Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

52 komentářů

peter
17. února • 9:31

:-)
vlastnim prius II hybrid rok 2006, po 1 majiteli, serviska, servis pouze toyota, auto ma najeto 215tis km a baterie sou v poradku a vydrzi dle servisu po mereni kde sem dostal zaruku na dalsich 12 mesicu, spotrebu mam diky kombinovane jizde 5litru, po meste jezdim eko a klidne, nema smysl jet po meste 100km/h, vyjedu na dalnici a jedu v klidu 130km/h, baterie se dobijou a domu ve vesnici zase jedu eko. spotreba oproti octavii tdi mi spadla dolu, je pravda ze na styl sem si musel zvykat a ucit se novemu autu ale clovek se uci cely zivot a taky sem chtel zkusit neco jineho nez konvecni auta, a hlavne to ticho. pak sem mel moznsot sednout do audi a4 rok 2006 tdi a muzu rict ze me to silene stvalo ten hluk a vybrace, je to jen o zvyku, na benzin si vydelavam sam tak proc neusetrit. dalsi auto bude zase prius ale 3.

jjj
22. července • 9:43

odpoviem za kazdeho rozumneho cloveka.PICOVINA jak mraky
PS: bez poriadnej baterky to nepojde. Akykolvek dojazd pod 500km je na hovno. hovno hovnovate

Pavel
25. prosince • 16:28

Pozde,ale pobne uvahy me stvou!Mluv za sebe!Dojezd 500 km bych mel jen kdyby nahodou.Osobni rekord mam asi 120km a pri intenzivnim denním vyuziti pokud nezmenim misto zamestnani najedu tak kolem 30 km. A uz me stve menit v aute skoro novy olej, protoze vyrobce predepisuje vymenu po roce,obdobne chladici kapalinu,nebo sledovat jak pri popojizdeni 2-3 km se motor ani neohreje na provozni teplotu a muset odhadovat jak dlouho budu kde stat a mam-li tedy motor zhasnout,nebo ho nechat bezet aby zbytecne nechladl.Pro me je sen ciste elktricky pohon za ty 2 roky co tuhle problematiku sleduji,ale dospel jsem k tomu prez vodik (uvahy 6 let zpet) a plugin hybridy.
Ovsem chapu ze nekdo potrebuje autem dojizdet z Ceska na Slovensko a zpatky,ale treba ja ne.

JardaBar
30. června • 12:30

Tak takovéhle dobíjení je stále pro lidi zdržující ... Mělo by to fungovat tak, že přijedu na parkovací stání v garáži a auto se indukčně automaticky dobije. Tahání kabelu po každých XX km jízdy je naprostý nesmysl.

bob
24. května • 22:38

Konečně po delší době rozumný článek na téma ekomobilů.
Se závěrem musíme zatím jen souhlasit - stále to je ještě nepraktická hračka omezená hlavně malým dojezdem.
Auto nám má sloužit - nechci jet neustále jen ecorallye - bez klimy, v zimě netopit, bát se šlápnout na plyn .....

H.
25. května • 19:19

Za pár let při rostoucích cenách benzínu a nafty budou ekorallye jezdit všichni, tak ti to ani nepřijde ... jen to topení, to jediné, je u benziňáků zadarmo.

Artemio
5. června • 11:54

Auta se mi zdají dobrá,úroveň těch,kdo o nich píší strašná či spíše žádná.Kde jsou takoví motorističtí novináři,jako byli Ing.Gregora,Ing.Jozíf či Karel Beránek,Jan Tuček?Proč musím číst bláboly nějakých rychlokvašek,kterého kdybych se zeptal,co je to Peugeot 504,vykulí oči,ale rozhodně nebude vědět nic.Tihle moderní blbečci umí jediné.Přeložit článek z cizího serveru nebo z cizího časopisu.Na svůj názor jim bohužel jejich IQ nestačí a zkušenost je bohužel nulová.To je případ všech dnešních pisálků v mediích o autech.Co se nedoví od mechaniků,nenapíší.Ale potom se nemůžeme divit,že to tak vypadá.Je to totiž naprosto stejné,jako ve všech oborech.Dobré už tu bylo.Hnus.

Fénix56
19. června • 12:40

No něco na tom je. Je to taky tím, že dneska to ty řadové masy (co tvoří prodeje) nezajímá. Důležitá je image co mít, vhodné financování a basta. Jak to pracuje pod kapotou atd je dneska neznámý pojem. Jednak to podporují sami výrobci, že z nás dělají pouze cvičené ovce v zajetí autorizovaných servisů. Za druhé ty auta už jsou složitější a ne každý vstřebá tolik informací, které na něj dnes a denně ze všech stran útočí. A těch pár nadšenců/odborníků jako jste vy, to je zanedbatelná menšina. Pro Vás žádné vydavatelství nezaplatí odborníka z praxe aby vám něco napsal. Články proto beru vždycky jen jako nástřel a když mě to zajímá, tak se na to jdu podívat sám. Na druhou stranu, na toho novináře co to psal bych nenadával. Je prostě obrazem své doby, neví co po něm chcete. Muselo by se začít od vydavatelství. Taková je prostě doba. Vidím to sám na sobě co se na vysoké škole naučil otec (těží z toho ještě teď) a co já (mám papír no).

borsoj
20. července • 8:39

Kdo nejel a nemá elektromobil,neví co říká.Vlastním Saxo elektromobil.Dojezd 130 km,rychlost okolo stovky.Denně dojíždím do Brna do práce na jedno nabití.Nabíjím doma na noční proud.Bratru za pajsku tuda i abrátno.

XAWAX
25. května • 8:24

Tobe prijde dojezd 700 km jako omezeny?

grigori
20. května • 9:30

furt nechapem, kde naberieme tolko elektriky

Diam@nt
23. května • 0:02

Postvi sa predsa viac elektrarni. Napriklad aj nejakych bezpecnejsich jadroviek, mozno sa zasne vyuzivat priboj mora, a zacne sa pracovat na vyuziti energie z blesku.... Co ja viem. Elektromobily tu tiez nebudu zajtra.

yorg
18. května • 14:59

Možná jsem četl nepozorně, ale chybí mi u ekonomiky provozu jeden velmi podstatný údaj. Životnost sady akumulátorů a kompletní cena za jejich výměnu. Podle mé zkušenosti je životnost akumulátoru při ještě akceptovatelné ztrátě jejich kapacity (výkonu) max 2-3 roky.Ekologie je sice fajn, ale dokud nebude skutečná provozní cena srovnatelná s klasickým pohonem, tak to vidím jen jako pohon pro fajnšmekry či ekology z přesvědčení.

DDT
19. května • 10:10

2-3 roky je málo. Vydrží 5-10 let. Samozřejmě,že po pěti letech nebudou jako nové,ale funkční ano. Třeba 70% kapacity. Už se těším jak bude stát honit daně a podvodníky s dobíjením. To bude pěkně drahý proud. A pro jistotu pro všechny.

pepa
19. května • 12:38

Oficialni charakteristika soucasnych Li-Ion akumulatoru je ta, ze maji kdyz moc tak 800 nabijecich cyklu, ale starnou i casem bez ohledu na pouzivani. Po 2 letech jsou i bez pouzivani na 80% puvodni kapacity a navic jim vyrazne vzroste vnitrni odpor. Pokud to neni jina baterie nez klasicka Li-Ion za 2-3 roky to ujede kdyz moc, tak polovinu - 10km.
Navic Li-Ion nema rado chlad, takze v zime i uplne nova baterka funguje tak na 60%, nezvlada davat dostatecny proud.

firetruck
26. května • 16:21

Poviem Vam jednu fintu, o ktorej sa ale moc nehovori.
Toyota tvrdi, ze baterie Priusu vydrzia bez straty kapacity minimalne 10 rokov.
Teda platilo to aspon pre povodny Prius s NIMH.
Ale aj pri NIMH plati, ze casom stracaju kapacitu.
Tak to vyriesili tak, ze bateria ma oficialnu kapacitu na 20km, ale realnu na 40km.
Cize ako jej postupne klesa kapacita, tak sa to vyrovnava tym, ze sa zacina vyuzivat postupne vacsia a vacsia cast baterie.
A preto Priusu vydrzi bateria s kapacitou 20km az 10 rokov..Ekologii zdar, nech zije marketing!

XAWAX
26. května • 17:05

Blbost. Kapacita je dana, vyuziti baterie taktez, tzn z nejakych 85% na 20%. Kde jsi prosim te prisel na takovou konspiracni teorii?

Zelí
19. května • 17:44

OK. S tím názorem souhlasím na 100%. Každý, kdo používal mobil s Li Ion baterkou, tak to ví. Baterka li-ion v mobilu se dobíjela cca 1x za tři dny a po třech letech byla kapacita více méně v čudu a musel jsem koupit novou. A to byl mobil s malou spotřebou N73 a baterka byla velká 1500mAh. Pokud mobil v zimně prochladl a neměl jsem ho v kapse na těle v teple, tak byla kapacita v háji, pokud nebyl předtím plně nabitý, klesla na nulu a mobil se tvářil jako vybitý. U elektromobilů to bude stejné, je to stejná konstrukce. Navíc baterky budou zásadně více zatěžovány než při provozu mobilu, kdy se občas používá řádově v minutách a desítky minut odpočívá v kapse. Životnost bude odhadem při denním dobíjení dva roky.

Diam@nt
22. května • 23:57

Napriklad u takych druzic vydrzia baterky asi 10 rokov. Takze zase az take nerealne to nevidim. To nie je mobil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
yorg
23. května • 20:20

Ano, a raketový motor je také motor. Nic ve zlém, ale zkuste si porovnat režim, ve kterém jsou provozované akumulátory na družicích (např. způsob a četnost nabíjení, odebírané proudy, stabilita prostředí atd.) a způsob, jakým jsou používané akumulátory u hybridního pohonu (nabíjení, když je zrovna čas, vysoké odebírané proudy, velký rozsah provozních teplot ...) a pak byste nic takového nemohl napsat.A to se raději už nezmiňuji o různé chemii akumulátorů a to jakou ta které chemie vyžaduje přesnost při nabíjení a vybíjení.V jednom ale máte pravdu, opravdu to není mobil.

Joker
24. května • 17:31

Stejně je to divné, že se ještě vyvíjí nějaké hybridy, když bychom mohli cestovat pěkně ekologicky v družicích se spolehlivým solárním dobíjením a baterkami s dlouhou výdrží? ;-) :-D :-D :-D

Kalousek
18. května • 10:33

... a jak by se mělo takové dobíjení v práci zaměstnanci účtovat? Aby to nebylo považováno třeba za krádež nebo za nezdaněný nepeněžní příjem?

V0cas
19. května • 0:23

jasně, přijedu autem přímo do kanceláře a tam se napojim na prodlužku, haha :-D
když už budou udělaný elektro přípojky u parkovacích míst, tak se s tím dobíjením snad jaksi počítá...

Kalousek
19. května • 9:21

To není o technice, ale o vykazování. Zkrátka bude třeba nějak oddělit elektřinu používanou pro firemní a pro soukromý provoz, přestože bude brána např. ze stejného stojanu nebo stejné prodlužovačky. Takže do soukromého vozidla to bude elektřina včetně DPH, ale do firemního bez DPH. Ale firma bude mít asi jiný tarif než domácnosti, takže takové dobíjení u firmy může být i levnější anebo naopak i dražší než dobíjení doma? Pokud by byl pro dobíjení takových hybridů používán jiný (jednotný) tarif, pak by asi bylo nutné zajistit, aby tato elektřina nebyla používána pro jiné účely - např. prodlužovačka z parkoviště do kanceláře. ;-)

Jas
16. listopadu • 13:12

Na každý nabíjecí stojánek se dá dát levný a spolehlivý elektronický elektroměr třeba s dálkovým odečtem a čtečka čipových karet, nebo jiný přihlašovací nesmysl a máte evidenci v PC jako fík a s ničím se nemusíte paltlat :-))

Honza42
17. května • 17:23

Nechápu proč auto primárně do města má 1,8 73kW motor a k tomu 60kW elektromotor. Váží potom "krásných" 15 metráků. Do města pro typický převoz 1-2 lidí opravdu "geniální" tah.
A na dálnici je hybrid stejně na nic.Funkční hybrid pro město a okolí má mít litrový motor do 40kW a el.motor do 30kW. Baterky na nějakých 40km jízdy. K tomu pak odpovídající váhu. Pak bychom se (možná) mohli bavit o nějaké ekologii. Jenže pak by zase do očí bila nekonkurenceschopná a nikdy nenávratná pořizovací cena.
Možná by byl ideální hybrid tank. Tak by se ta cena ztratila.

kolemjdoucí
18. května • 8:14

Ne tak docela,je jeden hybrid: Lexus GS 450h,je to pravá dálniční raketa!

Pepa
17. května • 20:17

Ano Prius je spíše určen do velkých městských aglomerací,ne našich městeček.Ale jsou i jiní zástupci s hybridním pohonem,třeba:www.egmcartech.com ...
A ta Sonata ti na dálnici vír v nádrži udělat vůbec nemusí (vzhledem k výkonu a přeci jen už je to kus auta) :rumors.automobilemag.com ...

XAWAX
17. května • 20:29

On ani tenhle Prius zadny vir neudela, spotreba pri 130 je prekvapive nizka.

XAWAX
17. května • 17:50

Skoda, ze nepracujes pro nektereho z vyrobcu jako je Toyota, Volvo, BMW nebo Opel, ze bys jim mohl vysvetlit, jak to delaji vsechno spatne...

xxx
17. května • 21:19

dojazd 20km ?? to je vtip ??? no skutocne dobry vtip za tu cenu. Hybrid je a bude blbost !!!Chevrolet Volt ma dojazd 60km a v kombinacii s benzinovym elektromotorom, ktory sluzi ako generator (vyraba elektrinu a kolesami stale pohybuju elektromotory) je dojazd az 500km. Samozrejme cielom je prejst co najvacsiu trasu na elektrinu ... pri dojazde 60km by mi stacilo dobijat vecer, pri "teoretickom" dojazde 20km by som dobijal 3-4 denne (kde??). Nech soudruzi v Toyote radsek este popremyslaju ...

XAWAX
17. května • 22:00

Clovece, "benzinovy elektromotor", ty jses mi komik.
"Hybrid je a bude blbost!" - a co je teda podle tebe ten Volt? Elektromobil? Nenech se vysmat... Btw ICE ve Voltu pohani primo i kola, a ne jak tvrdis ty, ze jen dobiji baterii.

Moik
18. května • 21:35

jj souhlas, motor ve Voltu je generátor jen podle marketiungového oddělení Chevroletu a to jen do loňského roku, kdy se provalilo, že to fakčí skoro stejně jak Toyota...Naprosto souhlas s tím, že hybrid do města má být malý a lehký... nová Honda Jazz Hybrid. Zanedlouho má být i Yaris hybrid

eMan
17. května • 10:45

Děkuji za objektivní zhodnocení potenciálu elektromobilu a zhodnocení těch vlastností automobilu, které jsou nové. Zároveň se konečně někdo zamyslel i nad emisemi (lokálními vs. elektrárna) a nad budoucími problémy s recyklací...

Launcha
17. května • 11:25

To, že autor zmínil nutnost recyklace baterky a emise vypouštěné v místě výroby elektřiny ještě neznamená, že se nad tím zamyslel.Plug in hybridům a elektromobilům fandím. Do budoucna lze počítat s pokroky ve výrobě a skladování elektřiny, proto si myslím, že mají elektromobily budoucnost.

Vana666
17. května • 12:42

Launcha: tak budoucnost elektromobily nepochybně mají.
Bohužel ale my žijeme v současnosti.

eMan
17. května • 12:13

To, že autor napsal věc, o které se v souvislosti s elektromobily diskrétně mlčí, je velký úspěch. Vaše myšlenka o uchovávání energie není špatná, ale v žádném případě to neznamená, že by negativa použití elektromobilů neexistovala. Naopak, v současné době je jich víc, než u spalováků.

tomáš
17. května • 16:06

Vážený eMane, skutečně si myslíte, že recyklace nimh a lion/lipol baterií je nějaký problém? Naopak jde o velmi cenou surovinu. Také pochybnosti nad emisemi jsou myslím nemístné. Podle mého názoru je mnohem levnější, efektivnější a účinější zpracovávat emise na jednom centrálním místě (elektrárna), než na milionu decentralizovaných míst (auta).

Petr
18. května • 9:44

Ale to preci neni o efektivite, je to o tom jake je celkove mnozstvi emisi(zalezi jeste jakych) a ekologickeho zatizeni na nejakou porovnatelnou jednotku - kilometr. A v tom proti uspornym a ekologickym vozidlum asi nevyhraji, do mesta je daleko ekologictejsi male vozidlo do 800kg a litrovym motorem a systemem start-stop, protoze predevsim vaha urcuje spotrebu energie(at uz z benzinu nebo uchovane v aku) a te prave ty stovky kilogramu aku neprospeji...

JardaK
17. května • 10:28

Chybí mi tu údaj pro elektromobil nejpodstatnější. Kolik kWh to na 100 km má vlastně zblajznout, aby si každý mohl udělat představu o těch "pár korunách" na km. Někdo má kWh za 2 Kč, někdo za 6 Kč, to jsou docela rozdíly.

V0cas
19. května • 0:18

Hmmm to jsou opravdu velmi těžké počty.... kdyz spocitam dobu nabijeni 1,5h a maximální proud 16A při 230V tak vychází kapacita baterie 5,5kWh. Při dojezdu 20km to je pak 0,28kWh/km, tedy 28 kWh/100km, to celkem ujde....

asdf
17. května • 10:12

toto je parádní mezikrok k čistýmu elektromobilu B-]

Radmil  Nemrtvý
3. července • 23:37

Přímo k čisté rase:-D:-D:-D

Petr
23. května • 9:39

Čistý elektromobil neexistuje a existovat nebude do té doby, kdy se bude vyrábět čistá elektřina. Dnes, kdy se vyrábí z hnědého uhlí je to úplně zbytečné. To si můžu nasypat to uhlí rovnou do nádrže a nemusí mě ho dodávat s celkovou účinností 50% nějaká elektrárna a budu jezdit ekologičtěji, protože to bude žrát polovinu!

H.
25. května • 18:34

Myslím, že asdf měl pod pojeme "čistý elektromobil" na mysli elektromobil bez spalovacího motoru ...
S tou čistotou výroby elektřiny je to samozřejmě pochybné ... elektromobil se bude nabíjet čistou elektřinou ze slunečních panelů ... v noci ...:-D

vrrrrr
19. října • 15:44

Slyšel jsi někdy něco o jaderných elektrárnách?
Co myslíš že přes noc dělají?
A. odpoledně zatáhnou regulační tyče a brzdí reaktor až do časných ranních hodin.
B. večer začnou vypouštět páru a vypouštějí ji až do rána kdy ji zase pustí postupně všechnu do turbín.

Marek
25. května • 19:55

Technologii solárních článků schopných vyrábět elektřinu i v noci už úspěšně vyzkoušeli ve Španělsku a jsem přesvědčen, že letos tato "technologie" bude dostupná i u nás :-Dwww.denik.cz ...

Jarin
17. května • 8:25

Teoretický dojezd 1700km hmm dobrý. A kolik to dojelo při testovací jízdě?????

Ftipálek
17. května • 7:37

Ještě něco vtipného napiš

Antilopa
17. května • 7:57

Jo paní ted vám vysypu bordel na koberec a jestli to s mojí novou Toyotou Prius za milion neuklidím tak vám normálně koupím novej koberec no fakt jako. A zdarma dostanete speciální násadu na vysávání rýže z těžko dostupných míst v kuchyni :-)) Neznám lepší vysavač pani ale musíte si koupit novej jistič protože má móc velkou spotřebu a hovno to pojede, ale to už znáte ne?

Antilopa
17. května • 5:23

Je to tu mrtvé, píše se tu o autech jako o kabelkách vostuda velebnosti. ešte čekám, že příště pan redaktor nasedne na vysavač a bude nám popisovat jak jezdí Eta a jak Electrolux :-P

Antilopa
17. května • 5:22

Je to tu mrtvé, píše se tu o autech jako o kabelkách vostuda velebnosti. ešte čekám, že příště pan redaktor nasedne na vysavač a bude nám popisovat jak jezdí Eta a jak Electrolux :-P

Doporučujeme

Články odjinud