Test Volkswagen Beetle Cabriolet 2.0 TSI: nejstylovější stylovka

Může mít něco větší styl než povedené retro v podobě aktuálního VW Beetle, které navazuje na velice slavný odkaz? Samozřejmě, může. Pokud přehlédneme pár konkurentů, pak to je jednoznačně Beetle Cabriolet.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Beetle Cabriolet v kostce
  2. Základní fakta, Design o úroveň výše, Exclusive opravdu exkluzivní
  3. Motor: ozvěna minulosti, Kde jsou ty problémy?
  4. Cena, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Minulý rok dorazil na český trh kabriolet odvozený od aktuální generace Volkswagenu Beetle. Vzal to oklikou přes Los Angeles, kde byl na podzim 2012 poprvé světu představen. Před několika týdny se tento vůz dostal konečně také do naší redakce, a to ve vskutku exkluzivní verzi. Pod kapotou byl vrcholný benzinový dvoulitr spolupracující s automatickou převodovkou DSG, v interiéru byste pro změnu našli čalounění kůží Nappa a v podstatě vše, na co si vzpomenete.

Test: Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG - pekelně svižný hmyz

Test: Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG - pekelně svižný hmyz

Beetle Cabriolet je velmi přitažlivé auto, nenápadná černá barva karoserie na tom nezměnila vůbec nic. Je to zkrátka nestylovější stylovka. Kdo hledá něco, v čem bude středem pozornosti za každých okolností, tomu by se německý kabriolet mohl líbit. Připravte se pouze na to, že pozornost bude mít původ spíše u žen. Je samozřejmě otázkou, jak moc vám zrovna tahle věc bude vadit.

Vrcholný motor pod kapotou naší verze nabídne 147 kW (200 k). De facto jde o stejnou motorizaci, jakou jsme před časem testovali v provedení GSR. Jenže v kabrioletu jsem se nemohl zbavit dojmu, že jde o zbytečně silný motor. Na sportování Beetle Cabriolet není, na expresní jízdu po dálnici také ne.

Než jsem se ale stačil pořádně podívat na dilema, zda sáhnout po slabším čtyřválci 1.4 TSI nebo zda přeci jen koupit dvoulitr, přispěchal český importér s řešením. Testovaná motorizace byla stažena z nabídky, na českém trhu se už neprodává. A je po problému...

Radosti
Design a styl
Přitahuje pozornost
Tvar sedadel
Slušný prostor pro cestující
Starosti
Vyšší spotřeba
Vysoká cena
Malý vstupní otvor do zavazadleníku
Slabé brzdy
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Beetle Cabriolet v kostce
  2. Základní fakta, Design o úroveň výše, Exclusive opravdu exkluzivní
  3. Motor: ozvěna minulosti, Kde jsou ty problémy?
  4. Cena, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků