TEST Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S: Lehká srdeční slabost

65 komentářů

kaktus
31. října • 23:36

sranda tie diskuse,já mám Rav IV-2.0i,6M,AWD,-2016, najazdených 60.000km priemerná spotreba cca 8l/100 a platí,že podvozok je na 18.palcoch dost tvrdý a búcha to,ked sú nerovnosti,na A6 čo mám ako druhé auto to vyzerá ako tragač,ked chcem ist po dialnici 130--140 km dokonca sám dostávám sa na 9l,niekedy má škrie,že tá metalíza čo mám je tak slabá,že podobnú som nemal ani na Daewoo,vidiet každý škrabanec,ale na druhej strane som za 3 roky nemusel nič riešit,ani žiarovku,okrem servisu a troch defektoch a ako užitkové auto super,kúpil som ho,pretože malo najdlhšiu nakladaciu plochu,bez selektívnych na dve časti hlúpo rozdelených dverí ako u Hondy CRV a iných podobných hlúpostí a priestor vzadu nádherne do roviny,idealna náhrada za z mody prešlé MPV a pre jazdu na chalupu idealne.nehovoriac o tom ,že som tu štvorkolku kupil v akcii za 25.500e,na to nemá ani Karoq,DD,ani Honda,ani Mitsubishi a o Mazde nehovoriac!!DDDa ked chce niekto SUV stihačku,doporučujem BMW X7 o niečo drahšiu!!DDD

Matula M.
13. října • 0:10

Mám jíž druhou RAV4 hybrid . Druhá generace je hezčí vzhledově v interieru i exteriéru.
Největší rozdíl je však v novém motoru a celkovém podvozku auta . Motor je proti starší verzi hlučnější hlubokým mručením při sešlápnutí plynu .Avšak po ustálení rychlosti není znát zda jede motor na benzín nebo elektřinu i při rychlosti 110 km . Auto má však lepší akceleraci což je podpořeno také větším výkonem o 25 k ,celkově 222 k .
Hlavní rozdíl je však ve spotřebě paliva průměrnou spotřebu mám nyní 5,4 l/100 km v kombinaci , na dálnici 6,5 l/100 km , při tažení 1,5 t vleku s člunem z Chorvatska 7,5 l/100 km ! Stará RAV4 6,8 l/100 km , s vlekem 9l/100 km . Je pravda že se nesmí jezdit plyn-brzda . Jízda může být svižná ale plynulá , využívat pomalé brzdění s rekuperací . Kufr také je o dost větší 570 l. Které benzínové SUV dosáhne takové spotřeby?

Ne321
18. června • 13:40

RAV4 by nebylo spatne auto, ale je na nem hrozne videt, jak usilovne se resilo, aby nekonkuroval Lexusu NX300h. Bohuzel on ani ten Lexus za ty penize neni v interieru zadna slava, takze RAVka za polovinu az dve tretiny ceny musela byt hodne orezana, aby to nevypadalo blbe. Vysledkem je, ze maloktere auto v tehle cenove kategorii ma tak mizerny interier jako RAVka. A k tomu samozrejme tradicne priserny Toyotacky infotaiment (oni se ho kluci japonsti fakt evidentne nikdy nenauci udelat) a nestesti je na svete.

E15
2. července • 17:25

Přesto z toho auta někteří hýkají nadšením :-D, což nějak nechápu... Nicméně až do faceliftu s autem jako takovým nic moc neudělají, takže hlavní problém je teď v cenovce - až začnou ty jejich obvyklý akce "minus 250tis Kč", tak už to bude smysluplnější.
Minulá generace taky nebyla nějaká pecka, ale byla alespoň výrazně levnější.

Tono
9. července • 0:24

Tak rav4 2.0 4x4 automat mam 3 tyzdne , vybava comford + vyhrievane sedadla, tmave skla. A dojmy po 1400 km? Sprvoti som mal na plane subaru Ouback avsak cim dalej sa vzivam s ravkou tym viac som presvedceny ze moj vyber bol spravny a to nevravim o spotrebe, pri 630 km mi pocitac ukazoval 5,9l na 100 km co som si myslel ze je snad vadny, ale po dotankovani nadrze mi padla sanka vysledok 5,77l/100 km. A to som jazdil v percentach cca dialnica 30, mesto a okresky po 35.

Legnicz
11. května • 15:19

Podlehl jsem reklamě i článkům "zcela objektivních" redaktorů a doma měl Superba III i Kodiaka. Obě vozidla v ceně po milionu a nikdy více !!!!!! Po zkušenostech s těmito vozy jsem si tuto značku přejmenoval na ŠŠ, tj. Š...a-šrot, prostě hrůza, už to není Octavia I a devadesátá léta. Dalším vozidlem doma po Mazdě6 bude TOYOTA RAV4, 2,5 hybrid. Mám ji závazně objednanou a proto mi bylo umožněno půjčit si ji přes víkend, prostě paráda, ovšem krom maximálky a navigace, ale to zkousnu. Jenom na okraj, zkuste si u ŠŠ nakonfigurovat auto s tímto objemem, spotřebou a výkonem, s mírnou nadsázkou - tam dříve najdete "ten nejúžasnější 0,25 TSI nebo silnější 0,35 TSI."

E15
2. července • 17:26

"naprostá paráda" v čem? ;-)

Eurohujer
9. května • 16:03

SUV od skodovky je lepcejsi

Miko
10. května • 18:31

tento vtip je fakt dobry :-D

bzzz
8. května • 14:43

Fascinuje mne, co dokaze cesky diskuter vycist z nekolika technickych udaju nebo radku textu. Skutecnost je ale takova, ze Toyota se pretahuje o pozici 'nejuspesnejsiho' prodejce a RAV4 je nejprodavanejsim SUV (v top10 a vetsina prodanych motorizaci je hybridni).

E15
8. května • 15:56

skutečnost je taková, že americká verze může být naladěná oproti evropské úplně jinak, stejně tak mají americké nehybridní verze normální automat, ne CVT atd... Osobní zkušenost tu spousta lidí s evropskou verzí má a většina se shodne, že kvalita jízdy (dynamika v kombinaci s (ne) odhlučněním motoru, podvozku a aerodynamického hluku) spolu s výbavovými faily (výškově nenastavitelné sedadlo spolujezdce!, absence Android Auto, nulová konfigurovatelnost, běžné výbavové prvky až v nejvyšší výbavě, absence čalounění zavazadlového prostoru, absence možnosti výklopného tažného zařízení (pevné je přitom za astronomický příplatek)) neodpovídá aktuální vysoké cenovce... Že to jde i lépe, ukazuje levnější Honda CRV, máme-li zůstat u poněkud specifických Japonců (specifických zejména s ohledem na podivnou ergonomii interiéru, kterou vzrostlejší Evropan prostě neocení :-))

Peter
8. května • 19:55

Co jsou běžné prvky výbavy, které RAV v základu nemá?

E15
8. května • 22:03

především svítící světla!
přední parkovací senzory
ukazatel stavu kapaliny v ostřikovačích
vyhřívání předního okna
Hlídání mrtvého úhlu
ostřikovače světlometů
DABněco z toho je už ve výbavě o stupeň nižší, nicméně to není výbavocý stupeň, to je designový úlet (Selection)

petr r. (petrumr)
10. května • 9:12

Nemusíš psát odkud píšeš, třeba já mám v autě DAB a tu jednu stanici neposlouchám(proglas).

Tom
9. května • 13:39

Tak on to vnima v kontextu auta za 1,1 mio.

Peter
9. května • 7:58

Jestliže toto považujete za nutné prvky základní výbavy,tak potom chudák konkurence.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
9. května • 10:47

Nepíšu, že jsou to "nutné prvky základní výbavy", nýbrž, že jsou u Toyoty dostupné až v nejvyšší výbavě. Veškerá konkurence je na to přitom líp. Honda má většinu potřebného už ve druhém výbavovém stupni, úplně všechno pak ve třetím a v tom nejvyšším pak má jen už vysloveně zbytnosti, které Toyota buď nemá vůbec (průhledový display) a nebo za které se u Toyoty připlácí i nad rámec nejvyšší výbavy (střešní okno). A to nemluvím o koncernu, kde si člověk poskládá auto cca přesně, jak potřebuje, takže ho na rozdíl od Toyoty nevyjdou svítící světla na 150tis (protože u Toyoty si k nim musí v rámci nejvyšší výbavy přikoupit i hafo pikačovin typu "digitální zrcátko" nebo chromované vnější kliky dveří, o které buď nestojí a nebo mu vysloveně vadí (ty kliky)).

Peter
9. května • 18:12

Jezdím Toyotami už přes 18 let, takže samozřejmě jsem jimi poznamenán. Na druhou stranu parkovací senzory, natož vepředu jsem nikdy nepotřeboval (sám jezdím soupravou o délce 19m, dříve až 25m), střešní okno jsem využíval naposledy před 22 lety, když jsem neměl klimatizaci. Panoramatické střeše se přímo vyhýbám. Každá značka a model má své fandy i odpůrce. A ta RAVka v hybridu doma bude.

E15
9. května • 19:37

Tak jasně, má samozřejmě i svoje velké výhody:
1. obecně velkou kvalitu a trvanlivost
2. hybridní pohon zde bod 1 spíše ještě umocňuje, NiMh baterie se pro hybrid taky zdá jako lepší řešení než Lion
3. Na hybrid je 1650 kg na kouli vynikající hodnotaNa druhou stranu by prostě měli zlevnit, protože nejvyšší výbava (jiná jak jsem se snažil vysvětlit nejde) + barva + tažené + to lepší audio (beru vždy do všech aut) = cca 1,2 mil. Dá se dostat na IČO slevu max cca 14% a to jsme pořád přes milion. A to mi prostě nesedí... Jízdu v autě za milion si představuju jinak :-)

Peter
9. května • 20:31

Letmo jsem si prošel ceník Kodiaqu. Kéž by měl v základní výbavě a ceně to co RAVka.

E15
9. května • 20:50

to se nedá srovnávat, protože Kodiaq je na rozdíl od RAVky konfigurovatelný. Nekonfigurovatelné auto musí být v součtu položek samozřejmě levnější, protože je tam polovina věcí, o které člověk nestojí. Já bych z té nejvyšší výbavy vysloveně potřeboval hlavně světla, zbytek by si případně mohli nechat (např. kola by s ohledem na drncavý podvozek byly asi lepší 17tky) - takže např. u Tiguanu bych si připlatil světla za 30tis. U RAVky bych musel jít do výbavy, která vyjde na 150tis...

E15
9. května • 20:23

ještě jsem zapomněl na rezervu, za kterou chtějí pouhých 14000 Kč :-D

bzzz
9. května • 11:21

Jj Honda i Mazda jsou na tom ve vsem krom prodeju lip. Co je pro nekoho nutnost, muze byt pro jineho pikacovina (a naopak, treba Android ;-)). Nicmene nektere vytky vnimam podobne a kvituji, ze diskutujete vecne a slusne.

E15
9. května • 12:48

tak jasně, nediskutujeme, abychom se tu napadali a uráželi :-).
Jinak u té nové RAVky vidím úplně obecně 2 problémy:
1. konečně chtějí na hybridu pořádně vydělat
2. postihuje ji koncernový syndrom, který známe i z jiných koncernů, tedy že auto schválně neudělají moc dobré, aby nelezlo do zelí Lexusu, což je zde umocněno tím, že technicky je to úplně stejné, takže se musí odlišit vnímanou (ne)kvalitou (zde především podvozek a odhlučnění) a podle mě to prostě přehnali. Na druhou stranu v rámci faceliftu v roce 2023 to můžou napravit :-)

E15
8. května • 22:12

a mimochodem ta jejich bídná Offline navigace ani v té nejvyšší výbavě za 1,1 mil není, nýbrž je za příplatek dalších 20tis (což je v kombinaci a absencí AndroidAuto megaúlet).Dále tu pak máme fakt, že evropská verze je osekaná i co do elementární funkčnosti hybridního ústrojí. Zatímco celosvětově se Toyota chlubí systémem PREDICTIVE EFFICIENT DRIVE, tak evropská verze toto (z neznámého důvodu) vůbec nemá...Porovnejte nastavení výbavových stupňů např. s již zmíněnou Hondou, tam je to nesrovnatelně rozumněji poskládané.

Norník
8. května • 19:46

I ta cx-5 vychází proti RAV4 dobre...případně Tuscon 1.6tgi v plné výbavě

bzzz
8. května • 21:48

Koukam na prodeje RAV4, CR-V a CX-5 v Evrope a... usmev ;-)

Kankunen
8. května • 14:10

Nic v tom nehledejte, je to auto pro Afriku, stačí se podívat na ten sekyra design.

Kacko
8. května • 12:18

Nechtěli by jste něco napsat o smejdech kolem Mazdy?
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php

E15
8. května • 23:13

Nafta v oleji je boží trest pro ty, co sešli z cesty a dali přednost smrdutému dieselu :-D

Cyril Kuběna
8. května • 11:58

Jsem vlastníkem stejné Ravky 4x4 s manuální převodovkou. Dynamika v režimu sport je úplně dostačující. Rázy od kol do kabiny rozhodně nejdou, vůz je tichý a i větší díry ve vozovce přejede jen s lehkým zhoupnutím. Spotřeba? včera dálnice Ostrava Brno a zpět za 7,4 L100 a to se rozhodně neloudám, většinou kolem 140 na tachometru. Lepší než psát nesmysly do komentářů, jděte si vůz do Toyoty vyzkoušet

Vlastik
11. května • 7:19

Dobrý den, uvažuji o koupi rav4 2019. Nechci hybrid protože budu jezdit hlavně mimo město. Chci se zeptat proč jste si vy bral 4x4 a ne třeba cvt, nebo obojí? Můžete poradit? Děkuji

Karel
31. července • 19:45

v nove RAV4 2019, motor 2.0 CVT, FWD, mam najeto 2200km a muzu po/tvrdit nasledujici: variator se chova prikladne pri klidne jizde a pri nizsich rychlostech. Jakmile potrebuji trochu prudceji zrychlit, tak pri otackach nad 4tis jiz je motor pomerne hodne slyset a hluk nad 5tis je mi uz neprijemny. Co se tyka spotreby, tak tady jsem vylozene neprijemne prekvapen - pod 8l se v podstate nedostanu, jet 140 150km/h znamena 9l.., hlucnost je ok. Drive jsem jezdil s Touranem 1.4 TSI 110kW a tam nebyl problem docilit spotrebu na trase Lipno - Praha pri obsazeni 4 lidmi + kufry pod 6l/100km. Auto bych urcite pochvalil za prostornost, vysoky posaz / vyhled.

Stary pes
8. května • 20:56

Obcas je dobre si sadnut vo vlastnom aute aj dozadu a trosku popocuvat, mozno by si bol prekvapeny.

E15
8. května • 12:17

tak to jsem jel asi jinou RAV4 (hybrid FWD 2019), protože při zkušební jízdě jsem na sinici cítil a slyšel doslova každý kamínek... Stejně tak odhlučnění motoru bylo prakticky nulové... Nic moc za 1,1 mil Kč.

Milan
8. května • 12:42

To bude dané skôr tým, že každý človek má inú predstavu o komforte. Pre niekoho je RAVka tichá a komfortná, pre iného hlučná a tvrdá. Je to všetko subjektívne.

E15
8. května • 13:13

Tak jasně, v autě za 350tis Kč bych to bral jako normální...

Turbofan
8. května • 9:20

Proboha co je to za vyber? Vy si vyberete nejslabsi variantu a pak se divite ze to nejede? Dyt si stejne vsichni koupi Hybrida. Uz i u stare generace potkate na silnici jen hybridy. Nepochopim...

cepek rodzik
8. května • 10:03

Podle popsaneho jizdniho charakteru, charakteru podvozku a preposilovaneho rizeni bych to spise videl na Mamawagen. To pak vyvztava otazka, zda clovek neustale zehrajici na nedostatek vykonu (potazmo u vozu, kde vykon evidentne neni prioritou) je skutecne vhodnym recenzentem. Myslim, ze pohled kdejake maminy by se vyrazne lisil.

R
8. května • 13:00

Neni mama jako mama...moje ma v Atece 190 benzinovych koni a kdyby bylo vice vubec by ji to nevadilo B-] minimalne na predjizdeni ma vykonovou rezervu a to jde ;-)

Karel.
8. května • 13:11

Ateca s 2.0 TSI 140kW je lahodná kombinace, víc koní mít může viz Cupra, ale pro SUV mi to přijde už zbytečné.

R
8. května • 13:59

A hlavne cenove jinde :-O ;-)

Aa
8. května • 12:04

jako mamawagen je daleko vhodnější Honda CR-V, ta má daleko komfortnější pružení a má lépe utlumený hluk aerodynamický i od kol.

E15
8. května • 12:15

naprostý souhlas. RAVka je spíš takový papawagen někam na vesnici - pokud srovnáme hybridy, pak proti CRV nabízí RAV 1650 kg na kouli a o něco větší kufr, tím její výhody asi tak končí. Ve všem ostatním je už lepší CRV (pro někoho ovšem může být kvůli 750 kg na kouli nepřijatelná).

Ne321
18. června • 13:38

To opravdu oba dva tady jako o lepsi variante mluvite o te Honde CR-V, ktera ma v nabidce jediny motor, ktery krome toho, ze je pro takove auto z principu nevhodny, tak ma jako "bonus" neresitelnou konstrukcni chybu a Honda momentalne resi celosvetove co s tim? A reseni nakonec bude tradicni, tj. v Americe stahne vsechna auta nebo alespon jim vymeni zdarma motory zatimco v Evrope to necha na majitelich, aby sami zatahli opravu za statisice?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
2. července • 17:11

bavíme se o hybridech, ne o nepovedené jednapětce

Toky.
8. května • 10:49

Podľa mňa tým autor recenzie chcel povedať, že ak chceš RAV4 tak si priplať 10% a vezmi ju rovno v hybride. Len to nenapísal na férovku.
A myslím si, že presne to isté nám chce povedať aj samotná Toyota.
B-]

E15
8. května • 13:42

tak jasně, hybridní pohon je tu hlavní konkurenční výhoda, bez něj to auto jaksi postrádá smysl, protože má najednou bambilion lepších konkurentů (kdežto jako hybrid má konkurenta jen jednoho (CRV))

Turbofan
8. května • 11:37

Muj zaver je, že je to bud spatny nebo neschopny redaktor.

jean
8. května • 17:34

A došiel si na to podľa tisícok metafor, alebo stoviek blbých prirovnaní, či divných žvástov o jeho osobných preferenciách, ktoré v každej recenzii používa?

Turbofan
8. května • 10:11

Naprosty souhlas. jako druhe auto mame taky SUV. 0-100 stejne pomaly, ne-li pomalejsi. Vadi to? Ne. Tim spis ze ty automaty se proste pomalu sbiraji z klidovych otacek. Pruzny zrychleni je dostacujici.

Karbon
8. května • 9:17

Takže klasický Japonec, motor dělá akorát kravál, ale nejede, plasty jak z padesátek, rázy od kol, blbě odhlučněné podběhy, prostě nic se nezměnilo.

Ari
10. listopadu • 23:30

koupil jsem rav4 za 1,2 melionu
a veřte mi ze v rychlosti 80km/h a vic uz nemuzu volat přez hendfree
nezveřitelne hluk v autě
a taky hodne maly raeet, a spatny infotaiment.
nekupte tohle auto jeto sračka\ všech sraček

Marek Knoflík
30. června • 14:20

Záleží na tom, o jakém přesně japonci mluvíte, že dělá kravál a nejede... pokud je tam špatná komprese / hydroštely v hajzlu, tak to samozřejmě nebude mít žádnou dynamiku...
Doodhlučnit podběhy není vůbec problém - protože většinou tovární odhl. je pofidérní (viz např. https://www.2din.cz/odhlucneni-auta/... )

Stary pes
8. května • 20:51

Suhlasim, dizajn ma neoslovil a minusy testovaneho modelu na zaciatku clanku tvrdia ze v podstate auto je taky stred, nie je velmi zle , ale ani dobre a v uvedenych suvislostiach je cena pomerne vysoka. Musite byt priaznivcom Toyota, aby ste ho kupili a na okresne cesty bude stacit. Taka Mazda SUV je dizajnom v inej galaxii.

El Bunda
8. května • 9:39

Motor mozna nejede, ale auto dojede. Zni to jako oxymoron, ale lepsi nez riskovat s TSI. Samozrejme ze Camry nebo Land Cruiser V8 by bylo dustojnejsi. Ale lide jsou uzivatele nebo socky popripade maji priority jinde, takze vetsina aut na cestach jsou jen takove jak bz jako

Tom
9. května • 7:59

Jenze to uz jsi tak 6 az 8 let zpatky. Mezitim meli i japonci problematicke motory, ale to je zakazane tema, ja vim.

Jméno
9. května • 11:03

Který benziný či hybridní agregát od Toyky byl problematický?

Tom
9. května • 13:37

Pisu o japoncich. Pokud vim, tak honda, suzuki, mazda.
Bylo psano o TSI, proc ne treba boostjet a podobne?
A az se dostanu k pocitaci, tak pohledam. Matme si vzpominam, ze i toyota mela nejake problemy s karbonizaci

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
12. května • 9:43

to bylo u GDI mitsáka vyrobených v nizozemí, toyota zase u prvních přímých vstřiků měla problém s CO2.

Verny
9. května • 7:23

To je tak jediné pozitivum, že auto dojede. Ale otázka zní jestli v tom kraválu na dálnici co dělá motor vytočený variátorem, to dojede i řidič. Takže raději TSi u kterého je i na dálnici klídek a pohoda než neustálé otravné bzučení motoru, který to "dojede". Jezdím s TSi už 6 let a světe div se vždy jsem dojel a překvapivě vždy bez jakékoliv poruchy.

Milan
8. května • 9:04

Škoda, že tento motor v EU nedávajú aj do novej Corolly. Tam by pasoval ideálne. Aj keď ja osobne nemám nič proti hybridu.

Lukasz
8. května • 8:58

Auto asi slusne. Ale design nekterych Toyot mi jde trochu proti srsti. Takze zhodnoceni snatek z rozumu.

JirkaX
10. května • 13:28

jsponský kodiaq v hybridu

JikraX
12. května • 1:44

český idiot s komplexem

Doporučujeme

Články odjinud