Test: Toyota Yaris 1,33i CVT - velký krok

Přichází třetí generace Toyoty Yaris. Oproti svým předchůdkyním je to vůz zcela nové povahy. Plnit má totiž nové úkoly.
Seznam kapitol
  1. Yaris – sázka na jistotu, Třetí pokračování, Nabídka verzí
  2. I pro náročnější, Motor pro každého, Zkoušený vůz
  3. Změna osobnosti, Atypické stírání, Japonské rudimenty
  4. Působivý interiér, Zavazadelník na úrovni, Za volantem
  5. Toyota Touch: mnoho povyku pro nic?, Na silnici, Variátor přijde vhod
  6. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Yaris – sázka na jistotu

Když se v půli roku 1998 na trhu vozů nižší třídy objevila Toyota Yaris, dějiny automobilu se otřásly v základem. Stál tu malý automobil zcela nového pojetí, který byl vyvinut a vybaven nejmodernějšími technologiemi. Některá z jeho avantgardních řešení sice do dnešních dnů zůstala nedoceněna, v každém případě se však jednalo o mimořádný automobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris první generace

Tato malá Toyota patřila mezi vůbec první malá auta s nezvykle vysokou karosérií. Yaris se v povědomí svých uživatelů zapsal jako bezpečný a mimořádně spolehlivý automobil. Novinka hodlá zapůsobit dynamickými liniemi a nabídkou dostupných multimediálních soustav.

Třetí pokračování

Zatímco dosavadní vozy Toyota Yaris vynikaly prostými, nevtíravými a svým způsobem nadčasovými liniemi a sázely především na spolehlivost a nízké provozní náklady, nyní je všechno jinak. Novinka má módní, ostře řezané rysy, vše nyní bylo podřízeno záměru nalákat nové skupiny zákazníků. Zatímco dosud tvořily převážnou většinu majitelů ženy, za volantem nového Yarise by se neměl stydět ani chlap.

Testy | Toyota

Toyota Yaris: parádní kus auta (velký test)

Dvou dosavadních generací vzniklo od roku 1998 na 5 milionů exemplářů, z nichž polovina byla prodána na evropských trzích. Generace třetí je považována za zcela nový model, nicméně zhruba pětina součástí byla po nezbytných úpravách převzata ze své předchůdkyně.

Toyota | Toyota Yaris

Nový Yaris – zmohutněl, zmužněl, dospěl

Také nový Yaris se bude vyrábět v továrně ve francouzském Valenciennes a adaptace místních linek přišla TMC na 100 milionů eur. Rozvor náprav narostl o 50 mm a celková délka karoserie o 100 mm, z čehož těží především prostor pro cestující na zadních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nabídka verzí

Nová Toyota Yaris se na českém trhu začala prodávat teprve na začátku letošního října, takže zatím stále platí zaváděcí ceny snižující ceny plošně zhruba o 20 000 Kč. Nabízena je ve výbavových stupních Entry, Active a Style, přičemž ten základní je zaměřen především na ty, kteří „jdou po ceně“.

Přesto v seznamu jeho výbavy najdeme třeba elektrický posilovač řízení EPS, výškově i podélně stavitelný volant, ovládání rádia na volantu (zvláštní, rádio je za příplatek…), výškově stavitelné sedadlo řidiče, stabilizační systém VSC a ABS, protiprokluzem TRC a asistentem BA, centrální zamykání klíčem, ale také čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní vak před řidičem. Za 30 000 Kč dostanete paket Entry+ s manuální klimatizací a rádiem na CD a s podporou MP3, WMA a vstupy Aux-In a USB.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Yaris – sázka na jistotu, Třetí pokračování, Nabídka verzí
  2. I pro náročnější, Motor pro každého, Zkoušený vůz
  3. Změna osobnosti, Atypické stírání, Japonské rudimenty
  4. Působivý interiér, Zavazadelník na úrovni, Za volantem
  5. Toyota Touch: mnoho povyku pro nic?, Na silnici, Variátor přijde vhod
  6. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků