Test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i – více netřeba

defender110  |  12. 01. 2012 09:18

Myslím že po designové stránce se autko celkem povedlo, oproti starším generacím vypadá líp. Přístrojovka je věcí vkusu každého, středové řešení z minulé generace rozhodně mělo něco do sebe, pravda nejsme na to pořád zvyklí, mi se osobně líbila asi víc než tato , ale ani tuto bych nějak víc neodsuzoval, škoda odkládacích míst. Co by mi vadilo je absence ukazatele teploty motoru. Jinak vypadá yarísek šikovně, a hlavně spolehlivost !! Ceny se mi zdaj odpovídající velikosti, výbavě a spolehlivosti vozu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 01. 2012 17:09

jou, suhlas. Jedno s mala malych aut, ktore sa mi celkom pozdava. Malokedy davam jednotku, ale tu ju dam

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  12. 01. 2012 18:21

oproti predchadzajucemu pokrok, hlavne interier ( v minulej generacii to bola tragedia ).

neda mi, nechapem ze tu nie je aspon 100 prispevkov boze trojhrnec ( vysavac )

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  12. 01. 2012 18:55

V článku mě zaujala tahle věta: "Například zrychlení za 15,3 s je horší oproti čtyřválci o 3,6 vteřin".
Autorovi se zajímavě povedlo do tak krátké věty nacpat dvě různé jednotky času, přičemž jedna z nich už několik desítek let neplatí. Docela rarita

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  12. 01. 2012 19:04

Zcela nesouhlasím s tím, že motor stačí a vlastně je v pohodě. Napsat dnes v době, kdy je provoz poměrně hustý a každé předjetí je "problém" větu, že do auta stačí motor, který v obsazení 4 lidmi nestíhá... dost na hlavu.
Navíc v době, kdy už i ve Fabii se pomalu ale jistě stává běžnou motorizací 1.2 TSi... Jistě, že Yaris je prvořadě do města, ale i tam se hbitost vyžaduje. A to nehovořím o mimoměsto, kde s tímhle Yarisem nepředjedete ani žádný kamion či 3nápravový bus. Pokud jej plně naložíte, budete dokonce pravděpodobně brzdou provozu. A toto označit za adekvátní motorizaci...

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  12. 01. 2012 19:26

Já to tak černě nevídím, je to prostě vztažené k cílové skupině zákazníků. Kdo jezdí i ve čtyřech, nebo jezdí i delší trasy mimo město, ten si přece litrovýho Yarise kupovat nebude.

Odpovědět  |   | 
PT  |  12. 01. 2012 20:06

V čem je problém ? Je to motor do města kde jezdí člověk sám. A komu nestačí, tak hold koupí silnější verzi. Vždyť totéž platí pro Fabii, komu stačí 1.2 HTP se zrychlením za 16,5 s, tak nech si ji koupí. Komu nestačí koupí TSI. Podobně třeba Opel Corsa s 1.0 48kW a zrychlením 0-100 za 18,2 s atd. Ve srovnání s nimi je základ Yarisu doclea slušný.
Kdo si koupí takhle malé auto a pak většinu času jezdí ve 4 po okreskách nebo dálnicích, tak je magor nebo masochista.

Odpovědět  |   | 
jjjj  |  12. 01. 2012 20:51

V dnesnim hustem provozu v poklidu i ten slaby motor staci. Jde o bezne jezdeni, ne o sluzebni auto.

Odpovědět  |   | 
asdf  |  12. 01. 2012 20:53

Navíc to jsou kecy. Mi řekni kdo předjíždí do krve tak, že to za 25 sekund stihne a za 30 už ne. Většina lidí v těhle prdítkách předjede maximálně traktor co jede 30, jinak se za třeba takovou avií sunou spokojení v těch svejch šesti pětkách.

Odpovědět  |   | 
Mm  |  26. 01. 2017 11:13

Vlastním litrového yarise denně jezdím 45km plnění zatížen auto stači držet v otáčkách a jede předjíždím kamiony osobák v pohodě jen je třeba podřadit atrošku nad předjížděním přemýšlet. Je více než jasný že auto ne vystřelí ze 70 na 5 převodový stupeň jak dvoulitrova Octavia ale jezdím s obojím a jet s yarisem svižně se dá a spotřebu nad 7.5 jsem se nikdy nedostal

Odpovědět  |   | 
Vanis  |  07. 04. 2012 11:41

ale pozorrr toto jsou pouze teorie... docela umírám nad tím jak auto nejede... mám Jardu 2010 1.0 K&N filtr v 5 lidech po dálnici 130-150km/h jen do kopečka to padá na 110 jizdní vlastnosti taky snesitelné až na ten hluk motoru :( max 168km/h víc to prostě nejede....

Odpovědět  |   | 
Joseman  |  05. 08. 2012 09:36

Yaris 1.0 (2. generace) provozujeme dva roky a jsme s ním velmi spokojení, až na ten výkon, ale to je prostě vlastnost motoru. Předjíždět do kopce se s tím reálně NEDÁ, na rovince nebo s kopce to jde OK. To je jediné omezení, jinak auto velmi dovbře sedí a i na dálnici ve 140 km/h je jízda téměř stejně pohodlná jako ve větších autech. Kdybych si ho dnes kupoval znovu, tak bych ale volil motor 1.33 se 6-stupněm. Manželce to ale stačí. Je to takové autíčko na dojíždění ze satelitu do města, na nákup, na cesty, kde se jezdí 70-90 km/h a do městského provozu. Hluk trojválce je skutečně mnohem vyšší, ale to je charakteristická vlastnost obecně, takže jsem si na to zvykl. Ale spoteba reálná je vyšší než ukazuje budík, a to až o 0,5 l! Já jezdím reálně za 5,3 l, trvale na dálnici 5,6 l, pokud je jedu 120-130 km/h na pětku. Tam ta šestka chybí.
Jinak pokud někdo potřebuje plynové vzpěry, tak můžete zkusit http://www.plynovevzpery.eu...

Odpovědět  |   | 
dedkovo  |  18. 02. 2015 15:59

Netrepte! Roznasac pizze tu chodi na Pande rychlejsie ako ja na felde 1,6, lebo chodi dvojkou 80 km/hod. J som pred pol rokom na yarisovi 1,0 v zmatku odbocil o 1 krizovatku skor a pol bratislavy som cez most SNP dunaj kvaltoval na 3.rychlost 4800 ot/min. kym som sa vrati na spravnu krizovatku-cesta A9 rakuska a jaris isiel sialeny a rad t.j. ako 1,6 felda a dokonca tichsie a isiel som pritom na letisko vieden pre syna z Thajska. Pozor 1,33 zere o 3/4 litra viac. Zmienovany yaris 1,0 chodi majitelke za 5,5 litra. Minule syn ho poprehanal 150 km a dobre. Ta ze tak cesti priatelia-treba mu len dupat plyn na podlahu-nic sa nekazi-ziadne softwery riad. jednotky ci bubnujuce hydrostely kia ceed 1,4. Mal so 3 skodovky a stale mali poruchy-yaris nepozna poruchy. Ja na felde 1,6 za tieto vystrelky otacok by som zaplatil do 10 litrov. Novy yaris r 2014 zere 5 litrov jak mi hovoril diler-berem ho v 07/2015-nie ze by som nemal na 1,33 ale tu v Bratislave su pol dna zapchy a vtedy yaris nezere vela. Proste ked chcem idem prudko a inac ked idem pomaly tak zere 4 litre pri 90 km ho. Ono sa da ist v pohode na trojku 100 km rychlostou a vtedy obehnem aj male BMV. Obmedzovac ma strazi aby so motor nepretocil. To sa mi na felde nepododari aj keby som boha prosil na kolenach. A pustam ju 18 rocnu do dunaja len co poriesim rakovinu kostnej drene ktora ma prepadla jak rusi ukrajincov.

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  17. 04. 2016 19:05

Plácáte hlouposti a je vidět dle článku,že jste pouze teoretik a s YARISEM 1.0 jste nikkdy nejel!!!
o brzdě provozu i při plném zatížení se nedá hovořit.

Odpovědět  |   | 
will83  |  12. 01. 2012 23:40

Yaris považuji za jedno z nejpovedenějších aut vůbec. Jezdím s tím samým motorem, ale ve druhé generaci, která je skoro o 100 kg těžší než trojka. Máme ho jako druhé auto v rodině a mám jet někam sám, klidně i dlouhou trasu vezmu si radši Yarise. Určitě to není žádný letadlo, výkon chybí hlavně pokud vás něco zbrzdí před kopcem. Jinak pokud auto rozjeté, většinu stoupání zvládá na pětku. Předjíždění není až takový problém (pokud není auto naložené), ale musí se podřadit na čtyřku nebo trojku. Ale opět dívám se na to pohledem klidného řidiče, který si předjíždění dobře rozmyslí a předjíždí jen na hodně dlouhých rovinkách (dělám to tak i v silnějším autě, předjíždění se bojím). Slabší motor tomu autu klidně odpustím, protože mi to vrátí spotřebou (4,8 l/100 km), spolehlivostí, nízkou pojistkou, překvapivým prostorem, super vyváženým podvozkem (pohodlí x jízdní vlastnosti), rozložením hmotnosti (motůrek je lehký a auto není nedotáčivé ani přetáčivé), mezi další klady patří velmi přesné řízení, řazení (lepší než VW) a ergonomie. Řízení Octavie je proti tomuhle autíčku pěkná fuška, toť moje zkušenost. Blbosti jako přepínání palubního pc kolíčkem a to, že ukazatel teploty není klasický s ručičkou, mi nijak nevadí.

Odpovědět  |   | 
Nick  |  13. 01. 2012 19:09

Měl jsem možnost se svézt s 1,0 Vti starší model. Když jsem auto rozjel na 110 km/hod začalo poskakovat jako koza a dostal jsem strach, abych někde nepřeskočil svodidla! A ten příšernej randál v interieru-no to jsem ještě nezažil! To trabant je tichošlápek! Připadalo mi, že jedu na vytočenou trojku ale bohužel to byl pátej rychl. stupeň! Takže Já za sebe hodnotím Yarise na 5-! O dílenském zpracování se ani vyjadřovat nebudu! Jediné pozitivum byla spotřeba a místo na předních sedadlech.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  14. 01. 2012 19:37

Promiň, ale to jsou strašný kecy! Manželka má Yarise z roku 2005, je to 1.0. Častokrát jsem s ním jel. Ale nikdy jsem neměl pocit, že bych se bál, že přeskočím svodidla nebo že by skákal jako koza. Je s ním maximálně spokojená. Po všech stránkách.Teď půjde do světa, vyměňuje ho za novýho 1,33 automata. Na novýho se hrozně těší, ale tohodle se vzdát nechce.

Odpovědět  |   | 
will83  |  14. 01. 2012 20:12

Naprostá blbost.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  15. 01. 2012 10:37

Po letech v Trabantu, jsem měl možnost vždy tak co 4 roky měnit vůz, vyzkoušel jsem tak z malých vozů Cordobu, malou Corsu, Nissan Almera a Toyotu Yaris II. generace. Musím říci, že jízda s Toyotou mi způsobuje docela potěšení a tak jen čekám, až Toyota naplní svůj slib a ceny Yarisů půjdou ještě tak cca o 15% níže. Věřím, že to nebude trvat už moc dlouho, protože nové KIA Rio a naše ix20 už Toyotě šlape na paty, ovšem minidvířka do kufru a malá okénka mne od nákupu těchto vozů dost odrazují.

Odpovědět  |   | 
Kenworth  |  14. 01. 2012 19:23

Yaris je super Budíky se KONEČNĚ dali normálně, ne jak předtím z úsporných důvodů uprostřed (tj pro levostranné i pravostranné řízení stejně) čož se nám všichni snažili vnutit jako modní výstřelek Jinak že stačí motor 1.0 je kravina !!! Být autorem tak se za takový výrok stydím. Yaris se třeba v USA prododává s motorem 1.5 Evropa má na výběr 1.0, 1.3 a 1.5 a a stát brouků pytlíků (CZ) jen 1.0 a 1.3 Tak 1.3 je jako kompromis. Já s 1.0 ve dvojkové generaci párkrát jel (město, jen řidič) a moc se to teda neodlepovalo Kamarádka si ji nemůže vynachválit, ale říká sama že nikdy nemůže nikoho předjet. Rozhodně 1.3 je třeba, dyť je to jak Felda! To 1.0 nemá ani 100Nm a ještě nad 4000ot . Na dálnici by se muselo v kopci trojka plný. Bohužel ta 1.3 je dost drahá ale nebalamuťte tady že 1.0 stačí - takové kraviny tady valit 1.0 je na popojíždění v premanentní zácpě, tedy jízda Tokiem.

Odpovědět  |   | 
will83  |  14. 01. 2012 20:10

Na dálnici pokud jedete tacho 140 Km/h (reál 130), nemusíte podřazovat ani na čtyřku. Motor točí kolem 4500 ot./min. a síly má v těchto otáčkách poměrně dost. Hlučnost motoru se nijak s otáčkama nezvedá, spíš ho v těchto rychlostech přehlušuje valivý hluk a svist větru. Jízda po dálnici není paradoxně tak hrozná, je je třeba si zvyknout na to že motor točí víc otáček. Spotřeba byla asi 6 litrů. Osobně vyzkoušeno na D1 ve čtyřech lidech s trochou bagáže. Jinak na předjetí na okresce potřebujete víc času, o tom žádná.

Odpovědět  |   | 
Kenworth  |  14. 01. 2012 23:05

"Jízda po dálnici není paradoxně tak hrozná" ...zejména když měl někdo předtím Š105 že? Promiň musel jsem

Odpovědět  |   | 
 |  15. 01. 2012 08:54

opravdu ?
auto je určené do města a okolí a na dálnici ve čtyřech ho provozují studenti a lidí kteří ho mají jako jediné auto v rodině

Odpovědět  |   | 
Bulík  |  02. 02. 2012 14:48

To je ale blábol

Odpovědět  |   | 
skulka  |  11. 08. 2016 19:07

Naša yariska 1.0 r.v. 2004 so 4 dospelými pasažiermi a plným kufrom obišla 3x Taliansko, 2 x Bulharsko a ani 130 km/h po dialnici nebol problem. A to má najazdených viac ako 200000km. Spoľahlivé autíčko... V budúcnosti jednoznačne zas Yaris ale už 1.3

Odpovědět  |   | 
will83  |  15. 01. 2012 20:05

No dálnice jsem vyzkoušel s SX4 1.5 MPI, Mondeo III 2.0 TDDi, C3 1.4 HDi, OII 1.9 TDI, OI 1.9 TDI, teď mám OI 1.6 MPI a pořát budu tvrdit, že jízda s Yarisem 1.0 po dálnici není tak hrozná.

Odpovědět  |   | 
Turbo  |  17. 10. 2019 22:46

Motor 1.0 STAČÍ. Mám Yarise 1999, tedy čtyřválec 55 kw s šestnácti ventily. Jezdím s ním denně jak město, tak okresky. Co se týče výkonu, nikdy jsem nestrádala, pokud umíš řadit a jezdit plynule, není problém předjíždět svižně i do kopce.
S tímto litrovým seniorem jsem již procestovala Rakousko, Itálii, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko a příští rok se chystám zas.
Pokud je Yaris v dobrém stavu a není to žádný vrak, jedná se o dobré auto, ve kterém vás ani po 12h řízení nebude nic bolet.
Náklady na drobné opravy, náhradní díly, povinné ručení a pohonné hmoty jsou jen bonusem k tomuto čipernému mrňousovi.
Za mě s Yarisem chybu prostě neuděláte. :)

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  15. 01. 2012 11:15

REKLAMA REKLAMA,ja som mal Subaru Justy s tým istým Toyota motorom. trojvalec ,
isiel pružne svižne no aj teraz keby predávali najnovsiu Toyotu a Subaru Justy tak si vyberiem Justy a to že je tam miesta vpredu aj vzadu skoro ako v DVOCH Fabiach
vacsí kufor a dobre isiel! a na Slovensku aj V Cechách na cestách aj dialniciach uplne stací...minule som isiel na subaru Impreza diesel pekne som si hodil tempomat na
110 km/hod a bol som skorej doma ako keby som isel 130-140 system plyn-brzda
lebo už je taká premávka a takto som isiel plynule a bolo to fajn..

Odpovědět  |   | 
will83  |  16. 01. 2012 07:17

Subaru Justy je vlastně Daihatsu Sirion, japonce mám rád, ale Daihatsu moc ne. Nevím jak je to nyní, ale ještě v roce 2005 moc neuměli antikorozní ochranu karoserie. V roce 2008 jsem vybíral auto pro přítelkyni a měl jsem možnost projet tehdy tříleté Daihatsu YRV, naprvní pohled super stav, při bližší kontrole na zvedáku a s pořádným světlem koroze lemů, prahů a spodku. Mrkněte na Subaru Trezia to je vlastně Toyota Verso-S, takový větší Yaris, slušný auto.

Odpovědět  |   | 
rendolfr  |  21. 09. 2012 23:12

Yaris 1.0 Automat - PROBLÉMY
Ahoj, mám také problém s automatem - potřeboval bych poradit.
Běžně, když parkuji, dávám R a vypnu motor. Včera se mi ale stalo, že když chci znovu nastartovat, dám řadicí páku na N, aby to nastartovalo, ale na displeji se rozbliká R, a nastarotvat nejde.
Pomůže jen zařadit pákou N, vypnout klíček, zapnout klíček - pak jde auto nastartovat. Auto jinak jezdí a řadí normálně. Nevěděl by někdo, co s tím je?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  19. 03. 2016 20:04

Při zastavení je třeba dát páku do poz.P. Potom nastartuješ bez problému.

Odpovědět  |   | 
Hrd  |  02. 01. 2017 10:30

Pro pána, který chválí yaris 1.0 a nemá rád Daihatsu: Motor 1.0 tříválec v Yarisu, Aygu, C1, Peugeotu 107,108 a taky v Sirionu a Justy je motor od Daihatsu. Toyota jej používá, protože je to taková "matka" Daihatsu. Jinak plně souhlasím, je to pružný a svižný motor s malou spotřebou, mimo pravidelnou údržbu nezná servis, je téměř absolutně spolehlivý, nízké povinné ručení a svou práci odvádí velmi dobře. Mrzí mne, že se sem Sirion (Justy) s tímto motorem nedováží. Asi by to byla smrtící rána konkurenci Kecy o tom, jak je tento motor nemožný, jsou nesmysly. Japonci by totiž nic takového nepustili do výroby. Oni mají úplně jiné niveau kvality, než jaké nám předvádí evropští výrobci.

Odpovědět  |   | 
michal  |  06. 02. 2017 23:36

Koupil jsem r.výroby 2002,najeto 78000,čtyřválec,je samuraj,auto dělá řidič.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 33 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zbraň ničivé síly. Má dostřel až 39 km

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zb…

Obliba techniky kopřivnické automobilky v armádním prostřední nepolevuje.

2.  2.  2021 | | 56 N/A
Daniel Fuglevič
ArmádaČeský trhTatra
Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Mohla patřit k nejrychlejším autům u nás

Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Moh…

Jasně, může se jednat báchorku vzdálenou realitě, ale jak se říká: „Na každém šprochu pravdy trochu.“

27.  2.  2021 | | 51 N/A
Daniel Fuglevič
Maximální rychlostPolicieŠkoda
Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

Největší Tatra v historii je vrtný speciál …

Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.

4.  2.  2021 | | 28 N/A
David Rusol
TatraNákladní auta
Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si dnes zadáte do výroby. Jiná volba není

Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si…

Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.

9.  2.  2021 | | 30 N/A
Daniel Fuglevič
KonfigurátorŠkoda FabiaKombi
Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bude mít obří kufr a stylové zadní lampy

Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bud…

Škoda už naplno rozjíždí vlnu upoutávek na novou generaci Fabie. Kromě prvního snímku odhaluje i pár informací.

11.  2.  2021 | | 40 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkoda Fabia