Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Jarda  |  17. 09. 2012 17:56

Ty ksichty mě docela pobavily. Sedět tam úplně vzadu, tvářím se stejně

Odpovědět  |   | 
Honza  |  17. 09. 2012 23:14

Není mi moc jasné, jak může kombinovaná spotřeba být vyšší než městská i mimoměstská
660 tisíc je dobrá cena, předloni jste za to nedostali ani obyčejný Prius, ale je to pořád skoro o polovinu víc (cca 200 tisíc), než srovnatelný Grand C-Max 1,6 TDCi 85 kW s tbulkovou kombinovanou spotřebou jen o půl litru větší. A ten na dálnici při 130ti skutečně jezdí kolem 6ti litrů ... a sedmimístné MPV asi není primárně určeno do města, že?

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  18. 09. 2012 06:51

Ale to přece úplně jednoduché. Pro každý ze tří cyklů město/mimo město/kombinace se testuje spotřeba zvlášť. A protože ve městě se zapojuje do činnosti nejčastěji elektromotor a rekuperace, hodnota spotřeby je nejnižší.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  18. 09. 2012 11:32

To není pravda - hledal jsem popis metodiky a říká se tam něco zhruba takovéhoto:
- změří se město
- změří se mimo město
- kombinovaná je vážený průměr (podle simulované vzdálenosti) z městské a mimoměstské spotřeby - pak není možné, aby kombinovaná byla vyšší než obě dvě z nich. V článku je to evidentně zmotané ...

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  18. 09. 2012 20:31

Omlouvám se, máte pravdu, zřejmě mě zmátla jiná metodika. Správně pro Prius+ platí město (3,8) mimo město (4,2) a kombinace (4,1). V článku je uvedeno špatně.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  18. 09. 2012 16:10

130ti, 6ti,... U číslovek se nikdy žádné koncovky (ti a podobně) nepíšou. Opravdu nikdy. Vypadá to podivně a ani to nedává smysl (STO TŘICETti, ŠESTti).

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  18. 09. 2012 00:03

Mánie "hybridů" je totální nesmysl. Nechápu, proč rvát do auta elektromotor, když na čistě elektrický pohon ujede auto jen pár kilometrů… Jediný smysl mají auta s přídavným motorem-generátorem, která na elektřinu ujedou víc jak 100 km a dojezd není omezen kapacitou akumulátorem, např. Chevrolet Volt.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  18. 09. 2012 06:55

Přál bych Vám bydlet třeba v Praze u magistrály. Co je lepší? Plný "ípák" stojících naftových C-Maxů, nebo stojících Priusů? Hybridy i Stop start mají smysl, ale pro většinu lidí nikoliv ekonomický. To ale neznamená, že je všechno špatně.

Odpovědět  |   | 

zlata magistrala v Praze oproti Ostrave, kde vam pada na parapet popilek z Accelor Mittal, tak pul milimetru za den, do toho vam pachne ropa z lagun byvaleho Ostrama Vlcek, pak tu mame moravske chemicke zavody, koksovny, haldy, v paskove celulozku.. no , kdyz je extremne jasno a idealni rozptylove podminky a silny vitr, tak cloveka naprosto prekvapi, ze je vzduch castecne pruhledny.
V dobe inverze neni videt na 50 metru a ze pres zimu je inverze 30 dnu do mesice...

Moderni auta s katem ten vzduch spise jeste cisti nez znecistuji

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  18. 09. 2012 12:25

No třeba takový hybridní Lexus 450h to určitě vytrhne. Trvalo mi hodinu, než jsem na netu zjistil, kolik vlastně ujede jen na čistě elektrický pohon 2,5 km... Start stop je blbost, při opakovaných startech studeného motoru vzniká více škodlivin, než při ustálém volnoběžném běhu zahřátého motoru.

Pokud jde o magistrálu, zrychlit průjezd aut centem města a ne dělat "špunty" odebráním jízdního pruhu, semaforem a snížením rychlosti před muzem (směr od a na Pankrác) 50 km/h, když je na magistrále od muzea (směr od a z Proseka) pak zase rychlost 70 km/h... Pomohla by také výměna povrchu vozovky za protihlukový ze starých pneu a přemístění všech kanálových vpustí na střed jízdních pruhů, aby na nich nevznikal hluk při přejíždění koly vozidel.

Odpovědět  |   | 

Hybrid nie je o tom koľko km dokážeš prejsť čisto na elektrický pohon (o tom je elektromobil). Hybrid je o spätnom získavaní energie z brzdenia a odstavovaní zahriateho spaľovacieho motora v prípadoch, keď od neho nevyžadujeme prísun energie. Štart/Stop sa využíva len u zahriateho motora, takže spotreba pri štarte nie je vyššia ako voľnobeh. U účinnosti systému svedčí skutočne nižšia spotreba systému ako porovnateľného klasického systému.

Zdenok

Odpovědět  |   | 
Majo  |  18. 09. 2012 12:56

KTO Písal tento článok evidentne nevie že zmenený bol aj vyrovnávací systém otáčok (prevodový pomer) medzi spalovacím motorom a elektromotorom čo spôsobilo že prius+ napriek svojej váhe zrýchľuje len o cca 1-sekundu pomalšie ako klasický prius. Nemôžem si pomôcť ale autor tohto článku je evidentný fanúšik škodoviek :) no nič, prajem Vám veľa úspechov...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 09. 2012 15:51

Vyrábět takové technicky komplikované monstrum a pak jezdit v průměru za 7 litrů na sto je v podstatě debakl. To přece není žádná výhra.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  19. 09. 2012 22:57

Tys ten test nečetl, co? Přečíst si jen nadpis nestačí. Přes 7 litrů to žere na dálnici při rychlostech přes 140 km/h, což je dle mého názoru velmi pěkné. Ve městě plně naložené auto za 5,5, na okreskách a dálnici do 130 km/h do 6 litrů. BTW. na Spritmonitoru má Prius Plus zatím kombinovanou spotřebu 5,3 litru (vzorků je zatím málo, ale aspoň nějaký obrázek už o tom máme). Já nevím, ale když se podívám třeba na Touran s 1,6TDI a 77kW, tak tam vidím spotřebu téměř 6,0 litru, takže Toyota je úspornější než jeden z nejrošířenějších dieselů. To ti přijde málo?

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  20. 09. 2012 00:04

Je zajímavé, že u samotného motoru 1,8 udává Toyota spotřebu 8,9 / 6 / 7,1 (město, dálnice, kombinovaná), nejde přitom o reálné hodnoty, ale "normované". Ono napsat, že mám spotřebu DO 6 litrů při rychlosti DO 130 km/h je nesmysl. Nevím, proč autor Mino neuvede skutečnou okamžitou spotřebu při ustálené rychlosti 50, 70, 100, 130 a 160 km/h. Asi bychom se nestačili divit, jak je Toyota Prius+ "úsporný" a to nepočítám dojezd čistě na elektřinu jen 20 km… Pro skutečné porovnání spotřeby dvou aut by musela jet obě auta za sebou, po stejné trase a stejnou rychlostí.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  20. 09. 2012 12:14

Já v tom nejel, takže spotřebu změřenou nemám. Jen jsem reagoval na to, že někdo si vybere nejvyšší zmíněnou dosaženou spotřebu v testu a pak z toho dělá kombinovanou. Navíc realita ukazuje (alespoň zatím dle Spritmonitoru u reálných uživatelů), že kombinovaně se s tím dá jezdit pod 5,5 a ne za 7. Jestli ti toto nepřijde jako rozdíl...

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  20. 09. 2012 12:30

Top Gear nedávno porovnával spotřebu Toyoty Prius (1.5 V4 70 HP) versus BMW M3 (4.0 V8 444 HP). Na okruhu vyšla spotřeba pro Prius 16,42 litrů/100 km versus BMW M3 14,56 litrů/100 km Viz http://www.stream.cz/uservideo/666781-top-gear... ...

Odpovědět  |   | 
Mino  |  20. 09. 2012 13:50

No, na něco se ten Prius nehodí

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  20. 09. 2012 18:18

To je ovsem ponekud ucelovy test, ktery o nicem nevypovida. Staci se podivat na ten spritmonitor.

PS: taky se staci s tim M3 rozjet na maximum moznosti a prestoze to bude vyrazne rychlejsi, nez prius, bude to taky vyrazne rozezranejsi. Takove TT RS nam na okruhu zralo 40, verim, ze M3 zvladne i vic.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  21. 09. 2012 15:05

Pokud se soustředíš na to co se dá, tak i s běžným autem se taky dá jezdit do 5,5 litru na sto. Na to nepotřebuji monstrózní soustrojí, které je v priusu.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  21. 09. 2012 16:20

S autem velikosti Priuse+? Ale, prosím tě. Ber tu typickou hodnotu, ne tu mezní. Podívej se někdy na Spritmonitor s jakými spotřebami tam lidi jezdí a jak často. Jasně, že někdo dokáže jet třeba s turbodieselem úsporněji než někdo jiný s Priusem, ale když vezmeš většinu s typickým použitím pro dané auto, tak to tak prostě není.

Já taky dokážu s autem jet za 5,5 litru a není to žádná námaha, ale kombinaci pod 7 dlouhodobě nedám ani náhodou (a to mám stejný výkon jako Prius, mnohem menší, téměř o 300 kg lehčí auto a jezdím úsporně, téměř 10% pod udávanou normovanou spotřebou).

Jen takový krátký výtah toho, jaké jsou reálné kombinované spotřeby dle SM (tedy reálných uživatelů):

Toyota Prius+ 1,8+EL/100kW - 5,4 litru
VW Touran 1,2TSI/77kW - 7,35 litru
VW Touran 1,4TSI/103 kW - 8,35 litru
VW Touran 1,9TDI /77kW - 6,65 litru
VW Touran 1,6TDI/77kW - 5,95 litru
Opel Zafira 1,8/103kW - 8,3 litru!
Opel Zafira 1,7CDTI/81kW - 6,6 litru
Opel Zafira 1,7 CDTI/92kW - 6,6 litru
Citroen C4 Grand Picasso 1,6/88kW - 8,8 litru
Citroen C4 Grand Picasso 1,6T/110kW - 9,0 litru
Citroen C4 Grand Picasso 1,6HDi/82kW - 6,4 litru
Citroen C4 Grand Picasso 1,6HDi/110kW - 6,95 litru
Ford C-MAX 1,6/92kW - 8,2 litru
Ford C-MAX 1,6EB/110kW - 8,3 litru
Ford C-MAX 1,6TDCi/70kW - 5,8 litru
Ford C-MAX 1,6TDCi/85kW - 6,15 litru
Mercedes B180 1,6/90kW - 7,65 litru
Mercedes B200 1,6/115 kW - 7,6 litru
Mercedes B180CDI 1,8/80kW - 6,1 litru
Mercedes B180CDI 1,8/100kW - 5,85 litru
Renault (Grand) Scenic 1,6/81 kW - 8,75 litru
Renault (Grand) Scenic 1,5dCi/81kW - 6,25 litru
Renault (Grand) Scenic 1,6dCi/96kW - 6,6 litru

Tak by mě zajímalo, kde tam vidíš auto podobné velikosti jako Prius+, které by jezdilo se stejnou spotřebou. I ty nejúspornější diesely žerou minimálně o půl litru více, v průměru téměř o litr (většinou cca 5,9-6,7 litru), a to je Prius+ benzín! Když srovnáme Prius+ s benzinovými auty téže kategorie, máme tu 5,4 litru Priusu+ a 7,3-9,0 litru u normálních benzínů. Tobě přijde o 25-40% nižší spotřeba Priusu+ vůči benzinu málo (resp. o 35-65% vyšší spotřeba benzinů proti Priusu+)? Já tam vidím přínos hybridní technologie dost jasně.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 09. 2012 19:57

To je naprosto nereprezentativní. Tutan, který si koupí priuse s tím jezdí ekoralye, protože si to kvůli tomu kupoval. Já jsem si auto kupoval na ježdění, takže na to šlapu a musí to odsejpat. Na spotřebu se neohlížím. Přečti si pozorně test a rady jak dosáhnout nízké spotřeby... zařadit se do stoupacího pruhu pro náklaďáky a podobně. S takouvou strategií i já dám spotřebu do čtyř litrů, na to se tento japonský krám nedostatne ani náhodou.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  23. 09. 2012 22:30

No, když to bereš takto, tak se můžeme podívat třeba na Hondu Insight s 1,3/65kW a spotřebou 5,4 litru. S v podstatě stejnou hmotností (rozdíl 30 kilo) a stejnou čelní plochou (přesné hodnoty aerodynamického odporu se mi u obou zatím zjistit nepodařilo) má Honda CR-Z, což je rovněž hybrid s tímtéž elektromotorem, ale s větším benzinovým 1,5/84kW motorem (pravdědodobně také méně úsporným) na 6,0 litrech. Snad mi nechceš říci, že se sportovním kupátkem CR-Z taky všichni jezdí na spotřebu. Přitom jezdí se spotřebou jen o 10% vyšší než lidi s Insightem, který má navíc úspornější benzinový motor.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  24. 09. 2012 00:03

Tak už jsem to zjistil, Insight má Cx=0,28, CR-Z pak horších Cx=0,30. Je docela "divné", že auto (CR-Z) stejné váhy s horší aerodynamikou (plocha zhruba stejná, součinitel odporu horší), větším a méně úsporným motorem, se kterým se rozhodně jezdí dynamičtěji než s Insightem (který se dle tvé logiky kupuje pro ekorallye stejně jako Prius+) má spotřebu jen o cca 10% vyšší než onen Insight. Nebo že by tvá logika s ekorallye a dynamickou jízdou s čímkoli nehybridním měla někde trhlinu? Já nepopírám, že s hybridem jezdí lidé ekologičtěji než s jinými druhy pohonu, to zas ne, v tom máš jistě pravdu... ty rozdíly jsou ale moc velké na to, aby to bylo jen v úspornosti jízdy.

Dalším příkladem může být SUV Lexus RX, se kterým se ekorally určitě běžně nejezdí. Bohužel na SM není moc údajů, ale třeba starší RX300 s benzinem a 150kW tam má 12,9 litru. Hybridní RX400h se 155kW benzinem a celkovým výkonem 200 kW má jen 9,5 litru. Jak je to do prčic možné? RX450h se 183kW benzinem a celkovým výkonem 220kW má dokonce jen 8,7 litru. Vem si jak obrovské je to auto a že 4 litry spotřeby dolů určitě není jen tím, že s tím lidé jezdí s úspornější nohou. Vždyť nejúspornější borec s RX300 jezdí za 10,7 litru! v RX400h a RX450h za cca 7,1

Odpovědět  |   | 
marcelo  |  20. 09. 2012 19:34

Tak Prius + jezdil při 135 km/h za 6,1 zatímco VW Scirocco 1.4TSI jezdil za 7. Tak nevím, ale rozežraný bude spíše ten Scirocco když žere víc než tahle velká kráva
A co teprve město kde jezdil Prius+ za 5,5 a Scirocco za 9 litrů.
Kde udělali soudruzi z VW chybu když malý lehký (je o 176kg lehčí) sporťáček žere víc než velké MPV

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  24. 09. 2012 01:50

No nevím, asi někdo kecá. U motoru 1,8 udává Toyota spotřebu 8,9 / 6 / 7,1 (město, dálnice, kombinovaná). Spotřeba na dálnici se v Japonsku měří podle normy 15, což znamená maximální rychlost 70 km/h a průměrnou 33,88 km/h. Tebou uváděný údaj spotřeby 6,4 litrů při 135 km/h je totální nesmysl a z říše snů...

Odpovědět  |   | 
Kiske  |  21. 09. 2012 09:58

Jedna věc je spotřeba, kde toyota předvádí dobrou práci, a druhá věc je komfort cestování. Zkoušel jsme Verso a Avensis a s kvalitou podvozku se moc nemůže rovnat s novým C- maxem a Mondeem. Na tom by měli šikmáci zapracovat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A