Test Toyota Yaris 1,4 D-4D: japonský spořílek

Honza  |  28. 08. 2007 08:47

S panem redaktorem nemuzu nesouhlasit. Sice nevlastnim ten samy vuz, o jakem se pise, ale jezdim s Toyotou Yaris Verso 1.4 D4D, 2003. Motor je naprosto neuveritelny, spotreba i s plynem na podlaze nepresahne 7l a kombinovana nikdy nepresahne 6l. Navic mam vyhodu varianty Verso, ktera ma v interieru vic mista nez Octavia. Zadni sedacky se daji jednoduse schovat do podlahy a nikdo by nikdy nerekl, ze tam nekdy nejake sedacky byly. Ve firme mame jak Fabii 1.4 TDI, tak i Fusion 1.4 diesel. Fabia se v nicem Toyote nevyrovna, TDI (i kdyz 1.4) je tak pro minitraktor, hruza. Ford ma taky sve mouchy. Jestli nekdo premysli o koupi maleho dieselu, urcite se projedte s Yarisem D4D. Je az prekvapive jak pohodlne to auto je. Nevyklepe z vas dusi jako Fabia.

Odpovědět  |   | 
~  |  28. 08. 2007 09:11

...a svoje muchy ma aj Yaris, bohuzial. V prvom rade je to cena, na SK trhu patri Yaris medzi najdrahsie auta svojej triedy. Dalsim problemom je ten, ze uspokoji len nenarocneho cloveka - cloveka, ktory sa chce odviezt. Konkretne moja manzelka vyzaduje vyhrievane sedadla, parkovacie senzory a tempomat, bez tohto auto do domu nesmie. Toto vsetko sa do tebou tolko kritizovanej Fabie da bez problemov objednat, u Yarisu a ostatnych japoncov/korejcov je to bez sance. Yaris Verso je fajn variabilne male auticko, neviem ako v CZ, ale u nas sa prestal predavat velmi skoro, jeho cena totiz bola neumerne vysoka a predaje boli nulove.
Apropo este jazdne vlastnosti - pred kupou auta sme mali pozicanu 1.0 VVTI na cely den a veru ten motor sa mi zdal byt zufalo slaby. Takisto neistota auta na ceste, auto ako keby plavalo, vyzadovalo si neustale korekcie volantom. Nemozem si pomoct, ale stary Yaris bol omnoho revolucnejsi, v case, kedy prisiel na trh, patril medzi to najlepsie vo svojej kategorii. Novy Yaris na jeho kvality nenadviazal, ale zdaleka horsie je na tom Auris ako pokracovatel Corolly.
P.S.
Jazdim na Focuse II 1.6 Ghia, nakoniec sme z kategorie malych aut kupili radsej dalsi Focus

Odpovědět  |   | 
Honza  |  28. 08. 2007 09:24

Jedine tempomat do Yarisu nedokoupis. Vyhrivane sedacku jsou v zakladu, parkovaci senzory v malem aute nepotrebujes, z Yarisu je dobre videt. Je to tezke, kdyz srovnavas s autem o tridu vys. Osobne jezdim radsi s dieslem, nez s benzinem. Manzelka ma takovy zvyk, ze zapomina podradit a jede do kopce na petku padesatkou s plynem na zemi. Benzinaka by s takovym stylem brzo zabila. Pouzivame Yarise jako prvni auto v rodine. Muzu jasne prohlasit, ze mista v interieru ma mnohem vice nez Focusu, hlavne na zadni lavici. No ale tam je prece i vic mista pro kolena nez v Superbu. Cesky dovozce bohuzel nabizi ceny moc vysoke a timto zabiji prodeje. Sam mam spatne zkusenosti s kvalitou nemeckych aut a Toyota me v nicem nezklamala. Mym pristim autem bude zase japonec.

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  29. 08. 2007 11:46

Manzelka ma takovy zvyk, ze zapomina podradit a jede do kopce na petku padesatkou s plynem na zemi. Benzinaka by s takovym stylem brzo zabila.

Hehe .. a kvuli tomu kupovat dizla, misto toho abys ji naucil jezdit ... Tohle dela muj 75lety deda ... kde ale uz plati - "staryho psa novym kouskum nenaucis" Ale chapu ze se bojis manzelce neco vytknout Ja bych ji to auto nepujcil....

Odpovědět  |   | 
jiri  |  29. 08. 2007 13:11

Coze, ze Yaris je vetsi jak Focus ????
No comment

Odpovědět  |   | 
xxx  |  28. 08. 2007 10:19

Jestli někdo potřebuje parkovací senzory, tak je potencionálně nebezpečný i při běžném ježdění směrem rovně. Naučit se jezdit rovně po dálnici (jak jsem denno denně svědkem -týká se to i namachrovanců za volanty opravdu luxusních aut a SUV) dokáže každý blbec.
A když vidím každýho druhýho při parkování dřít hliníkáč o obrubník, okamžitě bych ho/ji od toho vyrazil. Před lety jsem jezdil ve výpravně ve škododovce (myslím tím fabriku), mimochodem vynikající škola, a tam se používal takový slogan: Jestli na to nestačíš, tak za to nelez. Ono je to podobné s vymoženostmi jako ABS, ESP, atp... Každý blbec uvěří novinářským blábolům jak díky ESP nemůžeš dostat smyk, ale ono to chce si takovouto informaci trochu přebrat, a nezapomínat na fyziku a její zákony o kterých se učí v sedmé třídě ZŠ... Je chybou, že dají řidičák i těm, kterým nebylo shůry dáno.

Odpovědět  |   | 
Leone  |  28. 08. 2007 13:57

Parkovací senzory se dají pořídít za příplatek, stejně jako vyhřívané sedačky. Interier je sice z tvrdých plastů, ale zase kvalitně zpracovaný a ni nevrže. Mám čerstvou zkušenost s novým Golfem 1,9 TDI , tam jsou plasty měkké, ale za jízdy se z palubky ozývají pazvuky. Jen ta cena Yarisu je vysoká, ale to je problém dovozce.

Odpovědět  |   | 
Well-being  |  28. 08. 2007 08:53

Pan autor by si měl oživit učivo ze základní školy. Dvě deci jsou 200 ccm. Tak nevím o jaké dvě deci motor Yarisu přesahuje hranici 1350 ccm pro povinné ručení.

Odpovědět  |   | 
Marťas  |  28. 08. 2007 10:06

Tak se snad nebudeme handrkovat o 6ml, ne. Ale slůvko téměř o 2 deci by opravdu neuškodilo.

Odpovědět  |   | 
Well-being  |  28. 08. 2007 13:29

Ach bože, další počtář co si plete deci s centi. Když přidáme ke 14 ml 4 ml, dostaneme 20 ml. To však nejsou 2 deci. Tedy úplně po lopatě, 2 dl = 200 ml. A ještě pro ty úplně nejtupější: deci je rovno 1 desetině a centi je rovno 1 tisícině.

Odpovědět  |   | 
Well-being  |  28. 08. 2007 13:36

Oprava: 1/1000 je samozřejmě označována mili

Odpovědět  |   | 
Marťas  |  28. 08. 2007 14:34

OK, uznávám, přepočítal jsem se. Ale na SŠ jsme z matematiky měl dvojku , asi omylem.

Odpovědět  |   | 
rmira  |  28. 08. 2007 14:26

handrkujeme se o 186 ml z 200, což je dost. Je to jako dát si jedno pivo za 15 Kč a říct, že to stálo skoro dvě stovky, i když to se ale některým jedincům stává....

Odpovědět  |   | 
Ber  |  28. 08. 2007 12:11

Jenomže příplatek za 1.4 D je oproti 1.3 benzin při podobných výkonech 55 tis., + dražší pojistka a povinné ručení. To se prostě vyplatí pouze při firemních nájezdech okolo 40-50 tis. ročně.

Odpovědět  |   | 
joey  |  28. 08. 2007 16:34

přesně tak, ekonomika dieslů u malých aut je prostě v háji.

Odpovědět  |   | 
nenidulezite  |  30. 08. 2007 11:56

s cim v testu souhlasim:
- skoro vsechno, takze to nema smysl vypisovat

a s cim nesouhlasim:
- jednak nemuzu souhlasit s "Na dálnici je pak Yaris překvapivě sebejistý. Tím dost PŘIPOMÍNÁ jízdní vlastnosti malých vozů koncernu Volkswagen." Mam-li tomu rozumet tak, ze mu do nich jeste neco chybi, tak bych si dovolil nesouhlasit, myslim, ze je to to same.

- spotreba v testu - tady je ma vytka zasadnejsi. Jak je jiz z nadpisu patrno, tak srovnani bych rad vykonal s corollou combi (vetsi a tezsi auto) se kterou mam najezdeno cca 40tis. km od noveho auta. Spotreba testovaneho Yarise se mi zda neprimerene vysoka. Myslim, ze to muze byt zpusobeno 2ma faktory. Zaprve tim, ze bylo auto nove, nezajete, protoze u Corolly jsem zaznamenal po ujeti cca 5tis. km postupne snizeni kombinovane spotreby o cca 1 litr/100km. Podotykam, ze s Corollou jezdim ted za zhruba stejne hodnoty jako jezdil autor v testu s Yarisem. Anebo se nabizi druha moznost, ze s tim autor jezdil jako s benzinem , pak je samozrejme spotreba vyssi. Videl bych to na kombinaci obojiho, protoze popisovane rezimy jizdy, napr. kdyz autor pise, ze motor zacina zabirat ve 2tis., jsou podle me lehce mimo. Uz jen papirove hodnoty, tj. vrchol krouticiho momentu mezi 1800 a 3000, napovidaji, ze tester nejezdil v optimalnich otackach, kdyz tvrdi, ze motor je nejlepsi drzet mezi 2500 a 3500 tis. Muj nazor je, a jak vidno projevuje se to v priznivejsi spotrebe paliva, ze optimalni provozni otacky jsou od 1500 (kdy motor zacina prijemne zabirat) do tech cca 3000. Neco jineho je to samozrejme na dalnici, kdy je to dano predevsim zprevodovanim. Nicmene na dalnici jezdim (pokud to lze) ustalenou tachometrovou rychlosti 145km/h, coz odpovida realnym 135km/h (mereno dle GPS), jednoduse tak abych neprichazel o body . Pri takove rychlosti motor toci cca 3200 ot. a spotreba je odvisla od zatizeni a kopcovitosti terenu, rekneme, ze se pohybuje od 5,5 do 7 litru. Zaverem ke spotrebe, troufam si rict, ze pri optimalnim vyuzivani otacek motoru, viz. popis vyse, muze byt kombinovana spotreba Yarise s timto motorem hluboko pod 5 litru. (pozn.: kombinovanym provozem je v mem pripade cca 30% 1-2 lidi bez zavazadel v provozu prazskych spicek, 30% 2-3 lidi s poloprazdnym kufrem silnice 1. a 2. tr. a konecne 40% dlouhe cesty, ale auto maximalne vytizene, tj. 4 lidi a uplne plny kufr a vetsinou na strese rakev nebo kola - vse v ramci +- dodrzovani rychlostnich limitu, tj. dalnice 145km/h, silnice 110km/h, mesto 60km/h - vsechny rychlosti odpovidaji limitu + cca 5% - mereno GPS)

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 09. 2007 00:11

dik za tvuj komentar.
Ja uvazuju o koupi noveho vozu. doted jsem mel samy Skodovky. Prave kvuli motoru uvazuju o Toyote 1,4 D4D. Jezdime vetsinou po meste - tak 90% jizd, zbytek dalnice ...na dovolenou auto neberem . Deti s nama uz stejne nejezdej ...
Spotreba se mi libi - na mesto nepotrebuju velky auto, co bys rekl na mych 194cm, neni preci jen vhodnejsi Auris oproti Yarisu?

Odpovědět  |   | 
Peter  |  26. 12. 2007 19:37

Myslim, ze spotreba 1.4 D4D je fakt ovela nizsia ako pise autor a ked niekto chce pruzne a svizne auto do mesta, tak jednoznacne Yaris a to nielen spotreba a obratnost, ale tiez treba pozerat na hmotnost samotneho auta.
Yaris je aj pre vysokych - treba skusit ...
Kvalita JAPONSKYCH aut sa absolutne neda ani z daleka porovnavat s EUROPOU a uz vobec nie s TALIANSKYMI a FRANC. autami.
Toyota je absolutnou spickou na celom svete spolu so Subaru a nepoznanym Daihatsu.
Kto ma Toyotu, nevie kde je servis a netreba mu ani tel.cislo na ODTAHOVKU

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  05. 02. 2008 23:37

On existuje servis na Toyotu?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  10. 06. 2012 14:57

D4-D do mesta moc ne, jestli pouze do mesta tak je lepsi volba na benzinovy 1.0, nebo pokud je potreby trochu vykon tak 1.33, mel jsem moznost vsech, a pokud je auto opravdu pouze na obcasne vyjeti z mesta, jinak v ve meste tak 1.0 bohate staci.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků

Nejčtenější články

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytávku, která se o všechno sama postará

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytá…

V posledních Fordech najdete novou verzi systému, který automaticky detekuje zamlžení čelního okna.

21.  1.  2021 | | 20 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaFordŽivot řidičeTechnika
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Cena nehraje roli. I levná auta překvapila!

Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Ce…

Během uplynulého roku jsme vám přinesli více než 70 testů, jízdních dojmů a zajímavých ohlédnutí do automobilové historie. Nyní jdeme s kůží na trh a představíme vám auta, která jsou podle nás nejlepší.

1.  1.  2021 | | 7 N/A
AutoRevue.cz
Zajímavosti