Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Kromě klasické Toyoty Prius a Priusu Plug-in Hybrid obsahuje tato modelová řada také první hybridní MPV na trhu označené jako Prius+. Jak se s takovým automobilem jezdí?
Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních
Seznam kapitol
  1. Úvod, Starý známý Prius
  2. Půl tuny navíc, Hlučně a neochotně, Za 7,3 l/100 km
  3. Hybridní alternativa, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Hybridní alternativa

Toyota Prius+ je přesně podle očekávání auto naladěné na klidnou a pohodlnou jízdu. Sedm hybridních pasažérů si v takovém režimu bude užívat ticho a podvozek, který velice účinně dokáže pohltit kdejakou tu klasickou českou díru. Pokud povezete dalších šest svých kamarádů, přátel nebo stopařů, začne se Prius+ hodně houpat. V zatáčkách se karoserie docela hodně naklání a auto má tendenci k přetáčivému smyku. Ale kdo by s plně obsazeným sedmimístným automobilem chtěl zkoušet rychlou jízdu po okreskách…

První hybridní MPV na trhu mě přesvědčilo. Není to žádný „trhač asfaltu“ nebo dálniční expres, je to spíše univerzální hybrid, který v kombinaci s větší karoserií ještě trochu na své univerzálnosti přibral. Hlavním tahákem ovšem nemusí být jenom spotřeba, přestože by se tak mohlo na první pohled zdát. Ta je velmi nízká a to překvapivě i při jízdě po dálnici. Osobně považuji za výhodu fakt, že jde o benzinový vůz (všichni víme, jak na tom je v ČR prodávaná nafta se svou kvalitou) a k zahození úplně není ani spolehlivost. V celé řadě žebříčků se použité hybridní ústrojí umísťuje na nejvyšších příčkách.

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Toyota Prius+ je k dispozici s cenou od 669 900 Kč (v rámci akce), což není na relativně velké sedmimístné MPV osazené navíc hybridním pohonem vůbec špatné. Pokud netoužíte po naftovém „zátahu odspodu“ a nepotřebujete jezdit po dálnicích německým stylem „za šest“, je tohle MPV velice zajímavou alternativou pro nenáročné řidiče.  
 

Technické údaje: Toyota Prius+

  • Rok 2012
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 798 cm3
  • Vrtání • zdvih 80,5 mm • 88,3 mm
  • Stupeň komprese 13,0 : 1
  • Nejvyšší výkon 73 kW (99 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 200 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 142 Nm při 4 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,4 s
  • Nejvyšší rychlost 165 km/h
  • Převodovka: způsob řazení automatická
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 232 l • 1 750 l
  • Objem palivové nádrže 45 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 495 kg • 2 115 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 4,1 • 3,8 • 4,2 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 780 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 540 mm • 1 545 mm
  • Rozměr pneumatik 205/60 R16
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 615 × 1 775 × 1 575 mm

Maximální výkon elektromotoru: 60 kW
Maximální točivý moment elektromotoru: 207 Nm
Kapacita akumulátrou: 5 Ah
Napětí akumulátoru: 201,6 V
Celkový výkon systému: 100 kW
 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Starý známý Prius
  2. Půl tuny navíc, Hlučně a neochotně, Za 7,3 l/100 km
  3. Hybridní alternativa, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků