Test Toyota RAV4 2,2 D-4D: Všestranný výletník

59 komentářů

Petr
14. března • 8:01

Osobně si myslím, že nová Honda CR-V bude zabijákem všech podobných ze segmentu (Rav4, X3,...)...za cenu skoro 1.2 mil. dostanete našlapané, krásné auto s jedním z nejlepších dieselů na trhu (snad jen BMW má lepší diesel)...

SKUšKY
24. března • 9:59

Sedel som v Honde . Vozit sa v aute bez stredovej laktovej opierky a ked ta omina pravé koleno o pristrojovku ........ Tak som si povedal ,že auto je na denné vozenie a nie len o motore .V Honde sa možu podla mna vozit len pretekári a malički ludia s krátkymi nohami . Ja mám 178 a o pohodli sa nedalo hovorit:-/

jan a janka
9. února • 21:33

prečítal som si všetky pripomienky na ravku , hondu, suzuky,.Hondu HRV som kúpil manželke tak ,že občas jazdím aj ja,čo povedať,som rád že obsah motora je 1600 benz., spotreba 7 až 8 l. čiže v pohode. Chcel som kúpiť Nisan X3... ale keď som zistil že je tam motor Renaltu , tak ma prešla chuť a vozil som sa na nej,a tá spotreba 10 a viac nafty tak ďakujem. Začal som sa potom pohrávať z myšlienkou, čo tak TOYOTA RAV4,po prečítaní pár článkoch a prehodnotení benzín so spotrebou 12 až 15 litrov rozhodol som sa pre naftu na ktorej som dokázal jazdiť ľahkou nohou, cez leto 5,8 ale zimu jazdím 6,3...6,4 teda tak ukazuje pal. počítač,čo je na 2,2 litra na prekvapenie slušné,Jazda je pohodlná či sa jazdí dialnica, alebo cesta po miernom teréne na chatku, a nevadí jej ani sneh do pol kolies ak je prašan, ale keď je sneh ťažký tak to je moc aj pre traktor.A čo svetlá ,pravda tlmené so trošku slabšie ale diaľkové sú perfektné ,a tá spojka má dlhý krok ale to je všetko v nohe.To je moje poznanie, je pravda že Japonec po koniec......

Fifunčík
3. března • 10:42

Mňa osobne by zaujímalo aká je kvalita spojky u RAV.ky resp. aké máte skusenosti aj u iných SUV.
Osobne som mal negat skusenosť so Sportage /r.v.205/ kde som menil spojku 2x , pritom nešlo o jazdu so žiadnymi terénnymi excesmi a aj 4x4 som používal sporadicky...

emilko
21. února • 17:21

Prečital som si to pozorne. A napadlo ma ,že ked ti niekto požičia auto na povozenie a napisanie článku určite by si bol nevdačnik keby si napisal o nom zle. V živote som nič nepisal ,ale myslim si že ten článok musi byt aj recenzovaný a honorovaný. A určite nepustia do eteru zlé vlastnosti auta.Potom by sa asi tažko predávalo .Taký je moj názor na testy. Aké je to auto ukáže čas a zákaznici . Uvidime aké budu akcie ,a ako sa budu pohybovat ceny dalej .Každé nové auto pokial nie je obluda je dobré.
Ale vyzerá dobre a ked som ho chcel vyskušat nechceli sa mi moc dat na nom povozit ,len tak máličko a nesmel som ho kalit. No uvidim .:-));-)

emmacore
1. září • 21:23

Bol som v tom, ze zakladatelom SUV bol Land Rover so svojim Freelanderom a ze Toyota s RAV4 to len naplno rozbehla.

PGH
23. ledna • 8:44

Podnikatel Ďuro z Hornej Dolnej ma LendRover a presvedcuje cely svet ze SUV zalozil LandRover. Sedlak Fero ma Mitsubishi a prisaha ze prve SUV bolo Mitsubioshi, mafianko Jozko z mesta vysmelil a kupil si Toyotu a do krvi sa pohada s kazdym, lebo aj on ma komplexy a potrebuje si vymasirovat ego ze SUV zalozilo prave jeho auto.

Péťa
2. září • 8:05

Freelander je z 1998, ne?
A pořádně to rozjela až Honda s CR-V;-)

Mirko
5. září • 12:02

Ne, ne, ne, pořádně to rozjela až Octavia 4x4. Hop, hop, hop, kdo neskáče není Čech ;-)

insight
7. září • 9:33

druha generacia je nadherne auticko

puck
1. září • 18:42

neviem neviem... toto auto mi moc nesedi. terenak z toho nebude, na rodinne auto ma malo batozinoveho priestoru, do mesta to neni a na dlhe cesty tiez nie. tvari sa sice ako terenak, ale v zime ma s nim po testovacej jazde tahal traktor zo snehu, pretoze klzali predne kolesa a zadnym sa akosi nechcelo zabrat. NIE neposadil som ho na brucho.
ked terenak tak jedine frontera :-)

Michal2
2. září • 19:13

RAV4 opravdu, ale opravdu není teréňák. To je pohodlné auto na české silnice a to 4x4 je jaksi bonus navíc.

jozef77
2. září • 10:46

No neviem, ak sa ti objem batožinového priestoru v základe 586 litrov vidí málo, tak koľko by podľa teba malo mať rodinné auto;-). Ja som v nej ešte nejazdil, len sedel v predajni, skôr priestor na zadných sedladlách sa mi zdal, trochu malý, napr. v porovnaní so Santa Fé. Ale inak auto je to pekné a bezpochyby aj dobré. Trochu od veci, neviete niekto, kde sa nachádza ten Bar Gemer v lietadle, čo je na jednej fotografii. Zaujíma ma to preto, že pochádzam z Rimavskej Soboty, kde sa toto pivo varí. Vďaka za odpoveď.

Marek
2. září • 13:13

Je to pri letisku v Piešťanoch,všimol som si že aj časť recenzie sa odohrávala v kopcoch nad Piešťanmi... Inak, Toyota RAV 4 ma taktiež neuchvátila, pripomína mi to spredu menšie Santa Fe,take nejake nevyrazne... viac sa teším na tu novu CRVcku ;-)

Tomáš Babič
2. září • 11:10

Lietadlo je pred letiskom v Piešťanoch... ;-) Ten bar uz ale nefunguje asi 5 rokov :-)

RnaliM
2. září • 22:51

Kontrolná otázka: nakoľko je to fotené na Striebornici a na Ahoji, vyzera to na znalosť prostredia, je autor z PN?;-)

Tomáš Babič
3. září • 22:11

Ano, autor je z PN ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RnaliM
5. září • 14:33

Tak toto vediet, pozvem pred recenziou autora na kavu a spravime dvojtest RAV 2,2 D4-D vs. X-trail 2,2dCi :-)btw, tento isty motor mam v IS a zaroven tiez vyssie spominane auto. A pokazde ma dokaze prekvapit absolutne odlisna charakteristika dvoch podobnych aut s objemovo rovnakmi motormi...

Marek
5. září • 20:12

A ja by som sa pridal,trojtest RAV 4, X trail a CRV s 2.2 iCTDI B-]

Marek
5. září • 12:58

Hm,tak to ste si uz auto mohli pozicat od jedneho nemenovaneho distributora z obce Horna streda pri PN,a nemuseli ste ho tahat z Prahy ;-)

Tomáš Babič
5. září • 13:47

Myslite? ;-) Keby bolo poziciavanie aut take jednoduche, mali by ste na AutoRevue testy 10x castejsie ;-) Ono tieto veci sa riesia cez importerov, ktori maju vyhradene novinarske auta... Dealer by asi nebol nadseny, keby sa na aute za tyzden najazdilo cca 1500 km, oni ich chcu aj so zlavou predat ;-) Ale ak viete o dealeroch, ktori su ochotni nieco pozicat, kludne dajte mailom vediet ;-)

Marek
5. září • 20:10

Mate pravdu,nehadam sa... to ma len tak napadlo,v prvej chvili :-))

jozef77
2. září • 16:31

Škoda, ale aj tak ďakujem.:-(

petrumr
1. září • 20:44

Nevím jak táhle,ale předcházející v zimě vyjede to co člověk musí po čtyrech a ještě na laně corollu:-P.Musí si někdo uvědomit,že všechny ravky nemají 4X4 a to si kupuje jen ten který to potřebuje a k těm xenonám,když to přejede vlna-ravka nemá vlnolam,tak tá elektronika zhoří.Toyota nikdy není auto,aby se chlubil,že má to v plný palbě-to je o něčím jiným.

puck
4. září • 21:44

predajca mi tvrdil, ze 4x4 ma kazda ravka

HonzaK
14. září • 6:50

Evropě má 4x4 každá, takže měl tak trochu pravdu :-) V USA to pravda není.

Clayton
1. září • 21:32

Ono je to vždycky hlavně o pneumatikách, miluju ty experty co si myslí, že na 4x4 nepotřebují zimní...;-)

puck
1. září • 18:42

neviem neviem... toto auto mi moc nesedi. terenak z toho nebude, na rodinne auto ma malo batozinoveho priestoru, do mesta to neni a na dlhe cesty tiez nie. tvari sa sice ako terenak, ale v zime ma s nim po testovacej jazde tahal traktor zo snehu, pretoze klzali predne kolesa a zadnym sa akosi nechcelo zabrat. NIE neposadil som ho na brucho.
ked terenak tak jedine frontera :-)

Michal
1. září • 17:38

Další menší nevýhoda je, že jsem si jí koncem července objednal a dodají jí nejdřív koncem října. Nesouhlasím s tím, že je ve svojí třídě vozidel drahá. Když jsem se rozhodoval jaké nové auto do firmy, tak do posledního kola postoupily RAV4, Outback 2,5 a Octavia 4x4 - vše to bylo okolo 720t bez DPH ( tj cca 860t s DPH ) ve velmi podobné výbavě. Vzhledem k tomu, že najedu ročně 40-50t km tak to vzhledem k spotřebě nevyhrál Outback ( ale bylo to vo prsa ;-).
Co se týče jízdních vlastností, tak jsem s ní najel jen cca 120km, ale přesedat do mého starého auta se mi fakt nechtělo ( mám 3 roky starou Oktávku ). Co se mi nejvíc líbilo byl ten přehled na silnici, když sedíte o pár decimetrů výš a hned pak, že to nebude mít každej Voloďa u nás ( jako Oktávku ).

Kuba
7. září • 16:11

Mno, a mohl ses mrknout i po Grand Vitare od Suzuki... ta je za 749.900 v dieselu (s DPH), za 869.900 pak v top vybave s xenonama, v kuzi, sibrem... faktem je, ze podsvetlena tlacitka na volantu taky nema :( Ale luxusnejsi nez RAV4 mi tedy prijde... Jedine, co bych bral jako minus, je existence "jen" 1,9 dieselu s 96 kW, pro toho, kdo by chtel vic koniku, tu vykonnejsi motory zatim nejsou (benzin 2,0 ma 103kW)

Michal
17. září • 17:26

Já jsem se na Grand Vitaru mrkal, není to špatný ( výbava a cena ), ale přeci jenom jsem se zeptal na zkušenosti lidí s předchozí generací Vitary ( dost lidí to má na chalupě na Šumavě ), na spolehlivost, kouknul jsem se na desing a tak my vyšlo, že bych musel být myslivec nebo lesák na Šumavě a ročně najet do 20000 km z toho 5000 km a víc v lese abych si to koupil ( a to bych kupoval ještě tu nejlevnější verzi v benzínu ), ale vzhledem k tomu, že ročně najedu cca 40000-50000km z toho jen cca 2000km po cestách, který potřebujou 4x4 ( a to ještě né vždy - většinou jen v zimě ), tak mi vyšla RAVka ( spolehlivost, spotřeba, desing a prodejnost za 4 roky )

Mr.Digital
1. září • 12:22


tento test je skvěle zpracován - opravdu se povedl - díky

sag
1. září • 12:05

to mello,
jj, taky nechapu ty nase ceny ! jsou premrsteny. Rav X+ v Nemecku koupite v pohode o 200 000,- levneji. Jinak ty xenony se napr. do LC120 seriove taky nedavaj, ale daji se domontovat.
Takze si myslim, ze to pujde casem i u Ravky.
A to elektr. stahovani oken s dojezdama - nevidim to jako nejakou katastrofu, potesi to, ale radsi bych uvital seriove ty xenony nez tohle.

Clayton
1. září • 12:35

Proč nejsou xenony u LC120 se ještě dá pochopit (nedá se ale pochopit, proč svítí tak mizerně). LC je ještě pořád offroad a počítá se s broděním do 70 cm. Proč nejsou xenony u RAV4 ale pochopit nedokážu - Toyota se nám nějak horší...

skdd
1. září • 16:38

ja som mal v J120 conversion kit na xenony a svietilo to rovnako mizerne ako H4 akutát to bolo bledšie svetlo. Nekonalo sa žiadne zázračné svietenie ďalej alebo širšie. jednoducho parabola J120 má svoje limity. Teraz mám v hlavných svetlách iné žiarovky a mám ďalšie Helly a konečne to svieti ako tak :) Takže ani xenon v J120 nie je zázrak...

Clayton
1. září • 18:22

Mě pomohly PIAA žárovky, ale je to trochu drahá legrace při reálné životnosti půl roku :-(

RnaliM
2. září • 22:59

O PIAA som toho pocul uz dost, este ich mas? Ja nie som zasa spokojny s H11 v novom IS (ako citam, to vyzera ako slabe miesto Toyoty:-), oplati sa do toho investovat? Svietim celorocne. Alebo co ine? D.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
skdd
4. září • 11:17

ak si z BA, pošli mi SZ a pôjdeme skúsiť žiarovky čo mám v aute ja...

RnaliM
5. září • 14:23

D., ale asi som puk, co je SZ?:-)

skdd
6. září • 14:48

ak máš účet pre forum tu na autorevue, tam mi pošli soukromou zprávu :) odtiaľ SZ :)

Tommy
5. září • 14:52

Sukromna sprava, v diskusnom fore ;-)

loleQ
5. září • 15:24

Test je skvělý jediná výtka je že je v Slovenštině. A k těm světlům když jsem byl ravku před dvěma týdny vyzkoušet tak mi ten prodejce řekl, že nedokáže pochopit proč si lidé dodatečně domontovávají xenony prý ty jejich světla mají 3X větší svítivost.

Clayton
3. září • 0:12

Ano, určitě se PIAA vyplatí, skutečně svítí dobře. Nicméně jejich životnost je v porovnání s běžnými žárovkami cca třetinová, což vzhledem k ceně zrovna nepotěší... Při celoročním svícení a nájezdu kolem 35 000 km mi vydrží PIAA něco přes půl roku. Daleko užitečnější věcí než žárovky PIAA jsou ale stěrače PIAA. Tady se ta investice vyplatí každopádně. Životnost stěračů PIAA je cca 12 měsíců.

skdd
2. září • 13:55

ja ani neviem čo to je za značka. Všetko ostatné vydržalo tak mesiac svietenia a potom išlo vlákno do však_ty_vieš_kam. Toto prežilo už aj piesok aj brodenie, musím pozrieť čo to je. Jednoducho mám to rok a funguje to. Helly mám Jumbo320FF a pohoda... Zapnem to všetko a skoro deň. Akurát tie jumbo mám na hmlovky takže je to trochu nepraktické, prehodím to asi na samostatný vypínač niekde k ruke alebo dokopy s diaľkovými.

Radek Ondrášík
1. září • 12:42

Ono u japonských vozů, prodávaných v Evropě je systém výbav celkově zvláštní a je jedno, zda je to Toyota, Suzuki, Honda, Lexus atd. Občas chybí základní věci určité třídy, občas se nedá nic pořádně nakonfigurovat, prostě mají své mouchy a své klady.

Clayton
1. září • 14:22

V tomto případě nejde ani tak o možnost konfigurace - RAV4 nemá xenony ani v USA ani nikde jinde. To znamená, že Toyota xenony pro RAV4 vůbec neumí! Obdobně je to i u LC120, tam nemůže mít xenony ani jeho dvojče Lexus GX470. Pravděpodobně už Toyota na xenony kašle a musíme si počkat na LED...

HonzaK
14. září • 6:49

To, že nejsou xenony v USA bych nebral vůbec jako bernou minci. V USA jsou v některých věcech prostě pozadu...;-)

Mello
1. září • 11:03

Cena testovaného modelu lehce pod 1,2mil. CZKUSA: V6 limited 26 420.-USD x 23,50 Podle mě netřeba dalšího komentáře, tímto zdravím oficiální dealery a generálního dovozce Toyota. Jinak se mi líbí úplně maximální a koupil bych jí hned.

HonzaK
14. září • 6:46

Jo, ale je ta cena je BEZ DPH.Navíc v USA NEJSOU některé "standardní" věci vůbec k dispozici - jako např. dešťový senzor, navigace, BT handsfree, keyless entry, couvací kamera, palubní počáítač, naklápění předních světel, zadní mlhovky, runflat, kolenní airbag a tak... Pokud byste chtěli diesel, zapomeňte...Co je ALE zajímavé, je, že americká RAV4 je cca o 20 cm DELŠÍ než ta evropská a je k dispozici i bez 4x4 :-) a navíc s možností třetí řady sedadel.

puck
1. září • 18:35

skor sa mozes podakovat EU socialistom

Lubos
1. září • 10:51

Mna by zaujimala realna spotreba RAVky so slabsim 100kW dieselovym motorom. Nema ju niekto?

Honza
9. listopadu • 21:56

Mám ji asi týden a spotřeba naftového D4-D 100kW klesla na průměrných 6,6 l/100 km. Tedy přesně podle manuálu, když zatím mám najeto asi 800km a motor se snažím šetřit a příliš ho nevytáčet. Podle počítače spotřeba stále více a více klesá. Zatím s autem absolutní spokojenost.

Mirko
1. září • 10:26

Prý to elektrické stahování oken nemá automatické dojezdy. To v dnešní době vidím jako anachronismus. Ale možná ještě větší anachronismus u "luxusního" SUV je, že ta navigace nemá modul TMC (Traffic Message Channel) - neumožňuje dynamické objetí dopravní zácpy, nehody apod. A absence xenonů "luxusnosti" samozřejmě také moc nepřidá

brus
1. září • 11:30

dojezdy jsou jen u řidičova okna, zajímavé, avensis má u všech. a xenony asi fakt nejsou, taky divné. tmc u nás stejně moc nefunguje :-)

Mirek
1. září • 13:45

Ono to není jenom to TMC - taky nejsou podsvícený tlačítka na volantu (ten ubohej jeden bod uprostřed se nedá počítat) a co je horší, tlačítko uzávěrky mezinápravového diferenciálu je hned po řidičově pravé ruce, zatímco tlačítko varovných světel skoro až u spolujezdce - a co asi budeš používat častěji? To je tupá nelogičnost Toyoty, řekl bych skoro zhovadilost

emilko
21. února • 16:50

No neviem ,ale ak si kupim takéto auto tak by som nerád použival zapnutie výhražných svetiel,skor tu uzavierku,myslim že rozmýšlali logicky;-);-)

HonzaK
14. září • 6:39

:-D Tak si to přehoď, co Ti brání?

sag
1. září • 9:34

Peknej a podrobnej testik, se vsim musim souhlasit. K tomu autu mam jako majitel pouze 3 vyhrady a to: vyraznejsi turboefekt (jak bylo zminovano) - naplno oziva az tak kolem 1900 otacek, dale s tim souvisejici odhlucneni + na spatnych silnicich odhlucneni zadni napravy a v mem pripade posledni zminka se tyka spojky - neni tvrda, ale je strasne dlouha a docela citliva - hlavne jizda ve meste je docela utrpeni. Kdyby byla jeji draha kratsi, bylo by to bez debat :-) Je pravda, ze si clovek na to zvykne casem, ale stejne to vidim jako minus. Na druhou stranu vsechny tyhle minusy se smazou jizdou napr. na dalnici (kvalitni). Jinak je Ravka ve skutecnosti hezci nez na fotografiich :-), a hlavne v jiny barve nez v sedy metalize !

nadry
20. února • 9:17

ok-a jakou teda barvu?

Doporučujeme

Články odjinud