Test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i – více netřeba

33 komentářů

Hrd
2. ledna • 10:30

Pro pána, který chválí yaris 1.0 a nemá rád Daihatsu: Motor 1.0 tříválec v Yarisu, Aygu, C1, Peugeotu 107,108 a taky v Sirionu a Justy je motor od Daihatsu. Toyota jej používá, protože je to taková "matka" Daihatsu. Jinak plně souhlasím, je to pružný a svižný motor s malou spotřebou, mimo pravidelnou údržbu nezná servis, je téměř absolutně spolehlivý, nízké povinné ručení a svou práci odvádí velmi dobře. Mrzí mne, že se sem Sirion (Justy) s tímto motorem nedováží. Asi by to byla smrtící rána konkurenci :-) Kecy o tom, jak je tento motor nemožný, jsou nesmysly. Japonci by totiž nic takového nepustili do výroby. Oni mají úplně jiné niveau kvality, než jaké nám předvádí evropští výrobci.

michal
6. února • 23:36

Koupil jsem r.výroby 2002,najeto 78000,čtyřválec,je samuraj,auto dělá řidič.

rendolfr
21. září • 23:12

Yaris 1.0 Automat - PROBLÉMY
Ahoj, mám také problém s automatem - potřeboval bych poradit.
Běžně, když parkuji, dávám R a vypnu motor. Včera se mi ale stalo, že když chci znovu nastartovat, dám řadicí páku na N, aby to nastartovalo, ale na displeji se rozbliká R, a nastarotvat nejde.
Pomůže jen zařadit pákou N, vypnout klíček, zapnout klíček - pak jde auto nastartovat. Auto jinak jezdí a řadí normálně. Nevěděl by někdo, co s tím je?

Jirka
19. března • 20:04

Při zastavení je třeba dát páku do poz.P. Potom nastartuješ bez problému.

Ivan
15. ledna • 11:15

REKLAMA REKLAMA,ja som mal Subaru Justy s tým istým Toyota motorom. trojvalec ,
isiel pružne svižne no aj teraz keby predávali najnovsiu Toyotu a Subaru Justy tak si vyberiem Justy a to že je tam miesta vpredu aj vzadu skoro ako v DVOCH Fabiach
vacsí kufor a dobre isiel! a na Slovensku aj V Cechách na cestách aj dialniciach uplne stací...minule som isiel na subaru Impreza diesel pekne som si hodil tempomat na
110 km/hod a bol som skorej doma ako keby som isel 130-140 system plyn-brzda
lebo už je taká premávka a takto som isiel plynule a bolo to fajn..:-))

will83
16. ledna • 7:17

Subaru Justy je vlastně Daihatsu Sirion, japonce mám rád, ale Daihatsu moc ne. Nevím jak je to nyní, ale ještě v roce 2005 moc neuměli antikorozní ochranu karoserie. V roce 2008 jsem vybíral auto pro přítelkyni a měl jsem možnost projet tehdy tříleté Daihatsu YRV, naprvní pohled super stav, při bližší kontrole na zvedáku a s pořádným světlem koroze lemů, prahů a spodku. Mrkněte na Subaru Trezia to je vlastně Toyota Verso-S, takový větší Yaris, slušný auto.

Kenworth
14. ledna • 19:23

Yaris je super :-) Budíky se KONEČNĚ dali normálně, ne jak předtím z úsporných důvodů uprostřed (tj pro levostranné i pravostranné řízení stejně) čož se nám všichni snažili vnutit jako modní výstřelek :-D Jinak že stačí motor 1.0 je kravina !!! :-O Být autorem tak se za takový výrok stydím. Yaris se třeba v USA prododává s motorem 1.5 Evropa má na výběr 1.0, 1.3 a 1.5 a a stát brouků pytlíků (CZ) jen 1.0 a 1.3 :-/ Tak 1.3 je jako kompromis. Já s 1.0 ve dvojkové generaci párkrát jel (město, jen řidič) a moc se to teda neodlepovalo:-( Kamarádka si ji nemůže vynachválit, ale říká sama že nikdy nemůže nikoho předjet. Rozhodně 1.3 je třeba, dyť je to jak Felda! To 1.0 nemá ani 100Nm a ještě nad 4000ot . Na dálnici by se muselo v kopci trojka plný. Bohužel ta 1.3 je dost drahá :-| ale nebalamuťte tady že 1.0 stačí - takové kraviny tady valit:-D 1.0 je na popojíždění v premanentní zácpě, tedy jízda Tokiem.

Turbo
17. října • 22:46

Motor 1.0 STAČÍ. Mám Yarise 1999, tedy čtyřválec 55 kw s šestnácti ventily. Jezdím s ním denně jak město, tak okresky. Co se týče výkonu, nikdy jsem nestrádala, pokud umíš řadit a jezdit plynule, není problém předjíždět svižně i do kopce.
S tímto litrovým seniorem jsem již procestovala Rakousko, Itálii, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko a příští rok se chystám zas.
Pokud je Yaris v dobrém stavu a není to žádný vrak, jedná se o dobré auto, ve kterém vás ani po 12h řízení nebude nic bolet.
Náklady na drobné opravy, náhradní díly, povinné ručení a pohonné hmoty jsou jen bonusem k tomuto čipernému mrňousovi.
Za mě s Yarisem chybu prostě neuděláte. :)

will83
14. ledna • 20:10

Na dálnici pokud jedete tacho 140 Km/h (reál 130), nemusíte podřazovat ani na čtyřku. Motor točí kolem 4500 ot./min. a síly má v těchto otáčkách poměrně dost. Hlučnost motoru se nijak s otáčkama nezvedá, spíš ho v těchto rychlostech přehlušuje valivý hluk a svist větru. Jízda po dálnici není paradoxně tak hrozná, je je třeba si zvyknout na to že motor točí víc otáček. Spotřeba byla asi 6 litrů. Osobně vyzkoušeno na D1 ve čtyřech lidech s trochou bagáže. Jinak na předjetí na okresce potřebujete víc času, o tom žádná.

Kenworth
14. ledna • 23:05

"Jízda po dálnici není paradoxně tak hrozná" ...zejména když měl někdo předtím Š105 že? :-D Promiň musel jsem :-)

will83
15. ledna • 20:05

No dálnice jsem vyzkoušel s SX4 1.5 MPI, Mondeo III 2.0 TDDi, C3 1.4 HDi, OII 1.9 TDI, OI 1.9 TDI, teď mám OI 1.6 MPI a pořát budu tvrdit, že jízda s Yarisem 1.0 po dálnici není tak hrozná.

15. ledna • 8:54

opravdu ?
auto je určené do města a okolí a na dálnici ve čtyřech ho provozují studenti a lidí kteří ho mají jako jediné auto v rodině

skulka
11. srpna • 19:07

Naša yariska 1.0 r.v. 2004 so 4 dospelými pasažiermi a plným kufrom obišla 3x Taliansko, 2 x Bulharsko a ani 130 km/h po dialnici nebol problem. A to má najazdených viac ako 200000km. Spoľahlivé autíčko... V budúcnosti jednoznačne zas Yaris ale už 1.3 :-))

Bulík
2. února • 14:48

To je ale blábol:-D

will83
12. ledna • 23:40

Yaris považuji za jedno z nejpovedenějších aut vůbec. Jezdím s tím samým motorem, ale ve druhé generaci, která je skoro o 100 kg těžší než trojka. Máme ho jako druhé auto v rodině a mám jet někam sám, klidně i dlouhou trasu vezmu si radši Yarise. Určitě to není žádný letadlo, výkon chybí hlavně pokud vás něco zbrzdí před kopcem. Jinak pokud auto rozjeté, většinu stoupání zvládá na pětku. Předjíždění není až takový problém (pokud není auto naložené), ale musí se podřadit na čtyřku nebo trojku. Ale opět dívám se na to pohledem klidného řidiče, který si předjíždění dobře rozmyslí a předjíždí jen na hodně dlouhých rovinkách (dělám to tak i v silnějším autě, předjíždění se bojím). Slabší motor tomu autu klidně odpustím, protože mi to vrátí spotřebou (4,8 l/100 km), spolehlivostí, nízkou pojistkou, překvapivým prostorem, super vyváženým podvozkem (pohodlí x jízdní vlastnosti), rozložením hmotnosti (motůrek je lehký a auto není nedotáčivé ani přetáčivé), mezi další klady patří velmi přesné řízení, řazení (lepší než VW) a ergonomie. Řízení Octavie je proti tomuhle autíčku pěkná fuška, toť moje zkušenost. Blbosti jako přepínání palubního pc kolíčkem a to, že ukazatel teploty není klasický s ručičkou, mi nijak nevadí.

Nick
13. ledna • 19:09

Měl jsem možnost se svézt s 1,0 Vti starší model. Když jsem auto rozjel na 110 km/hod začalo poskakovat jako koza a dostal jsem strach, abych někde nepřeskočil svodidla! A ten příšernej randál v interieru-no to jsem ještě nezažil! To trabant je tichošlápek! Připadalo mi, že jedu na vytočenou trojku ale bohužel to byl pátej rychl. stupeň! Takže Já za sebe hodnotím Yarise na 5-! O dílenském zpracování se ani vyjadřovat nebudu! Jediné pozitivum byla spotřeba a místo na předních sedadlech. B-]

will83
14. ledna • 20:12

Naprostá blbost.

Rejpal
15. ledna • 10:37

Po letech v Trabantu, jsem měl možnost vždy tak co 4 roky měnit vůz, vyzkoušel jsem tak z malých vozů Cordobu, malou Corsu, Nissan Almera a Toyotu Yaris II. generace. Musím říci, že jízda s Toyotou mi způsobuje docela potěšení a tak jen čekám, až Toyota naplní svůj slib a ceny Yarisů půjdou ještě tak cca o 15% níže. Věřím, že to nebude trvat už moc dlouho, protože nové KIA Rio a naše ix20 už Toyotě šlape na paty, ovšem minidvířka do kufru a malá okénka mne od nákupu těchto vozů dost odrazují.

Roman
14. ledna • 19:37

Promiň, ale to jsou strašný kecy! Manželka má Yarise z roku 2005, je to 1.0. Častokrát jsem s ním jel. Ale nikdy jsem neměl pocit, že bych se bál, že přeskočím svodidla nebo že by skákal jako koza. Je s ním maximálně spokojená. Po všech stránkách.Teď půjde do světa, vyměňuje ho za novýho 1,33 automata. Na novýho se hrozně těší, ale tohodle se vzdát nechce.:-)

rohYpnol
12. ledna • 19:04

Zcela nesouhlasím s tím, že motor stačí a vlastně je v pohodě. Napsat dnes v době, kdy je provoz poměrně hustý a každé předjetí je "problém" větu, že do auta stačí motor, který v obsazení 4 lidmi nestíhá... dost na hlavu.
Navíc v době, kdy už i ve Fabii se pomalu ale jistě stává běžnou motorizací 1.2 TSi... Jistě, že Yaris je prvořadě do města, ale i tam se hbitost vyžaduje. A to nehovořím o mimoměsto, kde s tímhle Yarisem nepředjedete ani žádný kamion či 3nápravový bus. Pokud jej plně naložíte, budete dokonce pravděpodobně brzdou provozu. A toto označit za adekvátní motorizaci...

Vašek
17. dubna • 19:05

Plácáte hlouposti a je vidět dle článku,že jste pouze teoretik a s YARISEM 1.0 jste nikkdy nejel!!!
o brzdě provozu i při plném zatížení se nedá hovořit.

Joseman
5. srpna • 9:36

Yaris 1.0 (2. generace) provozujeme dva roky a jsme s ním velmi spokojení, až na ten výkon, ale to je prostě vlastnost motoru. Předjíždět do kopce se s tím reálně NEDÁ, na rovince nebo s kopce to jde OK. To je jediné omezení, jinak auto velmi dovbře sedí a i na dálnici ve 140 km/h je jízda téměř stejně pohodlná jako ve větších autech. Kdybych si ho dnes kupoval znovu, tak bych ale volil motor 1.33 se 6-stupněm. Manželce to ale stačí. Je to takové autíčko na dojíždění ze satelitu do města, na nákup, na cesty, kde se jezdí 70-90 km/h a do městského provozu. Hluk trojválce je skutečně mnohem vyšší, ale to je charakteristická vlastnost obecně, takže jsem si na to zvykl. Ale spoteba reálná je vyšší než ukazuje budík, a to až o 0,5 l! Já jezdím reálně za 5,3 l, trvale na dálnici 5,6 l, pokud je jedu 120-130 km/h na pětku. Tam ta šestka chybí.
Jinak pokud někdo potřebuje plynové vzpěry, tak můžete zkusit http://www.plynovevzpery.eu...

dedkovo
18. února • 15:59

Netrepte! Roznasac pizze tu chodi na Pande rychlejsie ako ja na felde 1,6, lebo chodi dvojkou 80 km/hod. J som pred pol rokom na yarisovi 1,0 v zmatku odbocil o 1 krizovatku skor a pol bratislavy som cez most SNP dunaj kvaltoval na 3.rychlost 4800 ot/min. kym som sa vrati na spravnu krizovatku-cesta A9 rakuska a jaris isiel sialeny a rad t.j. ako 1,6 felda a dokonca tichsie a isiel som pritom na letisko vieden pre syna z Thajska. Pozor 1,33 zere o 3/4 litra viac. Zmienovany yaris 1,0 chodi majitelke za 5,5 litra. Minule syn ho poprehanal 150 km a dobre. Ta ze tak cesti priatelia-treba mu len dupat plyn na podlahu-nic sa nekazi-ziadne softwery riad. jednotky ci bubnujuce hydrostely kia ceed 1,4. Mal so 3 skodovky a stale mali poruchy-yaris nepozna poruchy. Ja na felde 1,6 za tieto vystrelky otacok by som zaplatil do 10 litrov. Novy yaris r 2014 zere 5 litrov jak mi hovoril diler-berem ho v 07/2015-nie ze by som nemal na 1,33 ale tu v Bratislave su pol dna zapchy a vtedy yaris nezere vela. Proste ked chcem idem prudko a inac ked idem pomaly tak zere 4 litre pri 90 km ho. Ono sa da ist v pohode na trojku 100 km rychlostou a vtedy obehnem aj male BMV. Obmedzovac ma strazi aby so motor nepretocil. To sa mi na felde nepododari aj keby som boha prosil na kolenach. A pustam ju 18 rocnu do dunaja len co poriesim rakovinu kostnej drene ktora ma prepadla jak rusi ukrajincov.

Vanis
7. dubna • 11:41

ale pozorrr toto jsou pouze teorie... docela umírám nad tím jak auto nejede... mám Jardu 2010 1.0 K&N filtr v 5 lidech po dálnici 130-150km/h jen do kopečka to padá na 110 jizdní vlastnosti taky snesitelné až na ten hluk motoru :( max 168km/h víc to prostě nejede....

PT
12. ledna • 20:06

V čem je problém ? Je to motor do města kde jezdí člověk sám. A komu nestačí, tak hold koupí silnější verzi. Vždyť totéž platí pro Fabii, komu stačí 1.2 HTP se zrychlením za 16,5 s, tak nech si ji koupí. Komu nestačí koupí TSI. Podobně třeba Opel Corsa s 1.0 48kW a zrychlením 0-100 za 18,2 s atd. Ve srovnání s nimi je základ Yarisu doclea slušný.
Kdo si koupí takhle malé auto a pak většinu času jezdí ve 4 po okreskách nebo dálnicích, tak je magor nebo masochista.

asdf
12. ledna • 20:53

Navíc to jsou kecy. Mi řekni kdo předjíždí do krve tak, že to za 25 sekund stihne a za 30 už ne. Většina lidí v těhle prdítkách předjede maximálně traktor co jede 30, jinak se za třeba takovou avií sunou spokojení v těch svejch šesti pětkách.

Mm
26. ledna • 11:13

Vlastním litrového yarise denně jezdím 45km plnění zatížen auto stači držet v otáčkách a jede předjíždím kamiony osobák v pohodě jen je třeba podřadit atrošku nad předjížděním přemýšlet. Je více než jasný že auto ne vystřelí ze 70 na 5 převodový stupeň jak dvoulitrova Octavia ale jezdím s obojím a jet s yarisem svižně se dá a spotřebu nad 7.5 jsem se nikdy nedostal

jjjj
12. ledna • 20:51

V dnesnim hustem provozu v poklidu i ten slaby motor staci. Jde o bezne jezdeni, ne o sluzebni auto.

Fantomas
12. ledna • 19:26

Já to tak černě nevídím, je to prostě vztažené k cílové skupině zákazníků. Kdo jezdí i ve čtyřech, nebo jezdí i delší trasy mimo město, ten si přece litrovýho Yarise kupovat nebude.

Fantomas
12. ledna • 18:55

V článku mě zaujala tahle věta: "Například zrychlení za 15,3 s je horší oproti čtyřválci o 3,6 vteřin".
Autorovi se zajímavě povedlo do tak krátké věty nacpat dvě různé jednotky času, přičemž jedna z nich už několik desítek let neplatí. Docela rarita :-)

yoggi
12. ledna • 18:21

oproti predchadzajucemu pokrok, hlavne interier ( v minulej generacii to bola tragedia ).neda mi, nechapem ze tu nie je aspon 100 prispevkov boze trojhrnec ( vysavac ):-D:-D

defender110
12. ledna • 9:18

Myslím že po designové stránce se autko celkem povedlo, oproti starším generacím vypadá líp. Přístrojovka je věcí vkusu každého, středové řešení z minulé generace rozhodně mělo něco do sebe, pravda nejsme na to pořád zvyklí, mi se osobně líbila asi víc než tato , ale ani tuto bych nějak víc neodsuzoval, škoda odkládacích míst. Co by mi vadilo je absence ukazatele teploty motoru. Jinak vypadá yarísek šikovně, a hlavně spolehlivost !! Ceny se mi zdaj odpovídající velikosti, výbavě a spolehlivosti vozu.

Antiautomat
12. ledna • 17:09

jou, suhlas. Jedno s mala malych aut, ktore sa mi celkom pozdava. Malokedy davam jednotku, ale tu ju dam :-)

Doporučujeme

Články odjinud