Test Volkswagen Amarok DC BiTDI Highline: efektní SUV s korbou

Pokud z nějakého důvodu toužíte po impozantním terénním pick-upu, ale jste zvyklí na komfort a do terénu často nejezdíte, našli jsme auto právě pro vás.
Seznam kapitol
  1. Velkolepé entrée, Od pracanta až po zjemnělé SUV
  2. SUV s otevřenou ložnou plochou, Impozantní, ale přívětivý, Využitelnost plochy
  3. Na palubě, Za volantem jak v Golfu, Vzhůru do provozu
  4. Na silnici, ale i do terénu, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Velkolepé entrée

U nás terénním pick-upům pšenka zrovna nekvete, takže i Volkswagen Amarok je na našich silnicích stále spíše výjimečným zjevem. Ačkoli se to možná nezdá, na českém trhu se Amarok objevil již bezmála před třemi lety, přesto zůstává jedním z nejmodernějších modelů své třídy.

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

Od vozů této kategorie nijak významné rozdíly zřejmě nečekáte, jde hlavně o vysokou světlost, velké nájezdové i přechodové úhly a robustní stavbu se samostatným rámem a tuhou zadní nápravou na podélných půleliptických listových perech, jež umožní přepravu i objemných nákladů i tažení těžkých přívěsů (u Amaroku až 2,8 t).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Amarok DoubleCab Highline 2,0 BiTDI 4Motion AT

Amarok se přesto v některých ohledech ze zažitých zvyklostí vymyká, ale k tomu se dostaneme až později. V tuto chvíli je třeba konstatovat, že jde o vůbec první Volkswagen této kategorie z vlastní konstrukční kanceláře.

Test: Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab - Houstone, máme problém?

Test: Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab - Houstone, máme problém?

Ačkoli byste to možná na první pohled neřekli, Amarok je svým způsobem exot, vyrábí se totiž výhradně v argentinském Buenos Aires. Odtamtud se exportuje do celého světa, ale má tam přeci jen blíže k trhům, na nichž patří terénní pick-upy k nejdůležitějším komoditám. Když byl Volkswagen Amarok na počátku roku 2010 v Evropě představen, rázně rozčeřil docela stojaté vody v místních luzích a hájích.

Test: Toyota Hilux 2.5 D-4D - mladší o pár let

Test: Toyota Hilux 2.5 D-4D - mladší o pár let

Od té doby se leccos změnilo, přišly zejména nové generace vozů Ford Ranger a Toyota Hilux, jež patří v dané kategorii k tradičním matadorům, navíc někdy před dvaceti lety Volkswagen prodával model Taro, jenž z tehdejšího Hiluxu vycházel. Mezi další konkurenty Amaroku lze zahrnout také modely Isuzu D-Max nebo Nissan Navara.

Test: Isuzu D-Max – na stavbu i za zábavou

Test: Isuzu D-Max – na stavbu i za zábavou

Od pracanta až po zjemnělé SUV

Modelová řada Volkswagen Amarok je rozsáhlá a vyhoví požadavkům celé škály zákazníků. Vůz disponuje pochopitelně samostatným rámem, který však sestává ze dvou sešroubovaných dílů s celkem šesti příčnými výztuhami a listová pera zadní nápravy k němu nejsou připevněna po stranách, ale přímo pod ním.

Na rozdíl od většiny konkurence nabízí Amarok jen dva druhy kabin, dvoumístnou Single Cab a pětimístnou Double Cab (zvykem bývá také kompromis v podobě střední verze s nouzovými sedátky vzadu). Co se týče cen jednotlivých verzí, importér v současnosti nenabízí ucelený dokument, proto zájemce odkazujeme na konfigurátor, v němž všechny potřebné údaje najdou.

Volkswagen připravil tři možnosti co do soustavy náhonu kol. Základem je pohon pouze zadní nápravy, alternativou jsou pak 4Motion Part Time s připojitelnou přední nápravou a 4Motion Full Time se stálým pohonem všech kol a mezinápravovým diferenciálem Torsen, který dělí točivý moment v základním poměru 40/60 ve prospěch kol zadní nápravy. Redukce chybí.

Volit lze ze dvou druhů zadní nápravy, komfortní a Heavy Duty, jenž umožňuje naložit na korbu v závislosti na konkrétní verzi až 1,15 t.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Velkolepé entrée, Od pracanta až po zjemnělé SUV
  2. SUV s otevřenou ložnou plochou, Impozantní, ale přívětivý, Využitelnost plochy
  3. Na palubě, Za volantem jak v Golfu, Vzhůru do provozu
  4. Na silnici, ale i do terénu, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 100 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků