Test: Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG - pekelně svižný hmyz

Jezdíte převážně nejvíce ve dvou osobách? Potrpíte si na standard, ale máte chuť na něco zábavnějšího než Golf? Pak je pro vás Beetle alternativou hodnou zvážení. Technika i cena jsou stejné.
Seznam kapitol
  1. Nová ikona?, I pro muže, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Xenony bez ostřikovačů…?, Kvalitní interiér
  3. Se sluncem nad hlavou, Nepříjemné závady, „Tady je Fenderovo“
  4. Pracoviště řidiče, Silný motor, Podvozek spíše na dálnici
  5. Slovo na závěr, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Nová ikona?

Je to jeden z mála Volkswagenů současnosti, který se výrazně vymyká konkurenci, a navíc se vám dokonce může i opravdu líbit. Je to stylové, ale také dokonale fungující auto, jež budí dojem kdekoli se objeví. A na kvalitních cestách také celkem dobře jede. Seznamte se: VW Beetle Sport se špičkovým motorem 2,0 TSI DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG připraven k našemu testu

Německá automobilová historie kupodivu nemá zrovna mnoho skutečně ikonických modelů, nicméně disponuje jedním, který by jí mohli závidět kdekoli na světě: VW „brouk“. A právě marketingově mimořádně obratný Volkswagen v posledních letech ze svých dějin těží, jak může.

Retro | Volkswagen

Brouk dnes slaví 75. narozeniny, oblíbil si ho Hitler i hippies

Nový VW Beetle se oficiálně představil na loňském autosalonu v Šanghaji, tedy v roce, v němž původní Volkswagen „brouk“ oslavil 75. jubileum svého vzniku a ve výrobě vydržel více než půl století. Roku 1998 na něj alespoň po stránce stylistické navázal model New Beetle, jehož výroba, během níž vzniklo něco málo přes milion vozů, skončila již předloni.

I pro muže

V porovnání s předchůdcem je Beetle větší a působí jaksi dospělejším dojmem, designéři pod vedením Waltera de Silvy navíc podle zadání měli vytvořit vůz pro obě pohlaví. Při pohledu na přiložené snímky si možná vzpomenete na studii New Beetle Ragster, kterou Volkswagen vystavil na autosalonu v Detroitu roku 2005 a z níž proporce sériového provedení vycházejí.

Volkswagen

Volkswagen Beetle: „brouk“ přichází potřetí

Jak bylo řečeno již výše, Volkswagen Beetle připravený pro modelový rok 2012 poněkud povyrostl. Dlouhý je 4 278 mm (+ 152 mm), široký 1 808 mm (+ 84 mm) a vysoký 1 486 mm (- 12 mm), prodloužil se také rozvor náprav až na 2 537 mm.

Díky tomu nabyl prostor pro posádku i její zavazadla, Beetle 2012 nabízí „kufr“ se základním objemem 310 l namísto mrzkých 209 litrů u staršího New Beetlu a sklopná zadní opěradla.

Nabídka verzí

Nový „brouk“ je podle aktuálního ceníku českého zastoupení značky Volkswagen nabízen v kombinaci s třemi výbavovými stupni a čtyřmi motory, jež jsou všechny opatřeny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Základem jsou zážehové agregáty 1,2 TSI/77 kW a 1,4 TSI/118 kW, verzí pro „rozumné“ je diesel 1,6 TDI/77 kW a naopak variantou pro extrémisty se stává zážehová jednotka 2,0 TSI s výkonem rovných 200 koní (147 kW).

Výbavy jsou v duchu tradice úzce spjaty s motory, takže základní stupeň Basic dostanete pouze s motory 1,2 TSI a 1,6 TDI s manuálními převodovkami. Vyšší stupně mohou mít ve všech případech také sedmistupňové (pro 2,0 TSI šestistupňové) dvouspojkové rychlostní skříně DSG s automatizovaným řazením  Nejširší je nabídka ve středním stupni Design, přičemž pouze pro vrcholný Sport jsou k mání nejvýkonnější motory 2,0 TSI/147 kW a 1,4 TSI s DSG.

Kabriolety | Volkswagen | Byznys

Volkswagen Beetle: kabriolet přijde ještě letos

I tentokrát je třeba zdůraznit, že český Volkswagen má v cenících a specifikacích příkladný německý pořádek, ale chybička se vloudí. Samostatnou kategorií v rámci řady Beetle totiž dlouhodobě zůstává verze 2,0 TDI/103 kW, jež sice v tabulkách (velmi) stručných technických údajů jako jediná (!) figuruje také provozními parametry v kombinaci s „automaty“ DSG, ale v ceníku ji nenajdete.

Zkoušený vůz

K testu jsme převzali bleděmodrý Beetle v nejvyšším výbavovém stupni Sport a s nejsilnějším motorem 2,0 TSI v kombinaci s „automatem“ DSG. Jeho základní cena 589 900 Kč narostla až na 745 900 Kč díky připojení řady prvků z široké škály příplatkové výbavy. Patří mezi ně především špičková audiosoustava Fender s výkonem 400W, dotykovým displejem, Bluetooth, vstupy Media-In, SD a AUX či záznamem dopravního zpravodajství z rádia (dohromady + 26 900 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento druh hmyzu v davu vynikne

Opomenout nelze ani devatenáctipalcové ráfky Tornado s pneumatikami o rozměru 235/45 R19 (+ 28 000 Kč), bi-xenonové světlomety (+ 17 500 Kč), zatmavená skla v zadní části karoserie (+ 8 200 Kč), multifunkční kožený volant (+ 9 800 Kč), vyhřívání předních sedadel a ostřikovačů čelního skla (+ 6 500 Kč) nebo skutečně působivé prosklené střešní okno s elektrickým ovládáním (+ 32 300 Kč).

Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)745 900 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)379 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, el.
Airbagy4x
El. řízení podvozkuESP, ABS, EDS, ASR, MSR, XDS
Centrální zamykáníAno, na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 2x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, včetně vyhřívání
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioRCD 510, s CD a měničem, MP3, SD a AUX
Přední mlhová světlaAno, s nasvětlováním zatáčky
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová ikona?, I pro muže, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Xenony bez ostřikovačů…?, Kvalitní interiér
  3. Se sluncem nad hlavou, Nepříjemné závady, „Tady je Fenderovo“
  4. Pracoviště řidiče, Silný motor, Podvozek spíše na dálnici
  5. Slovo na závěr, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků