Test Volkswagen Amarok DC BiTDI Highline: efektní SUV s korbou

Pokud z nějakého důvodu toužíte po impozantním terénním pick-upu, ale jste zvyklí na komfort a do terénu často nejezdíte, našli jsme auto právě pro vás.
Seznam kapitol
  1. Velkolepé entrée, Od pracanta až po zjemnělé SUV
  2. SUV s otevřenou ložnou plochou, Impozantní, ale přívětivý, Využitelnost plochy
  3. Na palubě, Za volantem jak v Golfu, Vzhůru do provozu
  4. Na silnici, ale i do terénu, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Velkolepé entrée

U nás terénním pick-upům pšenka zrovna nekvete, takže i Volkswagen Amarok je na našich silnicích stále spíše výjimečným zjevem. Ačkoli se to možná nezdá, na českém trhu se Amarok objevil již bezmála před třemi lety, přesto zůstává jedním z nejmodernějších modelů své třídy.

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

Od vozů této kategorie nijak významné rozdíly zřejmě nečekáte, jde hlavně o vysokou světlost, velké nájezdové i přechodové úhly a robustní stavbu se samostatným rámem a tuhou zadní nápravou na podélných půleliptických listových perech, jež umožní přepravu i objemných nákladů i tažení těžkých přívěsů (u Amaroku až 2,8 t).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Amarok DoubleCab Highline 2,0 BiTDI 4Motion AT

Amarok se přesto v některých ohledech ze zažitých zvyklostí vymyká, ale k tomu se dostaneme až později. V tuto chvíli je třeba konstatovat, že jde o vůbec první Volkswagen této kategorie z vlastní konstrukční kanceláře.

Test: Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab - Houstone, máme problém?

Test: Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab - Houstone, máme problém?

Ačkoli byste to možná na první pohled neřekli, Amarok je svým způsobem exot, vyrábí se totiž výhradně v argentinském Buenos Aires. Odtamtud se exportuje do celého světa, ale má tam přeci jen blíže k trhům, na nichž patří terénní pick-upy k nejdůležitějším komoditám. Když byl Volkswagen Amarok na počátku roku 2010 v Evropě představen, rázně rozčeřil docela stojaté vody v místních luzích a hájích.

Test: Toyota Hilux 2.5 D-4D - mladší o pár let

Test: Toyota Hilux 2.5 D-4D - mladší o pár let

Od té doby se leccos změnilo, přišly zejména nové generace vozů Ford Ranger a Toyota Hilux, jež patří v dané kategorii k tradičním matadorům, navíc někdy před dvaceti lety Volkswagen prodával model Taro, jenž z tehdejšího Hiluxu vycházel. Mezi další konkurenty Amaroku lze zahrnout také modely Isuzu D-Max nebo Nissan Navara.

Test: Isuzu D-Max – na stavbu i za zábavou

Test: Isuzu D-Max – na stavbu i za zábavou

Od pracanta až po zjemnělé SUV

Modelová řada Volkswagen Amarok je rozsáhlá a vyhoví požadavkům celé škály zákazníků. Vůz disponuje pochopitelně samostatným rámem, který však sestává ze dvou sešroubovaných dílů s celkem šesti příčnými výztuhami a listová pera zadní nápravy k němu nejsou připevněna po stranách, ale přímo pod ním.

Na rozdíl od většiny konkurence nabízí Amarok jen dva druhy kabin, dvoumístnou Single Cab a pětimístnou Double Cab (zvykem bývá také kompromis v podobě střední verze s nouzovými sedátky vzadu). Co se týče cen jednotlivých verzí, importér v současnosti nenabízí ucelený dokument, proto zájemce odkazujeme na konfigurátor, v němž všechny potřebné údaje najdou.

Volkswagen připravil tři možnosti co do soustavy náhonu kol. Základem je pohon pouze zadní nápravy, alternativou jsou pak 4Motion Part Time s připojitelnou přední nápravou a 4Motion Full Time se stálým pohonem všech kol a mezinápravovým diferenciálem Torsen, který dělí točivý moment v základním poměru 40/60 ve prospěch kol zadní nápravy. Redukce chybí.

Volit lze ze dvou druhů zadní nápravy, komfortní a Heavy Duty, jenž umožňuje naložit na korbu v závislosti na konkrétní verzi až 1,15 t.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Velkolepé entrée, Od pracanta až po zjemnělé SUV
  2. SUV s otevřenou ložnou plochou, Impozantní, ale přívětivý, Využitelnost plochy
  3. Na palubě, Za volantem jak v Golfu, Vzhůru do provozu
  4. Na silnici, ale i do terénu, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků