Kapitoly článku:
K tradičním nectnostem tohoto modelu patřilo otevírání pátých, respektive třetích dveří do strany. Což by byla skvělá věc, kdyby dveře neměly panty na „japonské“, pravé straně, takže u nás se vždy otevíraly směrem k chodníku. U nové generace konstruktéři problém vyřešili přechodem na klasické otevírání vzhůru.
A když zadní stěnu vyklopíte, najdete jeden z největších zavazadlových prostorů mezi auty této kategorie. Toyota udává 547 litrů. Z toho sto litrů připadá na prostor pod falešnou podlahou, kterou však můžete snadno sklopit nebo z auta vyjmout. Je lomená, proto se s ní i přes větší rozměry manipuluje docela snadno. Šířkou mezi podběhy 109 cm Toyota překonává například kompaktní Tiguan o sedm centimetrů, což je v praxi už hodně znát.
Zavazadlový prostor má dvojitou podlahu a velkorysý objem; prostor pro nohy vzadu patří k nejlepším ve třídě
Nejlevněji lze novou Toyotu RAV4 oficiálně pořídit za 614 900 Kč. Výměnou za tuto částku dostanete motor 2,0 D4-D, pohon předních kol a výbavu Power (mj. manuální klimatizace, rádio s Bluetooth a USB, airbagy včetně kolenního u řidiče). Námi testovaná RAV4 2,2 l D4-D ve střední výbavě Active má navíc duální klimatizaci, kožené čalounění palubní desky, dešťový a světelný senzor nebo zadní kameru.
U Toyoty si ji cení na 726 000 Kč. Cenu testovaného exempláře nicméně navýšily ještě pakety Visibility (fakticky spočívající ve výbojkových světlometech s ostřikovači) za 15 000 Kč a Design (el. ovládání pátých dveří, 18" litá kola, el. sklopná zrcátka, zatmavená zadní boční okna a okno pátých dveří) za stejnou částku. Výsledná cena tak vyšplhala na 756 000 Kč.
Verdikt
Nová Toyota RAV4 se posunula – zcela v souladu s vývojem v segmentu – ještě blíž centrům měst a parkovištím podzemních garáží. Jejím problémem nejsou vyloženě slabá místa, až na pár ergonomických drobností žádná nemá. Stejně tak jí ale chybí výrazné přednosti, ať už emocionální nebo racionální povahy. Vzhledem, cenou, výbavou, jízdním projevem i terénními vlastnostmi spadá do šedého průměru bohatě obsazeného segmentu. Vyniká vlastně jen velikostí kufru. Ale počkat! Není zrovna tohle vlastnost, které si Češi u aut cení ze všeho nejvíc?