Test ukázal, proč Tesly s Autopilotem bourají. Komentář značky nepřekvapí

Sebelepší systém semi-autonomního řízení nevidí před auto před sebou. Právě proto se stále jedná o pouhou asistenci řidiče, jak ukazuje video.

Je to často opakující se scénář. Tesla těžce havaruje a řidič se vymlouvá na chybu auta nebo spuštěného systému Autopilot. Před všemi technickými záležitostmi chybu hledejme možná ze všeho nejvíc v až přehnané snaze Elona Muska předehnat konkurenci.

I když je Autopilot od Tesly v rámci konkurence co se týče vedení stopy a reakcí na provoz velmi dobrý a neustále vylepšovaný, není to "autopilot", jak naznačuje název - je to stále asistence řidiče, který má dávat pozor na cestu.

To se snaží vysvětlit také přiložené video od organizace Thatcham Research. Experti podrobili Teslu Model S velmi jednoduchému a běžnému testu. Prostě následovali auto před sebou, které však náhle uhnulo kvůli vozu stojícímu v jízdním pruhu. Typický scénář vznikající kolony na dálnici.

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Jenže radary nevidí nic jiného než auto před sebou, a tak ani nestačí zareagovat - brzdová světla se rozsvítí až během prudkého nárazu, který by mohl být i smrtelný. Tesla pro Jalopnik.com test prostřednictvím tiskového oddělení okomentovala sebevědomě: "Tesla byla se svým Autopilotem vždy jasná. Vždy jsme tvrdili, že nezabrání všem nehodám. Provedený test není problémem pro řidiče, který tuto funkci užívá správně."

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků