Přichází třetí generace Toyoty Yaris. Oproti svým předchůdkyním je to vůz zcela nové povahy. Plnit má totiž nové úkoly.
Kapitoly článku:
- Yaris – sázka na jistotu, Třetí pokračování, Nabídka verzí
- I pro náročnější, Motor pro každého, Zkoušený vůz
- Změna osobnosti, Atypické stírání, Japonské rudimenty
- Působivý interiér, Zavazadelník na úrovni, Za volantem
- Toyota Touch: mnoho povyku pro nic?, Na silnici, Variátor přijde vhod
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Yaris – sázka na jistotu
Když se v půli roku 1998 na trhu vozů nižší třídy objevila Toyota Yaris, dějiny automobilu se otřásly v základem. Stál tu malý automobil zcela nového pojetí, který byl vyvinut a vybaven nejmodernějšími technologiemi. Některá z jeho avantgardních řešení sice do dnešních dnů zůstala nedoceněna, v každém případě se však jednalo o mimořádný automobil.
Toyota Yaris první generace
Tato malá Toyota patřila mezi vůbec první malá auta s nezvykle vysokou karosérií. Yaris se v povědomí svých uživatelů zapsal jako bezpečný a mimořádně spolehlivý automobil. Novinka hodlá zapůsobit dynamickými liniemi a nabídkou dostupných multimediálních soustav.
Třetí pokračování
Zatímco dosavadní vozy Toyota Yaris vynikaly prostými, nevtíravými a svým způsobem nadčasovými liniemi a sázely především na spolehlivost a nízké provozní náklady, nyní je všechno jinak. Novinka má módní, ostře řezané rysy, vše nyní bylo podřízeno záměru nalákat nové skupiny zákazníků. Zatímco dosud tvořily převážnou většinu majitelů ženy, za volantem nového Yarise by se neměl stydět ani chlap.
Dvou dosavadních generací vzniklo od roku 1998 na 5 milionů exemplářů, z nichž polovina byla prodána na evropských trzích. Generace třetí je považována za zcela nový model, nicméně zhruba pětina součástí byla po nezbytných úpravách převzata ze své předchůdkyně.
Také nový Yaris se bude vyrábět v továrně ve francouzském Valenciennes a adaptace místních linek přišla TMC na 100 milionů eur. Rozvor náprav narostl o 50 mm a celková délka karoserie o 100 mm, z čehož těží především prostor pro cestující na zadních sedadlech.
Nabídka verzí
Nová Toyota Yaris se na českém trhu začala prodávat teprve na začátku letošního října, takže zatím stále platí zaváděcí ceny snižující ceny plošně zhruba o 20 000 Kč. Nabízena je ve výbavových stupních Entry, Active a Style, přičemž ten základní je zaměřen především na ty, kteří „jdou po ceně“.
Přesto v seznamu jeho výbavy najdeme třeba elektrický posilovač řízení EPS, výškově i podélně stavitelný volant, ovládání rádia na volantu (zvláštní, rádio je za příplatek…), výškově stavitelné sedadlo řidiče, stabilizační systém VSC a ABS, protiprokluzem TRC a asistentem BA, centrální zamykání klíčem, ale také čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní vak před řidičem. Za 30 000 Kč dostanete paket Entry+ s manuální klimatizací a rádiem na CD a s podporou MP3, WMA a vstupy Aux-In a USB.