TEST Toyota Yaris 1.5 Hybrid GR Sport: Na papíře oxymoron, na silnici zábavná hříčka

Z kombinace slov „Sport“ a „Hybrid“ leckomu naskočí kopřivka, ale v případě malé Toyoty to naprosto překvapivě funguje. I když ne bez několika "ale..."
Radosti
Velmi úsporný pohon
Zábavné jízdní vlastnosti
Snadná obsluha
Vyčerpávající výbava ze férové peníze
Starosti
Nesportovní motor
Jen jedno USB v celém autě
8  /10

Zachytit lesk ryze sportovních modelů a přenést ho i na civilnější motorizace je lety prověřený postup, který praktikuje kdejaká automobilka. Audi má svůj S-Line, BMW zase M pakety, Lexus nabízí F Sport… U Toyoty se styl a ducha GR Supry nebo GR Yarisu snaží přinést masám výbava GR Sport, kterou už známe z Corolly. U pětidveřového Yarisu je k dostání u výhradně benzinového provedení 1.5 Dynamic Force s šestistupňovým manuálem (u automatu Multidrive ne) a k testované hybridní patnáctistovce.

V nabídce pěti výbav stojí GR Sport na samotném vrcholu – cenou i tím, co skutečně obsahuje. Máme tu třeba odlišný přední nárazník, v němž místo horizontálních žeber najdeme složitější motiv, připomínající plástev. Samozřejmě zde nechybí logo Gazoo Racing ve formě černo-rudého znáčku. Vzadu se GR Sport-ovní Yaris liší od jiných výbav spodní částí nárazníku, připomínající difuzor, a rovnou stříbřitou koncovkou výfuku. Normální model má obyčejnou trubku, která se za tlumičem sklání k zemi.

Dalším prvkem jsou 18“ kola s černo-červenými prvky, která této kompaktní blešce s minimálními převisy karoserie velmi sluší. V neposlední řadě pak GR Sport může mít jako jediné provedení světle šedivou metalízu s černou střechou. Jako celek působí vizuální změny velmi harmonicky a tak akorát ostře, aniž by vypadaly dětinsky nebo lacině. Z větší dálky si laik může splést GR Sport s plnotučnou ostrou verzí – než si tedy všimne extra páru dveří, vyšší linie střechy a mnohem agresivnějších detailů.

Uvnitř sportovní švih a skvělá obsluha

V podobně decentním duchu pokračují změny i uvnitř. Logo Gazoo Racing zde najdete na hlavových opěrkách sedadel s prvky z Alcantary a s rudým prošíváním, ve startovacím tlačítku, na volantu s rovněž červenými stehy a v úvodní grafice obrazovky v přístrojovém štítu. A to je společně s dekorativním obložením z imitace šedivého kovu vše.

Interiér tak dostal rozumnou dávku šmrncu, aniž by v něm přibylo cokoliv, co by narušilo snadné každodenní použití. Samotná přední sedadla se od „normálních“ Yarisů liší skutečně jen čalouněním, nabídnou tedy rozumně široké sedáky i fajnové boky, které vás v zatáčkách podrží, a zároveň při dlouhých cestách neutiskují. Palubní deska je přehlednost a vstřícnost sama – třikrát hurá za plnohodnotné ovládání klimatizace kolečky a rovnou deset tlačítek pro její kompletní obsluhu bez hrabání se kdesi v obrazovkách.

Podobně nezáludný je palubní infotainment Toyota Smart Connect s 9“ obrazovkou, v němž najdeme jednotlivé funkce (média, telefon, navigaci, zrcadlení, konektivitu přes aplikaci My T a info/nastavení vozu) v šesti velkých dlaždicích. Systém startuje celkem rychle, až na navigaci. Té spuštění naštěstí netrvá tak dlouho, jako mnoha koncernovým vozům. Obsluhu usnadňují skutečná tlačítka vlevo od displeje, včetně plusu a mínusu pro hlasitost, která nahmátnete po paměti. Pod displejem se nachází šikovná polička, před voličem převodovky indukční nabíječka a další menší polici máme před spolujezdcem.

Středový tunel je celkem úzký a nezabírá tak zbytečně místo, kromě držáků nápojů se na něm nachází i tlačítko volby jízdních režimů nebo aktivace čistě elektrické jízdy, umožní-li to aktuální kapacita baterie. Zadní sedadla vyhoví spíše menším postavám (dvěma) nebo dětem, jejich sedáky jsou lehce naklopeny dozadu a přední hrana je tak v docela rozumné výšce nad podlahou. Hodil by se zde alespoň jeden USB port pro nabíjení chytrých zařízení – jediný kus na celé palubě najdete vpředu. Kufr se svou kapacitou 286 litrů patří k průměru této třídy vozů.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Diskuze (80) Další článek: Tesla poražena, Porsche si bere rekord zpět! Nejrychlejší produkční EV na Nürburgringu je Taycan Turbo S

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,