Jezdíte převážně nejvíce ve dvou osobách? Potrpíte si na standard, ale máte chuť na něco zábavnějšího než Golf? Pak je pro vás Beetle alternativou hodnou zvážení. Technika i cena jsou stejné.
Kapitoly článku:
- Nová ikona?, I pro muže, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
- Na první pohled, Xenony bez ostřikovačů…?, Kvalitní interiér
- Se sluncem nad hlavou, Nepříjemné závady, „Tady je Fenderovo“
- Pracoviště řidiče, Silný motor, Podvozek spíše na dálnici
- Slovo na závěr, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
Nová ikona?
Je to jeden z mála Volkswagenů současnosti, který se výrazně vymyká konkurenci, a navíc se vám dokonce může i opravdu líbit. Je to stylové, ale také dokonale fungující auto, jež budí dojem kdekoli se objeví. A na kvalitních cestách také celkem dobře jede. Seznamte se: VW Beetle Sport se špičkovým motorem 2,0 TSI DSG.



Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG připraven k našemu testu
Německá automobilová historie kupodivu nemá zrovna mnoho skutečně ikonických modelů, nicméně disponuje jedním, který by jí mohli závidět kdekoli na světě: VW „brouk“. A právě marketingově mimořádně obratný Volkswagen v posledních letech ze svých dějin těží, jak může.
Nový VW Beetle se oficiálně představil na loňském autosalonu v Šanghaji, tedy v roce, v němž původní Volkswagen „brouk“ oslavil 75. jubileum svého vzniku a ve výrobě vydržel více než půl století. Roku 1998 na něj alespoň po stránce stylistické navázal model New Beetle, jehož výroba, během níž vzniklo něco málo přes milion vozů, skončila již předloni.
I pro muže
V porovnání s předchůdcem je Beetle větší a působí jaksi dospělejším dojmem, designéři pod vedením Waltera de Silvy navíc podle zadání měli vytvořit vůz pro obě pohlaví. Při pohledu na přiložené snímky si možná vzpomenete na studii New Beetle Ragster, kterou Volkswagen vystavil na autosalonu v Detroitu roku 2005 a z níž proporce sériového provedení vycházejí.
Jak bylo řečeno již výše, Volkswagen Beetle připravený pro modelový rok 2012 poněkud povyrostl. Dlouhý je 4 278 mm (+ 152 mm), široký 1 808 mm (+ 84 mm) a vysoký 1 486 mm (- 12 mm), prodloužil se také rozvor náprav až na 2 537 mm.
Díky tomu nabyl prostor pro posádku i její zavazadla, Beetle 2012 nabízí „kufr“ se základním objemem 310 l namísto mrzkých 209 litrů u staršího New Beetlu a sklopná zadní opěradla.
Nabídka verzí
Nový „brouk“ je podle aktuálního ceníku českého zastoupení značky Volkswagen nabízen v kombinaci s třemi výbavovými stupni a čtyřmi motory, jež jsou všechny opatřeny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Základem jsou zážehové agregáty 1,2 TSI/77 kW a 1,4 TSI/118 kW, verzí pro „rozumné“ je diesel 1,6 TDI/77 kW a naopak variantou pro extrémisty se stává zážehová jednotka 2,0 TSI s výkonem rovných 200 koní (147 kW).
Výbavy jsou v duchu tradice úzce spjaty s motory, takže základní stupeň Basic dostanete pouze s motory 1,2 TSI a 1,6 TDI s manuálními převodovkami. Vyšší stupně mohou mít ve všech případech také sedmistupňové (pro 2,0 TSI šestistupňové) dvouspojkové rychlostní skříně DSG s automatizovaným řazením Nejširší je nabídka ve středním stupni Design, přičemž pouze pro vrcholný Sport jsou k mání nejvýkonnější motory 2,0 TSI/147 kW a 1,4 TSI s DSG.
I tentokrát je třeba zdůraznit, že český Volkswagen má v cenících a specifikacích příkladný německý pořádek, ale chybička se vloudí. Samostatnou kategorií v rámci řady Beetle totiž dlouhodobě zůstává verze 2,0 TDI/103 kW, jež sice v tabulkách (velmi) stručných technických údajů jako jediná (!) figuruje také provozními parametry v kombinaci s „automaty“ DSG, ale v ceníku ji nenajdete.
Zkoušený vůz
K testu jsme převzali bleděmodrý Beetle v nejvyšším výbavovém stupni Sport a s nejsilnějším motorem 2,0 TSI v kombinaci s „automatem“ DSG. Jeho základní cena 589 900 Kč narostla až na 745 900 Kč díky připojení řady prvků z široké škály příplatkové výbavy. Patří mezi ně především špičková audiosoustava Fender s výkonem 400W, dotykovým displejem, Bluetooth, vstupy Media-In, SD a AUX či záznamem dopravního zpravodajství z rádia (dohromady + 26 900 Kč).



Tento druh hmyzu v davu vynikne
Opomenout nelze ani devatenáctipalcové ráfky Tornado s pneumatikami o rozměru 235/45 R19 (+ 28 000 Kč), bi-xenonové světlomety (+ 17 500 Kč), zatmavená skla v zadní části karoserie (+ 8 200 Kč), multifunkční kožený volant (+ 9 800 Kč), vyhřívání předních sedadel a ostřikovačů čelního skla (+ 6 500 Kč) nebo skutečně působivé prosklené střešní okno s elektrickým ovládáním (+ 32 300 Kč).
Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 745 900 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 379 900 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano, el. |
Airbagy | 4x |
El. řízení podvozku | ESP, ABS, EDS, ASR, MSR, XDS |
Centrální zamykání | Ano, na DO, sklopný klíč |
El. ovládání oken | Ano, 2x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano, včetně vyhřívání |
Čalounění | látka |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | RCD 510, s CD a měničem, MP3, SD a AUX |
Přední mlhová světla | Ano, s nasvětlováním zatáčky |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Palubní počítač | Ano |