Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Kromě klasické Toyoty Prius a Priusu Plug-in Hybrid obsahuje tato modelová řada také první hybridní MPV na trhu označené jako Prius+. Jak se s takovým automobilem jezdí?
Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních
Seznam kapitol
  1. Úvod, Starý známý Prius
  2. Půl tuny navíc, Hlučně a neochotně, Za 7,3 l/100 km
  3. Hybridní alternativa, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Hybridní alternativa

Toyota Prius+ je přesně podle očekávání auto naladěné na klidnou a pohodlnou jízdu. Sedm hybridních pasažérů si v takovém režimu bude užívat ticho a podvozek, který velice účinně dokáže pohltit kdejakou tu klasickou českou díru. Pokud povezete dalších šest svých kamarádů, přátel nebo stopařů, začne se Prius+ hodně houpat. V zatáčkách se karoserie docela hodně naklání a auto má tendenci k přetáčivému smyku. Ale kdo by s plně obsazeným sedmimístným automobilem chtěl zkoušet rychlou jízdu po okreskách…

První hybridní MPV na trhu mě přesvědčilo. Není to žádný „trhač asfaltu“ nebo dálniční expres, je to spíše univerzální hybrid, který v kombinaci s větší karoserií ještě trochu na své univerzálnosti přibral. Hlavním tahákem ovšem nemusí být jenom spotřeba, přestože by se tak mohlo na první pohled zdát. Ta je velmi nízká a to překvapivě i při jízdě po dálnici. Osobně považuji za výhodu fakt, že jde o benzinový vůz (všichni víme, jak na tom je v ČR prodávaná nafta se svou kvalitou) a k zahození úplně není ani spolehlivost. V celé řadě žebříčků se použité hybridní ústrojí umísťuje na nejvyšších příčkách.

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Toyota Prius+ je k dispozici s cenou od 669 900 Kč (v rámci akce), což není na relativně velké sedmimístné MPV osazené navíc hybridním pohonem vůbec špatné. Pokud netoužíte po naftovém „zátahu odspodu“ a nepotřebujete jezdit po dálnicích německým stylem „za šest“, je tohle MPV velice zajímavou alternativou pro nenáročné řidiče.  
 

Technické údaje: Toyota Prius+

  • Rok 2012
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 798 cm3
  • Vrtání • zdvih 80,5 mm • 88,3 mm
  • Stupeň komprese 13,0 : 1
  • Nejvyšší výkon 73 kW (99 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 200 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 142 Nm při 4 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,4 s
  • Nejvyšší rychlost 165 km/h
  • Převodovka: způsob řazení automatická
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 232 l • 1 750 l
  • Objem palivové nádrže 45 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 495 kg • 2 115 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 4,1 • 3,8 • 4,2 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 780 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 540 mm • 1 545 mm
  • Rozměr pneumatik 205/60 R16
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 615 × 1 775 × 1 575 mm

Maximální výkon elektromotoru: 60 kW
Maximální točivý moment elektromotoru: 207 Nm
Kapacita akumulátrou: 5 Ah
Napětí akumulátoru: 201,6 V
Celkový výkon systému: 100 kW
 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Starý známý Prius
  2. Půl tuny navíc, Hlučně a neochotně, Za 7,3 l/100 km
  3. Hybridní alternativa, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků