomas
26. srpna • 21:29

Hele ptal jsem se na světla, ne na žárovky.
Podle mě snížená svítivost skleněných světlometů (a stále nemluvím o žárovkách) vzniká hlavně zašpiněním a zaprášením povrchu - jak odrazivé plochy paraboly, tak vnitřní strany skla světlometu. Po vyčištění (pokud tedy jde světlomet rozebrat) rozdíl ve svítivosti obrovský.

Lukáš
24. srpna • 9:44

Stejně tak jsem dodneška nepochopil výhodu xenonů. To že lépe vidim je vždycky na úkor toho protijedoucího a dneska je provoz tak hustej že jet po neosvětlený silnici sám je tak trochu zázrak. A kapitolou samo o sobě jsou bixenony který mám a jsou uplně zoufalý protože ty dálkovky maj sice intenzivní ale hrozně uzoučkej kužel kterej nedokáže řádně osvětlit všechno co bych potřeboval.

Lukáš
24. srpna • 15:13

Tak tady s tebou souhlasím. Když jsem si kupoval nové auto, tak jsem xenony nechtěl. Sice to bílé světlo xenonů vypadá exfektně a v noci svítí o něco líp, ale cena za výbojku je oproti žárovce neskutečná a sám si ji nevyměníš. Sice se kasají obrovskou životností, ale znám spoustu lidí, kterým prostě odešly. I pokud máš auto v záruce, tak se prodejcům výbojky vyměňovat zdarma v záruční době vůbec nechce.

Lukáš
24. srpna • 9:39

Trochu si protiřečíte. Když je hustej provoz tak jsou světla tuplem k ničemu protože si nemusim svítit když před sebou a proti sobě mám kolonu aut.

jogurt
23. srpna • 21:56

Pražák co v životě nejel po nasolené silnici x set km v noci a proto netuší, k čemu ty ostřikovače vlastně jsou.

Petr Maleček (dj.kure)
24. srpna • 14:43

A to soudíš jak? Mám za sebou pěknou cestičku třeba z Mostu do Plzně za extrémního deště bez funkčních stěračů a jedné prasklé žárovky :o) kaskadérská cesta, ale naprosto bez potíží sjetá, ačkoli jsem jel skoro po slepu.

jogurt
26. srpna • 20:28

Ano, případ pro psychiatra. Mě neustále podobní kaskadéři udivují. Hřebínek jim obvykle slehne v okamžiku, kdy někoho srazí, protože jeli kam neviděli ale je pravda, že některým zůstane hrdinství ve tváři i po rozsudku a zpravidla o něj přijdou až ve společných sprchách.

Lukáš
26. srpna • 21:44

Jak jogurt vůbec mohl projít evolucí když bez světel nevidí a jen sednout do auta je pro něj kaskadérský kousek ?

Petr Maleček (dj.kure)
23. srpna • 18:39

Ten ostřik světel se dá většinou vypnout i pomocí diagnostiky. Hlavně aby to bylo něco platné, tak by tam měli zase dávat malé stěrače :)) jako to bylo dříve u Hond a Lancií.

Seabow
23. srpna • 10:33

Opravte si popis pod foto motora v odstavci silný motor......máte tam 2.9 tsi namiesto 2.0 tsi;-)

Geeker
23. srpna • 9:44

Nevypadá to vyloženě špatně, ale raději bych volil Citroën DS3, Mimochodem, ty "sosáky" z přístrojového štítu vypadají otřesně. Asi se v Das auto rozhodli pro "oldschool" vzhled

Lukáš
23. srpna • 10:01

Pokud bych chtěl přitahovat pozornost, tak bych si za ty prachy rozhodně nekoupil Brouka (ani DS3), ale Mini JWC a ještě bych měl dospělé auto, které je radost řídit. Protože ale přitahovat pozornost nechci, bral bych spíš nějaký HH, asi Mazdu 3 MPS, brouka bych rozmázl za každých okolností a ještě by mi zbylo na benzín na celý rok. B-]

cert
23. srpna • 11:47

Presne tak tento Mini JCW (stacil by aj Cooper S) je urcite zaujimavejsie auto.
;-)

Olda
23. srpna • 16:26

Akorát se z jízdy v tom kostitřasu rychle posereš.

cert
23. srpna • 17:48

Radost z jazdy ti nic nehovori ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
23. srpna • 20:10

Právě proto B-]

asdf
23. srpna • 20:10

Právě proto B-]

Geeker
23. srpna • 9:52

Jo zapomněl jsem napsat, že to pruhování ala Shelby vypadá dost komicky.

x12345678
23. srpna • 11:41

To vypadá trapně na civicu 1995 i na shelby 2012, není důvod aby brouk byl výjimkou. Pokud to ale mladý muž žádá, nechť to má. Zaráží mě demagogie na téma ostřikovače světel. Ty přeci nejsou samoúčelné. Chápu, že v tropech není podzimní počasí a že v SRN nejsou silnice tak zakakané jezeďáky, protože tam benevolenci typu řepná kampaň nemají, jak ale udržím průsvitné xenony nebo LED za sněžení, kdy klasická žárovka sníh rozpustí ale xenon, potažmo jen 25wattový ne? Já ostřikovač chci vždy a pokud není v nabídce, auto nekoupím.

Doporučujeme

Články odjinud